Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Honda Forza 750 - wątek ogólny


Aniej
𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚
Wiadomość dodana przez 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚,

Wątek z informacją prasową oraz szczegółami technicznymi Forza 750... tutaj -> KLIK

Rekomendowane odpowiedzi

  • Administrator

Niebieska NSS750 w ruchu
a6cb0d78e1707a10d92467ec48566101.jpg


Odnośnik do komentarza

Candy Chromosphere Red to świetny kolor i podobny do tego, w jakim wychodziły pierwsze maxi Hondy CH 250 i CN 250. Gdybym brał Forzę, to chyba własnie w takim kolorze.

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Moja subiektywna opinia ,że czerwony najładniejszy👍ale ja się tam nie znam 😀

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

U mnie także ten czerwony wysforował się na pierwsze miejsce wśród kolorów nowej Forza750. Czyli będzie "walka" w salonach o czerwień 

Odnośnik do komentarza

W Łodzi też czerwona stoi. Robiłem przymiarki, również do X-ADV. Cóż, jak dla mnie kanapa w X-ADV jest zbyt wysoko. Zadzierać nogę kilka, kilkanaście razy dziennie może być upierdliwe. Forza pasuje mi idealnie. No i nogi mozna wyprostować. Chcę ją mieć. Tylko ta cena... Na tę chwilę poza moim zasięgiem.

Forza 750.jpg

IMG_20210430_112253_copy_600x800.jpg

Odnośnik do komentarza

Pytanie do tych co posiadają już lub mieli dłuższą jazdę testową 750tką. Jak to się odpycha ? Jaką prędkość osiąga gładko (nie chodzi mi o jakiś wymęczony max tylko co jest na liczniku po niedługim czasie od odkręcenia manetki). Czy jadąc powiedzmy 80-100km/h szybko reaguje na gaz ?(wyprzedzanie). I ogólnie jakie wrażenia? (spalanie mnie nie interesuje bo nie będę się kłócił o litr czy dwa).

Cytat

 

 

Odnośnik do komentarza
11 godzin temu, Michał_ napisał:

Pytanie do tych co posiadają już lub mieli dłuższą jazdę testową 750tką. Jak to się odpycha ? Jaką prędkość osiąga gładko (nie chodzi mi o jakiś wymęczony max tylko co jest na liczniku po niedługim czasie od odkręcenia manetki). Czy jadąc powiedzmy 80-100km/h szybko reaguje na gaz ?(wyprzedzanie). I ogólnie jakie wrażenia? (spalanie mnie nie interesuje bo nie będę się kłócił o litr czy dwa).

 

Mam przejechane 260km więc to dopiero początek i jeszcze na dotarciu więc tryb emerycki póki co, ale poniżej spróbuje odpowiedzieć:

1. Przesiadłem się z XMAX 300 i odpychanie zauważalnie lepsze. Co prawda mam ustawione ograniczenie do 4000 obrotów jako punkt przełączenia biegów więc jeszcze niewiele z niego wycisnąłem. Plus nie używałem jeszcze trybu sportowego a ten...

2. Prędkość maksymalna jeszcze musi poczekać - tymczasem 140 km na 6 biegu przy około 2500 obrotów - dużo jeszcze zostało. Do 140 wjeżdża gładko

3. Reakcja na gaz - pewnie w wyniku zastosowania elektroniki - jest mega czuły. Wyczuwa każdy, nawet najmniejszy ruch.

4. 80-100 km/h - to nie jest CVT ale przyspiesza mega. Zawsze można sobie pomóc ręczną redukcją raz lub dwa i jakby ktoś kopnął go z tyłu

5. wrażenia jazdy 8/10 - ale to pewnie przejdzie po wyłączeniu trybu emeryckiego 🙂

6.. spalanie nie pytasz ale obecnie 4,6 co jest na tym etapie do zaakceptowania.

 

Minusy:

1. Aplikacja do sparowania z motorem tylko na android

2. Konstrukcja podnóżków jakaś taka dziwna: przez zgiętych kolanach stopy krzywo do środka, przy wyprostowanych nogach stopy wystają lekko poza podpórkę

3. Siedzenie w porównaniu do XMAX ciut mniej komfortowe 

4. bagażnik w porównaniu do XMAX porażka

 

Odnośnik do komentarza

Ja też jeszcze na trybie standard śmigam. Sportowego jeszcze nie używałem.

Przyspieszenie chyba w AK lepsze ale może mi się wydaje bo tu jest mega cicho 😁

Aplikacja na android ale jeszcze w Polsce nie obsługiwana.

Odnośnik do komentarza
  • Administrator
2 godziny temu, enerro napisał:

3. Reakcja na gaz - pewnie w wyniku zastosowania elektroniki - jest mega czuły. Wyczuwa każdy, nawet najmniejszy ruch.

Każdy NC reaguje spontanicznie na ruch manetką. W przypadku Forzy uczucie dodatkowo potęguje Throttle By Wire, czyli elektroniczna przepustnica.

 

Cytat

4. 80-100 km/h - to nie jest CVT ale przyspiesza mega. Zawsze można sobie pomóc ręczną redukcją raz lub dwa i jakby ktoś kopnął go z tyłu

CVT zawsze daje jakieś "straty". Właśnie dlatego tak przyspiesza, bo ma "bezpośrednie" i praktycznie bezstratne DCT.

 

2 godziny temu, rafiklegia napisał:

Przyspieszenie chyba w AK lepsze ale może mi się wydaje bo tu jest mega cicho 😁

Tak jak piszesz, wydaje ci się 😀

Odnośnik do komentarza
4 godziny temu, rafiklegia napisał:

Ja też jeszcze na trybie standard śmigam. Sportowego jeszcze nie używałem.

Przyspieszenie chyba w AK lepsze ale może mi się wydaje bo tu jest mega cicho.

Do ostrego przyspieszania służy tryb S3, D służy do oszczędnego toczenia się po mieście 🤣.

Odnośnik do komentarza
4 godziny temu, RONIN napisał:

Do ostrego przyspieszania służy tryb S3, D służy do oszczędnego toczenia się po mieście 🤣.

Nie ma takiego trybu jak S3 w Forzie. Jest Standard, Sport, Rain i User 🙂

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Pisałem to wielokrotnie, więc napiszę jeszcze raz. DCT to jeden z najlepszych wynalazków ostatniej dekady, jaki trafił do 2oo. Fajnie, że ma go Forza 750, X-ADV oraz Integra. Pean'y dla Hondy 👏

A co do tematu... GIVI ma już jakąś ofertę akcesoriów do NSS KLIK. Shad ma także w ofercie stelaż pod top case KLIK. Czekamy na dedykowany system boczny 3P  ...

... a pierwsze, używane kilka miesięcy Forziaki, zaczynają wypływać  -> NSS 750 - 9500€ 

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, MariuszBurgi napisał:

Pisałem to wielokrotnie, więc napiszę jeszcze raz. DCT to jeden z najlepszych wynalazków ostatniej dekady, jaki trafił do 2oo. Fajnie, że ma go Forza 750, X-ADV oraz Integra. Pean'y dla Hondy 👏

A co do tematu... GIVI ma już jakąś ofertę akcesoriów do NSS KLIK. Shad ma także w ofercie stelaż pod top case KLIK. Czekamy na dedykowany system boczny 3P  ...

... a pierwsze, używane kilka miesięcy Forziaki, zaczynają wypływać  -> NSS 750 - 9500€ 

W tym linku który dałeś z ofertą sprzedaży z Rzymu jest gwarancja 6 lat Hondy. A jak u nas wygląda pakiet gwarancyjny? Doczytałem. 2 lata gwarancji .

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Dzisiaj dzięki uprzejmości Rafała miałem okazję posmakować jak jeździ najnowszy, duży maxiskuter spod znaku Skrzydła. Jak wiecie od 3 sezonów posiadam Integrę i byłem wielce zaciekawiony jak wpada starsza siostra wobec tej młodszej .
A więc jaka jest ta nowa Forza750 ?
Sprzęt trochę taki TMax’owy, przypominał mi nieco w prowadzeniu AK550. Szyba OEM jak dla mnie do wywalenia odrazu. Słabo w mojej opinii chroni od wiatru. Zresztą każda fabryczna szyba dla mnie słabo chroni. W Integrze mam GIVI touring. Miejsce na nogi wygodne, u mnie kolana prawie wyprostowane, jednak kosztem wystających butów lekko poza obrys. W trybie Sport bardzo responsywna, heble prawie tak dobre jak w AK550 . Na dalekie wyprawy Integra w moim aktualnym konfigu wydaje się dużo lepsza. Do miejskiej dżungli lub śmigania po winklach lepsza Forza750. Na wyjazdy dalsze trzeba koniecznie takiego „golaska” mocno doposażyć. Na razie ciśnienie zakupowe ze mnie lekko zeszło. Jak nie będę „musiał” zmieniać na gwałt to jeżdżę dalej Integrą. Jak to mówi klasyk „Jeździć i obserwować” (rynek) .
Kto zaś jest trakcie decyzji zakupowej to polecam bardzo. Lepszego maxi w klasie nie ma. Może być tylko równorzędny np. X-ADV.
909dfd7809a3ffd2f0fda6098bff2c17.jpg

Odnośnik do komentarza
  • Sympatycy
12 godzin temu, Piootr napisał:

Na wyjazdy dalsze trzeba koniecznie takiego „golaska” mocno doposażyć.

Piotruś, przecież dokładnie to samo musiałem zrobić przy zakupie Integry. W wyposażeniu podstawowym nie nadawała się na jazdy dalsze, niż tosty 15 km od centrum - takie miałem osobiste odczucia. Myślę, że podobnie jest tutaj. Wyposażyć ją odpowiednio na starcie i  być może wtedy nieco inaczej spojrzałbyś na ten skuter?
P.S.
Dodatkowe sety również się przydadzą?

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...