Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Honda X-ADV 750 - wątek zbiorczy


𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚

Rekomendowane odpowiedzi

  • Klubowicze

Siedziałem na tym sprzęcie na targach w Poznaniu.Na mnie zrobił bardzo dobre wrażenie .....Ale z chęcią bym się przejechał,przy jakiejs okazji jazdy testowej

Odnośnik do komentarza

Ja osobiście w tym roku zacząłem sędziować na motocyklu wyścigi kolarskie, z racji braku czasu biorę udział tylko w 5 ale mocnym akcentem będzie Wyścig Solidarności i Olimpijczyków 28 czerwca - 1 lipca , który przebiega  przez centrum i południe i powiem wam, że Integra i DCT spisują się w tym idealnie :). X-ADV pewnie jeszcze lepiej, bo peleton niejednokrotnie trzeba wyprzedzać po poboczu i to z dużymi prędkościami (nic skurczybyki nie puszczają).

W związku z tym do zobaczenia w trasie :)

IMG_20170515_091048_zps2pncb1iq.jpg

Odnośnik do komentarza
  • Sympatycy

X-ADV na żywo, to naprawdę bardzo ładny maxi-skuter. Jego kształt i jego linia może się podobać i wzbudza zainteresowanie. Bardzo ładne oświetlenie oraz wielofunkcyjny wyświetlacz robią niesamowite wrażenie.
Posiada bardzo wygodną i szeroką kanapę, z bardzo fajną tapicerką, która nie pozwala na zsuwanie się z kanapy.
Ciekawe rozwiązanie regulacji szyby, fajna kierownica, ciekawy tył, no i silnik ze skrzynią od NC-ków, ładny i fajnie brzmiący tłumik, dobrze prezentujące się przednie zawieszenie i obręcze ze szprychami, to wszystko jest świetne, ale...

19c9ecf6587e5c21f1a982f00f6f0f8a.jpg

534f393529e9a3dc0c876b9b71fe6764.jpg

0f58c19b0a0440242d0367d9006afb71.jpg

ed4bd8bed1736277d3f38b59f7211288.jpg

a5725a8b79e6a85efcb2f3d5adcd0731.jpg

9492e3461de8b15c68ec67fce18f847e.jpg

Ale po zajęciu miejsca za kierownicą niestety nasz czar i zauroczenie prysło :-( To nie jest skuter dla takich niziołków jak ja czy Robsson. Przy naszych 172 cm wzrostu, jest dla nas po prostu za wysoki. Ledwo sięgamy palcami do podłoża, siedząc na przedniej części kanapy, rzekłbym nawet że na jej skrajnej, przedniej części. Gdy usiądę wygodnie, dosuwając się do podparcia pleców, to nie ma szans na jakikolwiek kontakt stóp z podłożem.

d272296189ed3a8a334326cf8d6f1128.jpg

Są też niuanse, które zaobserwowaliśmy, a które trochę nam się nie spodobały, jak np. rzucająca się w oczy dysproporcja 15" koła tylnego w stosunku do 17" przedniego. Dziwnie też podnosi się kanapa - niewielki kąt otwarcia - ciekawe jak ograniczy dostęp do schowka pod nią, zamontowanie kufra centralnego.
Zauważyliśmy też detale, które świadczą o oszczędnościach w produkcji, jak choćby wykonanie stopki centralnej i bocznej z jakiś dość cienkich rurek.

Tak więc, ja zostaje nadal przy TMAX'ie, a gdybym miał wybrać coś z rodziny NC, to zastanawiałbym się nad wygodniejszą dla moich wymiarów Integrą.

Odnośnik do komentarza
  • Sympatycy

No i chciałoby się coś dopisać o nowej ADV ale Urbi doskonale ujął zalety i wady tej naprawdę intrygującej maszyny. Przy moim wzroście 173cm mam problem z postawieniem stopy na ziemi. Jak widać na zdjęciu motocykl stoi na kosie a ja ledwo dotykam palcami asfaltu. Gdyby nie ten jeden (dla mnie) duży minus, chętnie nabyłbym tą piękną hondzinkę :)

 

Odnośnik do komentarza

Panowie, to nie tyle kwestia wzrostu co po prostu macie krótkie nóżki :rolleyes:  a co do dysproporcji rozmiaru kół - to tak ma być. Jak by nie było ma to udawać enduro.  Mi się podoba, niestety nie moja "półka" cenowa. :(  

Odnośnik do komentarza

Moje zdanie jes takie, że ten skuter swoją ażurową i nie masywną budową idealnie by się nadawał dla kompaktowych kierowników tylko tym kierownikom brakuje do ziemi. Ja podejrzewam, że spokojnie bym sięgał do ziemi ale z racji moich 90 kg i 185 cm pewnie bym wyglądał na nim jak na kucu.

Wysłane z mojego SM-A310F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
  • Sympatycy
Panowie, to nie tyle kwestia wzrostu co po prostu macie krótkie nóżki :rolleyes:  a co do dysproporcji rozmiaru kół - to tak ma być. Jak by nie było ma to udawać enduro.  Mi się podoba, niestety nie moja "półka" cenowa.   

Mi też nadal się bardzo podoba tem motocykl, tylko dla mnie jest za wysoki i nie czuje się na nim komfortowo, bezpiecznie, bo nie mogę podeprzeć się stopami.

 

Przecież ludzie o niskim wzroście z reguły mają krótkie nogi... z reguły jesteśmy proporcjonalnie zbudowani i dziwnym byłoby mieć długie nogi a króciutki tułów. Tylko wśród zwierząt spotyka się takie dysproporcje, np. U małp: długie kończyny górne, krótkie dolne albo u żyrafy: długie nogi i jeszcze dłuższa szyja.., to taki żarcik na koniec ;-)

 

A wracając do tematu i kolejnej wypowiedzi Rogera, to X-ADV jest raczej wysokim i dużym skuterem, na którym osoby przy Twoim wzroście i posturze wyglądają dobrze, wcale nie jak na psie, i myśle że bardzo podobnie jak na Integrze, a nawet właśnie dla wyższych osób, X-ADV wydaje się być wygodniejszy od Integry.

Przymierzał się do niego Romano77 i może zechciał by się podzielić swoimi wrażeniami.

Odnośnik do komentarza
  • Administrator
Dnia 26.05.2017 o 21:36, Urbi napisał:

To nie jest skuter dla takich niziołków jak ja czy Robsson. Przy naszych 172 cm wzrostu, jest dla nas po prostu za wysoki. 

Dla jednych to będzie wada dla innych zaleta. Ciekawe, że podczas targów były skrajnie odmienne opinie. Niektórzy pisali, że X-ADV jest za niska i "za mała" :) 

Pierwsze finalne egzemplarze dotarły już do salonów. Wczoraj w Poznaniu mijałem na ulicy czerwonego X-ADV'a a już za kilka dni, każdy obecny na zlocie w Toporni będzie się mógł osobiście przymierzyć do tego skutera.

Odnośnik do komentarza

No i pięknie :) dlatego właśnie nie zrezygnowałem z wyjazdu mimo prawej ręki w gipsie. Nic nie po testuje ale przymierzyć się nie omieszkam.

Odnośnik do komentarza

Jako ktoś nikczemnego wzrostu 1,7m napalony na zakup ADV-a opiszę to tak:

Czekałem grzecznie do targów w poznaniu, żeby dotknąć i pomacać - jak obejrzałem z bliska to się przeraziłem, ale zostałem poinformowany iż to egzemplarz przedprodukcyjny i może mieć pewne niedoróbki (ale siedziało się fajnie)

W zeszłym tygodniu do salonu w Szczecinie dowieźli sprzęt :) i nawet zarejestrowali :):) no to jadę zobaczyć dotknąć i pojeździć:

wykonanie - tak jak powinna wyglądać Honda (ale nie dotyczy szyby i kufra które żyją na nierównościach własnym życiem i napi...lają niemiłosiernie)

siedzenie - tylko dzięki temu że miałem sztywne buty byłem w stanie utrzymać skuter stojąc na palcach dodatkowo wyprofilowanie kanapy w czasie jazdy wżynało mi się w udo - wniosek to jest pojazd dla 1,8m+ 

jazda - :) w końcu rozsądne przełożenia, tryby skrzyni, v-max i stabilność przy małych szybkościach - gdyby w takim stanie napęd wsadzili do integry to byłby ideał

tylko to 15 calowe kółko w rzeczywistości wygląda tak sobie

a i dodatkowo obsługiwa przycisków nad displejem w czasie jazdy nie ma sensu - to grozi wypadkiem 

reasumując - zaczynam poszukiwania st1300 - gdyby ktoś coś wiedział o ciekawej sztuce....

 

 

 

Odnośnik do komentarza

Do Wrocławia też zawitała nowość Hondy. Piękna sztuka stoi w salonie Hondy RPM Motocykle.  przy ul. Olsztyńskiej /Rakowej visa vis Korony.  Dodatkowo w cenie jest kufer + stelaż. Można się przymierzyć i sprawdzić czy komuś pasuje !OK

 

20170529_141010.jpg

20170529_141023.jpg

Odnośnik do komentarza

Przymierzyłem się do tego wynalazku... Faktycznie wysoko się siedzi. Trochę za wysoko jak dla mnie. I tylne koło jest za małe a razem z tym wiszącym  tylnym błotnikiem sprawia pokraczne wrażenie.

Nie pasuje mi taki wynalazek. Chociaż pewnie chętnie zaprzyjaźniłbym się z tym silnikiem i skrzynią DCT :D

Odnośnik do komentarza
  • Sympatycy

Lucjan, a otwierałeś kanapę przy zamontowanym kufrze centralnym ? Bardzo jestem ciekawy jak ogranicza on dostęp do schowka pod kanapą i czy jest możliwe wtedy włożenie do schowka pod kanapę np. kasku integralnego ?

Odnośnik do komentarza

Otwierałem , dostęp jest dobry, kufer jest przesunięty do tyłu. Kask spokojnie powinien wejść. Potwierdzam że to sprzęt dla osób wysokich a może o dłuższych nogach, aby dosięgnąć bezpiecznie stopami podłoża musiałem się przesunąć na skraj kanapy. Nie jest to proste bo materiał z którego jest wykonana kanapa "mocno trzyma" - w sumie bardzo dobrze. Co do wyglądu i proporcji to się nie wypowiadam bo to rzecz gustu - minie osobiście się podoba. Niestety jest jedna rzecz która dyskwalifikuję ten sprzęt przynajmniej dla mnie - aby "zasiąść" za sterami trzeba zrobić to po "motocyklowemu" czyli nóżka do góry i "hop na koń" a to jest w moim wypadku bardzo trudne i niewygodne a dodam że byłem w zwykłych spodniach, taka "ekwilibrystyka" jest raczej dla jakiegoś Bruce`a Lee czy innego wygimnastykowanego sportowca. Jest mi z tym po prostu niekomfortowo - nie tego oczekuję od skutera. Właśnie dla komfortu i wygody przesiadłem się jakiś czas temu na maxiskutery, nóżka przez przekrok i już.

Tak na marginesie czy X-ADV to jeszcze skuter czy motocykl z automatem posiadający klika cech skutera ?

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, Lucjan73 napisał:

Tak na marginesie czy X-ADV to jeszcze skuter czy motocykl z automatem posiadający klika cech skutera ?

Wg mnie to mniej w nim skutera w skuterze niż w Integrze. Brak osłony kierownicy, szczątkowa osłona nóg, jedynie płozy jeszcze go bronią.

Odnośnik do komentarza

Dwie podnoszone w wątku kwestie wynikają wprost z "pokrewieństwa" z segmentem ADV/endure:

1) Różnice w rozmiarze kół. 17 cali przód i 15 cali tył, przy motocyklowych proporcjach ADV 21/18 albo 19/17 itp. to pewnie taki  smaczek stylistyczny upodabniający proporcje X-ADV. Trudno to nazwać wadą, ale mogli sobie dać na luz i zostawić 17-tkę. Przy 17 calowych kołach byłby większy wybór opon dual sportowych.

2) Wysokości siodła. Wg. danych fabrycznych 820mm.  Naprawdę trudno się spodziewać, że jednoślad "uterenowiony" choćby tylko stylistycznie będzie miał jakieś niziutkie siodło. Zresztą wcale nie jest wysoko. NC750X to 830mm, a CRF1000 AT - 870mm. Moja Tenere miała siodło na wysokości 915mm i dawałem sobie radę, a mam 172cm wzrostu. Wszystko jest kwestią techniki.

 

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze
2 minuty temu, Geni napisał:

Wysokości siodła. Wg. danych fabrycznych 820mm.  . Zresztą wcale nie jest wysoko. NC750X to 830mm,

Siedziałem na obu i Nc jest jakby węższy i całymi stopami dotykałem ziemi a w XADV tylko czubkami palców. Poza tym bardzo mi się podoba. 

Odnośnik do komentarza

W takim wypadku trzeba po endurowatemu przesuwać tyłek na bok i opierać się na jednej całej stopie. Stawanie na palcach, to gwarancja gleby.

Odnośnik do komentarza

Niby tak, tylko nie po to kupuje się skuter aby tak się męczyć. Pozostaje pytanie czy to jeszcze skuter czy już motocykl... ?

Odnośnik do komentarza

A może to tylko dobry marketing Hondy i za chwilę w sprzedaży za "drobną" opłatą pojawią się zestawy do obniżenia wysokości siedzenia :D  

Odnośnik do komentarza

Byłem, widziałem, macałem :)

jedno co jest pewne: mam 197cm wzrostu i jak się wygodnie rozsiadlem to miejsca mi trochę mało (nóg w czasie jazdy nie rozprostuje) i zarazem na postoju połowa stopy w powietrzu a nie cała na ziemi. 

Material kanapy rewelacyjny, fajnie trzyma portki :)

Generalnie jak dla mnie ok tylko cena zbyt europejska ;)

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Widzialem, macałem, siedziałem i do pełni szczęścia brakuje mi tylko setupu turystycznego :rolleyes: (stelaży pod kufry boczne), chociaż nie wiem czy kufry nie gryzłyby sie z ukierunkowaniem wydechu...

....ale pomarzyć zawsze można :D

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...