Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Honda Forza 750 - wątek ogólny


Aniej
𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚
Wiadomość dodana przez 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚,

Wątek z informacją prasową oraz szczegółami technicznymi Forza 750... tutaj -> KLIK

Rekomendowane odpowiedzi

No, skoro ma się pojawić nowa Forza 750 to pewnie będzie koniec produkcji Integry. Myślę, że Honda nie będzie robiła konkurencji samej sobie.

Szkoda, że nadal będzie napędzają łańcuchem. 

Odnośnik do komentarza

Myślę, że niestety jest to trochę droga na skróty w wykonaniu Hondy. Miałem nadzieję na "turystyka" z dużą przestrzenią na bagaż i stosunkowo niskim siodłem. Tymczasem wygląda na to, że Integra niespecjalnie się sprzedaje i jest to po prostu poprawa wizerunku i wymiana modelu. Wszystko wskazuje, że Forza będzie oparta na zespołach Integry i zmiana będzie tylko powierzchowna - inne plastyki i gadżety, poprawiony system hamulcowy. Będzie to następna hybryda po Integrze i x-avd. Nie mówię, że będzie to zły skuter, bo jakość Hondy jest wysoka, ale nie tego oczekiwałem. Na pewno nie omieszkam się do niej przymierzyć, ale nadzieja na kupno oddala się coraz dalej. No i nie wiadomo nic o cenie. Za trzy tygodnie część moich dywagacji się wyjaśni, na cenę zapewne poczekamy trochę dłużej. Obym się mylił.

Odnośnik do komentarza

Po zaprzestaniu jazdy motocyklem (prawdziwym 😉 ) pozostałe mi tylko mój skuterek 125 Piaggio. W tym roku go sprzedałem ponieważ jeszcze miesiąc, dwa temu zdecydowany byłem kupić na wiosnę 2021 Forze 300, aż tu ostatnio patrze będzie 350 - myślę sobie super... większa pojemność niż 300 to teraz już napewno będzie idealna dla mnie. Zadzwoniłem nawet do Hondy w W-wie i powiedzieli że składają już nawet zamówienia na 350. No a teraz patrze 750! I już myślałe, że to będzie jednak super idealny maxi dla mnie... jednak jeśli rzeczywiście pojemność bagażnika będzie mała ... no i ten łańcuch. To jednak pozostane przy 350. No ale raczej ten łańcuch to pewniak skoro dają tam skrzynie DCT.

Odnośnik do komentarza
41 minut temu, 2vpc napisał:

Po zaprzestaniu jazdy motocyklem (prawdziwym 😉 ) pozostałe mi tylko mój skuterek 125 Piaggio. W tym roku go sprzedałem ponieważ jeszcze miesiąc, dwa temu zdecydowany byłem kupić na wiosnę 2021 Forze 300, aż tu ostatnio patrze będzie 350 - myślę sobie super... większa pojemność niż 300 to teraz już napewno będzie idealna dla mnie. Zadzwoniłem nawet do Hondy w W-wie i powiedzieli że składają już nawet zamówienia na 350. No a teraz patrze 750! I już myślałe, że to będzie jednak super idealny maxi dla mnie... jednak jeśli rzeczywiście pojemność bagażnika będzie mała ... no i ten łańcuch. To jednak pozostane przy 350. No ale raczej ten łańcuch to pewniak skoro dają tam skrzynie DCT.

Dowiedziałeś się może jaka będzie cena za 350?

Odnośnik do komentarza

Nie wiem jaka będzie docelowo Forza 750 ale jeżeli ma to być tzw skuter sportowy to nie bardzo to mnie kręci. To taka świnka morska, ani świnka ani morska. Jakoś nie umiem odnaleźć grupy docelowej na "sportowy" maxi skuter z siedzeniem jak na krześle i automatem. Albo-albo. Ja chcę maxiskuter żeby to był fotel sprzed telewizora wyposażony w napęd i bym mógł się odprężać oglądając ładny widok. Jakbym chciał ścigać się ze swoim aniołem stróżem to bym kupił R1 czy GSXR.

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, Daniello18 napisał:

Dowiedziałeś się może jaka będzie cena za 350?

Pan powiedział coś w stylu "ogólnie jest tendencja że motocykle drożeją" ale raczej nie dużo. Myślę, że nie przekroczy 30.000zł

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Nie rozumiem waszych „żali” i utyskiwań na łańcuch w napędzie w dużych skuterach Hondy. Czy ci co je piszą kiedykolwiek spróbowali takiej „hybrydy”. Może najpierw Panowie zadajcie sobie trudu i pojeździjcie takim jednośladem przykładowo 1000-2000 km i wtedy opiszcie swoje wrażenia. Zapewniam, że zmienicie zdanie. Ja zmieniłem

Poczekajmy spokojnie na premierę nowej Forzy 750, wtedy wszelkie spekulacje będą zakończone. Wtedy dopiero bedziemy mogli zacząć utyskiwać nad ceną, wyglądem i pakownością.

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Trzeba się cieszyć. Honda coś robi, a robi wiele. Odświeża gamę, dostosowuje się do rynku i norm emisyjnych a w dziedzinie maxi jest liderem. 

Utyskiwać to można na postawę Suzuki, która złożyła całkowicie broń w UE.

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Zgadza się... Jednak ofertę, nawet na rynkach mniej wymagających, mają mizerną.

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, Piootr napisał:

Nie rozumiem waszych „żali” i utyskiwań na łańcuch w napędzie w dużych skuterach Hondy. Czy ci co je piszą kiedykolwiek spróbowali takiej „hybrydy”. Może najpierw Panowie zadajcie sobie trudu i pojeździjcie takim jednośladem przykładowo 1000-2000 km i wtedy opiszcie swoje wrażenia. Zapewniam, że zmienicie zdanie. Ja zmieniłem

a czy ktoś napisał że "to" źle jeździ lub źle wygląda ?  Chodzi tylko o to że część użytkowników przesiadając się na skuter zapomniała co to jest łańcuch z jego bolączkami typu: smaruj po każdym deszczu i często czyść tylne koło z "syfu" rzucanego przez łańcuch 😉  to tak w skrócie. 

Patrząc na ceny serwisu, wymiany co 30 - 50 tys. km to łańcuch wychodzi taniej nawet od zwykłego CVT, o sławetnym pasku w B650 nie wspomnę, ale ludziska (w tym - ja też 🙂 ) mają trochę awersję do łańcucha. 

Odnośnik do komentarza

Ja, jako użytkownik w skuterach: paska (Tmax530), łańcucha (GP800, X-ADV) skłaniam się ku tej opinii: Pasek jest bardziej czysty, jest bardziej cichy, jest droższy w zakupie i serwisowaniu- choćby wymiana błachostki czyli tylnej opony, trudniej go odpowiednio napiąć (potrzebny specjalny przyrząd do danego modelu). Łańcuch jest "brudny", głośniejszy od paska, jest zdecydowanie tańszy w zakupie i serwisowaniu, każdy użytkownik może go odpowiednio napiąć bez używania specjalnych narzędzi. Wybór należy do ciebie 😉 .

No i najlepsze. W takiej X-ADV jest w ok. 50% "zakapslowany" 😉  .

A najlepszym rozwiązaniem w skuterze był zamknięty, pancerny łańcuch w kąpieli olejowej w Tmaxie 500. Basta 😉 .

Odnośnik do komentarza

To prawda, ja też cenię sobie brak smarowania, naciągania łańcucha i czyszczenia felgi.miałem motocykl i wiem wiem... To nie jest nie wiadomo jak straszna czynność. Ale każdy ma inne wymagania i potrzeby... Np przekrok w maxi mi nie przeszkadza, a drugi np nie kupi skutera który ma przekrok. Tak wogole gdybym miał komus wytłumaczyć dlaczego maxi to: tak po prostu podobają mi się, lubię uniwersalność i wygodę użytkowania. Może Honda nas zaskoczy i zrobi z łańcuchem tak jak pisał dr. big

Odnośnik do komentarza

Co do "czyszczenia felgi": są dobre "suche" spraye do łańcucha, przy użyciu nic nie brudzi felgi 🙂 . Może nie jest tak dobre smarowanie jak użycie Scottoilera, ale coś za coś.

Kettenspray-Vergleichstest-2020-S100-Dry-Lube-Kettenspray--169FullWidthOdcPortrait-33b40f56-1684335.jpg

Odnośnik do komentarza

Honda jest doświadczoną firmą, która niejednokrotnie zbierała doświadczenie związane z wprowadzaniem na rynek modeli dopracowanych, ale znacząco wyróżniających się stylistyką lub rozwiązaniami technicznymi np. DN-01 i NM4. Prawdopodobnie więc Forza 750 będzie wyważonym stylistycznie modelem wykorzystującym sprawdzone rozwiązania techniczne z pokrewnych modeli. Na fajerwerki w stylu: "zupełnie nowe przeniesienie napędu" bym nie liczył. Na większy schowek związany z zastosowanie kół o zróżnicowanych rozmiarach przód/tył już prędzej.

Odnośnik do komentarza
25 minut temu, dr.big napisał:

Dokładnie. I najważniejsze- dochodzi tu aspekt finansowy. A wiadomo, że "wały i wodotryski" robią produkt mniej "atrakcyjnym" finansowo 🙂 .

Oczywiście, podobnie, jak indywidualnie projektowane zestawy wskaźników. Wystarczy tablet za 2$ sztuka z aplikacją dostosowaną do modelu. W przypadku motocykli to i tak mniejsze zło i tylko poszukiwanie oszczędności nie niosące ze sobą większych zagrożeń. Gorzej z samochodami.

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, Geni napisał:

....ł. Na większy schowek związany z zastosowanie kół o zróżnicowanych rozmiarach przód/tył już prędzej.

i chyba o to w tej chwili głownie chodzi. Fajny byłby jeszcze normalny prze krok. A łańcuch ... ?  no cóż ?  Pewnie dało by się zaakceptować. Tylko okazyjnie , albo nawet wcale nie smarowany wytrzyma więcej jak nie jeden pasek w CVT 🙂 

Ja tam czekam spokojnie.  Nowego i tak nie kupię, a jak mi się spodoba to będę miał kilka lat do namysłu 😊

Odnośnik do komentarza

Myślę, że zostałem źle zrozumiany. Ja nie utyskuję na Hondę, że jest zła w rozwiązaniach technicznych. Jak napisałem jest liderem w jakości wykonania i akurat skrzynia i łańcuch jest na tak i to bardzo. Chodzi o to, że widziałbym duży, mocny skuter i bagażnikiem na dwa pełne kaski dobrze chroniący przed warunkami atmosferycznymi. Z racji moich gabarytów pożądana jest wysokość kanapy poniżej 80 cm, chociaż jeżdżąc x avd dawałem radę, ale nie miałem komfortu i luzu jak np. na akaczu. Dlatego takie konstrukcje jak Tmax czy BMW 650 mnie satysfakcjonowały, niestety cena mniej. (koszty zakupu i serwisowania). W tej chwili jedne moje kryteria spełnia Kymco AK i liczyłem, że przy wyborze modelu dojdzie jeszcze właśnie nowa Honda. Po pierwszych informacjach widzę, że nie będę miał wyboru, a szkoda. Szkoda też, że na nasz rynek nie jest wprowadzony nowy SYM TL, bo byłoby to chyba dla mnie takie optimum. Co prawda SYM w tym modelu jest do kupienia w odległości 80 km od mojego miejsca zamieszkania, ale niestety to już inny kraj a cena 7 500 euro, akceptowalna. Myślałem nawet o kupnie SYMa na Słowacji, ale z różnych względów to odpada.

Odnośnik do komentarza
43 minuty temu, zicoo62 napisał:

 Szkoda też, że na nasz rynek nie jest wprowadzony nowy SYM TL, bo byłoby to chyba dla mnie takie optimum. Co prawda SYM w tym modelu jest do kupienia w odległości 80 km od mojego miejsca zamieszkania, ale niestety to już inny kraj a cena 7 500 euro, akceptowalna. Myślałem nawet o kupnie SYMa na Słowacji, ale z różnych względów to odpada.

https://www.sym.com.es/moto-scooter-nuevo-maxsym-tl-500-cc-m-31-es

Gdyby u nas były takie warunki sprzedaży to na pewno wymusiło by inne podejście do klienta innych marek.

BEZPŁATNE WARUNKI UBEZPIECZENIA:  (Odpowiedzialność Cywilna + Obrona Prawna + Kradzież + Pożar (10% franczyzy na PvP pojazdu). Dostępne dla kierowców powyżej 21 lat, niezależnie od wieku prawa jazdy. Opcjonalnie zamienione na UBEZPIECZENIE PEŁNEGO RYZYKA za jedno niewielka kwota dodatkowa za ponad 25 lat i więcej niż dwa lata prawa jazdy Dla kierowców poniżej 21 lat ubezpieczeniem będzie OC. Oferta podlega ewentualnym zmianom w ubezpieczeniu SYM.
5 LAT GWARANCJI : Ograniczenie przebiegu za 5-letnią gwarancję przy przejechaniu 75 000 km
BEZPŁATNA REJESTRACJA: Bezpłatna rejestracja w modelu Maxsym TL.

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze
1 minutę temu, Daniello18 napisał:

Ehh jednak dali mniejsze koło z tyłu 😕 słabo to wygląda 

Mniejsze bo zapewne bagażnik jest taki jak w X-ADV

Odnośnik do komentarza

Dla mnie już czar prysł. 

Brak prze kroku. Nie znam dokładnie budowy silnika i skrzyni, ale chyba ich układ wymusza taką, a nie inną konstrukcje ramy.  Schowek pod siedzeniem pewnie będzie większy jak w Integrze, ale szału raczej nie będzie.  😞 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...