Skocz do zawartości
Forum Burgmania
  • 0

Sym GTS Evo 125 zdjęcia, opinie, porady


ArturSYM

Pytanie

motory.png

Wraz z kolegą Marko7 oraz Jerales postanowiliśmy założyć temat zbiorczy dotyczący modelu SYM GTS/Joymax/RV Evo 125. W polskim internecie jest bardzo mało informacji na tego skutera, a przydałoby się jedno, duże kompendium wiedzy nt. tego modelu.

Także dzielcie się informacjami jeśli macie jakieś ciekawostki, porady, linki do akcesoriów, tuningu i napraw.

Odnośnik do komentarza
  • Odpowiedzi 329
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy dla tego pytania

  • Wombat

    73

  • ArturSYM

    67

  • Marko7

    57

  • Jerales

    41

Top użytkownicy dla tego pytania

Opublikowane grafiki

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0
9 godzin temu, Wombat napisał:

wszystkie pasy są stratne. jakby była bezstratna to by nie wydzielała ciepła i nie trzeba by jej chłodzić.

 

btw, wiecie że ktoś z sym-gts.fr przegląda burgmanie i kopiuje pomysły :)

 

No to teraz trzeba uważać co się pisze, żeby nie było jak z testami wodoszczelności niektórych telefonów czy poszukiwaczami gniazda jack w iPhonie... ;)

Odnośnik do komentarza
  • 0
21 godzin temu, Jerales napisał:

Nexxona miałem w 50-tce. Szatan nie kogut :)

Ogólnie pełna zgoda. Jak się trafi okazja wezmę KTM Duke / Yamahę MT na test. Zobaczymy co to to umie.

Przekładnie oczywiście też bywają różne. Honda chwali się, że Forza ma bezstratną (czy tam z minimalnymi stratami). Coś w tym jest. Testowałem 1 do 1 i Forza odjeżdżała wyraźnie.

Nie żartuj. Mam Forze i nie jeden kilometr zrobiłem z kolegą RobertJAPAN który ma X-Max'a. Z tym odjeżdżaniem to przesada. Może odrobinkę lepiej to wygląda w przedziale licznikowym kiedy wykorzystujesz moment obrotowy ale nadal szału nie ma. Najważniejsze to waga kierownika bo przy tej mocy każdy kilogram jest istotny.

Odnośnik do komentarza
  • 0
22 godziny temu, Wombat napisał:

 

aaa spalanie. Lewe to Junak prawe to SYM.

Strasznie duże coś..... mój Sym pali w okolicach 2,5-2,8l.  Chcociaż zgodnie z deklaracja producenta powinien 2,3l palić no może dojdę jeszcze do takiego wyniku:)

Odnośnik do komentarza
  • 0
1 godzinę temu, Wiiz napisał:

Nie żartuj. Mam Forze i nie jeden kilometr zrobiłem z kolegą RobertJAPAN który ma X-Max'a. Z tym odjeżdżaniem to przesada. Może odrobinkę lepiej to wygląda w przedziale licznikowym kiedy wykorzystujesz moment obrotowy ale nadal szału nie ma. Najważniejsze to waga kierownika bo przy tej mocy każdy kilogram jest istotny.

Ale ja mówię, że Forza odjeżdżała Symowi, nie xmaxowi... Chociaż muszę przyznać, że jak się próbowałem, to miałem fatalnie zawalony filtr powietrza. Zmieniłem 2 dni później i już nie miałem szansy na test, a czułem przyrost mocy. Dzisiaj wykręciłem coś takiego: 107km/h GPS. Licznik pokazał 115. Jechałem pod lekki wiatr. Wygląda na to, że licznikowe 120km/h to GPS jakieś 112 (mój max po płaskim bez wiatru). Jest dobrze myślę. TIRy niestraszne.

Screenshot_20170404-163419.png

Odnośnik do komentarza
  • 0

i to są sensowne wyniki.

A co do samej aplikacji - bardzo fajna. Prowadzi kupe statystyk a nawet można sobie klikając w poszczególne "bąble"/liczniki zmieniać ich funkcje. Np ma pomiary 0-40, 0-60, 0-100.. czy jak sobie tam ustawiamy, loguje trase i może sobie na google maps nanieść..itd fajna sprawa.

Można nawet ustawić telefon ekranem na szybe i włączyć opcje HUD - wtedy przy odrobinie szczęścia (lub paskowi folii) widzimu informacje "przeziernie" na szybie.

Odnośnik do komentarza
  • 0

To temat v-maxu mamy omówiony :) czy to jest 105 czy 110 km/h nie ma większego znaczenia natomiast uważam że optymalna maksymalna prędkość nie obciążająca silnika jest ok licznikowe 90-100 czyli około 80-90km/h wg GPS-u:) 

Odnośnik do komentarza
  • 0

optymalny (w kontekście osiągi na zużycie mechaniczne i zużycie paliwa) jest zawsze zakres pomiędzy 2/3 a 4/5 osiągów maksymalnych - czyli jakieś 80km/h w przypadku naszych skuterów. To 2/3 pełnego gwizdka to wartość w zasadzie uniwersalna dla większości konstrukcji. 

Odnośnik do komentarza
  • 0

Wombat, a Ty co sądzisz o lepkości oleju w przekładni? Producent zalecana 85w140, a jak temperatura spadnie poniżej zera, to 85w90. Większość serwisów leje 80w90 bez różnicy na porę roku. Bo to tylko przekładnia. Podzielasz tą niefrasobliwość?

Odnośnik do komentarza
  • 0

jeżdżę cały rok jak tylko jezdnia jest sucha. mróz mi nie przeszkadza.

jako ciekawostkę dodam że przy -10 i niżej przestają działać zegary :). Tzn przekręcenie kluczyka powoduje "open ceremony" czyli macha wskazówkami ale potem wskazówki leżą i się nie ruszają :)

To jest sprzet na tropiki :)

 

Odnośnik do komentarza
  • 0

Wczorajsza przejażdżka - nie wiem czy to jest V-max. Na zegarach było 9,500 obrotów, licznikowo coś przed 115km/h i chyba nawet jeszcze przyspieszał, ale odpuściłem bo straszył mnie dźwięk zarzynanego małego silnika :) Warunki : boczny wiatr, duża szyba + deflektor.

 

17909384_1462723457113471_580184045_n.jp

Odnośnik do komentarza
  • 0

Przez panującą pogodę, wieje tu nudą... więc w wolnej chwili odpaliłem PSP i na szybko zrobiłem sobie mały "tunink"

 

Bez_tytu_u.png

 

Odnośnik do komentarza
  • 0

Witam :)

Mam pytanie odnośnie akumulatora w Symie gts 125i rocznik 2013. Mianowicie jaki jest plus w akumulatorze? Prawy czy lewy? Mógłby ktoś sprawdzić u siebie... :D

I pytań ciąg dalszy :)

Jaki olej polecacie do silnika i przekładni do modelu z 2013roku?

Czy filtr powietrza to model z całym tym dodatkowym plastikiem dookoła czy tylko sam filtr?

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
  • 0

Filtr pewnie coś takiego :

http://allegro.pl/filtr-powietrza-sym-gts-125-joyride-joymax-evo-125-i5490855513.html  ale kilka śrubek odkręcisz będziesz widział czy napewno.

Olej silnikowy 10w40 ja zalałem motula 5100 na następną wymianę pójdzie 7100.

Olej przekładniowy 85w90 (przy temp. poniżej 0 stopni), lub 85W140 - tak jest w instrukcji zresztą jest to na pierwszej stronie co do olejów jest to skan z instrukcji obsługi.

Akumulatora jakoś nie miałem kiedy zobaczyć, ale w instrukcji jest podane tak jak na zdjęciu.

zresztą tutaj: http://allegro.pl/instrukcja-obslugi-sym-gts-sym-joymax-125-polska-i6581177221.html  możesz sobie kupić instrukcje obsługi, która majątku nie kosztuje a zawsze warto mieć ją.

 

DSCN2247.JPG

Odnośnik do komentarza
  • 0

Cześć, nie wiem czy w dobrym miejscu ale chciałbym Was podpytać:

Jakie macie wskazanie na wskaźniku temperatury płynu chłodzącego? U mnie dogrzewa się jedynie do pierwszego pola. Na postoju dłuższym przy włączonym silniku czasem wskoczy drugie pole. przez analogię do wskazań w samochodzie wydaje mi się że powinny być prawidłowo dwa pola wskaźnika czyli połowa skali i optymalna wartość, dobrze myślę? W takim wypadku termostat? Czy "ten typ tak ma" i już?

Dodam: SYM GTS 125 Evo 2010r

Dzięki za odp. Pozdr. Labor.

Odnośnik do komentarza
  • 0

tylko pierwsza. a jak jest 5 i chłodniej to pierwsze ale tylko jak na czerwonym stoję :), ruszam i mam zero beleczek zapalonych. Wszystkie tak mają.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...