Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Honda Forza 750 - wątek ogólny


Aniej
𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚
Wiadomość dodana przez 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚,

Wątek z informacją prasową oraz szczegółami technicznymi Forza 750... tutaj -> KLIK

Rekomendowane odpowiedzi

Zgadza się, że przekrok jest systematycznie podnoszony 🙂 , ale zawsze jakiś tam zostaje, zbiornika (lub atrapy) nie ma 🙂 , spory schowek pod kanapą jeszcze jest, podesty (płozy) są wyraźnie zachowane... W starszym skuterze (np. Vespa to kwintesencja skutera) schowka pod kanapą nie ma, a płozy i przekrok są wielkie. Ewolucja 🙂 .

Pamiętam kilka lat temu "zaciekłe" dyskusje, czy GP800 to jeszcze skuter czy już moto🙂. Z perspektywy czasu i prezentacji nowych modeli okazały się one śmieszne. Take it easy and relax 🙂 ... to moja maksyma.

Odnośnik do komentarza
  • Administrator
11 godzin temu, Piootr napisał:

W związku z powyższym stawiam pytanie. Czy GL1800 Gold Wing z DCT to nie nowy Król Skuterów ?

 Po co mamy odkrywać Amerykę na nowo skoro producent wypuszczając dany model wyraźnie określa (jeśli dla kogoś jest to niejasne) do jakiej grupy dany pojazd należy.

Faktem jest, że trendy się zmieniają. Narzekamy, że znikają skutery kanapowe, którymi MY akurat, jako raczej nieliczni na świecie, jeździmy w dalekie trasy i traktujemy je jako pojazdy turystyczne. Prawda jest taka, że rynek skuterowy łaknie dziś głównie pojazdów klasy 125 - 350 ccm. Większe pojemności są marginesem sprzedaży ale oczywiście wciąż rynkiem, który jest nie do pogardzenia. Takie podejście ma właśnie Honda i Yamaha. Inni raczej składają broń. Suzuki i BMW wypadło. Grupa Piaggio dawno temu. Dlatego osobiście doceniam działania Hondy, która w swojej ofercie ma od kilku lat 2 skutery dwucylindrowe (Integra i X-ADV) i wygląda, że będzie je miała przez kolejne lata.

Odnośnik do komentarza
14 godzin temu, Piootr napisał:

Tak się zastanawiam czy maxiskuterami kiedyś nie będziemy nazywali motocykli z automatycznymi skrzyniami biegów, innymi słowy czy CVT = skuter ? O przekroku i bagażniku pod kanapą nie wspominam. W związku z powyższym stawiam pytanie. Czy GL1800 Gold Wing z DCT to nie nowy Król Skuterów ?
Gdybyśmy uznali, że „tak” wyjaśniło by się kilka kluczowych tematów, nawet tu na naszym forum

 

Dla mnie smutne jest konsekwentne podnoszenie przekroku w skuterach. Tak naprawdę chciałbym mieć skuter o pojemności ponad 300 i z płaską podłogą gdzie mieści się zgrzewka wody albo torba z zakupami na haczyku (jak w większości 50 tek). Rozumiem, że może to jest ciut skomplikowane ze względów konstrukcyjnych (odporność na skręcanie itp) ale jak mam mieć "skuter" bez przekroku to na co mi on ? Bo ma automat ? No jest to jakiś argument ale hmm niezbyt kluczowy. Gdy na skuter nie da się wsiąść bez podnoszenia nogi jak piesek przy sikaniu to sens jego posiadania robi się mocno wątpliwy. Np w spodniach od garnituru wątpię, że dam radę tak nogę podnieść 🙂

Odnośnik do komentarza
17 minut temu, Yazinz napisał:

Michał mogę wiedzieć czym obecnie jeździsz? 
 

A to ma znaczenie ? Jeżdżę niedużym skuterem kupionym trochę przypadkiem z płaską podłogą (Address).  Kupię Burgmana 650 (mimo jego wad) bo jak widać to chyba wymierający gatunek... Ale jakby taki Burgman miał całkiem płaski przekrok to bym się nie obraził. Nawet mogę nalewać paliwo pod kanapą (niezbyt to fajne) a nie pod klapką w przekroku. Po prostu dziwi mnie że poważni producenci chyba nie robią poważnych badań konsumenckich.

Odnośnik do komentarza

No właśnie chyba robią i podejmują takie, a nie inne decyzje. Badania konsumenckie robią zapewne w oparciu o kraje z większym potencjałem  🙂 
Ten temat był poruszany wielokrotnie, więc nie warto zaśmiecać wątku poświęconego Forza 750.
 

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, Michał_ napisał:

(...)Ale jakby taki Burgman miał całkiem płaski przekrok (...)

Mówiąc krótko, niemożliwe ze względu na sztywność ramy, miejsce na większy silnik oraz rozkład masy ważne bezpieczeństwo zwłaszcza przy większych prędkościach 🙂 .

I dlatego Hondy z większymi silnikami mają coraz mniejszy przekrok. I będzie on dalej malał wraz ze wzrostem mocy.

Odnośnik do komentarza
4 godziny temu, Michał_ napisał:

A to ma znaczenie ? Jeżdżę niedużym skuterem kupionym trochę przypadkiem z płaską podłogą (Address).  Kupię Burgmana 650 (mimo jego wad) bo jak widać to chyba wymierający gatunek... Ale jakby taki Burgman miał całkiem płaski przekrok to bym się nie obraził. Nawet mogę nalewać paliwo pod kanapą (niezbyt to fajne) a nie pod klapką w przekroku. Po prostu dziwi mnie że poważni producenci chyba nie robią poważnych badań konsumenckich.

Skuter z dużym silnikiem do miasta ? Po co ani to poręcze, ani ekonomiczne. Dawno już użytkownicy wybrali podjazdy typu Honda  SH i tym podobne sprzęty do miejskiej dżungli. Świadczą o tym dobitnie cyfry w rankingach sprzedaży.  

Niestety mam takie czasy gdzie rządzą księgowi i nie ma miejsca na fantazje. Koncerny tną koszty, unifikują podzespoły czy to źle? Nie wiem na pewno ma to wpływ  na cenę i to jest plus ale jednocześnie ogranicza możliwości konstrukcyjne.  Silniki i skrzynia z serii NC ni jak nie da się opakować w skorupę typu "kanapowiec". Z drugiej strony czt to nie lepsze rozwiązanie ? Inni wyprowadzili sztandar i dopuścili (Suzuki).  Sprzedają na potęgę sprzęty w Azji gdzie jest zapotrzebowanie non stop i nie ma urzędników z UE którzy kombinują z normami spalin. Trzeba przyznać że o umieszczeniu danego modelu w ofercie pod pozycją maxiskuter decydują specjaliści od marketingu, akurat w Hondzie brakowało takiego produktu to wstawili tam Integre. Równie dobrze mogli przecież ten model sprzedawać jako motocykl z automatyczną skrzynią biegów. 

Odnośnik do komentarza
  • Administrator
20 minut temu, Lucjan73 napisał:

[...]akurat w Hondzie brakowało takiego produktu to wstawili tam Integre. Równie dobrze mogli przecież ten model sprzedawać jako motocykl z automatyczną skrzynią biegów. 

No ale po co? Jako motocykl sprzedawany jest NC750S i NC750X, oba w opcji z DCT... a Integra jest skuterem z DCT w standardzie. Ogólnie po latach wypada stwierdzić, że ruch Hondy pt. >seria NC< to był strzał w 10tkę. Zarówno dla klientów (duży wybór, tanie części, unifikacja) jak i ze względów ekonomicznych (ta sama jednostka, nieznacznie zmodyfikowane ramy i mamy kilka moto do wyboru) dla samego producenta. Warto przypomnieć, że był jeszcze NM4 Vultus, bazujący także na NC no i X-ADV, która też czerpie garściami od braci NC. A teraz czekamy na kolejną super pozycję z prezentacją 14.10 👏

Odnośnik do komentarza
11 minut temu, MariuszBurgi napisał:

No ale po co? Jako motocykl sprzedawany jest NC750S i NC750X, oba w opcji z DCT... a Integra jest skuterem z DCT w standardzie. O

Jak to po co, bo można. W danym momencie był potrzebny  w ofercie akurat maxiskuter. Ktośby się obraził jakby Integra znalazła się w ofercie jako motocykl ?  

Odnośnik do komentarza
  • Administrator
1 minutę temu, Lucjan73 napisał:

Ktośby się obraził jakby Integra znalazła się w ofercie jako motocykl ?

Pewnie nikt 😉 Tylko w jakim celu? Chcieli mieć moto naked, lekkiego crossovera, kosmiczny cruiser oraz maxi skuter... i mają. 

Odnośnik do komentarza
31 minut temu, Lucjan73 napisał:

Skuter z dużym silnikiem do miasta ? Po co ani to poręcze, ani ekonomiczne. Dawno już użytkownicy wybrali podjazdy typu Honda  SH i tym podobne sprzęty do miejskiej dżungli. Świadczą o tym dobitnie cyfry w rankingach sprzedaży. 

Może masz rację i moje oczekiwania/marzenia są niedostosowane do rynku.

Mi się zdaje, że ogólnie sprzedaż skuterów napędza Azja. Największe europejskie rynki (Włochy, Francja) to zapewne pikuś przy Chinach, Tajlandii, Wietnamie itd. A tam ma być TANIO i zapewne każde 50 dolarów robi wielką różnicę... I dlatego producenci nie wczuwają się za głęboko w marzenia Europejczyków bo szkoda im na to czasu.

PS. Co do mocy? Nigdy za dużo 🙂 A ekonomia? Litr więcej to dla niewielu bywa problem...

Odnośnik do komentarza
56 minut temu, MariuszBurgi napisał:

Pewnie nikt 😉 Tylko w jakim celu? Chcieli mieć moto naked, lekkiego crossovera, kosmiczny cruiser oraz maxi skuter... i mają. 

No i małego , przepraszam średniego turystyka z owiewkami, szybą i podestami. Był kiedyś PC 800. Ten model tylko z automatem to wypisz wymaluj współczesny maxiskuter.

Odnośnik do komentarza

Moja Integra spalała 3.4 l/100, więc te 12.5 l zbiornik daje ponad 300 km zasięgu. Jeśli ten nowy model będzie wygodny na tyle, ile powinien być wygodny maxi skuter ,a cena nie spowoduje wytrzeszczu oczu to bedzie liderem rynku.

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Motor NC faktycznie podczas wymiany z filtrem oleju (bez filtra DCT) łyka ~3.8 l.  Z dwoma filtrami 4 l bańka wystarcza.

Co do zbiornika, jego pojemność wystarcza na cirka 300 - 380 km. zasięgu. Większy niepotrzebny.

Odnośnik do komentarza
18 godzin temu, MariuszBurgi napisał:

Warto przypomnieć, że był jeszcze NM4 Vultus, bazujący także na NC no i X-ADV, która też czerpie garściami od braci NC

Był jeszcze CTX, na niektórych rynkach nadal sprzedawany.

Odnośnik do komentarza
W dniu 10.10.2020 o 08:29, dr.big napisał:

Zgadza się, że przekrok jest systematycznie podnoszony 🙂 , ale zawsze jakiś tam zostaje, zbiornika (lub atrapy) nie ma 🙂 , spory schowek pod kanapą jeszcze jest, podesty (płozy) są wyraźnie zachowane..

 

Niestety przekrok i podesty to sprawa akuterowa. Nie ma tego ? nie ma skutera. No co mi "skuter" który nie jest skuterem.....

 

Odnośnik do komentarza

No to chyba nie jest tak źle 🙂  więcej tu skutera jak w Integrze, prze-krok też źle nie wygląda 🙂  jeden kask po kanapę wchodzi i sama kanapa wygląda na troszeczkę szerszą 🙂  cena ? 

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Mix Integry i T-max'a... czyli wszystko to, co najlepsze z jednego i drugiego 🙂 Dla mnie bomba... Brawo Honda! 👏

 

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...