Skocz do zawartości
Forum Burgmania
  • 0

Sym GTS Evo 125 zdjęcia, opinie, porady


ArturSYM

Pytanie

motory.png

Wraz z kolegą Marko7 oraz Jerales postanowiliśmy założyć temat zbiorczy dotyczący modelu SYM GTS/Joymax/RV Evo 125. W polskim internecie jest bardzo mało informacji na tego skutera, a przydałoby się jedno, duże kompendium wiedzy nt. tego modelu.

Także dzielcie się informacjami jeśli macie jakieś ciekawostki, porady, linki do akcesoriów, tuningu i napraw.

Odnośnik do komentarza
  • Odpowiedzi 329
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy dla tego pytania

  • Wombat

    73

  • ArturSYM

    67

  • Marko7

    57

  • Jerales

    41

Top użytkownicy dla tego pytania

Opublikowane grafiki

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0
2 godziny temu, Wombat napisał:

strasznie dużo w tym marketingu, podawania danych z licznika nie z gps-a.. itd. Z jednej strony trudno kwestionować ale z drugiej trudno wierzyć. Dlatego fajna by była hamowania - ta sama, ten sam dzień, te same warunki pomiaru. Niekoniecznie by pokazała JAK JEST ale na pewno by pokazała jaka jest różnica. A potem o powodach można gdybać.

Na 130km/h by musiał mieć ze 25KM i dobre warunki a nie 15KM z "przeprojektowaną głowicą"

 

 

 

Ja bym się bardzo chętnie gdzieś udał na hamownię, czemu nie. Czy ma 15KM? Nie wiem. 130km/h jest na pewno nierealne. Powiadam. Nawet, jako prędkość chwilowa. Nie zmienia postaci rzeczy, że jest to szybki skuter. Mi zależało, żeby TIRy nie stanowiły zagrożenia i to się udało. Objeżdżam jak chcę i w każdych warunkach pogodowych. W tym sensie marketing nie kłamie. A czy taki stan rzeczy bierze się z napędu plazmowego, turbinki Kowalskiego czy przeprojektowanej głowicy, to stanowi dla mnie mniej istotne aspekty. Gorzej jest ze skandalicznym wsparciem producenta, i wcale nie mówię tutaj o rynku polskim. Zobaczcie sobie co piszą sąsiedzi zza Odry na oficjalnym profilu Sym Deutschland. Ja sam pytam (producenta wprost) o kolejną rzecz, w dedykowany sposób do kontaktu z użytkownikami (dzięki Marku). NIGDY nie doczekałem odpowiedzi, jakiejkolwiek.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Jeśli chodzi Ci o luzy zaworowe napisz do  Dystrybutora Syma w Grecji....po angielsku....  

sales@gorgolis.gr

Jedyny ktoś kto mi zechciał rzeczowo odpowiedzieć i podał takie parametry jakie Ty mi podałeś poźniej z serwisu.  

Odnośnik do komentarza
  • 0
10 godzin temu, Marko7 napisał:

Jeśli chodzi Ci o luzy zaworowe napisz do  Dystrybutora Syma w Grecji....po angielsku....  

sales@gorgolis.gr

Jedyny ktoś kto mi zechciał rzeczowo odpowiedzieć i podał takie parametry jakie Ty mi podałeś poźniej z serwisu.  

No i już odpowiedzieli. Żeby wszyscy tak działali.... Luzy do modelu 15KM są takie same : 0,12 +/- 0,02 dla wszystkich zaworów.

Swoją drogą okazało się, że pisałem do tej firmy w przeszłości za lusterkiem i kluczykiem. Również odpowiedzieli podając rozsądne ceny (około połowy tego, co chciał polski dystrybutor), więc Greków polecam. Wtedy kupiłem części w Rędzinach, ale dobrze wiedzieć, że jest jakaś alternatywa.

Odnośnik do komentarza
  • 0
32 minuty temu, ArturSYM napisał:

Alledrogo za chyba 8zl :) 

sprawdzilem na sobie i pokazało 36,6 :)

Czujnik jest na kabelku, czy gdzieś zintegrowany w ramce wyświetlacza?

Odnośnik do komentarza
  • 0

Termometr jest na bateryjki. Wymiana zajmuje minutę.

czujnik jest na kabelku. Ja przeprowadziłem go w okolice wiązki pod kierownica aby nie ochładzal go obieg powietrza w czasie jazdy

Odnośnik do komentarza
  • 0

Wczoraj porównywałem prędkość licznikowe do gps-u i jadąc licznikowe 110 GPS pokazuje o zgrozo 98 i jest to v-max w normalnych warunkach.

Bardzo dużo przeklamuje potwierdzilem to przy wjeździe do miasta mam miernik prędkości i trzymając 60 wyskakuje 48 czyli w całym przedziale jest to 12km/h przekłamania okazuje się że bardzo wolniutki jest Symik. I ma potężne przekłamania licznika. 

Swoją drogą ciekawe jak to możliwe że użytkownicy burgmana czy też x-maxa chwała się prędkościami 130 bez problemu toż to się wydaje nierealne przy skuterze 125cm.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Liczniki są "hurra optymistyczne" najczęściej bo to bezpieczniejsze z racji roszczeń mandatowych konsumentów. A ludzie wierzą w to co chcą. Nawet nie wiem ile razy to widziałem na hamowni jak jakiś obywatel coś sobie zmienił, i jeździł tak już 2-3 miesiące i "czuł moc" a rolki hamowni wykazywały że jest słabszy niż na serii tylko skok momentu jest gwałtowniejszy albo jest głośniejszy.. itd i buzia w podkówkę.

Inna sprawa że jak producent te 105 deklaruje to te 105 powinno się dać zrobić. Przegonie może jutro swojego z GPSem. Jak miał usterkę dolotu i do tej usterki był wyregulowany zapalał mi na GPS 116km/h (aplikacja Ulysse Speedometer na androidzie) a teraz myślę że ciut powyżej licznikowego 110 to zapewne bedzie po długiej walce... czyli te 100km/h. Tylko ja mam teraz wielką szybę i wielki kufer. Wtedy nie miałem tej nieseryjnej szyby i to był koniec 2015 roku, nówki pasek, nówki rolki..itd

Odnośnik do komentarza
  • 0

Rolki oryginalne 10,1g? Bo chyba takie są ? Maksymalnie wg GPS jechałem 104 przy 116 na liczniku jednak tutaj to już wszystko ma znaczenie szczególnie wiatr :) i dluuugie nabieranie prędkości.

Inna sprawa przy mocnym wietrze licznikowe 100 i więcej niet....

Odnośnik do komentarza
  • 0

Dlatego mówię: jak nie da się rozjechać tirowi to już jest dobrze. To 125... 

I jeszcze raz ogłoszę: Kiedyś testowałem vmax z GPS. Ale byłem sprytny i wziąłem 2 telefony. I zgadnijcie? 2 różne odczyty, różniące się bodaj o 4km/h GPS też nie jest idealnym źródłem pomiaru.. Dlatego powiadam: jak odstawi TIRa, szafa gra.

Odnośnik do komentarza
  • 0

u mnie jest. Ja nie miewam takich problemów :). Sprzed chwili. A nawet jeśli - jak masz dwa równe pomiary to trzeba zakładać że niższy jest bardziej prawdopodobny.

Dwa różne telefony i identyczny Vmax - 104km/h

IMG_20170403_182340.jpg

pojechałem tą sam drogą w jedną i drugą stronę żeby zniwelować wiatr i nachylenie terenu. Wiatr jest ważniejszy niż ew. pochyłość.
W strone w którą mogło być z górki było 101 max. W stronę gdzie było pod górkę było 104 ale wiatr był inny. Generalnie wiało nieźle a ja jak pisałem mam ogromną szybe, duży kufer i sam ważą 100kg.

IMG_20170403_183318.jpg

Dokładnie wg logu aplikacji jest 104,42km/h na liczniku jest wtedy około 118km/h

Musiał bym znowu "naprawić" dolot i pewnie te GPS-owe 110 bym wyszarpał może 115 przy idealnie bezwietrznej pogodzie.

 

Odnośnik do komentarza
  • 0

Miałeś te telefony symultanicznie? 

I z innej mańki: w sygnaturce masz jakieś dane spalania. Któryś dotyczy Twojego skutera?

Edyta: masz powtarzalne wyniki na 2-ch urządzeniach. Wygląda to dobrze. A ja mam ,świeżo po instalacji oprogramowania (chciałem przy okazji sprawdzić odczyt blisko 6km/h.

ALE: właśnie siedzę sobie na kanapie, nie ruszając się z miejsca :( Chyba mam pecha do mierników... Względnie moja kanapa jest szybsza niż na to wygląda...

 

Screenshot_20170403-203510.png 

IMG_20170403_204054.jpg

Odnośnik do komentarza
  • 0

Ja zrobiłem w Niedziele pierwsze dłuższe 150 kilometrów "na raz". Miałem non stop podpiętego Iphona z włączonym GPSem. Wg. logów telefonu kilka razy złapałem leciutko ponad 100kmh. Jak sam obserwowałem wskazówkę to kilka razy przy wyprzedaniu samochodów rzeczywiście momentami przekraczałem licznikowe 110kmh i 8,5k obrotów. Nie testowałem jeszcze pełnego Vmaxa na dłuższym odcinku drogi bo przeraża mnie dźwięk katowanego małego silniczka. 

Odnośnik do komentarza
  • 0

Jerales, ale co ty podważasz? Średnią prędkość maksymalną odczytywaną z GPS? bez przesady - to nie jest zabawa "ile cyknie" tylko ile ci pokazuje przez 10-20 sekund jazdy. Przecież to dystans pokonany w jednostce czasu. Skoro 10 sekund temu byłeś TU a po 10 sekundach jesteś TAM. Dość prosta arytmetyka.

Zresztą na Sony mam tak jak ty - pokazuje 0-5 jak się stoi w miejscu - ale jak widać obu to nie przeszkodziło złapać identycznego maxa. Zresztą jeżeli ci pokazuje z 1Hz GPSa prędkość 5km/h to znaczy że ci przesuwa wskaźnik o 1,35m co sekunde. Faktycznie przy dokładności GPS cywilnego i 1Hz odświeżaniu to może być błąd znaczący kiedy sobie mierzysz "prędkość stania".

Jednak przy 100km/h to są skoki o 27m/s i tu już ten błąd przesunięcia nawet o 1,35m nie jest aż tak istotny - zwłaszcza jeżeli taka sama średnia prędkość jest utrzymywana przez kolejne sekundy- wtedy błąd pomiaru jest malusi.  10 sekund to prawie 300m przesunięcia - to już sobie sensownie można prędkość średnią policzyć.

Więc wsadź tego Ifona do kieszeni, przeleć się maksem z półtora kilometra i zobacz co wyjdzie.

 

Odnośnik do komentarza
  • 0
5 minut temu, Wombat napisał:

Jerales, ale co ty podważasz? Średnią prędkość maksymalną odczytywaną z GPS? bez przesady - to nie jest zabawa "ile cyknie" tylko ile ci pokazuje przez 10-20 sekund jazdy. Przecież to dystans pokonany w jednostce czasu. Skoro 10 sekund temu byłeś TU a po 10 sekundach jesteś TAM. Dość prosta arytmetyka.

Zresztą na Sony mam tak jak ty - pokazuje 0-5 jak się stoi w miejscu - ale jak widać obu to nie przeszkodziło złapać identycznego maxa. Zresztą jeżeli ci pokazuje z 1Hz GPSa prędkość 5km/h to znaczy że ci przesuwa wskaźnik o 1,35m co sekunde. Faktycznie przy dokładności GPS cywilnego i 1Hz odświeżaniu to może być błąd znaczący kiedy sobie mierzysz "prędkość stania".

Jednak przy 100km/h to są skoki o 27m/s i tu już ten błąd przesunięcia nawet o 1,35m nie jest aż tak istotny - zwłaszcza jeżeli taka sama średnia prędkość jest utrzymywana przez kolejne sekundy- wtedy błąd pomiaru jest malusi.  10 sekund to prawie 300m przesunięcia - to już sobie sensownie można prędkość średnią policzyć.

Więc wsadź tego Ifona do kieszeni, przeleć się maksem z półtora kilometra i zobacz co wyjdzie.

 

Zaraz podważam. Mówię, że moja kanapa przebyła 100m z prędkością maksymalną 5,7km/h ;)

A tak na poważnie jak jeździłem z dwoma telefonami (LG g3 i Panasonic CM1), to błąd odczytu był dla dłuższej trasy właśnie, nie dla stania. Oczywiście któryś fon mógł być sieknięty. Ponawiam twierdzenie, że jak nas TIRy nie rozjeżdżają to jest dobrze.

Odnośnik do komentarza
  • 0
5 minut temu, Wombat napisał:

TIR to jedzie 80 max w porywach 90 wiec to żadna sztuka go wyprzedzić. Tyle że nie trwa to sekundy

Dla mojego poprzedniego Kymco sztuka. A pod wiatr / wzniesienie po prostu niemożliwość. Tutaj jest od groma lepiej.

Odnośnik do komentarza
  • 0

generalnie są 3 kategorie 125tek.

1. Ponieważ już nie ma nowych oryginalnych to są te chińskie klonyi wariacje  GY6 czyli na ogół powietrzaki 152 QMI o mocy na ogół 8,5-9KM i to jeździ około 85-95km/h (te 95 to nieliczne i jak się dobrze spoci). Tutaj raczej grają nie tyle mocą co masą tych skuterów bo one ważą w okolicy 120-140kg. Tutaj na dole stawki są wszelkie Junaki, Bartony, Romety, Zipy.. itd z mocą 8,5KM a drugi koniec skali to te w wykonie np Kymco.

2. Druga grupa to te "wszystkie inne skutery" czyli te lepsiejsze, najczęściej chłodzone cieczą z mocami 12-15KM i to jeździ tak własnie 105-110km/h. Są mocniejsze ale też na ogół to klasa wagowa 150-175kg.

3. Trzecia grupa to biegówki 125 bez strat w skrzyni CVT (statystycznie 17%-40% momentu tam idzie w gwizdek, 20% średnio). Moce też 12-15 ale za to bez aż takich strat i one te 120-125 (MOOOOŻE) pojadą. Varadero, Hyo GV i GT i podobne.

Zapewne w każdej klasie trafi się zdechlak oraz ultrasztuka ale to wyjątki. Generalnie tak to jeździ i natury się nie oszuka. Są jeszcze te wynalazki bezsprzęgłowe ale z biegami (np Nexxon) ale one demonami osiągów nie są nigdy.

aaa spalanie. Lewe to Junak prawe to SYM.

Odnośnik do komentarza
  • 0
38 minut temu, Wombat napisał:

generalnie są 3 kategorie 125tek.

1. Ponieważ już nie ma nowych oryginalnych to są te chińskie klonyi wariacje  GY6 czyli na ogół powietrzaki 152 QMI o mocy na ogół 8,5-9KM i to jeździ około 85-95km/h (te 95 to nieliczne i jak się dobrze spoci). Tutaj raczej grają nie tyle mocą co masą tych skuterów bo one ważą w okolicy 120-140kg. Tutaj na dole stawki są wszelkie Junaki, Bartony, Romety, Zipy.. itd z mocą 8,5KM a drugi koniec skali to te w wykonie np Kymco.

2. Druga grupa to te "wszystkie inne skutery" czyli te lepsiejsze, najczęściej chłodzone cieczą z mocami 12-15KM i to jeździ tak własnie 105-110km/h. Są mocniejsze ale też na ogół to klasa wagowa 150-175kg.

3. Trzecia grupa to biegówki 125 bez strat w skrzyni CVT (statystycznie 17%-40% momentu tam idzie w gwizdek, 20% średnio). Moce też 12-15 ale za to bez aż takich strat i one te 120-125 (MOOOOŻE) pojadą. Varadero, Hyo GV i GT i podobne.

Zapewne w każdej klasie trafi się zdechlak oraz ultrasztuka ale to wyjątki. Generalnie tak to jeździ i natury się nie oszuka. Są jeszcze te wynalazki bezsprzęgłowe ale z biegami (np Nexxon) ale one demonami osiągów nie są nigdy.

Nexxona miałem w 50-tce. Szatan nie kogut :)

Ogólnie pełna zgoda. Jak się trafi okazja wezmę KTM Duke / Yamahę MT na test. Zobaczymy co to to umie.

Przekładnie oczywiście też bywają różne. Honda chwali się, że Forza ma bezstratną (czy tam z minimalnymi stratami). Coś w tym jest. Testowałem 1 do 1 i Forza odjeżdżała wyraźnie.

Odnośnik do komentarza
  • 0

wszystkie pasy są stratne. jakby była bezstratna to by nie wydzielała ciepła i nie trzeba by jej chłodzić.

 

btw, wiecie że ktoś z sym-gts.fr przegląda burgmanie i kopiuje pomysły :)

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...