Skocz do zawartości
Forum Burgmania
  • 0

Sym GTS Evo 125 zdjęcia, opinie, porady


ArturSYM

Pytanie

motory.png

Wraz z kolegą Marko7 oraz Jerales postanowiliśmy założyć temat zbiorczy dotyczący modelu SYM GTS/Joymax/RV Evo 125. W polskim internecie jest bardzo mało informacji na tego skutera, a przydałoby się jedno, duże kompendium wiedzy nt. tego modelu.

Także dzielcie się informacjami jeśli macie jakieś ciekawostki, porady, linki do akcesoriów, tuningu i napraw.

Odnośnik do komentarza
  • Odpowiedzi 329
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy dla tego pytania

  • Wombat

    73

  • ArturSYM

    67

  • Marko7

    57

  • Jerales

    41

Top użytkownicy dla tego pytania

Opublikowane grafiki

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Domówiłem jeszcze rolki dr Pulley 9 gr, które polecił Marko. Może wymienię je przy okazji rozpruwania plastików do malowania.

Odnośnik do komentarza
  • 0

podobno do GTSa w seryjnej kondycji to ciężarki DRP to 9.7-10 są optymalne.

Tzn rolki poniżej 10 to na podjazdy (czyli dużo Nm, wyższe obroty) ale kosztem maxa a powyżej 10 (aż do 12) to raczej na płaskie tereny i wysokim maxem na płaskim. 10 to taki złoty środek.

Odnośnik do komentarza
  • 0

ja zamówiłem zwykłe 9,7 Naraku Teflon Heavy Duty. Czytałem czytałem i wyszło mi metodą "na wróżkę" że chyba takie bym potrzebował. Mają być w poniedziałek ale pewnie przed weekendem nie zmienię. Zresztą nie wiem jakie mam teraz ale z tego co pamiętam rozmowe z mechaniorem to chyba mnie pytał czy chce 9,5 czy 8,5g.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Jak zmienicie rolki to opiszcię wrażenia, bo sam jakoś się nie mogę się zdecydować. Dr Pulley zaleca 10-15 % lżejsze rolki od fabrycznych. Sam chętnie bym zmniejszył obroty chociaż troszkę przy prędkościach 90-100 km/h, ale nie kosztem dynamiki której i tak już w tym zakresie nie ma.

Odnośnik do komentarza
  • 0

dr pulley nie zaleca rolek 10-15% lżejszych tylko sugeruje że do seryjnego skutera należy dobrać pulleye z przedziały +/- około 15% od serii mając na względzie sposób w jaki zmienią charakterystykę.

Skoro chcesz zmniejszyć obroty przy Vmax to właśnie załóż takie jak seryjne ale o kształcie pulley lub wręcz cięższe niż seria. Tylko to jest zawsze zakres kosztem zakresu.

 

Nowy_obraz.jpg

weź przy tego typu dokumentach też poprawkę na to że ten sam sym, z tym samym silnikiem, w tej samej budzie na rózne rynki wychodzi z różnymi rolkami serii. Zresztą kilku producentów tak robi - to kwestia lokalnych paliw, temperatur, kształtu terenu, oczekiwań...itd

 

Odnośnik do komentarza
  • 0
Godzinę temu, Wombat napisał:

dr pulley nie zaleca rolek 10-15% lżejszych tylko sugeruje że do seryjnego skutera należy dobrać pulleye z przedziały +/- około 15% od serii mając na względzie sposób w jaki zmienią charakterystykę.

Skoro chcesz zmniejszyć obroty przy Vmax to właśnie załóż takie jak seryjne ale o kształcie pulley lub wręcz cięższe niż seria. Tylko to jest zawsze zakres kosztem zakresu.

 

Nowy_obraz.jpg

weź przy tego typu dokumentach też poprawkę na to że ten sam sym, z tym samym silnikiem, w tej samej budzie na rózne rynki wychodzi z różnymi rolkami serii. Zresztą kilku producentów tak robi - to kwestia lokalnych paliw, temperatur, kształtu terenu, oczekiwań...itd

 

Czyli co sugerujesz najpierw sprawdzić organoleptycznie czy na pewno założone są fabrycznie 10,5 Gramowe rolki?

Wszędzie (nawet na Twoim zrzucie ekranu) jest mowa o wadze oryginalnych lub lżejszych nie o +/- 15%. OPinie użytkowników też świadczą o tym, że wybierając troszkę lżejsze rolki wzrasta dynamika i przy prędkościach większych spadają obroty. NO nic przyjdzie chyba na własnej skórze poeksperymentować. 

Odnośnik do komentarza
  • 0
5 godzin temu, Wombat napisał:

weź przy tego typu dokumentach też poprawkę na to że ten sam sym, z tym samym silnikiem, w tej samej budzie na rózne rynki wychodzi z różnymi rolkami serii

 

Myślę, że tak jest w istocie. Czytając testy na stronie moto125.cc odnośnie Kymco Agility 125 City (miałem) i Syma Joymaxa Sport (mam) ten pierwszy trafiony w punkt, jakbym sam to pisał, za to w drugim niewiele się zgadza. Wygląda na to właśnie, że zainstalowano cięższe rolki - jest znacznie szybszy niż wyszło w testach (gdzie prędkość podają w wadach: 103 km/h GPS, a mnie udaje się rozpędzić po płaskim do 112 GPS - ponad 120km/h licznikowo ), nie mam za to niesamowitych przyspieszeń o których mówią. No i pali ZNACZNIE mniej niż w teście. Różne rynki = różne maszyny.

 

Tak czy siak czekamy na wrażenia z instalacji nowych rolek.

Odnośnik do komentarza
  • 0

raczej różne zestrojenia. pewnie inne rolki= wyższe obroty i inne spalanie ale za to gwałtowniejsze reakcje na gaz przy wyższych obrotach i może wyżej zasprzęglać (pytanie czy to się faktycznie przekładało na dynamikę czy po prostu na podstawie tego szarpania ktoś stwierdził że "bardzo narowisty ten rumak").

Jedyne lekarstwo na to to hamownia - która powie coś o mocy na kole (ale nie na silniku - bo po drodze jest guma od gaci nazywana CVT) oraz test na odcinku np 1000m i 5000m oraz by wypadało jeszcze zrobić testy elastyczności tak z 50-80 i 60-90 za pomoca czegoś typu Racelogic lub przynajmniej G-Tech Pro Competition.

No i takie testy + rozłożenie napędu i zważenie rolek dało by wiedze  czy faktycznie są różnice czy tylko nam to tak sprzedają - bo bardzo łatwo jest to zrobić

Odnośnik do komentarza
  • 0

Wombat jeżeli możesz podac linka do klamek :)bo też mam jedne na oku tylko nie wiem czy będą pasować.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
  • 0

ja też nie wiem czy bedą pasować ale są w takiej cenie że albo je sprzedam za połowę ceny zakupu i kupie sobie fajki albo puszcze nimi kaczkę na najbliższym zbiorniku wodnym.

Wyglądają na zestandaryzowane ale tam jest najczęściej otwór 8mm na oś a GTS ma chyba mniejszy. Już rozważam czy ew. dorabiać tulejkę czy to olać :)

Nie wiem tak do końca wiec teoretyzuje.

Kupiłem m.in te:

https://pl.aliexpress.com/item/CNC-Motorcycle-Double-Front-Rear-Disc-Brake-Lever-Moped-Scooter-Electric-Bicycle-Modification-Part-Lever-for/32704907289.html

trzeba szukać układów a dwa hydrauliczne heble (a nie hamulec+sprzęgło), najszybciej wpisując scooter brake lever lub levers

 

 

Odnośnik do komentarza
  • 0

Plastiki poszły dzisiaj do malowania :) Koncepcja kolorystyczna zmieniła się, więc nie będzie czarno-czerwony :) 

Po rozkręceniu plastików mam przynajmniej pewność, że motor nie był prostowany i spawany. Wszystko jest w pełni oryginalne.

anigif.gif

Odnośnik do komentarza
  • 0

a jaka koncepcja kolorystyczna? Bo to czerwone było fajne. Ja co prawda jestem mentalnym dresiarzem i lubię żółte, czarno-żółte i zielone żarówiaste ale to czerwone było fajne.

Odnośnik do komentarza
  • 0
21 minut temu, Wombat napisał:

Ja co prawda jestem mentalnym dresiarzem i lubię żółte, czarno-żółte i zielone żarówiaste ale to czerwone było fajne.

A ja chyba im jestem starszy, tym mam naturę baby albo starej żony... do końca gryzłem się z decyzją kolorystyczną, aż wczoraj przyszła mi kolorystyka Hondy Forza.

Koniec, końców będzie biały połysk z dodatkami : czarny połysk oraz niebieski połysk z palety forda RS (Performance Blue) :

Image1.jpg

Image2.jpg

Odnośnik do komentarza
  • 0
Dnia 3.07.2017 o 17:49, kiksman napisał:

ciekawie to wygląda :) forza jak się patrzy :)

Ale ubiegłoroczny model. Już passe. Teraz w modzie niebieski ze srebrnym. Artur, zastanów się jeszcze ;)

Odnośnik do komentarza
  • 0

Kwestia gustu, jednak dla mnie takie podszywanie się pod inny produkt to albo kompleks w tym wypadku Hondy, albo taka tandeta. Dla mnie Sym to Sym i ma Symem pozostać. 

Zresztą jak na moje Sym jest ładniejszy od Forzy 125 mówiąc o samym wyglądzie...

Odnośnik do komentarza
  • 0

Co do upodabniania skutera do innych modeli, to kompleksów żadnych na szczęście nie mam :) Po prostu przyszedł do głowy pomysł roztrwonienia gotówki na malowanie skutera. Oglądałem wiele modeli, na których mógłbym się wzorować. Wybór padł na Forzę.

13 minut temu, Marko7 napisał:

Zresztą jak na moje Sym jest ładniejszy od Forzy 125 mówiąc o samym wyglądzie...

Każda sroczka swój ogon chwali :) Dla mnie między GTSem a Forzą jest przepaść jeśli chodzi o desing.

 

 

Odnośnik do komentarza
  • 0

Mi się podobają te stare symy "cyklopy"  (zresztą dlatego mam te plastiki) i te najnowsze stylistycznie w klimacie cruisym i forza. Najbardziej "bespciowe" to te pomiędzy - z tą podwójną lampą - tak jakby przez chwilę nie mieli pomysłu na stylistykę. Zresztą ta najnowsza cruisym-a też odkrywcza nie jest (forza była wcześniej) ale za to jest przyjemna dla oka (mojego - to subiektywne).

 

Odnośnik do komentarza
  • 0
Godzinę temu, ArturSYM napisał:

Każda sroczka swój ogon chwali :) Dla mnie między GTSem a Forzą jest przepaść jeśli chodzi o desing.

Niezupełnie , Syma kupiłem całkiem świadomie bo mi się najbardziej podobał i juz. Mogłem każdego innego wybrałem tego :) Forza ma kilka rozwiązań które są lepszą choćby regulowana szyba, trochę lepsze osiagi. Ale wyglądem do mnie przemówił właśnie "bezpłciowy" Gts :)

Zasadniczo wybierałem głównie między Symem a Kymco X-Town ew. Newdowntown postawiłem na Syma oby się sprawował :)

Odnośnik do komentarza
  • 0

w temacie rolek na razie tyle:

2017_07_04_Naraku_HD_02.jpg

czekam do weekendu i robie po dwu latach gruntowny przegląd napędu ze smarowaniem korektora..itd, chce wsadzić twardsze sprężynki sprzęgła bo teraz łapie od lekko ponad 3200 i ogólnie to ogarnąć.Wiec jeżeli będą zmiany to niekoniecznie kwestia samych rolek.

JEŻELI nie będzie padać :)

Odnośnik do komentarza
  • 0
Dnia 29.06.2017 o 08:40, Marko7 napisał:

 

A tak z czystej ciekawości spytam , gdzie się takie szyby poleruje i jaki to koszt ?

Mnie to wkurzaj szybka na zegarach nawet delikatnie przecierając na mokro powstają mikrorysy które widać pod pewnym kątem :(

Dzisiaj gość przywiózł mi szybę, wygląda dobrze ale nie idealnie. Jak pisałem, moja szyba była mocno porysowana po wywrotce w jakieś glebie, również po wewnętrznej stronie a rysy były głębokie. Konieczne było polerowanie całych powierzchni, na co zeszło ok. 5 godzin. Koszt został określony na ok. 300 zł - rozliczałem się w towarze, który sprzedaję. Inaczej chyba bym kupił nową. Pytałem w serwisie o nową w oryginale - ok. 600 zł. Widziałem na ebay'u GIVI za 127 euro + przesyłka z Niemiec.

Myślę, że polerka szyby z drobnymi rysami eksploatacyjnymi będzie tańsza. Robią to lakiernicy ale pewnie bez problemu zrobi to gość co poleruje reflektory.

Jeśli chodzi o szybkę na zegarach, to zestaw do polerowania reflektorów będzie ok. Dużo roboty, bo trzeba te szybki wyjąć z ramek. Warto zapytać, czy występuje sama szybka (lub z ramką) jako część zamienna, może można ją kupić bez licznika. 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...