Skocz do zawartości
Forum Burgmania
  • 0

Sym GTS Evo 125 zdjęcia, opinie, porady


Pytanie

Opublikowano

motory.png

Wraz z kolegą Marko7 oraz Jerales postanowiliśmy założyć temat zbiorczy dotyczący modelu SYM GTS/Joymax/RV Evo 125. W polskim internecie jest bardzo mało informacji na tego skutera, a przydałoby się jedno, duże kompendium wiedzy nt. tego modelu.

Także dzielcie się informacjami jeśli macie jakieś ciekawostki, porady, linki do akcesoriów, tuningu i napraw.

  • Odpowiedzi 329
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy dla tego pytania

  • Wombat

    73

  • ArturSYM

    67

  • Marko7

    57

  • Jerales

    41

Top użytkownicy dla tego pytania

Opublikowane grafiki

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0
Opublikowano

najpierw komuś by musiało przyjść do głowy to sprawdzić

  • 0
Opublikowano

W przypadku dzwona, w którym poszkodowany ucierpiałby na zdrowiu w znacznym stopniu, skuter zostałby wysłany na badania techniczne gdzie miałby mierzoną pojemność cylindra i wielkość tłoka. Musiałby trafić się mocno uciążliwy prokurator aby wydać taką decyzję.

  • 0
Opublikowano

tak, to wszystko prawda ale to teoria - i nie tyle się narażamy na odpowiedzialność karną co na regres ubezpieczeniowy. Jak żyje nie słyszałem o takim przypadku żeby zabezpieczano wrak, powoływano biegłych i badano pojemność skutera i na skutek tego ubezpieczyciel by się wycofał z wypłaty lub zwrócił do posiadacza takiego sprzętu o zwrot kasy za szkody.

Formalnie to faktycznie jest tak że jest to niezgodność dokumentów ze stanem faktycznym, że skuter już nie spełnia warunków na jakich został homologowany a kierujący (jeżeli nie miał A) w chwili dzwona nie posiadał uprawnień.

Zresztą ta droga prawnie wcale nie jest taka oczywista jak by się to na zdrowy rozum wydawało. Problem jest taki że każda z tych spraw jest rozpatrywana oddzielnie, trzeba udowodnić bezpośredni wpływ w/w stanu rzeczy na zdarzenie drogowe...itd. Nasze prawo jest na to za cienkie.

Teoretycznie na tej samej podstawie można sobie rościć prawo do odszkodowania po dzwonie z pojazdem z wyciętym katalizatorem lub filtrem DPF - to też są pojazdy "niesprawne technicznie" w świetle prawa i jako takie nie dopuszczone do ruchu... i to nie są "niesprawne" przez usterkę tylko przez świadome działanie właściciela. Więc bierze odpowiedzialność za swoje mody.

  • 0
Opublikowano

jazda 300 to nie lot w kosmos. bez przesady

  • 0
Opublikowano
  W dniu 23.06.2017 o 17:10, Nero_ napisał(a):

Oferty takie przeważnie są skierowane do osób nieposiadających A, nie wiem, czy kilka kucy więcej jest warte tego ... ale chętni się na pewno znajdą, tylko oby posiadali też umiejętności w prowadzeniu takiego moda.

Rozwiń  

Nie przesadzajmy. Jeżdżę na co dzień prawie 300 konnym hot hatchem, którego zasada prowadzenia jest taka sama jak każdego innego auta, do momentu aż człowiek straci rozum i zacznie wariować.

Tak samo jazda między 125 a 300 niewiele się różni. Tym bardziej, że wiele skuterów jest opartych na tej samej ramie i hamulcach. Tak właśnie jest w GTSie - różnica jest w prędkości maksymalnej ok. 20km/h

  • 0
Opublikowano

W przypadku podejrzenia, że skuter ma zaniżoną pojemność w papierach nie potrzeba rozbierać silnika. Jeden telefon do serwisu nr VIN i zainteresowany ma rzeczywiste dane pojazdu.

Rozumiem, że są tacy co na B chcieliby parę kilometrów szybciej i siedzieć pod mocniejszym koniem, ale takie wałki źle się kończą. Wyrabiając sobie kategorię A nabywamy pewnych umiejętności prowadzenia motocykla, a zapewniam warto przejść przez ten magiel.

  • 0
Opublikowano

przecież VIN jest na ramie wiec telefon do serwisu i ci podadzą że to 125 - w przypadku swapa to bez sensu i nic nie wykaże. Natomiast w wypadku papierów "zrobionych" na 125 tak. Tylko że zadzwonić musi biegły, na czyjś wniosek, na zlecenie sądu... itd.

Natomiast co do umiejętności - umiejętności nie są związane z dokumentem tylko z doświadczeniem na drodze (w znacznym stopniu). Żaden kurs nauki jazdy nie uczy cię panować nad motocyklem powyżej prędkości ustawowych a tylko uczy na tyle panować nad motocyklem żebyś mógł poświęcić uwagę nie jego obsłudze ale też temu co się dzieje na drodze dookoła. Wiec to czy masz 125 czy 300 czy litra mało tu zmienia - bo na każdym z nich nie trafisz w zacieśniający się zakręt przy 100km/h (różnica taka że na 600+ to jeszcze łatwo sprowokować tył do odjechania odkręcając za wcześnie lub za mocno) jak masz pusto pod czaszką a literka A w prawku nie jest wyznacznikiem umiejętności.

Różnica w osiągach miedzy 125 czy 200 jest kosmetyczna. Nawet w zasadzie miedzy 125 a 300 też nie jest przepaścią. Klasyfikacja do prawa jazdy jest podziałem czysto formalnym.

Ale oczywiście jak ktoś potrzebuje więcej mocy i świętego spokoju to się nie ma co wygłupiać i rzeźbić w 125 tylko robić A i kupować coś jadące w każdych warunkach.

  • 0
Opublikowano

Kiedyś kiedyś był temat o owiewkach nóg (kolan) w GTS-ach.

Te dedykowane owiewki to część bodykitu (czasza + owiewki)

FRP-Motorcycle-Bodywork-Fairing-For-font

przy czym ZJMoto ma na to monopol i miał chore stawki za wysyłkę - chciał za wysłanie tego całego zestawu 260$ (+zestaw)

Jeszcze 1-2 lata temu na pytanie za ile by sprzedał i wysłał same owiewki dawał nawet dobrą cene (tzn tak x3 przepłaconą) za sam plastik i była do przyjęcia ale za wysłanie wciąż chciał za 150 dolarów. W czasach plastków, handbarów, interkomów i innych cudów wysyłanych  chin free to jest jawne walenie w rogi. Wiec mu podziękowałem pisząc dlaczego.

I ja temat odpuściłem. Ale odezwał się człowiek w sprawie tych owiewek, ja mu dałem co miałem i on znowu napisał do chińczyka.

 

IMG_0032-2_1.jpg

okazuje się że chińczyk spuścił z tonu - zapewne masa ludzi go olała z powodu jego ceny. Dalej jest to przepłacone że hej ale od biedy cenę można zaakceptować.

Mianowicie za zestaw

owiewki.jpg

chce teraz 36 dolarów i 19 dolarów za wysyłkę do PL. To wychodzi 55 dolców czyli około 210zł.

Wiec jakby ktoś był zainteresowany to poniżej link. Ja się chyba za ~200zł skuszę.

https://pl.aliexpress.com/item/FRP-Motorcycle-Bodywork-Fairing-Wings-For-SYM-GTS-125-Voyager-125-FRP-Fairing-Body-Cover-HRH/32817940851.html?spm=2114.010208.3.90.c8vxNP&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_4_10152_10065_10151_10068_10304_10301_10136_10137_10060_10155_10062_437_10154_10056_10055_10054_10059_303_100031_10099_10103_10102_10096_10052_10053_10142_10107_10050_5320017_10051_10171_10084_10083_10080_10082_10081_10110_519_10111_10112_10113_10114_10182_10078_10079_5260015_10073_10123_10189_142,searchweb201603_9,ppcSwitch_4&btsid=af47ec74-80d1-48b2-a82d-77f8513db935&algo_expid=64abe1b4-8a7e-4452-b6ae-3de888fcafc0-12&algo_pvid=64abe1b4-8a7e-4452-b6ae-3de888fcafc0

  • 0
Opublikowano

Dzisiaj doszło do spotkania na szczycie Sym Sym. Mała fotorelacja :). Niepowtarzalna możliwość porównania GTS vs Joymax.

IMG-20170627-WA0009.jpg

IMG-20170627-WA0010.jpg

IMG-20170627-WA0008.jpg

  • 0
Opublikowano

Jakieś różnice ? :)

  • 0
Opublikowano
  W dniu 28.06.2017 o 05:23, ArturSYM napisał(a):

Jakieś różnice ? :)

Rozwiń  

GTS jest bardziej turystyczny - wysoka szyba, regulowany zadupek dla kierownika (podparcie lędźwiowe) i oparcie pasażera.

Joymax Sport - jak nazwa wskazuje - bardziej sportowy. Ma krótką szybę i kanapę, która umożliwia przesunięcie tyłka i schowanie się na owiewką. Wiadomo przy mocach 125 każde centymetry niżej to mniejsze opory powietrza. Dodatkowo są takie akcenty jak czerwone wstawki: przeszycie kanapy, obramówki kół, etc.

Największą różnicą do 2015 włącznie jest napęd, bo Sport ma 15KM a GTS 13KM. Sport ma inny filtr powietrza (jak 300), inny pasek (droższy!), etc. Od 2016 i GTS i Joymax Sport mają silnik 15KM (podobno zmiana tak naprawdę dotyczy głowicy).

Nie próbowaliśmy bezpośredniego porównania (Poznań, centrum, brak warunków), ale summa summarum różnice osiągów nie wydają się jakieś kosmiczne. 

Są to de facto dwie wersje tego samego produktu, a Sport jest fabrycznie tuningowaną wersją (do 2015 optycznie i mechanicznie, od 2016 już tylko optycznie). Co komu pasuje.

IMG-20170628-WA0025.jpg

  • 0
Opublikowano
  W dniu 28.06.2017 o 06:25, Jerales napisał(a):

Nie próbowaliśmy bezpośredniego porównania (Poznań, centrum, brak warunków), ale summa summarum różnice osiągów nie wydają się jakieś kosmiczne. 

Rozwiń  

Jak to nie ma warunków?!? A na 1/4 mili? Od świateł do świateł? Wszyscy czekamy na wyniki. Ja już szukam sportowej głowicy a szybę już dawno wyrzuciłem:). Zaraz biorę piłę i obcinam tylne oparcie. 

Czy Joymax jest malowany w półmacie?

  • 0
Opublikowano
  W dniu 28.06.2017 o 07:59, Symtom napisał(a):

Jak to nie ma warunków?!? A na 1/4 mili? Od świateł do świateł? Wszyscy czekamy na wyniki. Ja już szukam sportowej głowicy a szybę już dawno wyrzuciłem:). Zaraz biorę piłę i obcinam tylne oparcie. 

Czy Joymax jest malowany w półmacie?

Rozwiń  

No, nawet w całym macie. My mamy, wy macie, on też ma (cały) ;)

Za to owiewki dolne (najbardziej narażone na zarysowania) są w obydwu wersjach lakierowane na połysk. Nie dojdziesz....

  • 0
Opublikowano
  W dniu 28.06.2017 o 08:03, Jerales napisał(a):

No, nawet w całym macie. My mamy, wy macie, on też ma (cały) ;)

Rozwiń  

Ooo, to jeszcze biorę papier ścierny i robię biały mat. Jak żoncia zobaczy to zrobi mi ...szach mat :).  I ta kanapa tez lepiej wygląda. Ale jakby Ci się znudziła to chętnie się zamienię, mam tą z regulacją, super stan, żadna sprężyna jeszcze nie wylazła;).

Chyba uchwyty dla pasażera są inne, na zdjęciu słabo widać.

 

  • 0
Opublikowano
  W dniu 28.06.2017 o 08:16, Symtom napisał(a):

Ooo, to jeszcze biorę papier ścierny i robię biały mat. Jak żoncia zobaczy to zrobi mi ...szach mat :).  I ta kanapa tez lepiej wygląda. Ale jakby Ci się znudziła to chętnie się zamienię, mam tą z regulacją, super stan, żadna sprężyna jeszcze nie wylazła;).

Chyba uchwyty dla pasażera są inne, na zdjęciu słabo widać.

 

Rozwiń  

Czarne lakierowane na połysk.

  • 0
Opublikowano
  W dniu 28.06.2017 o 07:59, Symtom napisał(a):

Jak to nie ma warunków?!? A na 1/4 mili? Od świateł do świateł? Wszyscy czekamy na wyniki. Ja już szukam sportowej głowicy a szybę już dawno wyrzuciłem:). Zaraz biorę piłę i obcinam tylne oparcie. 

Czy Joymax jest malowany w półmacie?

Rozwiń  

Tylne oparcie wystarczy odkręcić. Szybę też :) mi służy do turystyki więc Gts mi odpowiada ale oba są bardzo ładne.:)

Dzięki Jerales za pamięć i miłe spotkanie . Czas był ale na inne testy:) a później już faktycznie późno się robiło.

Symtom pogadaj z Andrzejem może joymax będzie na sprzedaż cały...

W osiągach różnica głównie obrotów tak wywnioskowałem .

W Joymaxie na poszczególnych prędkościach są o 250 obr /min niższe 

  • 0
Opublikowano
  W dniu 28.06.2017 o 10:08, Marko7 napisał(a):

Tylne oparcie wystarczy odkręcić. Szybę też :) mi służy do turystyki więc Gts mi odpowiada ale oba są bardzo ładne.:)

Symtom pogadaj z Andrzejem może joymax będzie na sprzedaż cały...

Rozwiń  

Już odciąłem - pospieszyłem się z tym oparciem, ale nie szkodzi, został mi spojler z TICO to się nada:)

A na poważnie to kilka ostatnich dni śmigam bez szyby bo jest w polerce. GTS wygląda bez niej jakoś goło, nawet jeden gość co oglądał (jeździ  MAJESTY) dziwił  się co to za model. Ale taką krótką ciemną szybką jak w joymaxie to bym nie pogardził, na białym byłaby super.

Swojego (a właściwie żonci) GTS-a kupiłem w kwietniu, więc joymax tym czasem poza zasięgiem. 

Natomiast zapytam Was o obroty przy starcie (już kiedyś pytałem), właśnie chodzi mi o te nowe modele powyżej 2013 r. na wtrysku. Bo u mnie jakoś wysoko bierze - ponad 4200 obr/min. Z górki bez problemu rozpędza się do ok. 118 km/h i koniec, bo odcina przy obrotach silnika ok. 9600. A że dużo górek mam w okolicy (A4 często jeżdżę, inne trasy szybkiego ruchu) to przydałoby się, żeby obroty były niższe. I właśnie się zastanawiam, czy zanim go kupiłem, ktoś coś zmienił w napędzie, gdyż obroty startu wydają się za wysokie. W starym GTS-ie były między o 1500 niższe. Wygląda więc, że u mnie sprzęgło łapie trochę później.

  • 0
Opublikowano

Jak delikatnie startuje to łapie ok 3700 obr jak normalnie rys,SM to faktycznie zaczyna ruszać ponad 4 tys.

Przy ponad 115 km/h jest 9500 obr. A pochwal się może ile pod górkę idzie i na płaskim :) bo u mnie te ponad 110 to już muszą być dobre warunki:)

Z krótką szyba ładnie wygląda możesz sobie taką dokupić są dostępne .

A tak z czystej ciekawości spytam , gdzie się takie szyby poleruje i jaki to koszt ?

Mnie to wkurzaj szybka na zegarach nawet delikatnie przecierając na mokro powstają mikrorysy które widać pod pewnym kątem :(

A na obniżenie obrotów to rolki dr pulley powinny trochę pomóc, w sumie to sam też o nich myślę.

  • 0
Opublikowano
  W dniu 29.06.2017 o 06:40, Marko7 napisał(a):

A na obniżenie obrotów to rolki dr pulley powinny trochę pomóc, w sumie to sam też o nich myślę.

Rozwiń  

Marko, jakbyś zamawiał to mogę podpiąć się do Ciebie ?

Mi zależałoby aby obniżyć obroty przy prędkościach ~100km/h. 125ccm i tak mistrzem startu nie będzie.

  • 0
Opublikowano
  W dniu 29.06.2017 o 14:16, ArturSYM napisał(a):

Marko, jakbyś zamawiał to mogę podpiąć się do Ciebie ?

Mi zależałoby aby obniżyć obroty przy prędkościach ~100km/h. 125ccm i tak mistrzem startu nie będzie.

Rozwiń  

Nie musisz się podpinać:) 

https://www.amazon.de/Rollensatz-Dr-Pulley-18x14-Heroism/dp/B00S7HHU6A/ref=sr_1_2?ie=UTF8&qid=1498292680&sr=8-2&keywords=pulley+18x14

Tylko nie wiem czy nie lepiej było by 9 gram wybrać bo fabrycznie jest bodaj 10,1g. 

Ja na razie tak sobie rozmyślam ale jeśli juz to raczej na przyszły sezon.

Zresztą mistrzem startu możesz być, bo rolki Pulley z tego co wyczytałem (nigdy nie miałem) przy niskich prędkościach poprawiają dynamikę ( bo są lżejsze), natomiast przy większych prędkościach ich kształt powoduje że obroty spadają.

Albo tutaj 9 gram:

http://www.ebay.pl/itm/Variomatikgewichte-9-0-g-Dr-Pulley-18-x-14-mm-Satz-A-6-Stuck-/272307532272?hash=item3f66cb31f0:g:f~wAAOSwRgJXh4Xm#shpCntId

  • 0
Opublikowano

Panowie, miałem dzisiaj dosyć dziwny przypadek. Odpaliłem motor, podjechałem do bramy całkiem normalnie ale musiałem wrócić na chwile pod garaż aby schować coś do schowka. Odpaliłem ponownie silnik ale motor wkręcał sie jedynie do 4 tysięcy obrotów i ruszał bardzo ospale. Dopiero po chwili dostawał pełna dawkę mocy. W trasie jechał normalnie do 100kmh. Jedynie na początku dwa czy trzy razy mocno mulil przy ruszaniu. 

 

 

  • 0
Opublikowano
  W dniu 29.06.2017 o 06:40, Marko7 napisał(a):

Jak delikatnie startuje to łapie ok 3700 obr jak normalnie rys,SM to faktycznie zaczyna ruszać ponad 4 tys.

Przy ponad 115 km/h jest 9500 obr. A pochwal się może ile pod górkę idzie i na płaskim :) bo u mnie te ponad 110 to już muszą być dobre warunki:)

Z krótką szyba ładnie wygląda możesz sobie taką dokupić są dostępne .

A tak z czystej ciekawości spytam , gdzie się takie szyby poleruje i jaki to koszt ?

Mnie to wkurzaj szybka na zegarach nawet delikatnie przecierając na mokro powstają mikrorysy które widać pod pewnym kątem :(

A na obniżenie obrotów to rolki dr pulley powinny trochę pomóc, w sumie to sam też o nich myślę.

Rozwiń  

Marko7, masz GTSa czy JOYMAXa bo się pogubiłem?

Ja mam takie górki, że czasami max 60 km/h  i nic więcej nie pójdzie. A na prostej ponad 110, do 115 przy dobrych wiatrach...nie moich;)

Szyba krótka super byłaby, jeszcze ciemna ale żoncia w otwartym kasku jeździ i  krótka nie przejdzie. Z polerowaniem to jest tak, że jak kupiłem GTSa to był po glebie i szyba była porysowana w kilku miejscach, w dodatku po obu stronach. Kupiłem zestaw do polerowania reflektorów, w którym polerka jest mała (krążek zakładany na wiertarkę). Niepotrzebnie polerowałem z obu stron i nie bardzo mogłem ją wyprowadzić, zostały lekkie zmatowienia. Oddałem więc do znajomego lakiernika (duża polerka wolnoobrotowa), który musi ją właściwie całą polerować, gdyż w miejscach głębokich rys coś tam jest nierówno. A że gość nie ma czasu, to już czekam drugi tydzień i śmigam bez szyby. Jutro go zapytam no i dowiem się ile mnie skasuje. 

O rolkach już myślałem i chyba wymienię, bo choć GTS żony, to często na nim właśnie jeżdżę. Tak jak pisałem, często lecę A4 gdzie wyprzedzam tira, coś za mną się już zbliża a tu mi odcina obroty i szarpie. Jakby poszedł  ponad 120 to wystarczy.

 

  • 0
Opublikowano

w życiu nie pójdzie 120. nie z ta mocą i masą.

 

  • 0
Opublikowano

Byłem dzisiaj w lakierni samochodowej i umówiłem się na całkowitą zmianę koloru GTSa. Z szarego matu zmieniam na czarno-czerwony połysk, taki jak jest w nowym Cruisymie 300.

Będzie pewnie tak, lecz z jaśniejszą czerwienią i plastik przy nogach pasażera zostanie chyba srebrny.

mobile01-df25669c5fc8249c3e6379036c363ed

A tak wygląda Cruisym :

SYM-CRUiSYM-300i-Malaysia_PanduLaju-10.j

 

  • 0
Opublikowano

to ja sobie dziś zamówiłem dwa zestawy klamek (krótkie i długie) oczywiście u chinola na aliexpress. Zależało mi głównie na regulacji.

62zł za zestaw to stanowczo mniej niż 180 za sztukę od amerykanina z ebay. Jak bedą sensowne to zakładam.

klamki.jpg

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...