Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Honda Forza 750 - wątek ogólny


Aniej
𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚
Wiadomość dodana przez 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚,

Wątek z informacją prasową oraz szczegółami technicznymi Forza 750... tutaj -> KLIK

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli już mowa o dct, to wymieniacie olej w tej skrzyni? Jakie są zalecenia hondy w tej kwestii? Od lat jeżdżę samochodami z asb i tam jest różnie, w większości jednak producenci nie przewidują wymiany oleju.

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze
16 minut temu, cezzar napisał(a):

Jeśli już mowa o dct, to wymieniacie olej w tej skrzyni? 

Silnik 700/750 DCT ma jeden olej wspólnie (10W30), w jednym obiegu... Wymiana serwisowa zalecana co 12000 km, ale ja staram się nie przekraczać 10K...

Odnośnik do komentarza

Osobiście jestem ciekaw jak ten silnik w połączeniu z DCT jeździ. W zeszłym sezonie miałem się okazję przejechać Honda Nc750x z 2017r. Przyspieszanie nie powalało, ale było ok. Silnik porównywaliśmy z nastoletnią Hondą Hornet i szału nie było ;) Jak to właściciel Horneta powiedział po przejechaniu się "jeździ to jak diesel, ale taki kiepski. Niby przyspiesza na "każdym" biegu, ale pod górę i tak trzeba mocno redukować".

Zakładam że to kwestia "starszego" silnika + skrzyni ręcznej. Jak będzie możliwość chętnie sprawdzę czy Forza z DCT jeździ lepiej.

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze
Godzinę temu, Szagal napisał(a):

Przyspieszanie nie powalało, ale było ok. Silnik porównywaliśmy z nastoletnią Hondą Hornet i szału nie było ;)

No bo to silnik nie do szalenia, choć można coś z niego wykrzesać po włączeniu trybu Sport (którego może użyłem dla próby ze dwa razy)... To jednostka wolnoobrotowa (odcięcie przy około 6500/7200 RPM zależnie od modelu i rocznika). To sprzęt z mocniejszym dołem, gdzie ładnie się odpycha z miłym dla ucha pomrukiem. Ja używam go do nieśpiesznej turystyki, choć na autostradzie dobrze sobie radzi z przelotami 120/140 km/h... Można szybciej, ale ja nie lubię walczyć z wiatrem, bo przy tej powierzchni plastików, powiewy już się czuje (w trakcji, nie na ciele)... Za to odpłaca się relaksem podczas podróży i mikro spalaniem na bocznych drogach (rekord z Włoskich, alpejskich miasteczek i wsi... 2.6 litra na setkę)... W górach używam manualnego trybu pracy skrzyni, bo automat kompletnie się nie nadaje do tego (no może w nowszej wersji z 3-ma trybami sport), ale bez sensu jest ten silnik kręcić za wysoko, bo później już trochę "puchnie", to znaczy sporo hałasu, a ciągnie już z opóźnieniem... Do około 4000 obr/min daje największą dla mnie satysfakcję, choć rzadko przekraczam 2500 RPM 😆

Jeśli kuszą cię doznania przyśpieszeń, nie delektujesz się jazdą samą w sobie, a oczekujesz wrażeń chwilowych, to bardziej charakterystyka T-Maxa, a jeszcze lepiej coś z "normalnych", wysokoobrotowych naked'ów... 

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Fajnie się czyta takie "opnie", mówiąc delikatnie - za wiele niewnoszące 😃 Dlatego odniosę się.

 

2 godziny temu, Szagal napisał(a):

Osobiście jestem ciekaw jak ten silnik w połączeniu z DCT jeździ.

Dokładnie tak samo jak NC 750D Integra oraz NC750x z DCT.

 

2 godziny temu, Szagal napisał(a):

W zeszłym sezonie miałem się okazję przejechać Honda Nc750x z 2017r. Przyspieszanie nie powalało, ale było ok. Silnik porównywaliśmy z nastoletnią Hondą Hornet i szału nie było ;)

Hornet ile miał mocy, pod stówkę? A do ilu się kręcił, do 12 k.obr? Jaki jest jest sens porównania z NC??

 

2 godziny temu, Szagal napisał(a):

Niby przyspiesza na "każdym" biegu, ale pod górę i tak trzeba mocno redukować".

Może turbina zdechła crazy.gif

 

Edit. Widzę, że pisaliśmy razem ze Sławkiem w tej samej chwili.

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze
3 minuty temu, MariuszBurgi napisał(a):

Edit. Widzę, że pisaliśmy razem ze Sławkiem w tej samej chwili.

Dokładnie, a i przekaz, dokładnie ten sam... 🙂

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Natomiast co do tematu, >>NSS750 Forza w bezpośrednim starciu z NC750d Integrą<< widzę na szybko, IMHO... takie wady/zalety:

PLUS: łyka kask pod kanapą, rozbudowany infotainment zegarów, dwie tarcze na przodzie, świeży optik (kwestia gustu)

MINUS: w mojej ocenie nieznacznie ale jednak słabsza jakość plastików, niespójny rozmiar kół, ciut wyższe spalanie

No i lusterka na czaszy vs na kierownicy czy smartkey vs klucz "analogowy"... zależy kto co lubi.

Odnośnik do komentarza

Zgodzę się że porównanie Horneta z NC było mało sensowne, bo to inna charakterystyka 2 VS 4 cylindry i kręcenie do nastu tys rpm. Nie mniej dla mnie zabawne było jak usłyszałem porównanie do diesla i dlatego wbiło mi się w pamięć :)

Dzięki za opinie, bo coś im już uświadamiają. Generalnie też nie lubię jak silnik wyje i kręci się wysoko wiec plus na konto Forzy.

SlawoyAMD poruszył ważna (dla mnie) kwestię spalania. Rzeczywiście T-max spala (jak podaje internet) 5-5,5l, podczas gdy duża Forza 3,9 czyli spalanie ma prawie takie jak Forza 300, a mocy jak 🚀 😜

 

Cytat

MINUS: w mojej ocenie nieznacznie ale jednak słabsza jakość plastików, 

i to jest ciekawe, bo oglądając ją w salonie też odniosłem wyrażenie że plastiki np: od wlewu paliwa jest cieńszy i gorzej spasowany niż w moim aktualnym pojeździe. 

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze
29 minut temu, Szagal napisał(a):

SlawoyAMD poruszył ważna (dla mnie) kwestię spalania. Rzeczywiście T-max spala (jak podaje internet) 5-5,5l

No, jak ktoś ma cięższą rękę, to w T-Max'ie i 7 litrów przepuści przez tłumik... Ogólnie silniki serii NC nie lubią wysokich obrotów i już jazda autostradami potrafi zbliżyć spalanie do około 5 litrów na setkę. Jadąc przeważnie po Europie max między 100-110 drogami krajowymi (ogólnie omijam nudne autostrady), mieszczę się w okolicach 4 litrów (3.4 do 4.2 L), co dość ważne przy założonym, wycieczkowym budżecie, kiedy benzyna kosztuje w okolicach 1.60 - 1.80 euro za litr...

No ale to, co cenię w tych silnikach najbardziej, to niezawodność i długie przebiegi... Niedawno w na YT oglądałem filmik gościa, co na NC750 X przekroczył 400 tysięcy kilometrów przebiegu i dalej nim hula, a zjeździł nim pół świata, z Mongolią włącznie... Jak znajdę, to dorzucę.

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Tu pisałem o NC pewnego kuriera z UK -> KLIK

Odnośnik do komentarza

@MariuszBurgija już kiedyś zauważyłem, że jak jest z tyłu koło 15 cali to pali więcej. Jakiś związek musi być.

@SlawoyAMD mnie na autostradzie do Budapesztu udało się uzyskać 7,5 L na 100 km ale byłem załadowany na full trzy kufry plus plecaczek i prędkości 150-170 non stop.

Odnośnik do komentarza

Witam,

Mi właśnie pęka 14000 km przejechane przez blisko dwa lata tak więc co nieco już wiem o Forzie :)

1. Mi nie wieje po kolanach choć wiem że to popularne pytanie :)

2. Tak, podczas deszczu przez dziurę potrafi pryskać woda. Taki trochę naked :)  Półki z tego miejsca na pewno nie zrobisz.

5. Schowek zmieści telefon, rękawiczki ale oczywiście nie jest zamykany.

6. Kasku nie chowam pod siedzenie, Plecak tam zawsze wożę.

 

Ogólnie jest to kapitalny skuter. Jako poprzedni właściciel AK 550 mogę go w 100% polecić.

 

 

Odnośnik do komentarza

Myślę myślę i 😵

Decyzja o sprzedaży mojej Forzy 300 zapadła.

Teraz nadal zastanawia się co dalej....Dzisiaj przymierzałem się znów do Forzy 750 i (w porównaniu do T-Maxa) blado wypada ten slogan GT :/ Zauważyłem że:

1. Nigdzie nie ma gniazdka w okolicach kierownicy żeby ładować telefon/nawigację. Co gorsza nie zauważyłem fajnego miejsca żeby dorobić takie USB...

Pytanie: jak rozwiązaliście ten problem. Gdzie zrobiliście gniazdko USB/zapalniczkę? Może uda się jakąś fotę pokazać?

2. Duża chłodnica w tym modelu i taka "nie osłonięta", a kamyczki na drogach czyhają :)

Pytanie: testowaliście jakieś dodatkowe osłony na chłodnice? Np. takie Givi https://www.givi.it/my-motorcycle/product/honda/forza-750-21--22/optionals/pr1156

Odnośnik do komentarza
W dniu 27.03.2023 o 22:18, Szagal napisał(a):

Myślę myślę i 😵

Decyzja o sprzedaży mojej Forzy 300 zapadła.

Teraz nadal zastanawia się co dalej....Dzisiaj przymierzałem się znów do Forzy 750 i (w porównaniu do T-Maxa) blado wypada ten slogan GT :/ Zauważyłem że:

1. Nigdzie nie ma gniazdka w okolicach kierownicy żeby ładować telefon/nawigację. Co gorsza nie zauważyłem fajnego miejsca żeby dorobić takie USB...

Pytanie: jak rozwiązaliście ten problem. Gdzie zrobiliście gniazdko USB/zapalniczkę? Może uda się jakąś fotę pokazać?

2. Duża chłodnica w tym modelu i taka "nie osłonięta", a kamyczki na drogach czyhają :)

Pytanie: testowaliście jakieś dodatkowe osłony na chłodnice? Np. takie Givi https://www.givi.it/my-motorcycle/product/honda/forza-750-21--22/optionals/pr1156

Na forach włoskich czy francuskich dużo ludzi dorabia sobie gniazda do ładowania. Ja kupiłem sobie po prostu dłuższy kabel usb-c i jak potrzebuję to podłączam go pod kanapę. Nie widzę problemu.

Co do chłodnicy to ja przy przebiegu prawie 15.000 nie mam nic uszkodzonej ( widocznie błotnik chroni wystarczająco) Trzeba uważać przy myciu karcherem. Oczywiście na aliexpress możesz sobie zamówić osłonę.

 

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze
W dniu 27.02.2023 o 09:07, cris76 napisał(a):

Nie wyobrażam sobie takiego połączenia. Miałem "przyjemność" przejechania sie X-adv - czar prysł bo sprzęt podoba mi się bardzo ale napęd..... CVT póki co nie zastapiony. Wynalazek Hondy DTC OK ale w motocyklu ( chciałbym coś takiego mieć w moim turystyku) W squcie, przerost formy nad treścią. Startując T-max-em odkręcam i mam - w X-adv odkręciłem i czekałem - MOJA subiektywna ocena.

Nie no, kolego. Zgłaszam zdanie odrębne. I to zdecydowanie. Jako wieloletni użytkownik Integry, a przedtem kilku zacnych maxiskuterów z CVT uważam, że DCT to skarb, wynalazek przyszłości. To wspaniała skrzynia biegów, która powinna być w opcji u każdego producenta na rynku moto-skuterowym. Period czyli po polsku kropka 😉 poprostu nic dodać nic ująć.

W dniu 1.03.2023 o 09:28, RONIN napisał(a):

@SlawoyAMD mnie na autostradzie do Budapesztu udało się uzyskać 7,5 L na 100 km ale byłem załadowany na full trzy kufry plus plecaczek i prędkości 150-170 non stop.

Musiała być full time pełna maneta 🤠

W dniu 1.03.2023 o 17:19, rafiklegia napisał(a):

Ogólnie jest to kapitalny skuter. Jako poprzedni właściciel AK 550 mogę go w 100% polecić.

I to jest najlepsza rekomendacja, od usera, a nie poety amatora. Dzięki Rafał za test drive 👍

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, Piootr napisał(a):

Musiała być full time pełna maneta 🤠

Piotrek, głodny byłem więc cały czas było ile fabryka dała. 
Co do dct to pamiętam jak pierwszy raz testowałem na Burgmanii Integrę MY2014 to średnio mi się podobała praca skrzyni, zwłaszcza, że po Hondzie wziąłem na test Bmw C650GT. Było wygodniejsze i byłem wtedy przyzwyczajony do aksamitnej pracy cvt. Po czterech latach zachorowałem na xadv i się zaczęło. Od tamtej pory przerobiłem po xadv dwie Afryki, Integrę i NC750J z dct i jakoś nie wyobrażam sobie powrotu do cvt. Wymiana pasków, rolek, ślizgów, sprężyny sprzęgła a potem jeszcze wariatora przy większym przebiegu przekonuje mnie do dct.

Odnośnik do komentarza

Witam. Za 3 tygodnie odbieram Forzę 750 z salonu i chciałem zapytać osoby które użytkują ten sprzęt o kilka rzeczy. Będę wdzięczny za odpowiedź . 

1) Czy dla osoby 188 cm wzrostu wysoka szyba givi (+9,5) cm będzie wystarczająca , żeby w kask nie wiało ? Ewentualnie która z dostępnych na rynku szyb jest lepsza ? Pytanie dodatkowe czy rozstaw otworów montażowych szyby jest taki sam w rocznikach 22 jak w 21 ? 

2)Kolejne pytanie o rozstaw otworów i mocowanie stelaża pod centralny kufer bądź boczne - jest różnica między tymi rocznikami ? Planuję dokupienie kufra centralnego i kufrów bocznych pod dalsze wypady ale ceny firmowych trochę bolą . Ma ktoś może zamontowane jakieś kufry z shada bądź givi ? Można to w miarę budżetowo ogarnąć  ?

Odnośnik do komentarza
W dniu 1.04.2023 o 17:24, ComoDo napisał(a):

Witam. Za 3 tygodnie odbieram Forzę 750 z salonu i chciałem zapytać osoby które użytkują ten sprzęt o kilka rzeczy. Będę wdzięczny za odpowiedź . 

1) Czy dla osoby 188 cm wzrostu wysoka szyba givi (+9,5) cm będzie wystarczająca , żeby w kask nie wiało ? Ewentualnie która z dostępnych na rynku szyb jest lepsza ? Pytanie dodatkowe czy rozstaw otworów montażowych szyby jest taki sam w rocznikach 22 jak w 21 ? 

2)Kolejne pytanie o rozstaw otworów i mocowanie stelaża pod centralny kufer bądź boczne - jest różnica między tymi rocznikami ? Planuję dokupienie kufra centralnego i kufrów bocznych pod dalsze wypady ale ceny firmowych trochę bolą . Ma ktoś może zamontowane jakieś kufry z shada bądź givi ? Można to w miarę budżetowo ogarnąć  ?

napisz do @Bienias, ma ten etap, o którym piszesz już za sobą.

Odnośnik do komentarza
W dniu 3.04.2023 o 10:00, tomekstw napisał(a):

napisz do @Bienias, ma ten etap, o którym piszesz już za sobą.

Dziękuję za info . Tak też zrobiłem . Zasypał mnie kompletem informacji na podany przeze mnie temat za co jestem niezmiernie wdzięczny .

Odnośnik do komentarza

Kolego @ComoDo .  Z Mielca do Rzeszowa nie masz daleko.   Raz w miesiącu spotykamy się Klik na spotkaniach. Być może najbliższe będzie już w pełnej obsadzie na 2oo. Kolega @Bienias jest praktycznie co miesiąc, to może będziesz miał okazję zobaczyć na żywo mocowanie kufrów. 🙃  Ewentualnie do Czajkowej  23 kwietnia to możesz przyjść na piechotę jak nie zdążysz odebrać skutera. 😀

A przy okazji zapraszam do działu Serdeczności . Warto  na początek napisać kilka słów w tym dziale 😉

Odnośnik do komentarza
11 minut temu, EndriuBis napisał(a):

Kolego @ComoDo .  Z Mielca do Rzeszowa nie masz daleko.   Raz w miesiącu spotykamy się Klik na spotkaniach. Być może najbliższe będzie już w pełnej obsadzie na 2oo. Kolega @Bienias jest praktycznie co miesiąc, to może będziesz miał okazję zobaczyć na żywo mocowanie kufrów. 🙃  Ewentualnie do Czajkowej  23 kwietnia to możesz przyjść na piechotę jak nie zdążysz odebrać skutera. 😀

A przy okazji zapraszam do działu Serdeczności . Warto  na początek napisać kilka słów w tym dziale 😉

Ogólnie z założenia wychodzę że nigdzie nie mam daleko . No chyba że do Szczecina to wtedy pasuje wcześniej wyjechać ;) Co do Czajkowej to faktycznie mam rzut beretem więc pewnie podjadę Forzą . Jak nie zdążę odebrać 750-tki to w garażu jest jeszcze druga Forza 125 . Osobiście z zasady nie otwieram sezonu motocyklowego bo nigdy go nie zamykam . Dla mnie sezon na 2 kółkach trwa 365 dni w roku z wyjątkiem kilku dni gdy śnieg leży na asfalcie . No ale sama koncepcja imprezy wydaje się ze wszech miar słuszna i warta udziału ;) 

Do działu serdeczności zaglądnę - a i owszem , żeby tu za bardzo nie spamować odjeżdżając od tematu . 

Odnośnik do komentarza
W dniu 16.07.2021 o 12:03, rafiklegia napisał(a):

Wczoraj przyjechały z francji dwa ermaxy.

Jedna na jesień druga na lato. 

Tak to wygląda.

 

 

DSC_1551_copy_1209x1612.jpg

Z racji że jestem długi....Jestem na etapie robienia doktoratu jakie są opcje podniesienia szyby... widzę że jest opcja kupić AirFlow (+7,5cm) i jest wysoki Puig (10cm wyższy niż oryginalna). Nie mogę znaleźć informacji nt. ermaxa.

Jesteś w stanie powiedzieć ile jest wyższa ta szyba Ermax'a od oryginalnej?

Wiesz tak +/- jak byś przyłożył obie do siebie żeby dziurkami montażowymi się pokrywały i powiedział ile ta jest wyższa - będę wdzięczny ;) 

Swoją drogą to jest TA szyba?

Odnośnik do komentarza
6 godzin temu, benski napisał(a):

No tak.... Wszyscy i tak wracają do DCT....

taa...  a mi to raczej wygląda na brak alternatywy. Jak by jakaś była, to kto wie 😀   mnie np. denerwujące jest że ani na Integre, ani na dużą Forze nie da się wsiąść "sposobem skuterowym" 🙃 ale jak u siebie zakładam torbę w prze krok to też tak mam, więc ......... pewnie da się z tym żyć, tak jak i z łańcuchem 😀

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...