Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Honda X-ADV 750 - wątek zbiorczy


𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚

Rekomendowane odpowiedzi

Oj tam, w Nigerii też ludziska popylają w markowych ciuchach z metkami, to i u nas naklejka nikomu nie zaszkodzi :).

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Miałem okazję dziś potestować egzemplarz X-ADV model 2018 ,rano dostałem go z przebiegiem 240km .Jestem poprostu zachwycony ,dla mnie -sprzęt jest fenomenalny .Prowadzenie ,składanie się w zakręty,pozycja za kierownicą -absolutnie wszystko na tak ....Zrobiłem dziś 250km z czego ok 60km po szutrach.Jutro drugi dzień zabawy

Jedyna rzecz której mi brakowało to brak rozłączenia systemu ABS podczas dynamicznej jazdy drogami nazwę to nieutwardzonymi :) 

Ronin -zazdroszę Ci :) Po sezonie raczej moja Integra idzie na sprzedaż , już wiem ,że to będzie następca .....

 

31663364_1252272284927380_3508391336212430848_n.jpg

32934288_1252272131594062_6158558136924897280_n.jpg

Odnośnik do komentarza

Oj widzę że przetyrałeś ją porządnie. Ja ostatnio nasmarowałem łańcuch olejem przekładniowym i jestem pod wrażeniem osłony łańcucha, felga ma tylko minimalne ślady oleju. Link dla niziołków :P 

https://m.ebay.co.uk/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2380057.m4084.l1313.TR5.TRC2.A0.H0.Xhonda+x+adv.TRS0&_nkw=honda+x+adv+lowering

Obniżenie tylnego zawieszenia nawet o 60 mm. to już moja żona nawet stanie na pełnych stopach.

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze
Dnia 18.05.2018 o 08:24, RONIN napisał:

Oj widzę że przetyrałeś ją porządnie

Testy to testy ,trza sprawdzić w każdych warunkach ;) 

 

Dnia 18.05.2018 o 08:24, RONIN napisał:

a ostatnio nasmarowałem łańcuch olejem przekładniowym

Dlaczego taki zabieg zastosowałeś ..?? Nie będzie zbyt szybko się ulatniał ten olej z miejsc gdzie powinie się znajdować ?? 

Ja w Integrze używam Wurth HHS Drylube ,psikam łańcuch wieczorkiem i na rano mam gotowy sprzęt....ani jedna kropeczka nie zostaje na feldze....

Dziś wypytywałem kierownika w Hondzie o możliwość dołożenia systemu rozłączania ABS w X-ADV ...mówi ,że trzeba wysłać zapytania ,byćmoże jest to możliwe...

W 2018 X-ADV tryb G i kontrola trakcji są "dołożone",więc dlaczego nie możnaby dołożyć rozłączania ABS jak w CRF-ie ...Patent genialny,rozłącza tylko tylne koło,przód ABS działa normalnie

Tu foto przycisku z Ceerefy ,oczywiście wygląda jak "dokładane"...

crf abs.png

Odnośnik do komentarza

Do właścicieli X-ADV :)

Przez ile km "docieraliście" swoje wozidła i jakim trybem/sposobem ?

Ile kluczyków (czy tam sterowników) dostaliście ?

Odnośnik do komentarza
  • Administrator
Godzinę temu, Panda napisał:

Ile kluczyków (czy tam sterowników) dostaliście ?

Z tego co pamiętam Honda daje 1x Smart Key i 1x tradycyjny kluczyk.

Odnośnik do komentarza

Skuta kupiłem na przeglądzie po 1000 km. więc już go nie docierałem, kluczyki mam dwa, pilot systemu bezkluczykowego jeden. Myslę, że 1000 km wystarczy na dotarcie tego silnika. Zwykły tryb drive jest na tyle spokojny, że będzie ok.

PS może mam dwa kluczyli, bo mam wersję z oryginalnym kufrem.

Odnośnik do komentarza
  • Sympatycy
10 godzin temu, Panda napisał:

Przez ile km "docieraliście" swoje wozidła i jakim trybem/sposobem ?

Zajrzyj w instrukcję, jest podane. Dla SWT czy Integry to 500 km, a więc dla X-ADV również. Docieranie sposobem: jeździsz "normalnie", jakkolwiek unikać przez te 500 km wyścigów spod każdych świateł.

Odnośnik do komentarza

Noi stało stało się :)

X-ADV zamówiony. 

Odbyłem dziś jazdę próbną, niestety tylko 1h z opiekunem obok. W sumie ta jazda nie była potrzebna bo i tak byłem już zdecydowany :)

Podzielę się pierwszymi spostrzeżeniami. 

1. Nie zgodzę się  z opiniami że poniżej 180cm to nogi w powietrzu. Mam 178cm i spokojnie stawiam obie stopy na ziemi. Od 3 lat jeżdżę Nss300 Forza wiec większość spostrzeżeń będzie w stosunku do niej i tak jeśli chodzi o wysokość to po powrocie na Forze poczułem się jednak pewniej w ciasnych zakrętach ze względu właśnie na wysokość nad asfaltem, ale myślę że to kwestia obycia. Z Forzy po tych 3 latach wyciskam już absolutny max więc chwilą minie nim ogarnę nowy sprzęt. 

2. W porównaniu do Forzy niesamowita stabilność przy małych prędkościach, bardzo pomaga to przy przeciskaniu się między autami w korku, Forze trudniej utrzymać w pionie poniżej 10km/h.

3. Spalanie na poziomie Forzy to duży plus zważając na dwa razy mocniejszy silnik. 

4. O ile mniejszy schowek pod fotelem mogę przebolec, tak brak schowka pod kierownica to dla mnie największy minus tego modelu. W Forze ten po lewej stronie mieści niezliczoną ilość drobiazgów (portfel, klucze, telefon L, ładowarka, 2 butelki wody 0.5l i jeszcze by co wcisnąć). 

5. Gdy, wsiadlem na X-ADV pierwsze co szukałem to jak przełącza się prace skrzyni w tryb manualny (na codzień jeżdżę Acura MDX z klasycznym autamatem i automatycznie to ja włączam tryb manualny po odpaleniu). Tutaj jednak praca skrzyni w trybie S2 jest praktycznie  idealna pod dynamiczna jazdę. (za krótko jeździłem aby sprowac innych trybów na dłuższym dystansie). Ciągnie obroty dość wysoko, zmiany płynne, redukcję tez w większości wtedy gdy trzeba, nie mogę jej nic zarzucić. Podobno w trybie D trzyma bardzo niskie obroty, ale wogole na nim nie jeździłem więc nie powiem jakie odczucia. Podsumowując skrzynia w porównaniu do działania CVT to duży atut. 

6. Zegar czytelny nawet w pełnym słońcu, na plus wbudowany termometr, za to brak temp cieczy to duży minus dla mnie, Forze w lecie nie raz "podgrzalem", ale jak tylko widziałem, że wskazówka temp idzie powyżej połowy zawsze dawałem jej wytchnac, tu nie mam tej informacji. 

7. Oświetlenie bardzo ładne, nowoczesne, nie traci wioską. Nie jeździłem w nocy więc nie wiem jak z wydajnością reflektorów. Mimo osobnych żarówek świateł postojowych nie widziałem możliwości włączenia ich oddzielnie, np gdy chcemy na krotki czas pozostawić motocykl oświetlony. 

8.Bardzo wydajne hamulce, myślałem że te w Forze są super, ale tu potrzebna siła jest dużo mniejsza. Jednak jest też duży minus dla mnie co pewnie dla miłośników enduro jest plusem - nie ma systemu CMBS. Już dziś skończyłoby się to dla mnie źle. Brakło dosłownie 5cm. Przyznam rozmawiałem przez telefon (interkom), "opiekun" jadący przede mną zagapil się (chyba też rozmawiał) i wjechał za linie zatrzymania na czerwonym świetle ja za nim jak małpa, jednak zorientował się i depnal po hamulach ja miałem rękę tylko na lewej klamce, ponieważ Forza ma system C-ABS (lewa klamka uruchamia tylny hamulec i jeden z trzech tloczkow przedniego hamulca, przy małych prędkościach w zupełności to wystarcza, nawet przy większych dopóki nie potrzebuje gwałtownie hamować w większośći używam tylko lewej klamki, ponieważ motocykl tak nie nurkuje wtedy, jest bardziej komfortowo, jedynie pomagam sobie prawa klamka w razie potrzeby) . Tak więc hamując z przyzwyczajenia lewą klamki i troszkę rozkojarzony naprawdę ledwo wyhamowalem i tylko dlatego że w ostatniej chwili złapałem prawa klamkę. System CMBS miałem też w Pantheonie dlatego chwilą pewnie minie nim zmienię nawyki. Byc może gdy zacznę za sprawą. X-ADV zapuszczac się w gorsze trasy docenię jego brak. 

9. Bardzo brakowało mi tylnych setów, w Forzie mogę nogi oprzeć w stylu motocyklowym i to daje mi większe czucie i zarazem wyższe prędkości w zakrętach. Oryginalny zestaw setów. To ponad 2000pln, narazie podziękowałem, być może są jakieś aftermarkety dedykowane. 

10. Regulowana szyba dla mnie mogłaby być nie regulowana byle by była troszkę szerszą, w Forzie mam akcesoryjna wysoka i nawet przy prędkościach max czyli ok 130-140km/h prawie komfortowo mogę rozmawiać, na X-ADV przy 120km/h było już ciężko. Nie pomagał. wydech skierowany ku górze robiący sporo hałasu przy przyspieszaniu. 

11. Kierownica jak dla mnie ciut za szeroka,.ale mam nadzieję że to kwestia przyzwyczajenia i za 3-4 miesiące będę ja chwalić :)

Ogólnie wracając dziś z pracy do domu Forzą myślę sobie kurde ona jest perfekcyjna tylko 15KM więcej i tyle, poprostu czuje się na niej bardzo pewnie, wygodnie, ma spore możliwości przewozowe (z kufrem centralnym uwierzcie bardzo spore). Jednak X-ADV skusil mnie układem napędowym, nie chce już szybszej maszyny, miałem VTR 1000, jeździłem na Hornecie i wiem że to mogłoby się dla mnie źle skończyć bo ja zawsze wykorzystuje max, a jednak łatwiej zatrzymać się ze 150 niż np 220.

Wymienilem w sumie może więcej wad niż zalet X-ADV ale i tak już nie mogę się doczekać kiedy go odbiorę. Myślę że większość wad to kwestia "inności" w porównaniu do Forzy którą przez 3 lata poznalem na wylot nie ma przede mną tajemnic. 

Największe zalety to osiagi/spalanie,  skrzynia biegów, hamulce (mimo braku CMBS) i mam nadzieję że jednak zachowanie w zakrętach. Niesamowita stabilność (w porównaniu do Forzy) przy małych prędkościach daje mi nadzieje że kwestia wyczucia jest jazda na limicie w zakrętach. 

 

 

Odnośnik do komentarza

Szyba givi rozwiąże twój problem, jest wyższa i zdecydowanie szersza. Jeżdżę xadv półtora miesiąca, zamieniłem się dzisiaj ze znajomym na bmw c evolution i miał jakoś dziwnie wąską kierownicę :D

Odnośnik do komentarza

Ja nie wyłączam, kluczyki przeważnie leżą w kasku na skuterze albo w kufrze w zamku, ale honda śpi w garażu.  Zasięg pilota to 2-3 m więc raczej nie ma potrzeby wyłączać.

Odnośnik do komentarza

Na tą potężną ilość pojazdów jeżdżących z tymi silnikami, jest to zdecydowanie odosobniony przypadek. Bo zawsze i w każdym modelu coś tam może nastąpić.

PS. Taka usterka pompy paliwa w Tmaxie... O niej można mówić, że była "rozpowszechniona", bo Yamaha De miała nawet do 5 lat wieku skutera akcję wymiany uszkodzonych za free ...

Odnośnik do komentarza
16 godzin temu, RONIN napisał:

Ja nie wyłączam, kluczyki przeważnie leżą w kasku na skuterze albo w kufrze w zamku, ale honda śpi w garażu.  Zasięg pilota to 2-3 m więc raczej nie ma potrzeby wyłączać.

Z tym zasięgiem to trzeba uważać. Niedaleko ode mnie "pożyczyli" sobie Jeepa (system bez kluczykowy).

Link do artykułu: http://tiny.pl/g8z5l

 

Odnośnik do komentarza

Byłem wczoraj w Hondzie i przysiadłem się do X-ADV. Przyznam że w sumie wygodnie mi się siedziało.  Wysoko, kanapa szeroka aczkolwiek skuter robi wrażenie wielkiego (a aktualnie jeżdżę swt). Wydaje mi się za duży na sprawnego przemierzanie miasta. OT - Fajny natomiast jest nowy PCX :).

 

Co do systemu kluczykowego.

To nie działa on tak że nawet jak odpalisz to jak zabraknie sygnału z kluczyka to pojazd gaśnie?

Innymi słowy jak oddalisz się bez kluczyka to skuter powinien zgasnąć - widziałem coś takiego na YT. Człowiek włączył (nie wiem czy odpalił), a później odszedł od skutera i on zgasł.

 

Odnośnik do komentarza
12 minut temu, Szagal napisał:

(...)To nie działa on tak że nawet jak odpalisz to jak zabraknie sygnału z kluczyka to pojazd gaśnie?

Innymi słowy jak oddalisz się bez kluczyka to skuter powinien zgasnąć (...)

 

NIE. Przepisy i bezpieczeństwo użytkownika zabraniają, aby gasł np. w trakcie jazdy. Jednak po zgaszeniu, przy braku sygnału z kluczyka nie odpali.

PS. Tak samo jest z alarmami i immo zbliżeniowymi (np. polecany alarm i immo od Worlana).

PS2. Ponad 15 lat temu miałem w Hexagonie założone właśnie immo z alarmem, które po straceniu sygnału z "klucza- karty" powodowało po 10 sekundach gaśnięcie silnika. Roztropne to nie było.

Odnośnik do komentarza

Noi wreszcie X-ADV w domu. Zrobiłem dziś 15km i póki co po przesiadkę z Forzy nie czuje się tak pewnie, ale jutro do pracy i powrót do domu to kolejne 50km więc może się jakoś wjeździe po kilku tygodniach. 

Domowilem grzane manetki oraz kufer (koszty akcesoriów to jakiś koszmar). Koniecznie chcialem też sety dla kierowcy ale to kolejne 2300-2400pln więc zamówiłem w internecie za lekko ponad tysiąc, wyglądają identycznie, zobaczymy co to przyjdzie. W salonie spotkalem innego użytkownika X-adv, namawiał mnie na wydech Akrapovica, mówi że bajka, ale to kolejne ciężkie tysiące... masakra z tą miłością do motoryzacji... ehh... 

DSC_0437.JPG

DSC_0440.JPG

DSC_0443.JPG

 

DSC_0441.JPG

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...