Skocz do zawartości
Forum Burgmania
  • 0

Sym GTS Evo 125 zdjęcia, opinie, porady


ArturSYM

Pytanie

motory.png

Wraz z kolegą Marko7 oraz Jerales postanowiliśmy założyć temat zbiorczy dotyczący modelu SYM GTS/Joymax/RV Evo 125. W polskim internecie jest bardzo mało informacji na tego skutera, a przydałoby się jedno, duże kompendium wiedzy nt. tego modelu.

Także dzielcie się informacjami jeśli macie jakieś ciekawostki, porady, linki do akcesoriów, tuningu i napraw.

Odnośnik do komentarza
  • Odpowiedzi 329
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy dla tego pytania

  • Wombat

    73

  • ArturSYM

    67

  • Marko7

    57

  • Jerales

    41

Top użytkownicy dla tego pytania

Opublikowane grafiki

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Ten typ tak ma. U mnie przy jeździe z prędkością licznikową 100km/h wchodzi zaledwie na pierwsze, mooooże czasami drugie pole. Ktoś kiedyś opisywał, że oddawał motor do serwisu. Wymieniali termostat ale nie dało to żadnych efektów. Także na przyszłość nie zdziw się jak poniżej 10 stopni, wskaźnik nie będzie podnosił się.

Odnośnik do komentarza
  • 0

nie oddawał do serwisu tylko osobiście sobie wymyślił że to termostat do wymiany bo to nienormalne. Wiem na pewno bo to ja :).

U mnie jest tak:

- podczas mrozów w zasadzie nie zapala się żadna kreska

- jak jest poniżej 10 stopni to pierwsza kreska zapala się przy postoju na czerwonym a po ruszeniu gaśnie

- przez całe lato w zasadzie szybko łapie pierwszą kreske i na czerwonym świetle na chwile czasem wskakuje druga (ale to już musza być upały) ale ją błyskawicznie zbija wentylator

On ma układ chłodzenia na tropiki.

Odnośnik do komentarza
  • 0
9 godzin temu, ArturSYM napisał:

Ten typ tak ma. U mnie przy jeździe z prędkością licznikową 100km/h wchodzi zaledwie na pierwsze, mooooże czasami drugie pole. Ktoś kiedyś opisywał, że oddawał motor do serwisu. Wymieniali termostat ale nie dało to żadnych efektów. Także na przyszłość nie zdziw się jak poniżej 10 stopni, wskaźnik nie będzie podnosił się.

Poniżej 10 stopni wskaźnik się nie podnosi u mnie, za to powyżej 15 wskaźnik trzyma cały czas środek skali. Dziwne to jest ale prawdziwe .

Wykręciłem termostat wrzuciłem do wody otwiera się przy 65-70 stopniach i każdy termostat (Sym) tak ma. Dodatkowo przy termostacie jest mały wężyk obejście do odpowietrzenia układu który przepuszcza płyn na chłodnice nawet przy zamku ietym termostacie .

 

Odnośnik do komentarza
  • 0

Dzięki za odpowiedzi. Wygląda na to że tak musi być. Przysłoniłem mu jakieś 15-20% chłodnicy. Nie ma zbytnio widocznych efektów (przynajmniej na wskaźniku) ale tak dla "spokoju sumienia". Jak zaczną się upały w każdej chwili mogę tą przysłonę wysunąć.

Wombat, masz jakiś serwis w W-wie dla SYMa (dobry)? Na chwile obecną nie potrzebuje ale... nigdy nic nie wiadomo.

W najbliższych dniach zabieram się za zaciski hamulcowe bo mocno słyszę jak klocki o tarcze szorują w czasie jazdy. Rozbiórka, czyszczenie, smarowanie, wymiana klocków i montaż oraz wymiana płynu, zobaczymy jak mi to pójdzie. Zwrócić na coś szczególną uwagę?

Odnośnik do komentarza
  • 0
  • 0

Chłopaki, czy Wasze GTSy tez tak dziwnie zachowują sie w zakrętach ? Przy np. 70km/h w zakręcie mam wrażenie jakby motor tracił przyczepność. Z czego to wynika ? Klasa motoru, małe kolka ? Opony mam z dużym bieżnikiem 

Odnośnik do komentarza
  • 0
  • Klubowicze
31 minut temu, ArturSYM napisał:

Opony mam z dużym bieżnikiem 

Jaki model opon ?

ich rocznik ?

Ciśnienie prawidłowe ?

Tylne zawieszenie wyregulowane na twardo czy miękko ?

Odnośnik do komentarza
  • 0
54 minuty temu, ArturSYM napisał:

Przy np. 70km/h w zakręcie mam wrażenie jakby motor tracił przyczepność.

Nie zauważyłem nic takiego, przynajmniej na razie. (opony gładkie, ciśnienie wg manuala, zawieszenie na średnio).

Patrząc po roczniku twojego SYM'a to chyba luzy jakieś

raczej nie wchodzą w grę?

Odnośnik do komentarza
  • 0
Godzinę temu, ArturSYM napisał:

Chłopaki, czy Wasze GTSy tez tak dziwnie zachowują sie w zakrętach ? Przy np. 70km/h w zakręcie mam wrażenie jakby motor tracił przyczepność. Z czego to wynika ? Klasa motoru, małe kolka ? Opony mam z dużym bieżnikiem 

Postaw na centralkę, sprawdź luzy tylnego koła kładąc dłonie na godzinie 6 i 12 poruszaj starając się odchylić od osi. (Czyli jak pchasz górną rękę od siebie, to dolną ciągniesz do siebie). Później to samo z kołem przednim (ktoś musi siedzieć / naciskać tył). 

U mnie po wulkanizacji serwis NIE DOKRĘCIŁ KOŁA tylnego i właśnie w łukach poczułem, że coś jest bardzo źle.

Kolejna sprawa ciśnienie (dla jednej osoby odpowiednio 1,8 przód i 2,3 tył). Dalej ustawienie tylnego zawieszenia (max miękko będzie niestabilny. Podciągnięcie jeden ząbek pozwala już sobie poczyniać).

Generalnie ten skuter cechuje się świetnym wyważeniem (masz blisko 50/50 między osiami), sztywną ramą (nie gnie się pod obciążeniem), nisko położonym środkiem ciężkości, a i seryjne opony Maxxis pozwalają na wiele. Mam spore porównanie. W łukach latam z kilkakrotnie większymi pojemnościami bez najmniejszych kompleksów, więc nie można powiedzieć, że TTTM. Szukaj.

Odnośnik do komentarza
  • 0
21 minut temu, Jerales napisał:

seryjne opony Maxxis pozwalają na wiele. Mam spore porównanie. W łukach latam z kilkakrotnie większymi pojemnościami bez najmniejszych kompleksów, więc nie można powiedzieć, że TTTM. Szukaj.

Być może się mylę, ale wydaje mi się że ArtyrSym w tyle nie ma seryjnej opony (fot. z 1 strony)

Odnośnik do komentarza
  • 0
Dnia 19.05.2017 o 09:52, Labor napisał:

Dzięki za odpowiedzi. Wygląda na to że tak musi być. Przysłoniłem mu jakieś 15-20% chłodnicy. Nie ma zbytnio widocznych efektów (przynajmniej na wskaźniku) ale tak dla "spokoju sumienia". Jak zaczną się upały w każdej chwili mogę tą przysłonę wysunąć.

Stary.... no jak rany. Zostaw tą biedną chłodnice. Da sobie rade bez modów a'la fiat 125

Odnośnik do komentarza
  • 0

Już się sama zostawiła :-D. Przysłonka była wsunięta tak aby łatwo można było ją usunąć i pęd powietrza zrobił swoje. Znaczy że tak ma być ;-).

Odnośnik do komentarza
  • 0

Sprawdziłem tylne koło i żadne luzy nie występują. Koło jest sztywniutkie. Tylna oponę mam Michelin City. Ciśnienie dobre. Amortyzatory na 3, czyli seryjne ustawienie. Chyba mam poprostu zbyt duże wymagania do motoru, albo jeszcze zbyt małe umiejętności na dwóch kółkach. 

Odnośnik do komentarza
  • 0
  • Klubowicze
Godzinę temu, ArturSYM napisał:

Amortyzatory na 3, czyli seryjne ustawienie.

Ja u siebie na 3 też nie czułem się zbyt pewnie. Wolę ustawienie na 5. Jest sztywniej (ale nadal wygodnie ) za to w łukach jak przyklejony. 

Odnośnik do komentarza
  • 0

Zrobiłem sobie ostatnio mały teścik pojemności kufra pod kątem ewentualnego wakacyjnego wypadu, jest całkiem miło wchodzi cały komplet (gruby śpiwór, karimata, dwuosobowy namiot) a na górę da rade dołożyć odzież (letnią) itp na kilka dni.

 

IMG_20170523_175759.jpg

Odnośnik do komentarza
  • 0

Pytanie mam, jakie obroty są u Was kiedy GTS zaczyna ruszać? Jak pisałem w porównaniu SYMów, starszy EVO "zabierał" znacznie niżej niż nowy. Wg poprzedniego właściciela, napęd cały był fabryczny, on założył tylko nowy pas. Nowy GTS miał 1500 km przebiegu jak go kupiłem, pas wygląda na nowy (nikt go nie podmienił). I tak się zastanawiam, czy mam coś nie tak, czy nowy typ tak ma. Osobiście, wolę niższe obroty "startowe", szczególnie przy wolnej jeździe w korku. Jest taka prędkość, gdzie raz napęd ciągnie, zaraz przestaje, obroty koło 4500. W starym ta sama prędkość, napęd ciągnie koło, obroty koło 3 tyś. i jest ciszej i "równiej".

Co sugerujecie? 

Odnośnik do komentarza
  • 0

Mój zaczyna ciągnąć około 3500 może odrobine niżej i raczej nie jest modyfikowany w żaden sposób. Za moment zadziałania sprzęgła odpowiadają sprężynki odwodzące ale nie mam żadnych doświadczeń w "dopasowywaniu maszyny do swoich potrzeb".

Odnośnik do komentarza
  • 0

Witam :)

 

Mam pytanie z troche innej beczki :) Myliście może swoje SYMy na myjniach bezdotykowych? Czy można to bezpiecznie zrobić czy lepiej sobie darować?

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
  • 0

wszystko w zasadzie można myć na myjniach bezdotykowych jeżeli tylko robisz to przytomnie i nie upierasz się przy pompowaniu wody w przełączniki lub zegary z bliska oraz polewasz go z góry a nie od spodu.

Odnośnik do komentarza
  • 0
11 godzin temu, kiksman napisał:

Witam :)

 

Mam pytanie z troche innej beczki :) Myliście może swoje SYMy na myjniach bezdotykowych? Czy można to bezpiecznie zrobić czy lepiej sobie darować?

 

pozdro

Można i myjemy. Trzeba tylko omijać miejsca newralgiczne: skupiska elektryki, ośki (aby nie wypłukać smarów). Oczywiście nie wolno zraszać gorącego silnika. W ten sposób traktowałem wszystkie moje jednoślady i jedynie Kymco Nexxon protestował czkawką przez kilkanaście minut po myciu. Tutaj jednak dodam, że on czkał w każdym deszczu - najwidoczniej elektryka nie była dobrze zabezpieczona. Inne sprzęty mycie zawsze znosiły dobrze.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Jeszcze jedna uwaga dot. mycia myją ciśnieniową. Nie myj chłodnicy z bliska!  Silny strumień może pozaginać cieniutkie blaszki radiatora. To zmniejsza skuteczność chłodzenia - w miejscach pozaginanych blaszek nie ma przepływu przez chłodnicę. Odległość min. ok. 80 cm,  to też zależy od ciśnienia. Wystarczy do usunięcia większości robactwa, to co zostanie, raz na jakiś czas trzeba wyczyścić ręcznie. 

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...