Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Honda X-ADV 750 - wątek zbiorczy


𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚

Rekomendowane odpowiedzi

Mi zlot rozwiał wiele wątpliwości. Celem była nowa Integra lub X-ADV.
Posiadając Integrę stwierdziłem, ze 2-4 lata młodsza to przerost formy nad treścią, X-ADV ok ale koło 15 zupełnie mnie odrzuca.

W pogotowiu były Crosstourer DCT, VFR1200 DCT (odpadły ze względu na masę i przeznaczenie).
Został na placu MT-09 Tracer (race blue) i chyba tak będzie jeżeli finanse mnie nie zawiodą w tym roku.

X-ADV naprawdę ok, dużo lepsze wykonanie niż T-max (wydał mi się totalnie plastikowy). Jedyna co mnie od niego odwodzi to tylne koło.

Odnośnik do komentarza
Dnia 31.5.2017 o 14:49, Geni napisał:
Motocyklowy SUV - jak w autach ani to komfortowa limuzyna, ani prawdziwa terenówka.

No właśnie jest komfortowa. Kanapa wygodna, skoki zawieszeń duże, schowek większy niż w Integrze, hamulce bezproblemowe, precyzja prowadzenia OK.

A, i super wygląd !OKK...

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze
22 minuty temu, niko02 napisał:

X-ADV ok ale koło 15 zupełnie mnie odrzuca.

Rozumiem że jeździłeś i twoje odczucia są uzasadnione.

A nie tylko " jest mniejsze i nie podoba mi się"

Odnośnik do komentarza
22 godziny temu, arturo-bb napisał:

Rozumiem że jeździłeś i twoje odczucia są uzasadnione.

A nie tylko " jest mniejsze i nie podoba mi się"

Dla mnie to jest wystarczające odczucie, które nie pozwoli mi kupić czegoś, co mi się nie podoba.

No chyba nie powiesz, że tak robisz?

 

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Optyka i poczucie piękna czy harmonii to kwestie bardzo umowne.

Po zlocie udałem się z plecaczkiem na mały objazd okolicy... Raczej spokojnie po okolicznych górkach. Nie było to nic "wielkiego" gdzie nie wjechałbym także np. Integrą ale czuć było, że X-ADV fajnie się tu odnajduje. Zdecydowanie też lepiej po takim terenie jeździło mi się X-ADV niż w zeszłym roku, w podobnych warunkach ciężką Africą Twin DCT.

Sprzęt jest dobrze wyważony, pozycja bardziej crossover'owa niż na Integrze - nie każdemu to musi pasować. Wyraźnie szersza jest też sama kierownica, co w miejskiej dżungli zaletą raczej nie będzie. 

Więcej szczegółów opiszę za jakiś czas po przeprowadzeniu testu drogowo- szutrowego

 

...a tak X-ADV prezentowała się na tegorocznym zlocie...

fcbd0b4c0a4807a94467969c7f4ebd7f.jpg

 

...i była dobrze pilnowana ;)

 

Odnośnik do komentarza
  • Sympatycy

Ja też dorzucę 2-a grosze :) optycznie X-ADV bardzo fajna, pozycja odpowiednia choć dla mnie osobiście kierownica mogła by być 2-2,5 cm wyżej, ale sama kiera to bajka szeroka niska i sztywna, osoby które lubią siedzieć z wyprostowanymi nogami jak w Burku czy na jakiejś "armaturze" będą zniesmaczone ale w końcu to nie jest sprzęt do tego stworzony. Siedzenie ma odpowiedni(jak dla mnie) profil i twardość, nawet mój Plecaczek powiedział "może być" :) pokrycie zgodne z obowiązującą modą.... anty poślizgowe. Tylne koło fakt szkoda że nie 17 lepiej może by wybierało a i jak Geni wspominał większy wybór opon. Więcej nic nie mogę powiedzieć bo ...nie jeździłem X-ADV ale jestem ciekaw testu bo

18 godzin temu, MariuszBurgi napisał:

Zdecydowanie też lepiej po takim terenie jeździło mi się X-ADV niż w zeszłym roku, w podobnych warunkach ciężką Africą Twin DCT.

a waga obu maszyn jest podobna jedynie rozmiar kół i umieszczenie środka ciężkości inne.

Ciekawe czy X-ADV do testów będzie miała przykręcone akcesoryjne podnóżki???

Odnośnik do komentarza

Szeroka kierownica, może w mieście jest nie za bardzo, za to nawet w lekkim off roadzie jest bezcenna.
Jeżeli sprzęt będzie miał podnóżki zamontowane, to sprawdź Mariuszu, jak się sprawuje na szutrach, czy da się go pewnie prowadzić na stojąco. Mi podobało się ostatnio jeżdżenie na XT660Z i DL650XT. Można tymi sprzętami szutrówką sunąć naprawdę w solidnym tempie. W DL-ce tylko straszy ten wystający do przodu filtr oleju, który może oberwać kamieniem i wtedy, jak to mawiano przed wojną: panno Lalu już po balu. No i tu nasuwa mi się pytanie - jak wygląda w X-ADV kwestia ochrony filtra oleju, przewodów cieczy chłodzącej i oleju???

Odnośnik do komentarza

Nie jeździłem, ale tydzień temu oglądałem w salonie. Jak dla mnie zbyt wysoka pozycja na siedzeniu, a to będzie raczej zaletą w terenie. Bardzo szeroka kierownica, a to będzie wadą w mieście. Ogólnie to pewnie będzie bardziej na szutry, lekki teren i słaby asfalt niż motocykl (skuter) do miasta. Tylko zastanawiam się jak dużo się tego sprzeda w PL przy tej cenie. Kiedy skomentowałem cenę mówiąc do gościa w salonie, że mniej więcej tyle to kosztowała pierwsza BUSA w 1999 r. to on odparł, że ,, ludzie zarabiają teraz więcej niż 18 lat temu" :) 

Odnośnik do komentarza

Również miałem okazję obejrzeć w salonie, przy okazji serwisu NC.

Gąbka w siedzeniu, na oko, identyczna jak w NC. Czyli nie dogadam się z tą maszyną na dłuższe trasy.

Sylwetka dość dziwna, nie jest to ani typowy motocykl, ani typowy skuter, ale coś pośrodku, po małym mezaliansie z enduro. Wierzę na słowo, że w terenie prowadzi się świetnie :) Szprychowane koła wyglądają super!

 

Jedyne czego w ogóle nie rozumiem, to polityka Hondy. Nie ma żadnego "prawdziwego" maxi w ofercie, które mogłoby nawiązać walkę czy to z klasą 400ccm, czy wyższą.

Niby jest NC750D, ale to też nie do końca maxi. Następcy Silver Winga 400/600 zaś nie widać, przynajmniej nie w Europie, bo gdzie indziej Honda dalej je sprzedaje, tylko EuroX przeszkadza na Starym Kontynencie.

Tymczasem do dyspozycji dostajemy X-ADV, które jak dla mnie, wydaje się być zupełnie niszowym produktem.

 

No powiedzcie, kto by nie chciał nowego Silver Winga? Niech nawet ma DCT i silnik z NC, ale niech będzie rasowym Maxi, z kuferkiem pod kuperkiem i jakimiś schowkami ;)

Niezrozumiałe.

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze
Godzinę temu, Akar_Zaephyr napisał:

kto by nie chciał nowego Silver Winga? Niech nawet ma DCT i silnik z NC, ale niech będzie rasowym Maxi, z kuferkiem pod kuperkiem i jakimiś schowkami ;)

Ja bym baaaaaaaardzo chciał.!V

Odnośnik do komentarza

Mnie osobiscie bardzo się podoba troszkę enduro troszkę maxi i troszkę innego.

Jak bym miałe na zbyciu parę tyś to bym kupił .

W praktyce na dłuższych ,czy krótszych traskach i po kilku sezonach okazało by się co i jak .(jak z wszystkim)

Ale ogólnie jestem na tak.

Przypuszczam że spełnił by moje oczekiwania.

Może kiedyś . 

Nie prowadziłem ale siedziałem jak dla mnie szyty na miarę .

Koszulkę już mam teraz tylko sprzęt .;)

Odnośnik do komentarza
  • Administrator
2 godziny temu, Akar_Zaephyr napisał:

No powiedzcie, kto by nie chciał nowego Silver Winga? Niech nawet ma DCT i silnik z NC, ale niech będzie rasowym Maxi, z kuferkiem pod kuperkiem i jakimiś schowkami ;)

Niezrozumiałe.

Konstrukcja / kształt motoru serii NC nie pozwala zastosować w zabudowie/ramie typu FJS. Nie ta bajka.

Faktem jest, że rzeczywiście brakuje takiego stricte maxi kanapowca na kołach 15' z dwucylindrowym motorem i dużym schowkiem na 2 kaski :)

Ps. Pełny test X-ADV przekładamy na koniec wakacji/ początek września.

Odnośnik do komentarza

Zgadzam się, silnik prosto od NC nie podejdzie, przynajmniej nie bez zmian kostrukcyjnych / pochylenia cylindrów względem skrzyni.

Taniej chyba byłoby jednak przekonstruować tylko skrzynię (de facto samą obudowę), niż opracowywać całkiem nowy silnik od zera, a to byłoby konieczne w świetle niespełniania przez Silver Winga norm EuroX. Taniej więc chyba użyć już istniejącej konstrukcji, i tylko lekko ją zmienić.

Tak czy siak, ciekaw jestem Twojej opinii o X-ADV, jak i zdjęć. Zawsze fajnie się czytało Twoje te(k)sty!

Odnośnik do komentarza

Trochę zeszło to na boczne tory, ale idąc waszym tokiem myślenia to może by tak Honda wstawiła do Silwer Winga motor od Kymco ? BMW może to czemu nie Honda ?

Dla Hondy to by był "powrót do korzeni "  :) albo bardziej dla Kymco  :)   a tak na prawdę za wszystkim gdzieś stoi ekonomia. My tego nie rozumiemy, ale pewnie w Hondzie jak najbardziej tak.

A wracając do X-ADV  - to ja mając wolne środki chętnie bym go widział w garażu, ale jako drugi lun nawet trzeci pojazd w kolekcji. :clapping:  No co - pomarzyć można :D

Odnośnik do komentarza
6 godzin temu, MariuszBurgi napisał:

Ps. Pełny test X-ADV przekładamy na koniec wakacji/ początek września.

 

Czekam z utęsknieniem :) Wchodząc do salonu byłem zdeterminowany żeby odbyć jazdę testową, ale wychodząc stwierdziłem że to nie ta bajka...

5 godzin temu, EndriuBis napisał:

A wracając do X-ADV  - to ja mając wolne środki chętnie bym go widział w garażu, ale jako drugi lun nawet trzeci pojazd w kolekcji. :clapping:  No co - pomarzyć można :D

 

Właśnie, do kolekcji jako jaktajmer dla konesuarów, jak pisze Złomnik :) Byle by X-ADV nie skończył jak ten pojazd:

http://www.burgmania.net/index.php?option=com_content&view=article&id=729:le-parowka-czyli-test-yamahy-morphous-250&catid=15&lang=pl

Ps. Też sądzę, że trzeba mieć co najmniej 3 motocykle: 1 do miasta, 1 do podróży i 1 w teren :)

Odnośnik do komentarza

A jak "skończył", bo do końca nie rozumiem? Wiele osbób by go w UE kupiło (zwłaszcza jako "następcę" Helixa)... Tylko był on oferowany na niewielu, wybranych rynkach (w Europie wcale)...

PS. Bo zapytań i zainteresowania o niego miałem przy sprzedaży np. z De mnóstwo.

Odnośnik do komentarza
8 hours ago, MariuszBurgi said:

Ps. Pełny test X-ADV przekładamy na koniec wakacji/ początek września.

Ach, zapomniałem - będzie część off-roadowa testu? :)

Odnośnik do komentarza

Ja miałem przyjemność pojeździć przez 2dni X-Adv  i... nie jestem w stanie jeździć dalej DT300, kupuję X-Adv'a ;)

Z mojej perspektywy:

1. Sprzęt dzwrotny i mimo masy238kg (!!) można przeciskać się w porannych korkach,podobnie jak Downtownem.Lusterka wysoko,wiec szerokość nie przeszkadza aż tak bardzo..

2. Mega intuicyjny sprzęt,mimo wysokiej pozycji i wyższego środka ciężkości (w stosunku do klasycznych maxi) prowadzi się pewnie i ja się szybko odnalazlem

3Zawieszenie enduro-like,można po leżących policjantach 50kmh przejechać;)

4.Osiagi - trochę dziwne odczucia z powodu charakterystyki silnika (wrażenie ze brakuje obrotów),przyspiesza bardzo sprawnie. Znalazłem pomiary na www, 4,8s do 100km/h - Tmax może się schować ;))

5. Ochrona przed deszczem/wiatrem Największe zaskoczenie!! Dopadł mnie deszcz i teoretycznie wąska czasza pozwoliła dojechać o suchych spodniach..  jedynie trochę turbulencji po kostkach i ja założę dodatkowy reflektor (obecnie tez mam)

Podsumowujac,dla mnie nie ma odwrotu, na pocz. września wymiana ;).. Downtown do oddania w dobre ręce (12r,salon, 16k km,LeoVince,Pulleye 15g)

ps Ktos wie ile Honda PL zamówiła do Polski? Jeden z Dilerow sprzedał ich w tym sezonie już Ok 20 - sporo..

Odnośnik do komentarza

O kurka, takiego stwierdzenia po Tobię się nie spodziewałem, dr.big, myślałem że Tmax to Twój Święty Graal :D

Czyżbyś chciał zmienić Yamahę na Hondę? :)

Odnośnik do komentarza

Test jest ważniejszy, jak widać niż opinie ekspertów, oglądaczy, etc. Sam zamierzam się przejechać kilkoma modelami w miarę możliwości i dostępności. X-ADV jest oczywiście na tej liście. Jestem bardzo ciekawy dalszych informacji, odczuć z jazdy i użytkowania tego modelu. Ostatnio widziałem X-ADV'kę na trasie i w pierwszym spojrzeniu nie rozpoznałem jej, ale w drugim była zachwycająca z wyglądu ;)  

Nieustannie mnie zaskakuje, jakie ten model wzbudza emocje. To świadczy o tym, że specjaliści z Hondy mają wiele za uszami. Fajnie zlepiają z różnych klocków nowy segment i łamią schematy, odcinają się od konkurencji, bo z czym ten model można porównać?! Genialne posunięcie marketingowe i do tego wysoka cena, która jak widać nie odstrasza potencjalnych nabywców. 

Jest jedno "ale". Za niewiele więcej można już mieć Honda Africa Twin. Może warto przejechać się również tym modelem z DCT lub bez i wtedy zdecydować...

Odnośnik do komentarza
  • Administrator
50 minut temu, smarciu napisał:

Jest jedno "ale". Za niewiele więcej można już mieć Honda Africa Twin.

61.5 tysia za CRF AT z DCT vs X-ADV + kufer w pakiecie za 49.4 tyś to jednak ponad 20%. Fakt, że aktualnie na AT jest jakaś oferta wyprzedażowa.

AT DCT zrobiłem w zeszłym roku jakieś 2000 km. Nową X-ADV dopiero kilka jazd ... ale dla mnie już teraz wybór jest prosty i bezdyskusyjny :) 

 

Odnośnik do komentarza

Dodam jeszcze od siebie dwie kwestie:

6. Spalanie - podobnie jak Integra, apetyt na paliwo umiarkowany.. Mnie średnio spalił 3,9l/km (na ok 100km), miasto, testowanie Vmax i poranny dojazd do pracy..

7. Jedyny minus, jaki na razie dostrzegłem w X-ADV: przekrok po prawej stronie mocno się nagrzewa (jeździłem przy 26C)..

Porównując do Africa Twin - to jednak kompletnie inne moto - X-ADV to dla mnie lifestyle`owy, miejski motocykl z osłoną przed wiatrem, pojemnym kufrem (jest spory..), zawieszeniem enduro z możliwością dalszych podróży w tempie 'motocyklowym'.. A wygląd, jak już kolektywnie ustaliliśmy - po prostu 'robi robotę'..

Odnośnik do komentarza

Dokładnie tak, mi by się z Afryką nie chciało "szarpać"... Inny środek ciężkości robi jednak swoje. Na moje trasy i solo to przerost formy nad treścią i robienie się na siłe na niektórych drogach i przy niektórych ogniskach na "poważnego motocyklistę" !w00t . Nie muszę pajacować.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...