Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Honda X-ADV 750 - wątek zbiorczy


𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚

Rekomendowane odpowiedzi

22 minuty temu, RONIN napisał:

Z ciekawości D to raczej nie używasz przy takim spalaniu!bicz. Z tymi zaletami trochę przesadziłeś, ochrona nóg przed wiatrem jest słaba w porównaniu z moimi poprzednimi skuterami, zresztą Forza też ma lepszą, jak będę stelaże zamawiał to przerobię też gmole, żeby wygodnie można było stopy oprzeć i może coś pokombinuję z jakąś owiewką. Co do ramion to polecam szybę givi, która zdecydowanie lepiej osłania przed wiatrem. 

W większości na D ale wiele razy przy wyjściach z zakrętów czy wyprzedzaniu ręcznie zrzucalem bieg bądź dwa niżej. 

Ochrona nóg, nie jest na najwyższym poziomie, może źle to napisałem, napewno są w tej kwestii lepsze skutry, ale jak dla mnie zaskakująco dobra w porównaniu do tego czego się spodziewałem. Można ewentualnie dokupić deflektory za 70$ i taki miałem plan, ale mnie pozytywnie zaskoczylo i narazie wycofałem się z tego pomysłu. 

 

Właśnie zastanawiałem się czy inna szyba coś da w kwestii ochrony ramion, zauważyłem że jak skręcam kierownica do handbary wpasowuja się w te wycięcia w szybie, więc jak można założyć szerszą szybę :unsure:

29 minut temu, Yarorot napisał:

Demówkę zresztą już i tak odpowiednio dotarli.

Też mi się tak wydaje, więc ani przez chwile nie myślałem aby go oszczędzać specjalnie.  Zresztą, jak robiłem remont silnika w rajdowce to po 150km docierania pojechałem na Rajd Rzeszowski ponad 200km oesowych + pewnie z 700 dojazdowych i silnik zyletka zyj do dziś. 

34 minuty temu, SlawoyAMD napisał:

No ja po tobie tego sprzętu, to chyba na pewno nie kupię :lol:

Oj, powiem Ci to nie jest tak, że ja jakiś kat jestem. Bardzo dbam o swoje sprzęty, pojęcie o użytej technologii mam więc wiem co szkodzi bardziej co mniej. Ja np uważam że uparta jazda w trybie D pod górę może zaszkodzić bardziej niż moja ciągła jazda 140-160. 

Parę postów wyżej pisałem że tryb D jest naprawdę ok, i dalej tak uważam i prawie tylko z niego korzystam, ale zauważyłem że uparcie przy np 100km/h pod dość stroma górę trzyma 6 bieg, więc ja mu recznie zrzucam co najmniej na 5  bo uważam, że to zdrowsze i dla silnika i dla napędu i mam gdzies litr czy dwa więcej na 100km. 

Bardzo dużo swoich samochodów i skuterów sprzedałem wśród znajomych, którzy są świadom jak używam swe pojazdy, ale wiedzą też jak o nie dbam. Przeglądy przed czasem, tylko oryginalne cześci i naprawiona każda najmniejsza usterka a nie jazda póki się toczy do przodu. 

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze
31 minut temu, Cairo napisał:

Parę postów wyżej pisałem że tryb D jest naprawdę ok, i dalej tak uważam i prawie tylko z niego korzystam, ale zauważyłem że uparcie przy np 100km/h pod dość stroma górę trzyma 6 bieg, więc ja mu recznie zrzucam co najmniej na 5  bo uważam, że to zdrowsze i dla silnika i dla napędu i mam gdzies litr czy dwa więcej na 100km. 

Pod górę, to już tylko tryb S... Na D to katorga dla silnika i skrzyni... Tylko z umiarem prędkościowym !w00t

Odnośnik do komentarza

Tak się zastanawiam, dojeżdżając do wzniesienia powiedzmy z prędkością 120-130 km/h bo przecież wolniej nie jedziesz, czyli masz jakieś 4000-4200 obr/min po co redukujesz bieg? Nawet jak kogoś chcesz pod tą górę wyprzedzić to raczej samochody pod górę na normalnej drodze nie jadą z taką prędkością, raczej prędkość im spada, już nie wspominając o tym, że w twoich okolicach wyprzedzanie pod górę jest raczej zakazane linią ciągłą:P . Mógłbyś podać jakiś link do tych owiewek za 70$ bo ja znalazłem tylko takie mikre za 150€?

Odnośnik do komentarza
36 minut temu, RONIN napisał:

Tak się zastanawiam, dojeżdżając do wzniesienia powiedzmy z prędkością 120-130 km/h bo przecież wolniej nie jedziesz, czyli masz jakieś 4000-4200 obr/min po co redukujesz bieg? Nawet jak kogoś chcesz pod tą górę wyprzedzić to raczej samochody pod górę na normalnej drodze nie jadą z taką prędkością, raczej prędkość im spada, już nie wspominając o tym, że w twoich okolicach wyprzedzanie pod górę jest raczej zakazane linią ciągłą:P . Mógłbyś podać jakiś link do tych owiewek za 70$ bo ja znalazłem tylko takie mikre za 150€?

Przecież napisałem że przy 100km/h, przy 140 nie ma już sensu redukować bo to okolice końca "piątki". 

Poszukam później tych deflektorow, pojęcia nie mam gdzie ja to widziałem, nie wiem nie na stronie Rizomy. 

Odnośnik do komentarza

Trochę mnie śmieszą takie teksty, że 140 czy 160 to za dużo dla tego silnika, bo mam w samochodzie jego pełnowymiarową wersję i taka prędkość to nic niezwykłego. 180 km/h w Hondzie Jazz rzeczywiście jest już prędkością maksymalną i obrotomierz pokazuje wtedy wartość ok. 6,5 tys. i jedyne o co się martwię, to ile oleju silnikowego wg. bagnetu ubędzie po takiej jeździe - zazwyczaj nie ma z tym dramatu :)

 

Odnośnik do komentarza

Sprawdziłem jadąc do pracy, największe wzniesienie jakie mam, prędkość około 100 km/h 3200 obr/min odkręcenie manetki o 1cm. i DCT redukuje natychmiast na 5 bieg, obroty wzrastają do 4000 obr/min. Sprawdziłem dwa razy i reakcja skrzyni się powtórzyła, wniosek nie trzeba redukować, DCT myśli za nas!jump

Odnośnik do komentarza
33 minuty temu, yossarian napisał:

Trochę mnie śmieszą takie teksty, że 140 czy 160 to za dużo dla tego silnika, bo mam w samochodzie jego pełnowymiarową wersję i taka prędkość to nic niezwykłego. 180 km/h w Hondzie Jazz rzeczywiście jest już prędkością maksymalną i obrotomierz pokazuje wtedy wartość ok. 6,5 tys. i jedyne o co się martwię, to ile oleju silnikowego wg. bagnetu ubędzie po takiej jeździe - zazwyczaj nie ma z tym dramatu :)

 

No też tak uważam, może niektórzy mają przyzwyczajenie z innych marek że nie wytrzymują, na Forzie zawsze miałem manetkę odkręconą na max, prędkości 120-140 przez 3 lata ani kropla oleju na bagnecie nie ubyła.  Jeżeli sprzęt ma prędkość max 180 to jak może 150 czy 160 mu szkodzić? Po to jest rev limiter na 6500 żeby oszczędzać silnik, jakby miało mu coś się od tego stać to by ustawili na 4000

Odnośnik do komentarza
14 godzin temu, RONIN napisał:

Mógłbyś podać jakiś link do tych owiewek za 70$ bo ja znalazłem tylko takie mikre za 150€?

Tu są za 80$ ale napewno gdzieś widziałem za 75$

https://www.xadvshop.com/en/protection-cold-rain/74-honda-leg-wind-deflectors-x-adv.html

 

Dnia 7.06.2018 o 10:38, RONIN napisał:

Muszę o tym pamiętać podczas wakacji i chyba zacznę na noc wyłączać bo już mi druga bateria słabnie.

W instrukcji jest napisane że ma starczyć na 2 lata więc dziwne że Ci tak pada. 

Odnośnik do komentarza

Zaczyna mi migać kontrolka, bateria kosztowała kilka zł i być może już długo leżała, mam jeszcze jedną w zapasie. Owiewka którą wstawiłeś to tylko górna cześć, komplet kosztuje ponad 125€.

Odnośnik do komentarza
18 godzin temu, RONIN napisał:

Sprawdziłem jadąc do pracy, największe wzniesienie jakie mam, prędkość około 100 km/h 3200 obr/min odkręcenie manetki o 1cm. i DCT redukuje natychmiast na 5 bieg, obroty wzrastają do 4000 obr/min. Sprawdziłem dwa razy i reakcja skrzyni się powtórzyła, wniosek nie trzeba redukować, DCT myśli za nas!jump

Nie wiem dokładnie jakie miałem prędkości ale napewno kilka razy zdarzyło mi się że zredukowanem pod górę bo usilnie utrzymywala 6 bieg, może to nie było 100 może 105-110.

Odnośnik do komentarza

No to mam problem i związku z tym pytanko do właścicieli. 

W danych katalogowych jest podane iż pojemnosc zbiornika to 13.1l. Ostatnio po pojawieniu się rezerwy (mrugajaca ostatnia kreska wskaźnika poziomu), zjechałem prawie natychmiast na stację i weszło mi niecałe 8l. Byłem zaskoczony bo w  instrukcji podane jest, że rezerwa zaświeca się gdy jest ok 1.6l benzyny w zbiorniku, na dodatek spalanie wyszło o ok 0,2 wyższe niż pokazywał  komputer. (w Forzie komputer zawyża o ok 0.2l/100km, w Hondzie Accord 2.4 nie przełamuje nic).

Ok, dobra myślę, jakiś tam wybryk, będziemy obserwować. Dzisiaj rano rezerwa, spalanie na kompie 5.2l/100km, a przebieg 205km, czyli spalone teotetycznie ok 10,6l, w zbiorniku powinno pozostać 2,5l, myślę to już lepiej niż ostatnio gdy zapaliła się jak było jeszcze ponad 5l., myślę conajmniej 30km jeszcze przede mna, zaplanowalem sobie takowanie na stacji, do której miałem ok. 25km. Niestety przy przebiegu 223km, zaczął mi przerywać, na szczęście 500m przed inna stacja więc odrazu zajechalem i.... zatankowem 12.2l. 

Dane katalogowe informują o pojemności zbiornika 13.1l. Czy wy testowaliscie swoje Xadv pod kątem pojemności zbiornika? W Forzie z tego co pamiętam było podane niecałe 11l pojemności, a kilka razy udało mi się wepchac lekko ponad 11l. 

Wkurza mnie to bo przy średnim spalaniu 5.5l, mamy zasięg 220km, to trochę mało, liczyłem że te 2l więcej w porównaniu do Forzy da przynajmniej taki sam zasięg jak nie większy, a tu zonk :unsure:

Mam jeszcze jeden problem, w instrukcji obsługi jest informacja, że przy włączonym. "On" w ustawieniach wyświetlacza, licznik przebiegu TripA kasuje się automatycznie po zatankowaniu (mam taka funkcje w Accordzie i MDXie i jest bardzo przydatna), niestety trzecie tankowanie, a licznik się nie skasował czy u Was ta opcja działa poprawnie? 

Odnośnik do komentarza

Odnośnie redukcji pod górkę to nawet przy 120 km/h odkręcę manetkę i redukuje, z górki faktycznie przy takiej prędkości trzeba wymusić redukcję. 

Co do rezerwy, u mnie jest około 1,8 litra, mój rekord długości przejazdu to 310 km z plecaczkiem i zatankowane 11,6 litra

Odnośnik do komentarza

Co do zasięgu to potwierdzam. Mam tak samo, ale ja dopiero 8 km temu skończyłem docieranie. Mam taką cichą nadzieję że uda się zrobić 250-280  km na jednym tankowaniu (w trybie D), ale to może być trudne. Nigdy nie czekam na zapalenie się rezerwy i tankuje na 2-1 kresce. Ostatnio dociągnąłem do 205 km i były jeszcze 2 kreski. Kiedyś muszę zabrać ze sobą jakiś karnisterek i zobaczę do ilu km dociągnę.

Automatyczne kasowanie licznika - sprawdzę przy następnej okazji. Ja jestem starej daty. Nie lubię jakiś elektronicznych wspomagaczy. Preferuję ręczne przytrzymanie guzika i wykasowanie wskazania. W ogóle jestem gotów dopłacić Panu Honda za możliwość używania normalnego kluczyka a nie jakiś keyless systemów, ale nie ma takiej opcji :(

Za to zaskoczył mnie kuferek hondowski. Niby mały, ale mój Nolan n104 (szczękowiec 2XL) wchodzi bez problemu :)

 

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, Cairo napisał:

W danych katalogowych jest podane iż pojemnosc zbiornika to 13.1l. Ostatnio po pojawieniu się rezerwy (mrugajaca ostatnia kreska wskaźnika poziomu), zjechałem prawie natychmiast na stację i weszło mi niecałe 8l. Byłem zaskoczony bo w  instrukcji podane jest, że rezerwa zaświeca się gdy jest ok 1.6l benzyny w zbiorniku, na dodatek spalanie wyszło o ok 0,2 wyższe niż pokazywał  komputer. 

 

Dodałbym tutaj dwie kwestie które mogą wpływać na zaniżone/ zawyżone spalanie itp. 

1) W moim NC, które to dzieli z XADV podzespoły często jest tak, że jak jadę z górki to zaświeca się rezerwa, po czym wjadę na prostą i rezerwa zgaśnie. Ponownie zapali się na prostej za np 20km. Dlatego pierwsze pojawienie się rezerwy nie traktuję jako- już zjeżdżaj na stację. Natomiast pojemność baku mam taką samą, a nigdy nie zatankowałem powyżej 11l.

2) Z tego co wiem różne dystrybutory potrafią nieznacznie przekłamywać. Co więcej wiem, że przy tankowaniu gazu znaczną różnicę w objętości robi temperatura cieczy. Co więcej ja nie umiem określić, że poprzednio nalałem dokładnie tyle samo, bo 2oo łatwo przechylić i już wejdzie inna ilość.

PS. Do notowania spalania i robienia statystyk używam darmowej  apki na androida - Fuelio. Nie jest to reklama, ale jej autorem jest mój znajomy i uważam ją za genialną.

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Fajne te X-Adv ale jak czytam

1 godzinę temu, Cairo napisał:

Niestety przy przebiegu 223km, zaczął mi przerywać, na szczęście 500m przed inna stacja więc odrazu zajechalem i.... zatankowem 12.2l. 

 

48 minut temu, Panda napisał:

Mam taką cichą nadzieję że uda się zrobić 250-280  km na jednym tankowaniu (w trybie D), ale to może być trudne.

To mi się odechciewa tego sprzętu.

Przy normalnej jeździe w SW-T 600 mam zasięg 350- 380km. ( spalanie ok 4,3-4,5 L )

Mój rekord to 421 km ale tempo wolne ( Słowacja i same wiochy z Policją i radarami )

 

Odnośnik do komentarza
19 minut temu, arturo-bb napisał:

Fajne te X-Adv ale jak czytam

 

To mi się odechciewa tego sprzętu.

Przy normalnej jeździe w SW-T 600 mam zasięg 350- 380km. ( spalanie ok 4,3-4,5 L )

Mój rekord to 421 km ale tempo wolne ( Słowacja i same wiochy z Policją i radarami )

 

SW-T ma pojemność zbiornika paliwa teoretycznie o ok 3l większą, więc myślę, że zasięg podobny przy takiej samej jeździe bo XADV napewno mniej pali. Mi  NSS300 uznawana za ekonomiczną paliła 4,8 więc przypuszczam, że SW-T przy takiej samej jeździ i przekładni CVT spalił by ok 6,5l/100km to również daje zasięg ok 230km tak jak XADV.

Odnośnik do komentarza

U mnie też się licznik sam nie kasuje. Artur jedni wolą duży zbiornik jak w ciężarówce i stabilność taczki na zakręcie, inni mniejszy o 3 litry kosztem kół 15 i 17 cali i mistrzowskie prowadzenie w klasie skuterów :P, nie mówiąc już o takich banałach jak jazda na skróty na parkingu u mnie w pracy przez krawężnik wystający 12 cm !tank

Odnośnik do komentarza
42 minuty temu, bobby napisał:

 

2) Z tego co wiem różne dystrybutory potrafią nieznacznie przekłamywać. Co więcej wiem, że przy tankowaniu gazu znaczną różnicę w objętości robi temperatura cieczy. Co więcej ja nie umiem określić, że poprzednio nalałem dokładnie tyle samo, bo 2oo łatwo przechylić i już wejdzie inna ilość.

PS. Do notowania spalania i robienia statystyk używam darmowej  apki na androida - Fuelio. Nie jest to reklama, ale jej autorem jest mój znajomy i uważam ją za genialną.

Ad.2 Nie, nie wierze, że dystrybutory przekłamują, przecież to by momentalnie wyszło i byłaby afera. Gaz zmienia swą objetość, ale benzyna to w dużo mniejszym stopniu. Ja tankuje zawsze na centralce więc nie ma mowy, żeby inaczej wchodziło, dziś specjalnie zrzuciłem z centralki na boczną bo myślałem, że może więcej wejdzie, ale nic to nie dało. 

Odnośnik do komentarza
42 minuty temu, Cairo napisał:

Ad.2 Nie, nie wierze, że dystrybutory przekłamują, przecież to by momentalnie wyszło i byłaby afera

Kolego w tym kraju można ukraść kilka milionów i afery nie ma, a ty twierdzisz że jak ktoś Cię orżnie o 5 gr to byłaby afera. 

Z tego co wiem, każde urządzenie pomiarowe ma dopuszczalny błąd pomiarowy. Tak na przyklad było u mnie w firmie w przypadku surowca ważonego na dwóch różnych wagach. Obie wagi certyfikowanego itp jednak przy zamówieniu całosamochodowym różnice były spore.

Z ciekawości zobacz sobie pierwszy lepszy film z YT.

 

Odnośnik do komentarza

Dzięki za wrzucenie filmu z pomiarami przy dystrybutorach. Pewnie te różnice mają jednak niewielki wpływ na legendarną już oszczędność serii NC. Porównałem to z moimi wynikami sprzętu z 2002 roku, AA500, ponad 40kkm nakręcone, która zużyła mi 3,73l/100km, z dużą szybą z deflektorem, kufrem i torbą przekrokową, zapakowani, we dwie osoby. Jazda turystyczna, na trasie 750km zrobionych w zróżnicowanych warunkach pogodowych i bardzo różnymi drogami, w tym trasy górskie, gdzie nie oszczędzaliśmy silnika.

Odnośnik do komentarza

Smarciu nie porównujmy jednocylindrowego silnika 460 cm3 z dwucylindrowym 750  cm3. Miałem ten silnik w Aprili Scarabeo 500 i normalnie palił około 4 litrów, ale raz w drodze do Hajduszoboszlo wyciągnąłem z niego prawie 6 l/100 km. Też miałem żagiel turystyczny givi założony. Moim zdaniem Honda Cairo trochę dużo pali, no chyba, że pałuje non stop

Odnośnik do komentarza
1 minutę temu, smarciu napisał:

...w tym trasy górskie, gdzie nie oszczędzaliśmy silnika.

Akurat jeśli chodzi o górskie klimaty, to ZAWSZE miałem tam dużo niższe spalanie niż "dookoła komina".

PjRkc5kl.png

Odnośnik do komentarza

Zgadzam się i trochę odbiegliśmy od głównego tematu :P

Ogólnie te silniki są bardzo oszczędne i to nie podlega wątpliwości. Chciałem tylko zwrócić uwagę, że różnice pomiędzy realnym zużyciem i komputerem, tak samo jak wskazania rezerwy mogą wynikać z kilku aspektów czasem bardzo prozaicznych.

 

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Mi Integra objuczona namiotem, sprzętem biwakowym i pełnymi kuframi, podczas ostatniego (nieszczęsnego przez napinacz), wypadu do Czech, spalała na trasie... Uwaga!! 3.2 litra :D No ale to przy moim stylu jazdy do max 120 km/h, z przewagą bocznych dróg, gdzie przeważnie jedzie się 80-ką... W mieście ostatni pomiar zrobiony przedwczoraj, dał wynik równych 4 litrów (komputer pokazywał średnią 3.9), ale Świnoujście to wyspa, gdzie są same krzyżówki, więc jazda tutaj jest typu Stop & Go... W większym mieście, pewnie zszedłbym przynajmniej do wyniku 3.5 - 3.6 litra. Na autostradach Integra "żre" najwięcej, bo już przeloty 120-130 km/h pokazują na chwilowym spalaniu przeważnie wyniki przekraczające 4 litry...

Ja jestem mega zadowolony ze spalania, bo w porównaniu z Kymco MyRoad 700 (waga 292 kg), czy nawet Burgmanem 650, mam po mieście ponad dwa litry oszczędności (zjadały po 6.5 litra)... W trasie różnica nie przekracza litra...

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...