Skocz do zawartości
Forum Burgmania
  • 0

Sym GTS Evo 125 zdjęcia, opinie, porady


ArturSYM

Pytanie

motory.png

Wraz z kolegą Marko7 oraz Jerales postanowiliśmy założyć temat zbiorczy dotyczący modelu SYM GTS/Joymax/RV Evo 125. W polskim internecie jest bardzo mało informacji na tego skutera, a przydałoby się jedno, duże kompendium wiedzy nt. tego modelu.

Także dzielcie się informacjami jeśli macie jakieś ciekawostki, porady, linki do akcesoriów, tuningu i napraw.

Odnośnik do komentarza
  • Odpowiedzi 329
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy dla tego pytania

  • Wombat

    73

  • ArturSYM

    67

  • Marko7

    57

  • Jerales

    41

Top użytkownicy dla tego pytania

Opublikowane grafiki

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0
9 godzin temu, ArturSYM napisał:

Jak Wam podoba sie takie malowanie ? 

Mi się też podoba, na pewno lepszy kolor niż mój(ciemny granat wchodzący w czarny), który może i ładny ale w utrzymaniu jest fatalny.
To już nowy Sym z nowym logo.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Mi też ten brąz bardzo się podoba. Szczególnie podoba mi się połysk na nim, ponieważ ja mam szary mat, który daje wrażenie maxiskutera. Myślałem o przemalowaniu na biało, lecz biały wydaje mi się taki "miejski".

 

Wczoraj miałem okazję przejechać się dużo mniejszą Hondą PCX 125 i porównać ze swoim GTSem. Pierwsza myśl była oczywista - mniejszy/lżejszy motor=szybszy. Owszem, motor na odkręcenie manetki reaguje bardzo żywiołowo, przyspieszanie od 60-70km/h do 100km/h jest dużo fajniejsze. Czuć, że ciało odchyla się do tyłu podczas przyspieszania. Z jednej strony miałem wrażenie, że brak dużej szybki potęguje odczucie mocniejszego przyspieszania, ponieważ powietrze dodatkowo mocniej napiera na ciało wraz z rosnącą prędkością. Na myśl przyszło mi jeszcze, że motor jest rok młodszy i ma mniejszy przebieg, więc może rolki są mniej zużyte niż u mnie i dają większe efekty. Zsiadając z motoru byłem zaskoczony jak różnica 60kg na korzyść PCXa potrafi zaskoczyć.

ale...

... ale ku mojemu zdziwieniu GTS okazał się jednak szybszy ! Zrobiliśmy sobie z kolegą mały wyścig. Ze startu zatrzymanego do 100km/h (licznikowych) GTS okazał się szybszy na 3-4 długości motoru. Do 50km/h jechaliśmy równo, aż nagle GTS zaczął zdecydowanie odjeżdżać do przodu pomimo większej wagi i dużej szyby z deflektorem.

Inne różnice :
- PCXa można kłaść w zakręty jak się chce. Spokojnie można 80km/h wlatywać w ciasne zakręty, gdzie GTS ma problemy przy 65km/h.
- jest krótszy, więc jednocześnie dużo zwrotniejszy. GTS na zawrócenie potrzebuje dwa pasy ruchu z mocnym nachyleniem motoru. PCX robi to na 1,5 szerokości pasa bez wyginania się.
- ciasne maleństwo z pozycją siedzącą typowo kiblową. Kolega zauważył, że na GTSie jedzie się dużo wygodniej.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Koledzy pytanie mam:D

Jaki płyn chłodniczy macie w swoich SYMach? Bo u mnie poziom zbliża się do minimum i nie wiem czego dolać... "różowego" czy "zielonego"?  Nie wiem też jaki płyn obecnie jest wlany... Po kolorze to taki zgniłozielony-szary... 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
  • 0

Ja też pytałem w salonie w którym kupiłem i nie potrafili odpowiedzieć jaki jest oryginalnie zalany:) na wszelki wypadek mam Motula ale jeszcze nie dolewałem go. PIsze na nim, że można go mieszać z innymi płynami. Orygnalny jest Zielony jakiś.

motul-motocool-expert--37-c-1l-plyn-chlodniczy.jpg

Odnośnik do komentarza
  • 0

Ja tam bym się nie dziwił że GTS okazał się szybszy od PCX bo dla PCX podają Vmax w okolicy 90km/h a dla GTS (przecież cięższego znacznie) ponad 100.

Co do chłodnicy to Prestone ze stacji benzynowej. Jest chyba mieszalny ze wszystkim.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Mam kłopot z dorobieniem kluczyka. Byłem w dwóch punktach dorabiania kluczy, gdzie mieli setki profili kluczy a takiego nie znaleźli. Ten do GTS-a nowego jest bardzo długi (w starym też był bardzo długi). Jeden pan miał nawet katalog wszystkich kluczy i twierdził, że są w nim tylko klucze do aut po czym znalazł w nim klucz do Kymco... czyli są do innych pojazdów. Ten od Kymco przyrównał do mojego, wyglądał na ten sam. Do Syma już nie szukał. 

Może profil klucza jest od jakiegoś auta, z tego co pamiętam takie długie cienkie klucze miały stare Hondy, Mitsubishi czy Hyundai . Będę wdzięczny za pomoc.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Jerales miał ten sam problem i z tego co opisywał to nie takie proste szczególnie z mechanizmem otwarcia klapki od klucza. 

Odnośnik do komentarza
  • 0
Godzinę temu, Symtom napisał:

Mam kłopot z dorobieniem kluczyka. Byłem w dwóch punktach dorabiania kluczy, gdzie mieli setki profili kluczy a takiego nie znaleźli. Ten do GTS-a nowego jest bardzo długi (w starym też był bardzo długi). Jeden pan miał nawet katalog wszystkich kluczy i twierdził, że są w nim tylko klucze do aut po czym znalazł w nim klucz do Kymco... czyli są do innych pojazdów. Ten od Kymco przyrównał do mojego, wyglądał na ten sam. Do Syma już nie szukał. 

Może profil klucza jest od jakiegoś auta, z tego co pamiętam takie długie cienkie klucze miały stare Hondy, Mitsubishi czy Hyundai . Będę wdzięczny za pomoc.

Masz przerąbane.

A żeby być konstruktywnym kluczyk zamówisz na Easyparts. Przyjdzie niezaprogramowany. Po nacięciu będziesz go używać oczywiście, ale nie otworzy kurtynki, jeśli przez przypadek zamkniesz. Programuje się jakimś trikiem - mykiem. Potrzeba skutera i właściwego (zaprogramowanego) klucza. Jak dokładnie, nie wiem. Za 50 zł zrobi Ci to serwis w Gorzowie.

 

PS: NIE ZAMAWIAJ kluczyka przez serwis. Ja zamówiłem i dostałem po pół roku. Ile razy się przypominałem szkoda gadać.

Odnośnik do komentarza
  • 0
3 godziny temu, Jerales napisał:

Masz przerąbane.

A żeby być konstruktywnym kluczyk zamówisz na Easyparts. Przyjdzie niezaprogramowany. Po nacięciu będziesz go używać oczywiście, ale nie otworzy kurtynki, jeśli przez przypadek zamkniesz. Programuje się jakimś trikiem - mykiem. Potrzeba skutera i właściwego (zaprogramowanego) klucza. Jak dokładnie, nie wiem. Za 50 zł zrobi Ci to serwis w Gorzowie.

 

PS: NIE ZAMAWIAJ kluczyka przez serwis. Ja zamówiłem i dostałem po pół roku. Ile razy się przypominałem szkoda gadać.

W Gorzowie to ja mam 2 sklepy spożywcze, fermę kurzą a na noc asfalt zwijają ;) ...w moim Gorzowie.. W Twoim, pewnie tym wielkopolskim to może klucza dorobisz :D.  To nie ten Gorzów. Ale dzięki za pomoc. 

Tę francowatą kurtynkę to chyba przerobię jak w starym, żeby sama nie zamykała się gdy blokuję kierownicę. Ale jak już będę miał klucz, to ten dinks do podnoszenia kurtynki dorobię. 

O jakim programowaniu piszesz? Masz immobiliser? Ja nie mam.

Odnośnik do komentarza
  • 0
20 godzin temu, Symtom napisał:

W Gorzowie to ja mam 2 sklepy spożywcze, fermę kurzą a na noc asfalt zwijają ;) ...w moim Gorzowie.. W Twoim, pewnie tym wielkopolskim to może klucza dorobisz :D.  To nie ten Gorzów. Ale dzięki za pomoc. 

Tę francowatą kurtynkę to chyba przerobię jak w starym, żeby sama nie zamykała się gdy blokuję kierownicę. Ale jak już będę miał klucz, to ten dinks do podnoszenia kurtynki dorobię. 

O jakim programowaniu piszesz? Masz immobiliser? Ja nie mam.

Piszę o programowaniu kluczyka. Tego dinksa co to otwiera kurtynkę. To nie jest taki sobie zwykły dinks. On jest sparowany ze stacyjką. Innej nie otworzysz. Sprawdzone. Nieważne, co będą gadać. Szef serwisu Syma (póki firma nie zdechła) upierał się, że będzie działać, że kurtynka jest zabezpieczeniem wyłącznie przeciwko warunkom atmosferycznym. Guzik prawda. Nowy klucz wymaga programowania i bez niego, w sytuacji gdy przypadkowo opuścisz kurtynkę pozostaje siadać i płakać. Albo rozwiercać. Oczywiście mówimy tu o nowym modelu. Jak jest w starszych nie wiem.

Odnośnik do komentarza
  • 0
Dnia 8.06.2017 o 20:40, Jerales napisał:

Piszę o programowaniu kluczyka. Tego dinksa co to otwiera kurtynkę. To nie jest taki sobie zwykły dinks. On jest sparowany ze stacyjką. Innej nie otworzysz. Sprawdzone. Nieważne, co będą gadać. Szef serwisu Syma (póki firma nie zdechła) upierał się, że będzie działać, że kurtynka jest zabezpieczeniem wyłącznie przeciwko warunkom atmosferycznym. Guzik prawda. Nowy klucz wymaga programowania i bez niego, w sytuacji gdy przypadkowo opuścisz kurtynkę pozostaje siadać i płakać. Albo rozwiercać. Oczywiście mówimy tu o nowym modelu. Jak jest w starszych nie wiem.

Dzisiaj dotarł do mnie kluczyk zamówiony telefonicznie u dealera Syma, firma Geronimo koło Częstochowy. Jestem mile zaskoczony (czas dostawy 2 dni!) zważywszy na liczne złe opinie dot. problemów z częściami i importerem w PL. Ponieważ serwis nie był pewny czy kluczyk otworzy stacyjkę, zaproponowano mi możliwość zwrotu kluczyka.

Istotnie, kluczyk trzeba "zaprogramować" z klapką stacyjki. Doszedłem do tego jak to zrobić i już wszystko działa. Opiszę to w nowym wątku technicznym wszystkich skuterów, gdyż dotyczy to stacyjek w wielu marek i także większych pojemności. Szukałem tego na forum i nie znalazłem, więc może innym się też przydać. 

Odnośnik do komentarza
  • 0
3 godziny temu, Symtom napisał:

Dzisiaj dotarł do mnie kluczyk zamówiony telefonicznie u dealera Syma, firma Geronimo koło Częstochowy. Jestem mile zaskoczony (czas dostawy 2 dni!) zważywszy na liczne złe opinie dot. problemów z częściami i importerem w PL. Ponieważ serwis nie był pewny czy kluczyk otworzy stacyjkę, zaproponowano mi możliwość zwrotu kluczyka.

Istotnie, kluczyk trzeba "zaprogramować" z klapką stacyjki. Doszedłem do tego jak to zrobić i już wszystko działa. Opiszę to w nowym wątku technicznym wszystkich skuterów, gdyż dotyczy to stacyjek w wielu marek i także większych pojemności. Szukałem tego na forum i nie znalazłem, więc może innym się też przydać. 

Dawaj, przyda się wszystkim zainteresowanym. Mnie również powiedzieli, że tak samo programuje się np. w Burgmanie.

Odnośnik do komentarza
  • 0
14 godzin temu, Symtom napisał:

dealera Syma, firma Geronimo koło Częstochowy. Jestem mile zaskoczony (czas dostawy 2 dni!) zważywszy na liczne złe opinie dot. problemów z częściami i importerem w PL.

Dobrze wiedzieć, że są jakieś szanse na naprawę, na nowych częściach w przypadku awarii.

Dziwna sprawa bo na oficjalnej stronie SYM Global, dostępny jest tylko w brązowym macie, który nazywa się "Coffe".

Natomiast natrafiłem na kolejne zdjęcie brązu w połysku :

sym-sym-joymax-300i_bf_7325731.jpg

A tak wygląda brąz w macie przy dużym flashu z aparatu :

SYM_GTS_-250_300_2016_SPORT-7.jpg

Odnośnik do komentarza
  • 0

Ale mnie Wombat ubiegłeś z pytaniem. Miałem o to samo spytać.

Ostatnio latam sobie z prędkościami 100-105km/h i chciałbym ciutkę obniżyć obroty silnika, ponieważ martwi mnie jak silnik wyje w granicach 8,500-9000 obrotów.

Odnośnik do komentarza
  • 0

tu jest łatwo. Dr. Pulley 10gr :)

przy czym za wiele nie ugrasz bo to jest po prostu okolica jego maxa wiec musi być na maxa :)

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...