Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Honda Forza 750 - wątek ogólny


Aniej
𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚
Wiadomość dodana przez 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚,

Wątek z informacją prasową oraz szczegółami technicznymi Forza 750... tutaj -> KLIK

Rekomendowane odpowiedzi

Jakis czas temu pisałem o nowym c 650, który ostatecznie nie powstał a dealer wprowadzil mnie w blad rozpalajac moje nadzieje 🙂

Chyba jednak tym razem tak nie będzie. Otrzymałem informacje, że nowa Forza będzie miała oznaczenie NSS750M a po prezentacji 14.10 (teaser już wstawił Ojciec Dyrektor w innym wątku) dealerzy maja spotkanie na którym poznają szczegóły. Pierwsze skutery maja dotrzeć do Polski 15.03.2021. Kolory jakie na razie podano to:

NSS750M            PB417   MAT JEANS BLUE METALLIC

NSS750M            NHC08  MAT BETA SILVER METALLIC

dodatkowo czerwony oraz czarny połysk których oznaczenia nie znam.

pozdrawiam i wstawiajcie jak cos wyszperacie w internetach na ten temat...

Odnośnik do komentarza

Czyżby szykowały się dwa nowe modele Hondy Forzy w Europie ? Bo Honda Forza 350, która jest już w Azji też powinna chyba trafić na rynek europejski.

Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Forza 350 - trudno mówić o zupełnie nowym modelu. To bardziej zauważalny lift karoserii z zupełnie nowym napędem 350.

Forza 750 - tu można mówić o fajerwerku. 

Front-Cowl-Honda-Forza-750-2021.jpg

Mesin-Honda-Forza-750-2021.jpg

Czekamy na szczegóły.

Odnośnik do komentarza

WoW no to będzie ciekawe 🙂 jak bagażnik będzie miała taki jak 300, a osiągi jak Integra to będzie coś 😄

Czekam z niecierpliwością na więcej szczegółów

Odnośnik do komentarza

Ciekawy projekt👍.

PS. Na tak duży schowek jak w 300 nie pozwolą raczej wiekszy silnik oraz DCT (jeśli będzie). Ciekawe też, czy przekrok będzie dużo wyżej- wiadomo, do większego silnika musi być odpowiednia sztywność ramy.

 

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Bardzo jestem ciekawy tej nowości.

Być może to właśnie będzie następczyni mojej SW-T 600 ( no ale najpierw muszę dobić do obiecanych 200K na liczniku 😜 )

No chyba że się złamię i nie wytrzymam.

Czas pokaże

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

To nie pojemność motoru czy rodzaj skrzyni a rozmiar kół przekłada się na kubaturę schowka pod kanapą. Przy 17 calowych trudno oczekiwać cudów. Już XAdv z 15'tką na tyle pozwala na więcej (łyk fullface). Coś za coś.

Pytanie zasadnicze - czy Forza 750 będzie miała 'kółka" skuterowe czy jednak 17. Czy to jest mocny lift Integry czy zupełnie nowa rama i właśnie 15, 16 calowe koła... Już niebawem wszystko będzie jasne 🧐

Odnośnik do komentarza

co tam koła... najważniejsze serce - jakby tak honda wrzuciła V4 z rozrządem na kołach zębatych... to oczywiście zupełna fantazja, no ale kto zabroni?

 

Odnośnik do komentarza

tadam!

i jeszcze troche danych z komentarza pod filmem na YT

It seems that there will be two new Honda Forza for Europe in 2021, the Forza 350 presented a few months ago in Thailand and it will surely also be the new Forza 750, with the Integra / X-ADV engine. The long-awaited Honda anti Tmax ... !!!
Coming soon 14.10.2020

POSSIBLE TECHNICAL SPECIFICATIONS FUTURE ALL NEW FORZA 750…
ENGINE
Bore × Stroke (mm): 77 x 80
Carburation: PGM-FI
Compression Ratio: 10.7:1
Engine Displacement (cc): 745cc
Engine Type: Liquid-cooled, L2, SOHC
Max. Power Output: 40.3kW @ 6,250rpm
Max. Torque: 68Nm @ 4.750rpm
Starter: Electric
C02 Emissions (g/km): 85
Oil Capacity (Litres): 4.1L

TRANSMISSION
Clutch: Wet multiplate Hydraulic Dual clutch (DCT)
Final Drive: Chain
Transmission Type: 6-speed

WHEELS
ABS System: 2 Channel
Brakes Front: 296mm, double disc
Brakes Rear: 240mm, single disc
Suspension Rear: Prolink with Rear Shock Preload adjustment
Tyre Size Front: 120/70 R17
Tyre Size Rear: 160/60 R15
Wheels Front: 17 inch
Wheels Rear: 15 inch

INSTRUMENTS & ELECTRICS
12v Socket: Yes
Headlights: LED
Instruments: Digital
Tail Light: LED
Battery Capacity (VAh): 12V-11.2AH

DIMENSIONS & WEIGHT
Caster Angle: 27°
Dimensions (L×W×H) (mm): 2245x910x1375
Frame type: Steel Diamond
Fuel Tank Capacity (Litres): 13.1L
Fuel Consumption: 27.5km/l
Ground Clearance (mm): 162mm
Headlights: LED
Kerb Weight (kg): 238kg
Seat Height (mm): 820mm
Trail (mm): 104mm
Wheelbase (mm): 1,590mm

Odnośnik do komentarza

Mam nadzieję że z tymi kołami to fantazja bo to mi się właśnie najbardziej nie podoba w x-adv, duża różnica między przednim a tylnim kołem. 

Odnośnik do komentarza
  • Administrator
4 godziny temu, Aniej napisał:

POSSIBLE TECHNICAL SPECIFICATIONS

Zwróćmy uwagę na ten drobny niuans.

Poczekajmy na oficjalne dane.

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze
31 minut temu, Piootr napisał:

Szkoda, że tylne koło 15”

A w czym problem? 

Mnie to i dwie 15 by zadowoliły. 

Teraz mam z tyłu 13 i nie narzekam. 

 

Odnośnik do komentarza
46 minut temu, arturo-bb napisał:

Mnie to i dwie 15 by zadowoliły. 

Artur ale to pod prokuratora już podchodzi😄 Polecam Ci raczej dwie 18-tki🤣🤣🤣

A tak na poważnie to ma być maxi skuter a nie motocykl enduro. 

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze
5 minut temu, krzysztof8800 napisał:

Artur ale to pod prokuratora już podchodzi😄

Masz stare wiadomości. Prokurator łapę trzyma poniżej 15 😜

6 minut temu, krzysztof8800 napisał:

A tak na poważnie to ma być maxi skuter a nie motocykl enduro. 

I to jest właśnie najważniejsze 👍

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze
A w czym problem? 
Mnie to i dwie 15 by zadowoliły. 
Teraz mam z tyłu 13 i nie narzekam. 
 

Artur, ja wiem, że tobie to nawet na przysłowiowych drzwiach od stodoły nie straszne byłoby latać. Ja posmakowałem dużych kół i takie marzenia mam
W każdym razie temat NSS 750 robi się hot . I dobrze dla nas
e3cd61fa54cfd1c2e21dcfc6b894facc.jpgf5b359dc4060c1412ac78622894aca3a.jpg8a2ce2dddfc40055f67556e1b75eb448.jpg
Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Taka mnie myśl naszła po dokładnym obejrzeniu tych zdjęć - taeser’ów. Ta nowa Forza 750 to taki „kontra” TMax będzie. Bardziej „ścigacz” miejski niż podróżnik.

Odnośnik do komentarza
  • Administrator
10 godzin temu, Aniej napisał:

The long-awaited Honda anti Tmax ... !!!

Dokładnie o tym wspomniano w opisie. 

Tylna lampa przypomina z lekka tę z SJ06.

Odnośnik do komentarza

Czekam z niecierpliwością. 

Co bym chciał zobaczyć w nowej Forzie:

Schowek pod siedzeniem nie mniejszy niż w Forzie 125/300

Możliwość instalacji kufra. Podoba mi się dedykowany kufer do 125/300 keyless ale cena zaporowa. 

Dedykowane kufry boczne jak w Integrze

Myślę że cena za kufry oscylowała by pewnie lekko okolo 12000 pln zakładając że wszystkie 3 będą keyless.

Zmienione tylne zawieszenie. Obecne w Forzie 125 dwie cieki sprężynki wyglądają jak w motorynce.

Wydech i tłumik wkomponowany i dyskretny coś jak w X-ADV a nie szpetna wielka odstajaca rura.

Sety dla pozycji motocyklowej lub podłoga dająca możliwość przyjęcia takowej jak to ma miejsce w 125.

Kolor biało niebieski mat jak w 125.

Osiągi lepsze niż w T-maxie

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...