Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Honda X-ADV 750 - wątek zbiorczy


𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 3.12.2023 o 16:41, Kazekkazek napisał(a):

Nafta i smarowanie olejem przekładniowym zalecane przez producentów motocykli. 

No akurat honda w instrukcji do X-a zaleca smarowanie specjalnymi smarami do łańcuchów, a jak już nic innego nie ma, to wtedy w ostateczności olej przekładniowy. O nafcie nie wspominają.

Odnośnik do komentarza

Ja jeszcze nie wiem, może naftą, może zmywaczem do hamulców. Odniosłem się tylko do stwierdzenia @Kazekkazek

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, cezzar napisał(a):

Ja jeszcze nie wiem, może naftą, może zmywaczem do hamulców. Odniosłem się tylko do stwierdzenia @Kazekkazek

A w mojej instrukcji jest 🙂 . Generalnie nigdzie nie napisałem, że wszyscy zalecają i każdy model. 😏   

Odnośnik do komentarza
  • Sympatycy
11 godzin temu, cezzar napisał(a):

Ja jeszcze nie wiem, może naftą, może zmywaczem do hamulców. Odniosłem się tylko do stwierdzenia @Kazekkazek

Broń Boże, zmywaczem hamulcowym traktować łańcuch. Praktycznie wszystkie zmywacze są na bazie acetonu.  A to zabójstwo dla uszczelnień znajdujących się w ogniach .

Odnośnik do komentarza
10 godzin temu, orzeł napisał(a):

Praktycznie wszystkie zmywacze są na bazie acetonu.

Mogą zawierać aceton ale to są zwykle mieszaniny różnych węglowodorów. Co ciekawe, nawet zmywacz do łańcucha Mannol 7904 zawiera do 5% acetonu. Trzeba czytać karty charakterystyki i będzie wszystko jasne. 

Odnośnik do komentarza

Szukam inspiracji na przedłużenie przedniego błotnika. Jest coś na ali, ale nie wiem jak leży na moto, czy nie odstaje u dołu. Błotnik tylnego koła też mile widziany, ten nad kołem. Także proszę wrzucajcie fotki.

Odnośnik do komentarza

Czy to normalne, że szyba po zablokowaniu lata trochę góra dół, jakby blokada miała luz?

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Dawno temu jeździłem X-ADV (test) ale nie przypominam sobie aby takowy luz występował.

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, cezzar napisał(a):

Czy to normalne, że szyba po zablokowaniu lata trochę góra dół, jakby blokada miała luz?

Na spotach porównujemy i prawie w każdym lata jak opętana.

szczególnie w poliftowych.

2 godziny temu, 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 napisał(a):

Dawno temu jeździłem X-ADV (test) ale nie przypominam sobie aby takowy luz występował.

Na początku nie miała luzów, niestety z czasem jest coraz gorzej.

 

Odnośnik do komentarza
  • Administrator
15 minut temu, GadekW napisał(a):

Na początku nie miała luzów, niestety z czasem jest coraz gorzej.

Tak, opisałem doświadczenie z praktycznie nowym egzemplarzem.

 

22 minuty temu, GadekW napisał(a):

prawie w każdym lata jak opętana.

szczególnie w poliftowych.

Nie śledzę tematu i szczerze mówiąc jestem lekko zaskoczony... ale faktycznie masz rację.

Przy okazji wygrzebałem taki cytat odnośnie poliftowego X. Tyczy się szyby właśnie ale i ważnej akcji serwisowej, o której pewnie nie wszyscy wiedzą:

"Ważna informacja dla użytkowników X adv w nowej budzie są dwie akcje serwisowe, pierwsza dotyczy wiązki elektrycznej i zdecydowanie warto to zrobić bo już ponoć mieli jeden przypadek że X prawie się zfajczył a druga dotyczy poruszanego tutaj jak i na innych grupach gaśnięcia podczas ruszania ( mi też się raz to przydarzyło) w przypadku pierwszego defektu poprawiane jeż ułożenie wiązki aby się nie przetarła od ramy a w jeśli chodzi o gaśnięcie to wgrywane jest nowe oprogramowanie do sterownika bo ponoć było to spowodowane zbyt dużą dawką paliwa co prowadziło do okazjonalnego przelania i zdławienia. Mój X już ma to ogarnięte, wczoraj odebrałem z Hondy Plaza, szkoda tylko nie ogarnęli mi szyby którą zgłosiłem na gwarancji telepie na dołach jak w chińskim skuterze a oni twierdzą że "taka specyfika" będę próbował jeszcze u innego dealera bo mega wkurzające."

Odnośnik do komentarza

Dzięki za info, czyli TTTM. Trzeba będzie rozebrać ten mechanizm i zobaczyć co tam jest zużyte czy uszkodzone.

Odnośnik do komentarza
W dniu 13.01.2024 o 21:56, 2vpc napisał(a):

Dają podkładki i jest cisza.

Dałem 2 podkładki, w sumie ok 4 mm i trochę się poprawiło, na pewno dźwignia domyka się z większym oporem ale niewielki luz pozostał.

Ale to jest pikuś. Jak zobaczyłem sposób mocowania szyby to doznałem szoku. Myślałem że to radosna twórczość poprzedniego właściciela, ale po przejrzeniu rysunków, to jest jednak fabryczne rozwiązanie.  Nie podoba mi się to, jest ryzyko odpadnięcia szyby w czasie jazdy. Coś mi się wydaje, że były takie przypadki. 

IMG_0166.thumb.jpg.6ddd4169d8927f87bac7fee1e79f1cd7.jpg

IMG_0168.thumb.jpg.8e7c93fd2e25c94a42ffd5e0d169f640.jpg

IMG_0169.thumb.jpg.e3b2e8f2aaf9bd689ed6978b0cc2da50.jpg

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

O latających szybach w Forza 750 słyszałem 😉

Odnośnik do komentarza
12 godzin temu, cezzar napisał(a):

...Ale to jest pikuś. Jak zobaczyłem sposób mocowania szyby to doznałem szoku. Myślałem że to radosna twórczość poprzedniego właściciela, ale po przejrzeniu rysunków, to jest jednak fabryczne rozwiązanie.  Nie podoba mi się to, jest ryzyko odpadnięcia szyby w czasie jazdy. Coś mi się wydaje, że były takie przypadki. ...

Ale to jest chyba typowe mocowanie szyby u większości producentów. Ma zapobiegać przenoszeniu się drgań i chyba jest to rodzaj "bezpiecznika".  Ma puścić w ekstremalnej sytuacji. Ważny jest prawidłowy montaż i jakość tej gumy.

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, EndriuBis napisał(a):

Ale to jest chyba typowe mocowanie szyby u większości producentów

No właśnie trochę się zagłębiłem w temat i jest tak jak mówisz. Zostawię tak jak jest i nie będę nic kombinować. Kupię tylko nowe gumki.

Odnośnik do komentarza

Dokładnie, gumki z zatopioną nakrętką, to standardowe rozwiązanie, które nie tylko Honda stosuje od kilkudziesięciu lat, ważne aby nie kupować tanich zamienników, bo są gów...o warte, nie tylko cieńsze ale bardzo szybko pękają.

Kolejna rzecz, to przy dokręcaniu zwrócić uwagę, aby guma równo się rozłożyła, bo przy "spulchnieniu" tylko z 1 strony, potem już cały czas będzie źle przylegać a przy znacznym przekoszeniu może nawet wyrwać nakrętkę. Szyba cały czas bardzo silnie pracuje, dlatego bardzo ważne jest aby gumki ściśle przylegały całą powierzchnią. Na pewno nie powinno się stosować żadnych metalowych podkładek, jeśli już tylko elastyczne.

Przy montażu wszelkich gumowych elementów używam specjalnego silikonu, który nie tylko odżywia gumę ale także bardzo wydłuża jej żywotność. Preferuje produkty Wur...a, drogie ale profesjonalne, oczywiście każdy może mieć swoje preferencje.

Odnośnik do komentarza
4 godziny temu, falco napisał(a):

dlatego bardzo ważne jest aby gumki ściśle przylegały całą powierzchnią.

Problem w tym, że otwory do mocowania szyby są jak na zdjęciu poniżej. Moim zdaniem jest to źle zrobione. Gdyby otwory były okrągłe to ok, gumki rozprężne mogą być. Ale w tych to słabo to się sprawdza.

otwr.JPG.b7e12278489ebfb4f8ddfc39093bb13e.JPG

4 godziny temu, falco napisał(a):

ważne aby nie kupować tanich zamienników

Będą oryginalne.

Odnośnik do komentarza

Nie wiedziałem, że w X Honda zastosowała podwójny otwór, to faktycznie utrudnia sprawę. :/

Nie wiem na ile jest miejsca przy montażu ale może udało by się na drugi otwór nałożyć dobraną wymiarem pełną przelotkę stosowaną w instalacjach elektrycznych, to mogłoby wzmocnić "pozycję" gumki. Są różne kształty/rozmiary...

Przepust-Gumowa-Przelotka-Instalacji-Elektrycznej.thumb.jpeg.3f16a6b15df52520b0eff3d62a5294d1.jpeg

Dobrze, że kupujesz oryginalne, bo oczywiście nie zawsze, to jednak bardzo często "diabeł tkwi w szczegółach" i oryginalne części są zupełnie innej (wyższej) jakości a przy drobiazgach nie ma co "oszczędzać".

Nie miałem okazji jeździć X, ale skoro jest tyle wpisów w sieci, że szyba mocno pracuje, to w sytuacji, gdy ktoś zakłada deflektor problem może jeszcze bardziej narastać.

Lubię i cenię Hondę ale czasem ma tak upierdliwe "rozwiązania", że aż zęby zgrzytają.

Odnośnik do komentarza

Chciałem taką przelotkę ale okrągłą zastosować zamiast oryginalnych gumek, jednak nie mogę nic znaleźć w necie, co będzie pasować. Dlatego wlecą jeszcze oryginalne rozwiązania, a z czasem może coś wymyślę lepszego. Takie filmiki znalazłem na YT dotyczące tego tematu:

 

Odnośnik do komentarza

Cezzar, ale problemem nie jest luz na mocowaniu szyby, a raczej w mechanizmie regulacji położenia szyby.

Po 40k km nie zauważyłem żeby działo się coś niepokojącego z mocowaniem szyby.

Odnośnik do komentarza

Masz rację, problem jest w mechanizmie, ale mocowanie szyby też nie jest dobrze rozwiązane i warto to poprawić. 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...