Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Honda X-ADV 750 - wątek zbiorczy


𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚

Rekomendowane odpowiedzi

  • Klubowicze

Być może , już niedługo Honda połączy same superlatywy DCT a także quickshiftera i manualnego sprzęgła???🤔

https://www.jednoslad.pl/honda-e-clutch-elektroniczne-sprzeglo-przenoszace-jazde-motocyklem-na-zupelnie-inny-poziom-komfortu-jak-dziala-technologia-rozwiazanie/

 

Odnośnik do komentarza

Dość nieoczekiwanie stałem się właścicielem X-ADV z końca 2019 roku. Szukałem Forzy 750 ale tak niespiesznie, bez ciśnienia, a zwłaszcza niedaleko mojego miejsca zamieszkania. Trafił się niespodziewanie X, dość blisko i w dobrej cenie, więc wziąłem lawetę, pojechałem i kupiłem. Sprzęt jest z importu (Niemcy), jeden właściciel, pełna dokumentacja, serwisy w ASO, wszystkie książki i klucze. Przebieg niestety aż 42000. Mam nadzieję, że to nie jest przysłowiowe 200 tys. w samochodach, gdzie potem wszystko się zaczyna sypać. Z dodatkowego wyposażenia ma fajnie brzmiący tłumik Leo Vince, osłonę na chłodnicę, podwyższenie kierownicy, dodatkowe podnóżki, grzane manetki Koso, które nie działają, albo nie potrafię ich włączyć, no i ten paskudny short tail, który będę zmieniać na fabryczny w pierwszej kolejności. Wszystkie graty mam już kupione, jeszcze kompletuję śrubki. Zdjęcie już prezentowałem w temacie zdjęć do kalendarza. 

IMG_9924.thumb.JPG.69278867bcc8575d86198fc06476a8c7.JPG

IMG_8118_1.thumb.jpg.7a439eaebf4ee07be4b2090795509e85.jpg

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Zawsze taki wyjazd po nowy (używany) sprzęt to radocha. Gratki i niech wozi z uśmiechem.

Odnośnik do komentarza

Dzięki. Sprzęt zarejestrowany, ubezpieczony....i czeka do wiosny niestety. Dobrze, że chociaż po lasach zdążyłem trochę pojeździć przed nadejściem śniegów i mrozów.

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

No super. Trzymam kciuki za twoją listopadową wygraną w konkursie i gratulacje z fajnego nabytku.👍

PS  Też mam taką lekką przyczepkę na 2 moto😉

Myślę, że na wiosnę się spikniemy gdzieś w Twoich okolicach. 😅

Odnośnik do komentarza
13 godzin temu, grzybek napisał(a):

Myślę, że na wiosnę się spikniemy gdzieś w Twoich okolicach.

Koniecznie, tym bardziej że chciałbym obejrzeć na żywo C650GT, który był silnym kandydatem na moje następne moto.

Odnośnik do komentarza

Pomijając wszystkie za i przeciw dot. konstrukcji i frajdy z ujeżdżania pytanie jak jest z twardością zawieszenia, czy faktycznie wybija plomby oraz jak z praktyczną (nie teoretyczną) mobilnością na twardych, szutrowych bezdrożach...?

Nie mam na myśli jazdy w terenie, bo, to nie ta koncepcja lecz czerpanie przyjemności z pokonywania twardych ale jednak bezdroży.

Dla przykładu X-Maxem 300 bez problemu przejadę twardymi szutrami, ale po 1 wymaga, to absolutnie minimalnej prędkości a raczej toczenia, po 2 nie ma w tym ani krzty (!) przyjemności. Ot możliwość zaliczenia "skrótu" z mocno zaciśniętymi zębami i zwartymi pośladkami.

Dla kolejnego przykładu wiem, że Forza, to dopiero wybijacz plomb.

W szwędaniu Trampkami (zwłaszcza T.Apaczem, czyli 600, bo Dezerter, czyli 700, poza asfaltem, to już nie to) kochałem absolutną niezależność (dla mnie esencja wolności) dot. nawierzchni lub jej braku. Zaznaczam, że nie jeździłem w terenie, do tego służyły mi górale. Tylko tego i aż tego brakuje mi w jeżdżeniu HaMalaYą, cała reszta, to (dla mnie) bajka!

Oczywiście wiedziałem co robię przesiadając się na skuterek ale nie byłbym sobą, gdybym od czasu, do czasu nie spróbował pojechać przez wioseczkowe bezdroża, niestety, to absolutnie nie to.

Stąd moje (dość długie) rozważania, jak naprawdę jest z twardością/mobilnością poza asfaltem na X-ADV...?

Proszę o obiektywne opinie, bo zdanie zagorzałych fanatyków znam. ;)

Dzięki!

Odnośnik do komentarza

Ja nie mam żadnego doświadczenia w jeździe XADV, bo raptem godzinę pojeździłem po lasach, a potem nastała zima. Ale pierwsze wrażenie było takie, że jest ona bardzo miękka. Parę razy na większych dziurach nawet dobiło przednie zawieszenie do końca. Być może jest to kwestia regulacji zawieszenia.

Odnośnik do komentarza

Nikt nie powie, jaki olej leje do X-a? No to może łatwiejsze pytanie. Czy ten napęd jeszcze długo pojeździ? Obecny luz łańcucha ok 30 mm, jak dolną część podniosę do góry to dotyka ślizgu. Zęby minimalnie starte. Nie wiem dlaczego zdjęcie zębatki i łańcucha obraca przy wstawianiu do góry nogami.

IMG_0017.thumb.jpg.420c12e622e34abb488d94018c5da00c.jpg

IMG_9931.thumb.jpg.3b926eb6acfd962f21ed6860de08037b.jpg

Odnośnik do komentarza

Cezzar jaki masz styl jazdy? Wiadomo, że dynamiczne ruszanie skróci życie łańcucha, a spokojne obchodzenie się z manetką odsunie w czasie wymianę napędu. Będziesz poruszał się po asfaltowych drogach, czy zjeżdżał na drogi szutrowe? Moim zdaniem odpowiadanie na Twoje pytanie, to wróżenie z fusów.

Jeśli mnie pamięć nie myli, to napęd wymieniałem przy około 27k km. Gdyby nie zaplanowany dłuższy wyjazd, to bym jeszcze spokojnie 3k km dołożył i dopiero wtedy wymieniał cały zestaw. Z tego co piszesz, masz naganiane 42k km, więc myślę, że masz przed sobą nie mniej niż 10-15k km, bo na bank jeden komplet już ktoś zajeździł.

Czy sprawdziłeś naciąg łańcucha w kilku miejscach? Pytam, bo zdarza się, że łańcuch jest nierówno rozciągnięty.

Co do oleju, to sam napisałeś co jest wskazane w instrukcji 🙂

Na koniec gratuluję zakupu! Z mojej perspektywy bardzo dobry wybór. 👍

Odnośnik do komentarza
W dniu 29.11.2023 o 09:17, cezzar napisał(a):

Mam pytanko o olej silnikowy. W instrukcji jest podane, że ma być zgodny z Jaso MA, a MA2 może być?

Ja leję Repsol MOTO HMEOC 4T 10W30

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, Yazin napisał(a):

Cezzar jaki masz styl jazdy?

Raczej spokojny, bynajmniej na początku. 😁

Godzinę temu, Yazin napisał(a):

Czy sprawdziłeś naciąg łańcucha w kilku miejscach? Pytam, bo zdarza się, że łańcuch jest nierówno rozciągnięty.

Nie. Sprawdzę to.

 

Godzinę temu, Yazin napisał(a):

Będziesz poruszał się po asfaltowych drogach, czy zjeżdżał na drogi szutrowe?

Będę jeździł po szutrach ale mało.

Godzinę temu, Yazin napisał(a):

Co do oleju, to sam napisałeś co jest wskazane w instrukcji 

Instrukcja podaje MA. A ta klasa dzieli się na MA1 i MA2, więc pewnie obie mogą być użyte . Chcę wlać Fuchsa Silkolene Pro 10W40 MA2. Może ktoś na tym już jeździ?

JASO – Specyfikacja ta określa w olejach dla czterosuwowych silników motocyklowych, wartość współczynnika tarcia statycznego. Dla oleju o specyfikacji JASO MA2 potrzeba większego momentu obrotowego, aby sprzęgło zaczęło się ślizgać, niż dla oleju JASO MA1.

Oto wartości współczynników:
JASO MA – 1.15 do 2.5
JASO MA1 – 1.15 do 1.7
JASO MA2 – 1.7 do 2.5

http://moto-korn.pl/klasyfikacja-olei-do-silnikow-czterosuwowych/

 

Odnośnik do komentarza

Z tego co wiem, kilka Xsów z tego forum jeździ na oleju o którym wspomniał Yarorot 🙂 Z olejem o którym wspominasz nie mam żadnego doświadczenia.

Jeśli będziesz jeździł "normalnie" i dbał o łańcuch (napięcie, smarowanie, czyszczenie), to 30k km na zestawie spokojnie zrobisz. Piszę na podstawie mojego doświadczenia. 

Odnośnik do komentarza

Co do tematu-rzeki, czyli oleju, to wszystkim użyszkodnikom pojazdów wszelkiej maści sugeruję, jedynie 2 acz (dla mnie) niezwykle ważne sugestie:

- stosować olej zalecany przez fabrykę lub o wyższych parametrach, nigdy niższych (!!!),

- bez względu na producenta smarowidła wymieniać zgodnie ze specyfikacją pojazdu ale nie rzadziej niż 1 w roku (przed odstawieniem na zimę), poziom zbliżony do MAX a 1/2 uważać za MIN (!!!).

Biorąc pod uwagę nasze, wcale nie tanie hobby, koszty regularnej zmiany (nawet droższego) oleju (za każdym razem z filtrem) w porównaniu do bigosu, który może się zrobić, gdy temat oleju... olejemy są pomijalne.

Podana przez Ciebie strona informacyjna o klasyfikacji oleju w bardzo prosty i czytelny sposób pokazuje różnice w klasach, lepkości, itp.

To samo tyczy się dbania o łańcuch, który regularnie trzeba myć (np. naftą ale nie benzyną!), sprawdzając każde (!!!) ogniwo po kolei, bo pojedyncze potrafią się zapiec choć reszta pracuje płynnie. Po wysuszeniu każde oczko osobno nasmarować, robić, to dodatkowo nawet używając olejarki, częstotliwość ściśle związana od warunków w jakich się jeździ. Naciąg w/g specyfikacji/naklejki producenta, koniecznie zrobić kilka obrotów i sprawdzać w różnych miejscach o czym już było napisane.

Co do olejarki, to jestem absolutnie fanatycznym fanem , choć oczywiście ludzie mają własne zdania i wybierają np. spraye.

Lata temu poznałem się (przez sieć) z Wilku, który wymyślił i zbudował genialną (elektronicznie sterowaną) olejarkę na zwykły olej przekładniowy (nie trzeba kupować "dedykowanych"), gdzieś o temacie już wspominałem.

Tak ma wyglądać łańcuch na co dzień a nie od święta, wtedy 30-35kkm normalnej jazdy jest bezproblemowe.

DZEZRTER_RÓŻNE (5).jpg

Odnośnik do komentarza
19 godzin temu, falco napisał(a):

naftą

Nafta może źle wpływać na trwałość x-ringów. 

Odnośnik do komentarza

Nafta w przeciwieństwie do benzyny (o czym wspomniałem, żeby nie używać) czy rozpuszczalników nie uszkadza uszczelniaczy, jedyny minus pracy z naftą, to ze względu na słabsze parowanie ma długi czas schnięcia. Dlatego też wspomniałem, że po myciu (zresztą tyczy się każdego środka czyszczącego) przed nasmarowaniem (najlepiej na ciepło) łańcuch należy bardzo dokładnie osuszyć a ja dodatkowo zawsze sprawdzałem płynność każdego ogniwa.

Przez wiele lat sprzęty, którymi jeździłem lub pomagałem innym bez problemu robiły na zadbanych napędach długie przebiegi.

Na rynku jest mnóstwo dedykowanych środków czyszczących jak i smarujących, więc jest wybór.

Aby mieć własne doświadczenia testowałem różne preparaty, także w góralach, którymi choć wieki temu, to bardzo dużo jeździłem (całorocznie, także zimą i w górach) ale jak zawsze każdy może robić po swojemu, nigdy nie namawiam, jedynie sugeruję. 

P.S. Usprawniłem też olejarkę Wilku robiąc podwójną dyszę, aby łańcuch był równomiernie smarowany z 2 stron.

Odnośnik do komentarza

Jeżeli ktoś chce wydłużyć żywotność łańcucha,  może zmienić przy około 15 tysiącach przebiegu małą zębatkę. Nafta i smarowanie olejem przekładniowym zalecane przez producentów motocykli. 

Odnośnik do komentarza
W dniu 1.12.2023 o 12:06, Yarorot napisał(a):

Repsol MOTO HMEOC 4T 10W30

API SJ? Trochę słabo, kiedy jest już SN.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...