Skocz do zawartości
Forum Burgmania
  • 0

Sym GTS Evo 125 zdjęcia, opinie, porady


ArturSYM

Pytanie

motory.png

Wraz z kolegą Marko7 oraz Jerales postanowiliśmy założyć temat zbiorczy dotyczący modelu SYM GTS/Joymax/RV Evo 125. W polskim internecie jest bardzo mało informacji na tego skutera, a przydałoby się jedno, duże kompendium wiedzy nt. tego modelu.

Także dzielcie się informacjami jeśli macie jakieś ciekawostki, porady, linki do akcesoriów, tuningu i napraw.

Odnośnik do komentarza
  • Odpowiedzi 329
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy dla tego pytania

  • Wombat

    73

  • ArturSYM

    67

  • Marko7

    57

  • Jerales

    41

Top użytkownicy dla tego pytania

Opublikowane grafiki

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

ja jestem po wymianie rolek.

Po pierwsze kilkukrotnie zważyłem posiadane obecnie. Kilkukrotnie z racji na posiadaną wagę kuchenną z dokładnością 1g. W zależności od ułożenia na niej sześciu rolek wyniki były 62-65g. Wnioskuje że to rolki ponad 10g ale z racji braku jakichkolwiek oznaczeń więcej nic o nich nie wiem. Za to nie były zużyte.

nowe Naraku HD miały mieć 9.7g i waga pokazywała 59-61g dla wszystkich sześciu więc na pewno lżejsze od obecnych. Dużo zbitego pyłu z paska pod pokrywą - wiec wyczyściłem ale tak to wszystko w dobrym stanie i bez dramatycznych luzów.
Na naraku 9.7 jeździ się inaczej. Obroty na których przyśpiesza kiedy się mocno odkręci są wyraźnie wyższe wiec zbiera się lepiej. Ale sama prędkość maksymalna wykręcona na moim testowym odcinku to wg GPS 105km/h wiec tak jak na poprzednich rolkach.

Przydało by się wymienić sprężynki sprzęgła żeby łapało wyżej (teraz 3300 i jest w stanie ruszyć) - tak od 4000-4200. Musze się nauczyć jeździć na nowej charakterystyce bo teraz szybciej osiąga prędkości "podróżne" i trzeba odpuścić. Niestety zanim się przejechałem ustawiłem też gaźnik na "książkowo" wiec tak nie do końca jestem pewien czy się kilku km/h nie da z tego więcej wykrzesać. No i zobaczyć po zbiorniku jak to się odbije na spalaniu

Odnośnik do komentarza
  • 0
5 godzin temu, Wombat napisał:

Przydało by się wymienić sprężynki sprzęgła żeby łapało wyżej (teraz 3300 i jest w stanie ruszyć) - tak od 4000-4200. 

Myślę, że nie warto, lepiej się jeździ jak staruje przy niższych obrotach. Jak pisałem w porównaniu a potem w tym wątku, mój GTS właśnie "zabiera" przy ok. 4000 (jak zimny to ok. 4200, jak ciepły to 3800). Szczególnie przy wolnej jeździe, gdzieś w korku, jak manewrujesz to napęd się rozłącza, musisz mu dać w gaz żeby się znów zaczął ciągnąć.  To bardzo czuć np. gdy zawracam, wyrównuję prędkość do wejścia w zakręt - silnik jeszcze ciągnie, wchodzę w zakręt, skuter zwalnia a napęd nie ciągnie choć obroty są bez zmian. Wtedy muszę mu dać w gaz, bo się przewrócę tak zwalnia. Przy wyższych obrotach załączania muszę lekko "przegazowywać" żeby w miarę płynnie szedł. W starym SYMie miałem właśnie niższe obroty i choć nie jeździłem nim długo (ok. 2000 km), to przy tej charakterystyce obrotów jeździło się znacznie lepiej. To oczywiście subiektywne odczucie. Warto byłoby przed ewentualną wymianą sprężyn sprzęgła przejechać takim z wyższymi obrotami. Wystarczy kilka ósemek na parkingu.

Ponadto, gdzieś jadąc między ludźmi (np. podjeżdżasz żeby zaparkować na chodniku) jest ciszej, przechodnie tak nie patrzą na Ciebie jakbyś chciał ich przejechać, bo obroty są niewiele większe niż na biegu jałowym. 

Odnośnie rolek, to telefonicznie pytałem  w serwisie w Rędzinach, ile ważą oryginały do danego modelu. Dowiedziałem się, że producent nigdzie nie podaje ile ważą. Po prostu przysyłają rolki do konkretnego egzemplarza po numerze VIN.

Zamówię więc dr.pulley'a z tych tabeli co przesyłałeś do nich linka, zobaczymy jak będzie z tą prędkością max. i dynamiką. 

 

Odnośnik do komentarza
  • 0

bo jest jak pisałem - na różne rynki docelowe są równe rolki. Więc nie ma "fabrycznej wagi" dla modelu bo ona była różna

Odnośnik do komentarza
  • 0
10 godzin temu, Symtom napisał:

Myślę, że nie warto, lepiej się jeździ jak staruje przy niższych obrotach. Jak pisałem w porównaniu a potem w tym wątku, mój GTS właśnie "zabiera" przy ok. 4000 (jak zimny to ok. 4200, jak ciepły to 3800). Szczególnie przy wolnej jeździe, gdzieś w korku, jak manewrujesz to napęd się rozłącza, musisz mu dać w gaz żeby się znów zaczął ciągnąć.  To bardzo czuć np. gdy zawracam, wyrównuję prędkość do wejścia w zakręt - silnik jeszcze ciągnie, wchodzę w zakręt, skuter zwalnia a napęd nie ciągnie choć obroty są bez zmian. Wtedy muszę mu dać w gaz, bo się przewrócę tak zwalnia. Przy wyższych obrotach załączania muszę lekko "przegazowywać" żeby w miarę płynnie szedł. W starym SYMie miałem właśnie niższe obroty i choć nie jeździłem nim długo (ok. 2000 km), to przy tej charakterystyce obrotów jeździło się znacznie lepiej. To oczywiście subiektywne odczucie. Warto byłoby przed ewentualną wymianą sprężyn sprzęgła przejechać takim z wyższymi obrotami. Wystarczy kilka ósemek na parkingu.

Ponadto, gdzieś jadąc między ludźmi (np. podjeżdżasz żeby zaparkować na chodniku) jest ciszej, przechodnie tak nie patrzą na Ciebie jakbyś chciał ich przejechać, bo obroty są niewiele większe niż na biegu jałowym. 

Odnośnie rolek, to telefonicznie pytałem  w serwisie w Rędzinach, ile ważą oryginały do danego modelu. Dowiedziałem się, że producent nigdzie nie podaje ile ważą. Po prostu przysyłają rolki do konkretnego egzemplarza po numerze VIN.

Zamówię więc dr.pulley'a z tych tabeli co przesyłałeś do nich linka, zobaczymy jak będzie z tą prędkością max. i dynamiką. 

 

Bardzo jestem ciekaw. Niby ósmy cud świata, dr Pulley... :)

Odnośnik do komentarza
  • 0
2 godziny temu, Jerales napisał:

Bardzo jestem ciekaw. Niby ósmy cud świata, dr Pulley... :)

Ja też. Popatrzałem na jakieś opisy i filmiki jak to działa, może mieć to sens. Jak nie pomoże to zakładam na tył kółko 15' ;) W końcu zamknie budzik.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Koledzy macie jakiś poradnik jak wymienić rolki pulleya ? Jestem za granicą a podobno moje rolki juz dotarły z Ebaya. 

Trzeba stosować jakieś smary czy wystarczy podmienić z oryginalnych rolek? 

Odnośnik do komentarza
  • 0

Problemu na razie nie ma :) po prostu dostrzegam mikroryski z bliska ale póki co nie kwalifikują się do jakiegokolwiek ruszania .

Odnośnik do komentarza
  • 0

To niestety delikatne materiały. Ja w nowym aucie podobnie przecierałem nawet mikrofibrą delikatnie szybkę wskaźników i zauważyłem ryski,  a mam na tym punkcie fioła :). Nie ma się co przejmować chociaż wiem jak bolą pierwsze rysy.

Odnośnik do komentarza
  • 0
7 godzin temu, zucio1 napisał:

To niestety delikatne materiały. Ja w nowym aucie podobnie przecierałem nawet mikrofibrą delikatnie szybkę wskaźników i zauważyłem ryski,  a mam na tym punkcie fioła :). Nie ma się co przejmować chociaż wiem jak bolą pierwsze rysy.

Oj, jest to wielki, wielki ból. My to nazywamy "syndromem rysy". Jak coś jest zarysowane, to na horyzoncie rysuje się (nomen omen i bardzo wyraźnie) wymiana sprzętu... :(

Odnośnik do komentarza
  • 0

Tak. To jak ci posiadacze Jaguara co zgasili papierosa w popielniczce i teraz pytają na forach czy jest jakaś możliwość usunięcia tego czy jednak znowu trzeba zmieniać samochód :).

 

A wracając do tematu przewodniego. Klamki hamulców okazały się porażką. Tzn mimo deklaracji nie pasują do SYM-a. Po założeniu jest tak że latają luźno między tłoczkiem pompy a elektrowyłącznikiem świateł stop  (z 1cm luzu do wyłącznika jak drugie ramie klamki oparte jest o pompe) i do tego nie trafiają dokładnie w środek pompy hamulcowej naciskając ją lekko z boku - co już mi sie nie podoba. Jakby te ramiona (i do tłoczka i do włącznika) były dłuższe można by to dopasować podpiłowywując je. Ale są po prostu za krótkie.

 

Tyle im mniej więcej brakuje:

IMG_20170714_084500.jpg

Odnośnik do komentarza
  • 0

Nie mogę znaleźć jakie żarówki wchodzą do przeciwmgielnych. Jak pamiętam, ktoś zmieniał te lampki od 250-ki. 

Ps. 

Wombat, kiedy puszczamy kaczki?;)

Odnośnik do komentarza
  • 0

ja zmieniałem lampki i w moim w przeciwmgielnym są H27 11W. Ale ja mam tego z jedną lampą i nie wiem czy w nowszym nie ma innych żarówek

48046.jpg

znane też jako typ 880 lub 888. Wżne jest to że wersja z prostym cokołem a nie z łamanym jak poniżej. Typ 881 ma łamane

Hot-sale-2pcs-h27-881-car-led-lamp-bulb-

 

 

Odnośnik do komentarza
  • 0

Dzięki za info.

W nowym GTSie 125 lampy przeciwmgielne mają nawet kółko do regulacji, są dwie wtyczki wychodzące do żarówek z wiązki a gniazdo żarówki jest bardzo zbliżone do cokołu H27. Wygląda na to, że są to normalne lampy, w których obecnie mam zaślepki. Wtyczki są w przekroju prostokątne czyli nie spasują bezpośrednio do H27. Wiązka zasilania lamp w czaszy nie ma przewodu do przeciwmgielnych ale we wtyku jest miejsce na wstawienie konektorka żeńskiego. Szkoda, że musiałem już dzisiaj poskładać bo przymierzyłbym te żarówki. Chyba od spodu nie dam rady wyciągnąć zaślepek - trzeba użyć wąskich kleszczy. 

Cokół żarówki ma kształt gniazda, które jest w lampie:

59691f68de624_cokarwki.PNG.79784fb641da365f5fffc2b8d2b0d5f4.PNG

Odnośnik do komentarza
  • 0

Witam :) Mam pytanko natury technicznej :)

Chciałbym zapytać Was czy ktoś może wymieniał diody od postojówek w przedniej lampie w modelu od 2013? Co prawda znalazłem gotowy komplet oryginalnych diód na ebayu, ale po pierwsze nie mam pewności czy to diody do tej lampy, a po drugie ciekaw jestem czy zamiast kupować oryginalnych istnieje możliwość przelutowania tych diód i wstawienie nowych... Bo jeżeli one są jakoś "zatopione" w konstrukcji lampy to wiadomo nic się nie poradzi :)

http://www.ebay.ca/itm/OEM-SYM-GTS-125-250-250-Evo-Left-Head-Light-LED-Coupler-PN-33195-HWA-000-/361917578960?hash=item5443f7fed0%3Ag%3ATRkAAOSwx6pYuALp&vxp=mtr

 

z góry dzięki za pomoc :)

 

 

Odnośnik do komentarza
  • 0

Za późno przeczytałem Twojego posta bo właśnie przed chwila skończyłem składanie swojego GTSa po gruntownej zmianie. Mogłem zerknąć czy da sie to przelutowac. Na pewno trzeba dobrać odpowiedni kolor diody. Myśle ze da sie to zrobić bo sa to zwykle diody na dwóch nóżkach. 

Odnośnik do komentarza
  • 0

Kurde szkoda :) Mam zamiar przelutować te diody w obu lampach bo wlasnie z doborem koloru też może być ciężko... Bardziej chodzi mi o to czy jest tam do tego jakieś dojście czy trzeba lampe pruć... cóż :) ryzyk - fizyk :D

 

A tak poza tym... Dużo jest roboty żeby dostać się do lampy (wyjąć ją)? Trzeba uważać na coś szczególnie?

Odnośnik do komentarza
  • 0
56 minut temu, kiksman napisał:

Kurde szkoda :) Mam zamiar przelutować te diody w obu lampach bo wlasnie z doborem koloru też może być ciężko... Bardziej chodzi mi o to czy jest tam do tego jakieś dojście czy trzeba lampe pruć... cóż :) ryzyk - fizyk :D

 

A tak poza tym... Dużo jest roboty żeby dostać się do lampy (wyjąć ją)? Trzeba uważać na coś szczególnie?

Tu masz opis :
http://www.sym-gts.fr/forum/viewtopic.php?f=109&t=22142&hilit

Roboty na 30-40 minut. Lamp nie trzeba wyjmować. Wystarczy odkręcić dekielek od ledów.

A tak wygląda mój po zmianach :
- kolor biały z Megane
- kolor niebieski z palety Forda RS (Performance Blue)
- czarny kolor z Megane RS

Dodatkowo pokusiłem się o małą modyfikację przednich lamp. Rozkleiłem opalarką całe lampy i odbłyśniki wewnątrz lamp polakierowałem na czarno. W zimę jak najdzie mnie ochota, to przerobię je na soczewki z xenonem.

page.jpg

page1.jpg

Odnośnik do komentarza
  • 0

Nie ucierpiała ponieważ sam odbłyśnik jest niepomalowany. Próbowałem w tylne kierunkowskazy włożyć żarówki ledowe, lecz po włączeniu okazało sie, ze kierunkowskazy pracują zbyt szybko - trzeba by wlutowac jakiś opornik. 

Kolejny plan to wymiana rolek na Pulleye, które przyszły z ebaya oraz zmiana tłumika na AliAkrapovica :) akurat wróciłem z Hiszpanii i widziałem/słyszałem wiele skuterów 125 z tym wydechem. Niektóre brzmiały jak conajmniej T-max. Myśle tylko jak zrobić redukcję do oryginalnej rury.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Koledzy, skuter nie reaguje mi na przekręcenie kluczyka :/ Zdarzyło mi się tak dwa razy. Przekręcam i cisza - zero prądu w całym motorze. Jedynie kanapa otwiera się. Minie minuta i wszystko wraca do normy lecz na zegarach na chwilę pokazuje się jakiś błąd "CL 12 coś tam coś tam".

Wyszedłem z pracy sprawdzić co z motorem. Hamulec, przycisk rozrusznika i dupa...pyknięcie pod fotelem i wywala prąd :/

Temat rozwiązał się. Nie dokręciłem plusowej klemy podczas składania motoru po malowaniu :)

Odnośnik do komentarza
  • 0

Coś cisza w tym temacie :(

Wczoraj wymieniłem rolki na dr.Pulley 9 gr. Różnica jest zauważalna. Motor szybciej zbiera się ze startu i obroty przy w pełni odkręconej manetce lecą do 8 tysięcy. Przy pełnym ogniu podczas przyspieszania jest głośniej, ale za to spadły obroty przy prędkościach przelotowych i przy prędkości maksymalnej. Teraz 100km/h licznikowe to dawniejsze 90km/h. V-max na prostej z dużą szybą i dodatkowym deflektorem to 115km/h bez żadnego zająknięcia.

Odnośnik do komentarza
  • 0
8 godzin temu, ArturSYM napisał:

Coś cisza w tym temacie :(

Wczoraj wymieniłem rolki na dr.Pulley 9 gr. Różnica jest zauważalna. Motor szybciej zbiera się ze startu i obroty przy w pełni odkręconej manetce lecą do 8 tysięcy. Przy pełnym ogniu podczas przyspieszania jest głośniej, ale za to spadły obroty przy prędkościach przelotowych i przy prędkości maksymalnej. Teraz 100km/h licznikowe to dawniejsze 90km/h. V-max na prostej z dużą szybą i dodatkowym deflektorem to 115km/h bez żadnego zająknięcia.

A dotychczas jakie miałeś obroty podczas przyspieszania?

Czy możesz podać jakie masz dokładnie obroty jadąc stale 100 km/h?

Ile kosztowały te rolki?

Odnośnik do komentarza
  • 0
13 godzin temu, Jerales napisał:

A dotychczas jakie miałeś obroty podczas przyspieszania?

Czy możesz podać jakie masz dokładnie obroty jadąc stale 100 km/h?

Ile kosztowały te rolki?

Do tej pory było 7 tysięcy podczas przyspieszania.

Przy 100km/h jest około 8,5 tysiąca.

Rolki to koszt coś około 120zł.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...