Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Honda X-ADV 750 - wątek zbiorczy


𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚

Rekomendowane odpowiedzi

Rocznik 2017,przebieg 23tys założona wyższa szyba i jak na razie luzik minimalny na regulacji szyby,,modele przed liftowe sa chyba bardziej spasowane

Odnośnik do komentarza

@cezzar na filmach masz ADV 160 , dostępny chyba w Azji - jesteś pewny że to tak samo wygląda ? Na żywo tego nie widziałem, ale ze zdjęć wygląda że zaprojektowane to jest dobrze, a podłużny otwór rozszerzony na dole ma prawdopodobnie ułatwić zakładanie nowej, a prze de wszystkim wyjęcie starej zdeformowanej tej nakrętki w gumie.

Dziwi mnie tylko dlaczego nie jest odwrotnie i szerszy otwór nie jest u góry.

Rozwiązania które pokazane jest na drugim filmie (wymiana na jakieś nakrętki metalowe) bym raczej nie polecał. Szyba prawdopodobnie będzie zamocowana bardzo sztywno, ale stracisz "efekt bezpiecznika".

A swoją drogą w Suzuki jest to rozwiązane troszeczkę inaczej. Otwory w szybie są tej samej średnicy co otwory do mocowania, a guma z nakrętką jest dłuższa i przechodzi przez szybę.

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, EndriuBis napisał(a):

jesteś pewny że to tak samo wygląda ?

Mam to rozebrane, tak samo wygląda w ADV750 jak i 350.

Godzinę temu, EndriuBis napisał(a):

ale stracisz "efekt bezpiecznika".

Nie chciałbym aby ten "bezpiecznik" zadziałał podczas jazdy po autostradzie, uwalniając szybę w kosmos.

Odnośnik do komentarza

W Afryce mam też na gumki mocowaną szybę i handbary. Zamiast łamać się to wysuwają się z tych gumek bo są elastyczne. Szybę też mam akcesoryjną wyższą i szerszą niż oryginał i nie ma żadnego problemu.

Odnośnik do komentarza

Ponad 40 000 km zrobiłem i nigdy nie było problemu z mocowaniem szyby. Po co poprawiać coś co działa. To chyba robienie z igły….,

Odnośnik do komentarza
7 godzin temu, EndriuBis napisał(a):

Dziwi mnie tylko dlaczego nie jest odwrotnie i szerszy otwór nie jest u góry.

Wszystko ok ale skąd u Ciebie Endriu to zdziwienie🤔

Jak dla mnie proste: stoisz moto, opierasz się o szybę na łokciach i albo od razu albo po czasie szyba mówi dość. To samo od wibracji, uderzeń..

W starym transalpie, którego miałem też były takie nakrętki w gumowej rozprężnej konstrukcji. Fajne ale po latach ewidentnie do wymiany na nowe. Pod warunkiem, że się je ruszy☝️

W burku, tak jak piszesz - jest to prostsze i łatwiejsze w serwisowaniu (wymianie szyby)

Odnośnik do komentarza

Skoro Koledzy ujeżdżający X-y potwierdzają, że problem jest po stronie mechanizmu a nie szyby, to ja bym nie kombinował, oczywiście zawsze decyduje właściciel.

Gumki jak wspomniałem są stosowane od bardzo wielu lat, proste ale skuteczne, ważne, aby używać oryginalnych i dbać o gumę, co zresztą dotyczy wszelkich elementów z gumy/tworzyw - wymagają odżywiania.

W 1 Trampku, czyli 600 gdzie jak wspomniał Nazir też były gumki miałem wysoką, turystyczną szybę, która jest znaaacznie większa niż w X + dodatkowo średni deflektor, całość oczywiście mocno pracowała, nawet bardzo mocno ale gumki robiły robotę. Gdy kiedyś pokusiłem się o założenie zamienników, szybko pożałowałem, rwały się dosłownie w ręku.

Odnośnik do komentarza

Pewnie wszyscy o tym wiecie, ja teraz już też-ramiona lusterek mają lewy gwint. Właśnie się o tym dowiedziałem, próbując ustawić lusterko i zniszczyłem nakrętkę. Swoją drogą miękka jak plastelina. 😖

Odnośnik do komentarza
10 godzin temu, benski napisał(a):

No i stało się. Mam i ja....

IMG-20240223-WA0015.jpg

Gratki 🙂 niech wozi bezpiecznie i bezawaryjnie 👍

Odnośnik do komentarza
10 godzin temu, benski napisał(a):

No i stało się. Mam i ja....

IMG-20240223-WA0015.jpgKlasa👍🏻 Pewnie dziś przy takim słoneczku będzie ujeżdżany co nie?

 

Odnośnik do komentarza

No i pierwsze pytanie o włącznik G. Co to takiego i do czego służy? O punkcie G wiem ale to chyba nie to samo😉

Odnośnik do komentarza

Po włączeniu trybu G zmienia się charakterystyka silnika, poprawia trakcja w terenie, poprzez redukcję poślizgu sprzęgła. Włączać powinieneś po zatrzymaniu i zamknięciu przepustnicy. Takie cudo 🙂

Jeszcze raz gratuluję zakupu.

Odnośnik do komentarza
W dniu 24.02.2024 o 23:33, benski napisał(a):

No i stało się. Mam i ja....

Gratulacje, niech daje Ci radość. 

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Zmiany w życiu są potrzebne. Czerwony ciekawy, choć popularny. Dla mnie lux. Jako jedyny ma część kanapy w kolor 😉

Niech wozi bezpiecznie 💪

Odnośnik do komentarza

Jakie kufry centralne macie na swoich X-ach? Jak duże? Wrzućcie jakąś fotkę. Ciekaw jestem jak to wygląda 8 jakie są Wasze opinie. Niby mam Maxie 4 ale jakoś ten kształt mi się gryzie z ogólnym charakterem X-a.

No i może głupie pytanie ale razem z pilotami dostałem również kluczyki. Tylko gdzie można je włożyć w motocyklu?....🤔 Stacyjki nie widzę.

Odnośnik do komentarza

Co prawda nie mam X-ADV, tylko X-Max ale obstawiam, że kluczyki są do awaryjnego otwarcia kanapy, co producenci często stosują w sprzętach z bezkluczykową stacyjką ale także jako opcja dodatkowa, gdyby skończył się akumulator czy zerwała linka.

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, Bob napisał(a):

Brak opisu.

Kufer główny 42l,boczne kappa 22

Jakie ma wymiary Twój kufer? Ta moja Maxia 4 szeroka jest aż na 6cm. Co prawda ma 56 litrów ale nie wiem czy takie jajo pasuje do X'a.... Boczne mam stare GIVI E360 ale będę je zakładał tylko w trasy więc ich jajowaty wygląd mi nie przeszkadza.

Godzinę temu, Bob napisał(a):

Kluczyk,awaryjne otwieranie kanapy

No dobra, ale gdzie to wetknąć, ten kluczyk. Ja tu nic nie widzę :-(

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...