Skocz do zawartości
Forum Burgmania
  • 0

Sym GTS Evo 125 zdjęcia, opinie, porady


ArturSYM

Pytanie

motory.png

Wraz z kolegą Marko7 oraz Jerales postanowiliśmy założyć temat zbiorczy dotyczący modelu SYM GTS/Joymax/RV Evo 125. W polskim internecie jest bardzo mało informacji na tego skutera, a przydałoby się jedno, duże kompendium wiedzy nt. tego modelu.

Także dzielcie się informacjami jeśli macie jakieś ciekawostki, porady, linki do akcesoriów, tuningu i napraw.

Odnośnik do komentarza
  • Odpowiedzi 329
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy dla tego pytania

  • Wombat

    73

  • ArturSYM

    67

  • Marko7

    57

  • Jerales

    41

Top użytkownicy dla tego pytania

Opublikowane grafiki

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0
11 minut temu, Wombat napisał:

soczewka od retrofit to sobie może i ma mocowania H4 ale zewnętrznie. A na własną żarówkę ma mocowania inne - pod palnik xenonowy.

 

A zerknij jak to wygląda w najpopularniejszej H1 mini. Tutaj wygląda to tak jakby był zamontowany adapter konkretnie pod H7. Czyli w przypadku naszej przeróbki kwestia włożenia adaptera na H4 bo chińskie palniki HID zostały właśnie tak zaprojektowane aby dało się wsadzać je w najpopularniejsze mocowania H4 lub H7, które wcześniej dosyć rzadko były wykorzystywane w oryginalnych xenonach.

Czyli teoretycznie skoro budowa motocyklowej żarówki HS1 i H4 różnią się zaledwie szerokością 2mm na mocowaniu to dałoby się wsadzić tam zwykłą żarówkę halogenową bez konieczności wkładania HIDów.

h1-soczewki6.jpg h1-soczewki3.jpg

Odnośnik do komentarza
  • 0

Artur a maksymalnie z tym deflektorem i bez niego ile Ci skuterek idzie? Bo mi 110 licznikowe i to jest jego maks mimo, że kręci wtedy ok 9 tyś obr. Czyli nawet nie wchodzi na czerwone pole które zaczyna się przy 9500 obr. 

Jadąc z górki doszedł do 120 km/h i 9500 obr ale na płaskim przynajmniej u mnie 110 km/h i 9 tyś obr.

Odnośnik do komentarza
  • 0
12 minut temu, Marko7 napisał:

Artur a maksymalnie z tym deflektorem i bez niego ile Ci skuterek idzie? Bo mi 110 licznikowe i to jest jego maks mimo, że kręci wtedy ok 9 tyś obr. Czyli nawet nie wchodzi na czerwone pole które zaczyna się przy 9500 obr. 

Jadąc z górki doszedł do 120 km/h i 9500 obr ale na płaskim przynajmniej u mnie 110 km/h i 9 tyś obr.

Jeszcze nie testowałem bo trochę przeraża mnie dźwięk wysokich obrotów a małego silnika :) Mam wrażenie, że zaraz coś wybuchnie :) Chyba pewniej bym się czuł na 300ccm przy 130km/h niż na 125ccm przy 110km/h. W każdym razie do licznikowych 100km/h nie ma żadnych problemów.

 

Czy wszystkie GTSy 125i miały ABS czy tylko od jakiegoś rocznika ? Ja dzisiaj przetestowałem mocniejsze hamowanie przodem i koło zblokowało się (rocznik 2014).

Odnośnik do komentarza
  • 0

Jak już 100 jechałeś to podciągnąć na chwilkę do 110 chyba nie wybuchnie :) Zresztą ja za bardzo silnika i tak nie słyszę tylko wiatr, a do deflektora no jakos nie mogę na razie się przemóc, nie wadzi on gdzieś pola widzenia? Mnie by chyba jednak wkurzał jego widok, chociaż pewności nie mam. Będę obserwował Twoje opinie na ten temat jak przejedziesz coś więcej kilometrów na nim i opiszesz jak to się ma do prędkości maksymalnej.

No napisu nie masz ABS na plastikach, więc albo ktoś nie przykleił albo może nie mieć. U mnie ABS chodzi ok. przód i tył sprawdzałem z ciekawości i przerywa. Z tego co patrzę na Twoje fotki to tarcze od ABS-u i czujnik wydaje się że ma.

Odnośnik do komentarza
  • 0
4 minuty temu, Marko7 napisał:

Jak już 100 jechałeś to podciągnąć na chwilkę do 110 chyba nie wybuchnie :) Zresztą ja za bardzo silnika i tak nie słyszę tylko wiatr, a do deflektora no jakos nie mogę na razie się przemóc, nie wadzi on gdzieś pola widzenia? Mnie by chyba jednak wkurzał jego widok, chociaż pewności nie mam. Będę obserwował Twoje opinie na ten temat jak przejedziesz coś więcej kilometrów na nim i opiszesz jak to się ma do prędkości maksymalnej.

No napisu nie masz ABS na plastikach, więc albo ktoś nie przykleił albo może nie mieć. U mnie ABS chodzi ok. przód i tył sprawdzałem z ciekawości i przerywa.

Siadając na motor w garażu miałem wrażenie, że deflektor będzie dodatkowo przysłaniał drogię i rozdrażniał mnie w czasie jazdy. Ale już po kilkuset metrach jazdy przyzwyczaiłem się i chyba jednak wygoda dla uszu przewyższy ten temat. Aby uzmysłowić Ci jak to wygląda w czasie jazdy to powiem tak - schowaj się po prostu za szybę przy większej prędkości :)

ABSu prawdopodobnie nie mam. Podejrzewam, że ABS występował tylko w połączeniu z Start-Stop, a Ty go na pewno masz.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Chowałem się już za szybe :) cisza..... hehe.

Szukając skutera dla siebie oglądałem używanego GTS-a  i sprzedający pisał, że ma ABS pojechałem z przyczepą miało być wszystko tip top przejechałem się hamulec przód, hamulec tył koła blokowały się był to rocznik 2013 też bez S&S i bez napisu ABS na bocznych plastikach. Tylko dziwi mnie tarczka w takim bądź razie i czujnik ABS-u przy kole ten którego oglądałem też tak miał..... wtedy zapadła decyzja chce taki tylko jednak nowy:)

Odnośnik do komentarza
  • 0

Artur, czy masz kontrolkę ABS na desce? Pomarańczowa. Zapala się jak włączysz zapłon i gaśnie po paru metrach jazdy.

Odnośnik do komentarza
  • 0

ArturSYM,

do środka tego projektora nie wejdzie ci za żadne skarby bańka od H4, HS1,H7 i czegokolwiek innego co ma "bańkę". Zobacz sobie z proporcji na wielkość kołnierza od H4 (na samym początku) i wielkość otworu w głąb projektora. Tam się zmieści tylko wąski i długi palnik xenonowy.

Nawet jakbyś wyrezał ten tył wiertarą to włókna od halogenu (H7 lub H1 byś musiał użyć bo długie/krotkie masz z przysłony i halogen z 2 włóknami jest zbędny) to i tak żarnik od halogenu znalazł by się w ty projektorze w bardzo dziwnym miejscu (bardzo płytko). Projektor zawsze ratuje sytuacje ale czy aż tak by sobie poradził - nie wiem.

Kolejna sprawa to jest fakt że projektor z przysłoną mocno ogranicza ilość światła która pada na drogę (z definicji - połowę zajmuje przysłona). Przy palniku xenonowym mającym siłe 3000lm nie ma to dużego znaczenia, przy H4 (1200-1400lm) już to widać a przy znacznie słabszej HS1 (700-900lm) jak jej jeszcze urwie 20-30% na przysłonie to dostaniesz świeczki a nie lampy na wyjściu.

Żarówka H4 LED 2200lm która z normalnej lampy świeci tak:

DSCF0919.jpg

zabijając światłem wszystko w polu widzenia bo strumień jest nie do ogranięcia, wsadzona w projektor bixenon i porówna z przyzwoitą H4 już blednie

led_004.jpg

a na ścianie już tak (to wyżej z lewej to projektor):

led_001.jpg

sam projektor

led_003.jpg

ładnie, tylko słabiutko.

I to słabiutko w całkowitej ciemności. Dla pórwnania mój SYM przy wieczornej szarówce świeci tak:

IMG_20160907_193722.jpg

SYM GTS "cyklop" ma symetryczną lampe dlatego nie ma tego podciecia.

Ostatnia sprawa to umieszczenie tych projektórków w lampie. One są może i "mini" ale na proporcje lamp samochodowych. Skuterowe są dość płytkie i 10cm palnika wewnątrz lampy może się nie zmieścić.

Mi do Junaka nie wlazło za boga i rzeźba była okrutna - wycinanie tyłów lamp, robienie szablonów na nowe plecki... masakra. Za pierwszym razem to mi się jeszcze chciało zdjęcia robić z tej roboty "na brudno"

proj1.jpg

proj2.jpg

proj5.jpg

proj15.jpg

proj14.jpg

poniżej widać ile z projektora zmieściło się w lampie a jeszcze niżej ile go faktycznie jest:

proj7.jpg

2013_12_21_LED_Project_Projector_01.jpg

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
  • 0

Wombat, uprzedziłeś mnie z całym opisem :) Także przynajmniej nie muszę siedzieć nad opisem.

 Wczoraj w nocy nie dałem za wygraną i pomierzyłem wszystko na spokojnie, włącznie z wkładaniem linijki do środka lampy. A jeszcze dzisiaj zahaczyłem o sklep motoryzacyjny aby sprawdzić grubość bańki w żarówkach i jest tak jak mówisz - do środka takiej uniwersalnej soczewki zmieści się tylko i wyłącznie palnik xenonowy, który na dzień dobry będzie denerwował Panów policjantów.

Wszystko oczywiście jest do zrobienia. Kwestia tylko czasu i umiejętności oraz ryzyka, że jak się coś wyrzeźbi z oryginalną lampą to ciężko będzie powrócić do serii. Na allegro nawet ciężko dostać lampy do GTSa po 2014 roku.
Do motocykli są dostępne krótsze soczewki, typowo motocyklowe, ale one również opierają się na xenonach, których na siłę nie chcę montować bo skończy się to kontrolą drogową. 
http://alltech24.pl/soczewki-bi-xenon/448-soczewka-bixenon-hid-ksenon-motocykl-matchbox-h1.html - tak jak widać na poniższym zdjęciu, mamy gotową wiązkę z kontrolerem sterującym przesłoną, którą wpinamy w naszą kostkę od żarówki halogenowej, wkręcamy soczewkę i wkładamy palnik. Na zdjęciu brakuje tylko mini przetwornicy. Voila...

soczewka-bixenon-hid-ksenon-motocykl-mat

Odnośnik do komentarza
  • 0

ja zawszę kupuje drugie lampy i robię "na nich" bo efekt n początku nigdy nie jest na tyle pewny żeby robić to lampach z pojazdu.

Na twoim miejscu gdybym wsadzał takie soczewki to zasilił bym je ledami. Masz stosunkowo nowy sprzęt, od dawna wszystko wychodzi na led-ach, pozycyjne są ledowe wiec nikt nie będzie kwestionował ledów w lampach głównych - zwłaszcza jeżeli będzie to poprawnie świecić.

Odnośnik do komentarza
  • 0
11 minut temu, Wombat napisał:

Na twoim miejscu gdybym wsadzał takie soczewki to zasilił bym je ledami. Masz stosunkowo nowy sprzęt, od dawna wszystko wychodzi na led-ach, pozycyjne są ledowe wiec nikt nie będzie kwestionował ledów w lampach głównych - zwłaszcza jeżeli będzie to poprawnie świecić.

Tyle, że ledy mają dosyć duży i gruby pasek, na którym jest osadzona dioda. Pewnie nie wejdzie do soczewki tak samo jak zwykła H4 czy H7.

 Druga rzecz - mam do nich pewien uraz, ponieważ w zeszłym tygodniu wkładałem H7 Led do lampy soczewkowej w Megane RS, która ma fabrycznie bardzo słabe soczewki.

Przed autem pojawiała się jakaś plama.

17453644_1439160949469722_1545863867_o.j 17498955_1438631929522624_48568407529775 17506238_1439160689469748_33209803_n_1.j

Odnośnik do komentarza
  • 0

bo ledy trzeba zogniskować. po to mają gwint przy kołnierzach

tutaj masz o co kaman

u mnie było tak przed zogniskowaniem

2016_07_20_LED_H7_05.jpg

a tak po zogniskowaniu

2016_07_20_LED_H7_07.jpg

dlatego trzeba wiedzieć które ledy, co muszą mieć a czego nie powinny .. itd. Zrobienie dobrej, poprawnie świecącej lampy która do tego to wytrzyma mechanicznie, termicznie..itd to wcale nie jest 5 minut.

Inna sprawa że soczewki (nawet xenonowe) we francuzach to oślepiające kiblotrony i nie wiem czemu tak jest bo zrobienie lub kupienie dobrej lampy od valeo lub boscha to żadna sztuka przecież. Punto ma świetne soczewki, audi TT ma świetne soczewki, Honda S2000 ma świetne soczewki a francuz nie może... hgw czemu bo technologia 20 lat na rynku i w zasadzie już odchodzi.

 

 

Odnośnik do komentarza
  • 0

Ja mam coś takiego jak w linku poniżej i nie widziałem na żarówce możliwości regulacji :/ Da się jedynie wyjąć chyba ją z plastikowego kołnierza.

http://allegro.pl/zarowka-samochodowa-led-cree-h7-80w-6400lm-3d-hq-i6572659384.html?snapshot=MjAxNy0wMy0xN1QxMDo0Nzo0MC40MzJaO2J1eWVyOzE0YTA2NGY0ZjhmNTdhZGVmNGIxZjAzMTdmYzZjMTVmZjdhNzhjZDA1M2NlODUzNTc4ZmQ0OGNmNzdhZjc3NGE%3D

 

Odnośnik do komentarza
  • 0

ta żarówka tak ogólnie jest do kitu - powodów jest kilka i szkoda o nich pisać. A nie ma możliwości poluzowania śrubki trzymającej kołnierz mocujący żeby tą oprawką kręcić?

Odnośnik do komentarza
  • 0
6 minut temu, Wombat napisał:

ta żarówka tak ogólnie jest do kitu - powodów jest kilka i szkoda o nich pisać. A nie ma możliwości poluzowania śrubki trzymającej kołnierz mocujący żeby tą oprawką kręcić?

Nie mam ich pod ręką, ale pamiętam, że da się jedynie zdemontować kołnierz. Możliwe, że jest jakaś regulacja na tym aby założyć ponownie kołnierz ale przekręcony np. o 45 stopni.

Odnośnik do komentarza
  • 0

najlepszy jest drobny gwint dający około 4mm regulacji w przód i w tył względem kołnierza + możliwość zablokowania co 45 stopni lub płynnie. Całość po skręceniu powinna być sztywna jak monolit. Żadnych gumek na których ma się trzymać cośtam.

Odnośnik do komentarza
  • 0

jedne z najlepszych obecnie żarówek do retrofitów to te

http://www.ebay.com/itm/Genuine-Pair-Philips-H4-6200K-X-treme-Ultinon-LED-High-Low-Beam-Headlight-Lamp-/262296216852?_ul=KZ

Philips X-treme Ultinon

natomiast to jest porządana konstrukcja żarówki:

https://pl.aliexpress.com/item/Super-Bright-H4-HB2-Hi-Lo-Beam-P7-Led-Car-Headlight-Conversion-Kit-Fog-Lamp-Bulb/32659540601.html

HTB1mPyzOVXXXXanXFXXq6xXFXXXW.jpg

3 diody na żarnik, sztywny cokół, gwint przy kołnierzu

 

Odnośnik do komentarza
  • 0

Odbiegając od tematu żarówek. Ostatnio nakręciłem temat z lusterkami do GTSa i dzięki temu kilka osób zdecydowało się na zakup dodatkowych zwierciadeł.

Dzisiaj zakupiłem taki gadżet. Dam Wam znać jak spisuje się to w czasie jazdy.

17577741_1444302135622270_29738579_n.jpg

Odnośnik do komentarza
  • 0
2 godziny temu, ArturSYM napisał:

Odbiegając od tematu żarówek. Ostatnio nakręciłem temat z lusterkami do GTSa i dzięki temu kilka osób zdecydowało się na zakup dodatkowych zwierciadeł.

Dzisiaj zakupiłem taki gadżet. Dam Wam znać jak spisuje się to w czasie jazdy.

17577741_1444302135622270_29738579_n.jpg

Mam dokładnie taki sam chociaż jakoś nie miałem jeszcze motywacji tego montowac :)

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...