Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Honda X-ADV 750 - wątek zbiorczy


𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚

Rekomendowane odpowiedzi

42 minuty temu, SlawoyAMD napisał:

Mi Integra objuczona namiotem, sprzętem biwakowym i pełnymi kuframi, podczas ostatniego (nieszczęsnego przez napinacz), wypadu do Czech, spalała na trasie... Uwaga!! 3.2 litra :D No ale to przy moim stylu jazdy do max 120 km/h, z przewagą bocznych dróg, gdzie przeważnie jedzie się 80-ką... W mieście ostatni pomiar zrobiony przedwczoraj, dał wynik równych 4 litrów (komputer pokazywał średnią 3.9), ale Świnoujście to wyspa, gdzie są same krzyżówki, więc jazda tutaj jest typu Stop & Go... W większym mieście, pewnie zszedłbym przynajmniej do wyniku 3.5 - 3.6 litra. Na autostradach Integra "żre" najwięcej, bo już przeloty 120-130 km/h pokazują na chwilowym spalaniu przeważnie wyniki przekraczające 4 litry...

Ja jestem mega zadowolony ze spalania, bo w porównaniu z Kymco MyRoad 700 (waga 292 kg), czy nawet Burgmanem 650, mam po mieście ponad dwa litry oszczędności (zjadały po 6.5 litra)... W trasie różnica nie przekracza litra...

No to myślę, że X-ADV pali podobnie, gdy jadę do 100km/h spalanie chwilowe pokazuje ok 2.0-2.2l, czyli pewnie gdyby tak jechać cały czas wyszłoby ok 3 max 3.5l średnie, no ale ja tak jechać nie potrafię zbyt długo :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze
58 minut temu, Cairo napisał:

 "no ale ja tak jechać nie potrafię zbyt długo :rolleyes:"

Zacznij się rozglądać :blink: Rozumiem, że na razie radochę sprawia Ci zapxxxxe, a ja już przeszedłem na wyższy stopień wtajemniczenia i czerpię radość z widoków, a nie ze światełka w tunelu przesuwających się obrazów :D A tak poważnie, po prostu jadąc wolniej, mam więcej czasu na oglądanie mijanych krajobrazów, co pozostawia we wspomnieniach niezapomniane wrażenia... Nigdy na przykład nie wiedziałem, że na Kaszubach są takie wspaniałe, górskie widoki, jak wioska z jeziorem gdzieś uchwycone z drogi, która leciała znacznie wyżej, winkle Bieszczad, gdzie nie da się jechać więcej, niż 40 km/h, bo inaczej wylecisz z drogi, albo zaliczysz glebę na zanieczyszczeniach po deszczu... 

No ale są różne priorytety... Niedawno spotkałem na promie gościa na Hayabuzie i pytam go, ile to pali przy 120-tu... Odparł: "chcesz, bym zatarł skrzynie na trójce?" :unsure: Więcej pytań nie miałem :P

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, arturo-bb napisał:

Jak stracisz prawko na 3 miechy to szybko się nauczysz :Jumpy:

No nie, zaraz pójdzie ogólny hej, ale muszę Cię uświadomić. Liczę się z tym. Jednak od 15 lat jeżdżę zawsze bardzo szybko, nieraz bardzo bardzo szybko, nagrany na jakiś film pewnie byłbym przez tydzień w każdych wiadomościach. Jestem też bardzo rozsądny, życie mi mile i nigdy nie przekraczam granic. Jeżdżąc często (głównie samochodem) na max limicie, nigdy nie miem wypadku, nawet nie ze swojej winy (nie licząc kilku stluczek gdy ktoś wjechal mi tylek), po prostu gdy jeżdżę szybko jestem czujny, mam na max wyostrzony każdy zmysł i analizuje wszystko co się dzieje wokół mnie, gdy zbliżam się do skrzyżowania bacznie obserwuje to co robią Ci w bocznych, patrzę również na ich twarze żeby upewnić się że mnie widzą. 

Czujność mam również do suszarkę, choć tego nauczyłem się dość późno, w przeszłości 6 razy zdawałem egzamin za punkty) 3 razy motocykl, 3 razy samochód. To nie jest tak, że kupiłem Adv i nagle szybko jeżdżę. 

Odnośnik do komentarza

To jeszcze w temacie spalania- ja notuję skrzętnie na Motostat..

Ostatni max zrobiłem (w miescie) 326km na 12.39 litrach.. średnie spalanie od sierpnia 2017 mam 3,93l/100km.

Ja dość spokojnie jeżdżę (choć i tak dynamicznie w stosunku do 4oo, ale czasem trafi się jakieś ciekawe moto na światłach, to kciukiem na S3 i dzida

9426EEDA-1F06-4F5A-BE10-9F9DBF5BFCC9.jpeg

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, SlawoyAMD napisał:

Zacznij się rozglądać :blink: Rozumiem, że na razie radochę sprawia Ci zapxxxxe, a ja już przeszedłem na wyższy stopień wtajemniczenia i czerpię radość z widoków, a nie ze światełka w tunelu przesuwających się obrazów :D A tak poważnie, po prostu jadąc wolniej, mam więcej czasu na oglądanie mijanych krajobrazów, co pozostawia we wspomnieniach niezapomniane wrażenia... Nigdy na przykład nie wiedziałem, że na Kaszubach są takie wspaniałe, górskie widoki, jak wioska z jeziorem gdzieś uchwycone z drogi, która leciała znacznie wyżej, winkle Bieszczad, gdzie nie da się jechać więcej, niż 40 km/h, bo inaczej wylecisz z drogi, albo zaliczysz glebę na zanieczyszczeniach po deszczu... 

No ale są różne priorytety... Niedawno spotkałem na promie gościa na Hayabuzie i pytam go, ile to pali przy 120-tu... Odparł: "chcesz, bym zatarł skrzynie na trójce?" :unsure: Więcej pytań nie miałem :P

Słuchaj, problem w tym, że ja głównie to jeżdżę do pracy codziennie ta sama trasa i nie mam się za bardzo za czym rozglądac. Oczywiście gdy jadę przez jakieś fajne tereny,  podziwiam, ale jest to dość niebezpieczne bo gdy jadę wolno,  jestem nie skupiony, łatwo o błąd, a życie mi miłe. 

17 minut temu, QS1 napisał:

To jeszcze w temacie spalania- ja notuję skrzętnie na Motostat..

Ostatni max zrobiłem (w miescie) 326km na 12.39 litrach.. średnie spalanie od sierpnia 2017 mam 3,93l/100km.

Ja dość spokojnie jeżdżę (choć i tak dynamicznie w stosunku do 4oo, ale czasem trafi się jakieś ciekawe moto na światłach, to kciukiem na S3 i dzida

9426EEDA-1F06-4F5A-BE10-9F9DBF5BFCC9.jpeg

Będę obserwował Twój profil, ja też notuje na Motostacie, ale narazie jakieś 5.35l/100km tam mam. 

Odnośnik do komentarza

A może tak drodzy parafianie przestaniemy oceniać Cairo i wrócimy do tematu??? Adv jest piekielnie szybkie i aż prosi się żeby odkręcić :P, a mam porównanie do GP800

Odnośnik do komentarza
22 minuty temu, RONIN napisał:

A może tak drodzy parafianie przestaniemy oceniać Cairo i wrócimy do tematu??? Adv jest piekielnie szybkie i aż prosi się żeby odkręcić :P, a mam porównanie do GP800

Może nie piekielnie, ale naprawdę to dość szybki sprzęt, do 120 jest naprawdę bardzo dobrze, do 150 całkiem, potem już zaczyna slabnąć. Ja wymieniłem Forze na X-ADV głównie ze względu na osiągi, więc trudno żebym jeździł tempem turystycznym rozglądając się na prawo i lewo.

Na szczęście trzeźwo oceniam swoje możliwości dlatego nie chce nic szybszego.... no chyba że za 2-3lata wyjdzie jakiś odświeżony X-ADV z tak z 15km mocniejszy....... :P

Odnośnik do komentarza

Co Ty tam szyjesz? Ja uzależnilem się od niej tak że dnia bym nie wytrzymał i żadnemu krawcowi nie dał bym jej obracac. Dziś nawet w ulewe pojechałem nią do pracy mimo że pod domem dwa auta. 

Odnośnik do komentarza

Wybrałem weekend z gorszą pogodą, w który i tak jestem poza domem. Stelaż jest na miarę, gdyż chciałem aby skuter był jak najwęższy z tyłu, poniżej 100 cm, kufry będą asymetryczne.

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Nie lepiej pójść w pewny i sprawdzony set od GIVI?826dc48e9dfe9068c3f0a325dac3addc.jpg

Odnośnik do komentarza

Z tego co oglądałem to najbardziej podobał mi się system 3p shada, ale zdyskwalifikowało go niedopasowanie do oryginalnego stelaża kufra centralnego a ten mi się bardzo podoba i nie chcę go zmieniać. Givi na niektórych zdjęciach też potrzebuje montażu do stelaża centralnego givi.

Problem nr. 2 to szerokość, givi jest ok bo tylko 23 cm na stronę ale kosztem pojemności, 66 l komplet, shad to 70 lub 72 l. Ponieważ oryginalny kufer hondy to tylko 35 l to muszę to nadrobić bocznymi, lewy będzie miał 25 cm i 42 l, prawy węższy ze względu na wydech 22 cm i 38 l. Kufry na miarę będą aluminiowe co też miało wpływ na decyzję nie wspominając o cenie.

 

F7A28D3F-2E3A-43C0-9951-93CF28130C53.jpeg

Odnośnik do komentarza

U nas w Łodzi na ul. Owczej jest krawiec od kufrów i stelaży. Przy okazji dołoży mi dodatkowe szersze oparcie na stopy do bocznych gmoli i pomaluje wszystko w tym samym czarnym kolorze.

Odnośnik do komentarza

Stelaż i dwa kufry 2000 pln. Zaletą szycia na zamówienie jest możliwość maksymalnego zawężenia zestawu, nie chcę, żeby skuter z kuframi wyglądał jak mała ciężarówka.

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Cena bardzo przystępna jak na aluminium .....masz fotki jakichś realizacji tego producenta ?? Lub strona www ??

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

W razie w niech już producent sobie zapisze twoje matryce w systemie ;) jak kupię x-adv to też zamówię :) 

Czekam z niecierpliwością na foty ....

Odnośnik do komentarza

Parę bieżących obserwacji.

1. Automatyczne kasowanie licznika nie umiem włączyć, albo nie jest tak jak podają w instrukcji. Mam gdzieś w domu oryginalną instrukcję. Tam sprawdzę (nieraz zdarza się że w tłumaczeniu coś pomylą).

2. Dokładniej zmierzyłem spalanie, na równym odcinku 500 kilometrów. Jeździłem tylko w trybie "D", 150 z 500 kilometrów zrobione z plecaczkiem, kuferkiem i przekroczoną DMC o ok. 15 kg. Szyba zawsze w najwyższym ustawieniu. Prędkości do 100 km/h. Trasy głównie miasto + odcinki między miejscowościami (góra św. Anny, zbiornik goczałkowicki, Pszczyna itp.). Spalanie wyszło mi 3,7 litra na 100 km. Czyli zatankowane 13 litrów pozwoliło mi przejechać 350 kilometrów.

3. Zawieszenie jest inne w porównaniu do mojego poprzedniego motocykla (Suzuki DL 650 2004). V-Strom bardziej się bujał, tutaj jest neutralnie. Na chwilę obecną nic nie zmieniam w ustawieniach. Z przodu na pewno nie będę zmieniał. Tył może zwiększę napięcie wstępne (ważę 125 kg). Obecnie mam domyślne na "4" i nie widzę problemów, nic nie dobija, nie buja w zakrętach i jest przewidywalne. To w sumie jeżeli jest ok, to po co kombinować ? Będę obserwował.

4. Trybu S3 .... się boję :) Serio. Nie wiem czy to jakieś placebo, ale wydaje mi się że reakcja na odwinięcie jest bardziej agresywna. Jestem kierowcą, który w 99 % nie przekracza dozwolonej prędkości, a moje średnie przeloty oscylują w okolicach maksymalnie 110 km/h. I jak widzę że na drugim biegu jest 55 km/h to ... no mam radochę ale i jestem zaskoczony. W trybie "D" zauważyłem że dwójka wskakuje ok 17 km/h, trójka koło 29 km/h itd. A w S3 na dwójce potrafi utrzymywać się 50 km/h. Ktoś tam wyżej pisał że można żwawo startować spod świateł. Potwierdzam - można.

5. Głos z tłumika, szczególnie pod mostami czy miejscami z echem - miodzio. Ponoć japońce włożyli do puszki jakąś przegrodę i to ona robi taką zacną robotę. Mnie się cholernie podoba.

6. Zegary. Wczoraj kończyłem przejażdżkę po zmroku i pierwszy raz widziałem jak są podświetlone. Bardzo fajnie to wygląda. W ogóle zawsze byłem zwolennikiem analogowych tarcz, ale przyznaję się uczciwie że teraz wolę wyświetlacze. Mam wszystko w zasięgu wzroku, fajne rozmieszczone. Jest pozytywnie.

7. Ochrona przed wiatrem. Jest, ale na pewno słabsza jak w V-Stromie. Tam miałem deflektor, tutaj mam stockową szybę. Boczna ochrona też słabsza. B650 ma lepszą ochronę, ale to całkiem inna bryła.

8. Pakowność. Jeżeli nazwać X-ADV maxi skuterem to nie ma pakowności. Nie ma nic pod kierownicą. Ta skrytka pod siedzeniem może jakiś XS kask zmieści. Dobrze że kufer daje radę. Z kolei jeżeli nazwać X-ADV motocyklem no to ma bagażnik :) i nawet trochę gadżetów można wrzucić.

Odnośnik do komentarza
15 godzin temu, SzymonSeptic napisał:

W razie w niech już producent sobie zapisze twoje matryce w systemie ;) 

Jak co to zawsze będzie można moje na wzór wziąć, będę ich używał raz lub dwa na rok.

Panda pod moje siedzenie wchodzi nolan n44 rozm. L. S3 zwyczajnie pracuje na dużo wyższych obrotach, na D 6 bieg załącza się w zakresie 70-75 km/h przy delikatnym gazie, na S3 przy odkręconej manetce przy 150 km/h 

15 godzin temu, SzymonSeptic napisał:

W razie w niech już producent sobie zapisze twoje matryce w systemie ;) 

Jak co to zawsze będzie można moje na wzór wziąć, będę ich używał raz lub dwa na rok.

Panda pod moje siedzenie wchodzi nolan n44 rozm. L. S3 zwyczajnie pracuje na dużo wyższych obrotach, na D 6 bieg załącza się w zakresie 70-75 km/h przy delikatnym gazie, na S3 przy odkręconej manetce przy 150 km/h 

Odnośnik do komentarza
12 godzin temu, Panda napisał:

Parę bieżących obserwacji.

1. Automatyczne kasowanie licznika nie umiem włączyć, albo nie jest tak jak podają w instrukcji. Mam gdzieś w domu oryginalną instrukcję. Tam sprawdzę (nieraz zdarza się że w tłumaczeniu coś pomylą).

No własnie, jakoś bardzo się nad tym nie slupialem, ale wydaje mi się że mam "On"  jak w instrukcji jest napisane a kasowanie nie działa :mellow:

12 godzin temu, Panda napisał:

 

2. Dokładniej zmierzyłem spalanie, na równym odcinku 500 kilometrów. Jeździłem tylko w trybie "D", 150 z 500 kilometrów zrobione z plecaczkiem, kuferkiem i przekroczoną DMC o ok. 15 kg. Szyba zawsze w najwyższym ustawieniu. Prędkości do 100 km/h. Trasy głównie miasto + odcinki między miejscowościami (góra św. Anny, zbiornik goczałkowicki, Pszczyna itp.). Spalanie wyszło mi 3,7 litra na 100 km. Czyli zatankowane 13 litrów pozwoliło mi przejechać 350 kilometrów.

No to ja albo miasto więc lekko ponad 5l/100km, albo trasa ale nie turystycznie więc też ponad 5l, wiem że jest możliwe zejście poniżej 4l, ale jak jeździć nie potrafię, sobota-niedziela jeździłem tylko w deszczu, troche pół na pół miasto i poza miastem na kompie z 5.8 spadło na 5,1 a przy dystrybutorze wyszło 5,2,  ponad połowa tego z 230km zrobionych na tym zbiorniku była w deszczu, więc już muszę się pogodzić że średnio 5,5 co i tak uważam za super w porównaniu do osiągów i frajdy. 

12 godzin temu, Panda napisał:

3. Zawieszenie jest inne w porównaniu do mojego poprzedniego motocykla (Suzuki DL 650 2004). V-Strom bardziej się bujał, tutaj jest neutralnie. Na chwilę obecną nic nie zmieniam w ustawieniach. Z przodu na pewno nie będę zmieniał. Tył może zwiększę napięcie wstępne (ważę 125 kg). Obecnie mam domyślne na "4" i nie widzę problemów, nic nie dobija, nie buja w zakrętach i jest przewidywalne. To w sumie jeżeli jest ok, to po co kombinować ? Będę obserwował.

Więc ja ważę 80kg i też nic nie ruszam, bo narazie nie wyczulem żadnych niedomagan, z doświadczeń z rajdowki wiem, że zmiana ustawień zawieszenia musi być przemyślana, kręcenie na oślep może się naprawdę źle skończyć. 

12 godzin temu, Panda napisał:

4. Trybu S3 .... się boję :) Serio. Nie wiem czy to jakieś placebo, ale wydaje mi się że reakcja na odwinięcie jest bardziej agresywna. Jestem kierowcą, który w 99 % nie przekracza dozwolonej prędkości, a moje średnie przeloty oscylują w okolicach maksymalnie 110 km/h. I jak widzę że na drugim biegu jest 55 km/h to ... no mam radochę ale i jestem zaskoczony. W trybie "D" zauważyłem że dwójka wskakuje ok 17 km/h, trójka koło 29 km/h itd. A w S3 na dwójce potrafi utrzymywać się 50 km/h. Ktoś tam wyżej pisał że można żwawo startować spod świateł. Potwierdzam - można.

Ja tam nie obserwuje dokładnych prędkości przy jakich zmieniają się biegi w poszczególnych trybach bo to jest też zależne od stopnia odkrecenia manetki. Generalnie w większości jeżdżę w trybie D, ale myślę, że Twoje odczucia nie są placebo bo mi równiez wydaje się że skuter zmienia charakterystykę nie tylko skrzyni bo wyborze "S". 

Ogólnie moment obrotowy nawet w trybie D jest na tyle duży że w deszczu naprawdę trzeba uważać, ruszanie na max 1/3 manetki, w lekkim złożeniu nawet na 3 biegu odkrecenie więcej niż pół rolgazu i odrazu koło buksuje. W trybie S zdążyło mi się na starcie konkretne palenie gumy na suchym asfalcie przy starcie ze świateł, ale to musiał być jakiś śliski asfalt, albo jakoś wyjątkowo agresywnie odkrecilem. 

12 godzin temu, Panda napisał:

5. Głos z tłumika, szczególnie pod mostami czy miejscami z echem - miodzio. Ponoć japońce włożyli do puszki jakąś przegrodę i to ona robi taką zacną robotę. Mnie się cholernie podoba. 

Nie jestem fanem głośnych wydechow,  ale faktycznie głos Xadv jest naprawdę bardzo przyjemny czasem przyspieszam tylko po to żeby go usłyszeć, nie wiem czy inne NC też tak brzmią. 

12 godzin temu, Panda napisał:

6. Zegary. Wczoraj kończyłem przejażdżkę po zmroku i pierwszy raz widziałem jak są podświetlone. Bardzo fajnie to wygląda. W ogóle zawsze byłem zwolennikiem analogowych tarcz, ale przyznaję się uczciwie że teraz wolę wyświetlacze. Mam wszystko w zasięgu wzroku, fajne rozmieszczone. Jest pozytywnie.

Ja nie miałem jeszcze okazji po zmroku sprawdzić wydajności reflektorów, ale dni co raz krótsze więc może wreszcie się uda ;). W zegarach brakuje mi temp płynu. Czytelność w każdych warunkach, równiez w pełnym słońcu, wzorowa. 

12 godzin temu, Panda napisał:

7. Ochrona przed wiatrem. Jest, ale na pewno słabsza jak w V-Stromie. Tam miałem deflektor, tutaj mam stockową szybę. Boczna ochrona też słabsza. B650 ma lepszą ochronę, ale to całkiem inna bryła.

Ocenilbym ja na akceptowalna, myślę nad zakupem deflektorow bocznych, myślę że mogą sporo poprawić w kwestii ochrony nóg. 

12 godzin temu, Panda napisał:

8. Pakowność. Jeżeli nazwać X-ADV maxi skuterem to nie ma pakowności. Nie ma nic pod kierownicą. Ta skrytka pod siedzeniem może jakiś XS kask zmieści. Dobrze że kufer daje radę. Z kolei jeżeli nazwać X-ADV motocyklem no to ma bagażnik :) i nawet trochę gadżetów można wrzucić.

Mnie najbardziej brakuje schowka pod kierownica na drobiazgi, jak zapomnę wyciągnąć portfela z tylnej kieszeni cała drogę myślę czy go jeszcze mam, na Forzie w każdym momencie mogłem szybko wrzucić go do schowka z przodu, rzut okiem na telefon, kto dzwoni czy przełączyć odtwarzana płytę też był bezproblemowy. Dodatkowo, nie ma stacyjki, więc nie mam kluczy na wierzchu, nie mam pilota od bram, sięganie do kieszeni jest uciążliwe, gdyby chociaż był schowek byłoby łatwiej, teraz często muszę się zatrzymać by otworzyć bramę :(

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...