Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Honda X-ADV 750 - wątek zbiorczy


𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚

Rekomendowane odpowiedzi

46 minut temu, Darek400 napisał(a):

Dawno, dawno temu, za siedmioma ... były KOMARY na pedały

ile spali interesuje mnie dopiero na południowych autostradach, gdzie nie ma stacji paliw

 

2 godziny temu, Miskof napisał(a):

Kurde, gdybym tak miał jeździć myśląc o tym ile spali skuter to chyba przesiadł bym się na rower :) 

Zawsze mnie interesuje co mają wnieść takie wpisy?  Coś pomogły?  

Odnośnik do komentarza

Ok, może faktycznie macie rację, nie wnoszą w sumie nic. 

To tak na szybko. W mieście spala około 5 L, w trasie około 4,2-4,3 L.

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Nie wiedziałem w którym dziale to tu zamieściłem bo podobny 🙂

 

Odnośnik do komentarza
  • Tytuł został zmieniony na Honda X-ADV 750 - wątek zbiorczy
  • Administrator
4 godziny temu, Cormoran napisał(a):

Nie wiedziałem w którym dziale to tu zamieściłem bo podobny 🙂

Tu masz podobny właściwy -> ADV 150

Odnośnik do komentarza

Witam wszystkich forumowiczów,mam pytanie czy jest ktoś z okolić Wrocławia-Dzierżonìów-Świdnica i okolice kto posiada x-adv 750 żeby można było podjechać oglądnąć sprzęt?W aso dostępne dopiero po nowym roku a przymierzam się do zakupu i chciałbym chociaż wzrokowo oglądnąć maszyne..

Odnośnik do komentarza

Cychu, pytałeś już w salonach ile się czeka na nowego xadv? Ja zamierzam zamówić sierpień-wrzesień żeby na wiosnę odebrać

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Przeglądając dziś internety natknąłem się na informację prasową Honda Europe dotyczącej odświeżenia kolorystyki modelu X-ADV na rok modelowy 2024. Egzemplarze mają być dostępne u dealerów od września 2023. Poniżej załączam fotki nowych kolorów.
Jako ciekawostkę zamieszczam jedno z malowań bliźniaczego modelu Forza750. Otrzymał on stylowe, złote koła oraz złote logo Forza, a także przyciemnione elementy – obudowę silnika, osłony miski olejowej i podłogi oraz wahacz, które dopełniają jego wyjątkowy wygląd.

Szkoda, że Honda nie zdecydowała się na dodanie modułu Apple CarPlay/Android Auto 🙁

 

 

 

 

 

 

 

5.jpeg

 

5-3.jpeg

 

 

5-6.jpeg

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Właśnie wyczytałem, że Honda planuję modernizację X ADV 750  w czaszy poprzez umieszczenie reflektorów niżej oraz odprowadzenie tylnego tłumika pod siedzeniem. więcej tu:

https://www.scigacz.pl/Honda,X-ADV,moze,doczekac,sie,zmian,Producent,zamierza,zmienic,wyglad,swojego,bestsellera,48058.html

Odnośnik do komentarza

Witam wszystkich

Mam pytanko, czy ktoś już sprawdzał lub regulował luzy zaworowe w swoim adv? Słyszałem różne opinie - jedni żeby nie dotykać jak wszystko chodzi idealnie , inni że mus to sprawdzić. Zbliżam się do 24 tyś km i zgodnie z książką wymagane jest sprawdzenie. 

Jeśli zadałem pytanko w złym miejscu to proszę o przeniesienie.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

We wszystkich NC, serwisówka mówi o regulacji zaworów po 24 kkm. Wiąże się to ze sporą ilością rozbierania plastików, natomiast już sama regulacja właściwa, metodą "śrubową", jest banalna. Czy po tym przebiegu regulacja jest faktycznie konieczna? Najczęściej nie. 

Odnośnik do komentarza

"Trochę" jeździłem Hondami, choć nie ADV, to silnikowo Honda, wciąż trzyma najwyższe standardy i zawory potrafią być książkowe (lub do minimalnej korekty) nawet przy 50-60tys.

Jednak bardzo dużo zależy od ujeżdżacza, dobrego oleju i płynu chłodzącego, krótko mówiąc czy maszyna nie była "grzana".

Co by nie mówić, ja zawsze pilnuję terminów wszelkich przeglądów (płyny zmieniam nawet częściej) a zawory to jedne z najważniejszych elementów mających wpływ na całą pracę/trwałość silnika.

Dostęp jak, to u Hondy często bywa gówniany gdy miałem zaglądać do zaworów, zawsze kląłem jak szewc lub... jechałem do kumpla... ;)

Odnośnik do komentarza

fakt, najwięcej roboty to dostanie się do pokrywy zaworów co wiąże się z demontażem kupy elementów bo sam proces sprawdzenia luzów to chwila roboty, z ciekawości zadzwoniłem do jednego z serwisów hondy a tam Pan długo patrzył w komputer po czym podał cenę  1200 zł  ale półsłówkiem szepnął , że on by tego na razie nie dotykał przy takim przebiegu. I co o tym myśleć ?

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze
1 godzinę temu, gorciu napisał(a):

półsłówkiem szepnął , że on by tego na razie nie dotykał przy takim przebiegu. I co o tym myśleć ?

Nie dotykać

U mnie w SW-T 600 regulacja była dopiero po 70 tysiącach.

Odnośnik do komentarza

Witam. Zamówiłem XADV 2024. Odbiór wiosna. Zwracam się również tutaj z pewnym zapytaniem... Niepokoją mnie pewne wpisy o problemach zgłaszanych przez użytkowników skrzyń DCT. Głównie grupy fb nc 750, xadv, xadv Europe. Najczesciej to Dct nie widzi biegu, wariują czujniki, jakiś trzpień się rozsypuje czy coś w tym stylu itp. Jeszcze do przełknięcia byłoby gdyby ASO wiedziało jaka jest przyczyna, zrobili i smiga sie dalej, ale z tego co idzie wyczytać to powodów nie działającej DCT jest dużo (slaby akumulator, rozpadający sie jakis trzpień, brudny silniczek zmiany biegów za dużo, za mało oleju aż po ECU) Martwi mnie, że wydaję tyle pieniędzy na motocykl Hondy a tu strach jechać gdzieś dalej . A problem z Dct napewno nie jest taki bardzo rzadki wcale... u dealera oczywiście nie ma co pytać :) a Wy, sądzicie, że to częste zjawisko? Mieliście problemy z dct? Dodam, że Ty chodzi o nowe maszyny... dwa przypadki są już wogole harcorowe. Jeden z Polskiej grupy fb buja się z xadv od kwietnia do teraz z małymi przerwami. Tzn coś wymienia i za chwilę wraca problem. Na xadv Europe facet opisał to tak, że wkoncu oddał xadv do Hondy tzn sprzedał jako uszkodzony bo miał dość oddawania moto co chwilę na serwis.

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Mówiąc szczerze nigdy nie słyszałem o poważnych wadach w skrzyniach DCT. Oczywiście, jak wszędzie tu i ówdzie zdarzało się przeczytać o pojedynczych przypadkach. Swoje doświadczenie opieram na pięćdziesięciu tysiącach kilometrów bezproblemowej i bezawaryjnej eksploatacji DCT w Integrze NC 750D. Poczytaj także dedykowane modelowi Integra wątki na naszym forum. Tam także jest kopalnia wiedzy.

Podsumowując. Nie szukaj dziury w całym, kupuj i delektuj się bezawaryjnością HONDY

Odnośnik do komentarza

@2vpc  poczytaj dokładnie ten wątek, albo poszukaj inne o skrzyni Hondy DCT.  Gdzieś był opis że nie powinno się gasić silnika przy jakimś tam ustawieniu skrzyni lub odwrotnie - że zawsze należy gasić silnik w jakimś trybie. 😉 sam  nie mam takiej skrzyni i na razie nie planuje zakupów, tylko pamiętam to z jakiejś dyskusji.

Odnośnik do komentarza

Zrobiłem już ponad 70 tys. km na pięciu różnych Hondach DCT i żadnych problemów, słyszałem o 3 przypadkach jakichś problemów u naszych kolegów z DCT, wszystkie bez problemu rozwiązane. Najdroższa była naprawa  Zduna13 w Crosstourerze bo dopiero wymiana drugiego modułu pomogła ale w NC to tylko kilka przypadków bolca uszkodzonego, w Afrze zdarzały się silniczki do czyszczenia i to tyle w temacie.

Odnośnik do komentarza
5 godzin temu, EndriuBis napisał(a):

@2vpc  poczytaj dokładnie ten wątek, albo poszukaj inne o skrzyni Hondy DCT.  Gdzieś był opis że nie powinno się gasić silnika przy jakimś tam ustawieniu skrzyni lub odwrotnie - że zawsze należy gasić silnik w jakimś trybie. 😉 sam  nie mam takiej skrzyni i na razie nie planuje zakupów, tylko pamiętam to z jakiejś dyskusji.

Chodzi pewnie o to by gasić na biegu neutralnym 

Odnośnik do komentarza

Moją Integrą z DCT przejechałem ponad 60000km. Nigdy nie miałem z nią problemów. Raz zwariowała po wyłączeniu silnika na biegu. Po ponownym odpaleniu wszystko wróciło do normy i jest tak do dziś. Myślę, że trzeba regularnie zmieniać olej i to wszystko. Też się bałem tej skrzyni ale teraz uważam, że to cudowny i bezawaryjny wynalazek.

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Tak czytam wasze wpisy i dotarło do mnie, że na sprzętach z DCT zrobiłem bezawaryjnie ponad 100tys km, z czego prawie 70tys Hondą X-ADV 😍

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...