Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Kymco AK550 nowość 2017 - wątek zbiorczy


𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚

Rekomendowane odpowiedzi

7 minut temu, ERYK napisał:

Czyli GDZIE ???

Cytat z instrukcji:

"Jeżeli bateria pilota jest słaba lub istnieją utrudnienia w otoczeniu, które powodują, że nie może nastąpić zablokowanie, można użyć odblokowania krótkiego zasięgu poprzez przyłożenie tylnej części pilota (strony bez przycisków) do okrągłego znaku na przednim wewnętrznym schowku a następnie poprzez postępowanie w taki sam sposób, jak w trybie zdalnym."

Odnośnik do komentarza

Próbowałem ...dla mnie jednak ta cała zbajerowana stacyjka to przerost formy nad treścią .

Co nie zmienia mojej opinii ,że cały skuter ( poza drobiazgami ) uważam za UDANY.

Odnośnik do komentarza
16 minut temu, ERYK napisał:

Próbowałem ...dla mnie jednak ta cała zbajerowana stacyjka to przerost formy nad treścią .

Co nie zmienia mojej opinii ,że cały skuter ( poza drobiazgami ) uważam za UDANY.

Faktycznie trzeba się do niej przyzwyczaić, ale po kilku dniach używania jest już w miarę intuicyjna. Jedynym drobiazgiem, który mnie w tym skuterze denerwował to włącznik świateł awaryjnych - wielokrotnie łapałem się tym, że niechcący zawadziłem o niego ręką i przejechał pół trasy na awaryjnych :).

Odnośnik do komentarza

Można znależć więcej kuch producenta : jak sprawdzić poziom płynu hamulcowego bez odkręcania pokrywki z góry to tylko ten kto to projektował wie...wlącznik awaryjnych to mega-pomyłka , zauważyłem jeszcze częste włączanie się ABSu w tylnym kole , ładowanie aku tylko po rozkręceniu " połowy "skutera - brak gniazda do podłączenia prostownika , skomplikowana regulacja szyby ...niby drobiazgi ale nie powinno ich być ...

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Hej, @ERYK co ci się taki pesymizm włączył ? AK550 to bardzo udany skuter, a to co wymieniłeś to pierdoły, nawet jak czasem mocno upierdliwe.

Odnośnik do komentarza

Nie to, żebym chciał coś tym wpisem sugerować, bo jest mi to naprawdę obojętne, ale w moim Tmaxie 530 przez 5 lat nie było takiej sytuacji, żebym chciał jechać, a Tmax mi nie odpalił. Nie wiem, jak bym zareagował na taką sytuację, mam piękny plan na słoneczny dzień, być może nawet umówiony na godzinę, jestem ubrany w ciuchy moto, jest gorąco, kask pod pachą, a tu na sam koniec, w garażu, skuter "pokazuje mi wała"?

PS. To tak jakby sytuacja była z jakąś laską , "mami cię", "obiecuje", jakaś "gra wstępna", a później odwraca na drugi bok i zasypia?.

 

Odnośnik do komentarza

Ja trochę z innej beczki :)

Zakupiłem do swojego kufra Givi światła stopu oryginalne od tejże firmy. Niestety wczoraj rozebrałem troszkę tyłu aby się wpiąć w kable ale  nie jestem w stanie ogarnąć które są od stopu.

Jest mega ciężki dostęp do nich.

Czy jest szansa gdzieś dorwać service manual ale taki dla serwisu a nie instrukcje obsługi ?

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Sugeruję powiesić tą serwisówkę w dziale technicznym, tu zginie w czeluściach, a tam będzie na wieki dla potomnych.

 

Odnośnik do komentarza
7 minut temu, Yarorot napisał:

lawnik, super wrzuta

Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka
 

Niech służy - na zdrowie

Jeśli ktoś ma żyłkę do majsterkowania, na pewno się przyda.

Nie mam jeszcze opisu instalacji modułów akcji serwisowej. Ale może z czasem coś wymyślę.

Pozdrawiam wszystkich.

Odnośnik do komentarza

To może jeszcze rozkminisz które kabelki są od światła stopu ?

Ze stopu wychodzi jedna wiązka kilku kabli na górze i u dołu dwa kable brązowy i zielono żółty. 

Pod któryś muszę się dopiąć ze stopem od kufra ?

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, rafiklegia napisał:

To może jeszcze rozkminisz które kabelki są od światła stopu ?

Ze stopu wychodzi jedna wiązka kilku kabli na górze i u dołu dwa kable brązowy i zielono żółty. 

Pod któryś muszę się dopiąć ze stopem od kufra ?

Też podpinałem światełka kufra. Musiałem wyjąć plastik kufra z pod siodła, rozpiąłem kostkę od tylnej lampy i miernikiem sprawdzałem napięcie po wciśnięciu hamulca. O ile pamiętam był to brązowy kabel, ale nie pamiętam na  100%.

Odnośnik do komentarza

Wczoraj podjąłem się montażu świateł stopu w kufrze Givi. Zakupiłem oryginalne ledy od Givi dedykowane to tych kufrów.

Montażu wewnątrz kufra nie będę opisywał bo to jest dziecinnie proste. Najważniejsze to poprawne podłączenie kabli do instalacji.

Według instrukcji Givi zaleca aby wpiąć się dwiema spinkami w przewody oryginalne. Ja jednak chciałem tego uniknąć i postanowiłem wpiąć te przewody bezpośrednio w kostkę.

Tak więc wystarczy zdemontować siedzisko i schowek pod nim. Odkręcając kilka śrubek mamy pełny dostęp do zielonej kostki odpowiedzialnej za tylne światła.

W kostce dolny pin po lewej stronie to masa, górny prawy to światło stopu właśnie. Wpinamy właśnie w te miejsca kable i musi hulać ?

Efekt w dzień jest raczej słabo widoczny ale wieczorem moim zdaniem spełnia zadanie.

Zdjęcie nie oddaje w pełni efektu bo jednak fabryczny STOP oślepia aparat ?

20190913_121822_HDR_resized.jpg

20190913_121833_resized.jpg

20190913_130201_HDR_resized.jpg

20190913_194034_resized.jpg

20190913_194049_resized.jpg

20190913_194058_resized.jpg

Odnośnik do komentarza

Skoro to wątek zbiorczy to zadam tutaj takie pytanie. Na wiosnę sprzedałem Integrę, myśląc że wystarczy mi MT09. Jednak się pomyliłem, chcę wrócić do skutera(jako drugi pojazd) który będzie mnie woził do pracy i na małe wycieczki. Przetestowałem C 650 GT od BMW,T MAX-a, oraz Hondę XADV, niestety bez emocji (żaden skuter nie wywarł specjalnego wrażenia) . Nie mam możliwości jazdy AK550. Proszę o wyrażenie waszych opini na tema jego wad i zalet..I nie chodzi tutaj o wyliczanie ile było awarii, czy ile pali na setkę. Bardziej zależ mi na waszych opiniach i wrażeniach z codziennego  użytkowania.

Odnośnik do komentarza

Sorry, ale wracając z MT-09 do skutera, już nie poczujesz tego "czegoś". Skoro nawet X-Adv nie wzbudziła w Tobie emocji, to nie licz na to, że AK-550 nagle to zrobi. Idź raczej w stronę turbo w T-Maksie

Odnośnik do komentarza

Nie do końca się z tym zgodzę. 

Ja miałem CB1000R i sprzedałem to na rzecz AK550.

Zygmek ja też podobnie jak Ty jeździłem na testy BMW, Tmaxem 530 i AK550. 

Wygrał ten ostatni. 

MT09 to mocna maszyna a więc wydaje mi się że lubisz się trochę pobawić a do takiej właśnie zabawy z tych wszystkich skuterów stworzony jest AK. Jazda w zakrętach jest fenomenalna,  środek ciężkości 50:50, hamulce bajka, przyśpieszenie już mi trochę brakuje po dwóch latach użytkowania i chcę trochę pokombinować ale jest ok w porównaniu do innych skuterów. 

Też jeżdżę z kumplem który ma MT09 i jeszcze nigdy się nie nudził,  mówię o czasie kiedy kupiłem AK.

Jeśli mnie pytasz o zdanie to zdecydowanie polecam ale to Ty musisz się o tym przekonać a więc jazda testowa obowiązkowa ?.

Odnośnik do komentarza
9 godzin temu, zygmek68 napisał:

Skoro to wątek zbiorczy to zadam tutaj takie pytanie. Na wiosnę sprzedałem Integrę, myśląc że wystarczy mi MT09. Jednak się pomyliłem, chcę wrócić do skutera(jako drugi pojazd) który będzie mnie woził do pracy i na małe wycieczki. Przetestowałem C 650 GT od BMW,T MAX-a, oraz Hondę XADV, niestety bez emocji (żaden skuter nie wywarł specjalnego wrażenia) . Nie mam możliwości jazdy AK550. Proszę o wyrażenie waszych opini na tema jego wad i zalet..I nie chodzi tutaj o wyliczanie ile było awarii, czy ile pali na setkę. Bardziej zależ mi na waszych opiniach i wrażeniach z codziennego  użytkowania.

Cześć! Jestem w podobnym miejscu co Ty, z tym że ja już dokonałem wyboru. Też mam Yamahę Tracer 900 GT i naszego AK 550. Co prawda nie testowałem innych dużych skuterów ale zdecydowanie wolę jeździć do pracy w centrum Warszawy skuterem niż Yamahą. Przyspieszenie (do 80km/h), reakcja na gaz, hamulce i nisko położony środek ciężkości zdecydowanie predysponują go (w mojej ocenie) do jazdy w miejskich korkach. Nie można też zapomnieć o dźwięku jaki wydaje i o reakcji jaką wywiera na kierowcach samochodów. Jest bardzo niski i basowy co powoduje że nawet przy niskich obrotach dochodzi do uszu kierowców. Kilka razy spotkałem się z zapytaniem co to za marka bo po dźwięku można by ocenić że to ogromny motocykl z fabrycznym tłumikiem. Efektem tego jest to, że jeśli nawet kierowcy go nie widzą w lusterkach, to już go słyszą (piszę tu o sytuacji w korkach). Poza tym cena - o tym nie będę już pisał. Są też minusy: źle umiejscowiony włącznik świateł awaryjnych i dość szeroka kanapa w miejscu kierowcy (przy moim wzroście 175cm) nie są najszczęśliwszym rozwiązaniem. Dokupiłem też do niego dedykowany motkoc co pozwala mi jeździć już przy temperaturze -1 stopień - duża szyba GIVI i grzane manetki też robią swoje. To tyle moich przemyśleń - Pozdrawiam.

20190526_11530oooa.jpg

20190831_144835aa.jpg

Odnośnik do komentarza

Astonpiotr jak chcesz pokombinować z przyspieszeniem to zacznij od wariatora. Tak jak pisalem na naszej grupie FB, testowałem mojego aktualnego seryjnego AK550 z moim poprzednim skuterem Xcitingiem 500 z 2009 roku, który ma wariator i pasek Malossi, różnica w przyspieszeniu do 100 km/h na korzyść AK550 w tej sytuacji jest napawdę niewielka. Dodam, że seryjny Xciting 500 właśnie z racji bardzo komfortowo zestrojonego fabrycznego wariatora z ciężkimi rolkami jest kiepskim sprinterem, zmiana wariarora lub nawet samych rolek na tuningowe robi z niego prawdziwe GTI. Te tuningowe wariatory naprawdę robią dobrą robotę z tym, że zmienia się charakterystyka jazdy, skuter cały czas jest na wyższych obrotach co może niektórym przeszkadzać, no i nie wiem jak to wpływa na trwałość jednostki napędowej.

 

 

Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
3 godziny temu, Marcin1 napisał:

Astonpiotr jak chcesz pokombinować z przyspieszeniem to zacznij od wariatora. 

To właśnie zamierzam zrobić ?

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze
Dnia 14.09.2019 o 22:09, zygmek68 napisał:

Skoro to wątek zbiorczy to zadam tutaj takie pytanie. [......]  Nie mam możliwości jazdy AK550. Proszę o wyrażenie waszych opini na tema jego wad i zalet..I nie chodzi tutaj o wyliczanie ile było awarii, czy ile pali na setkę. Bardziej zależ mi na waszych opiniach i wrażeniach z codziennego  użytkowania.

Kolego @zygmek68 nie chcąc się zbytnio rozpisywać, ale odnoszę wrażenie, że chciałbyś, aby ci użytkownicy modelu napisali elaborat na temat Kymco AK 550. Ten elaborat jest właśnie w tym wątku. Poświęć trochę czasu i przeczytaj go od początku. Wnioski wyciągniesz sam. Jeszcze nie czas na zimowe nudzenie, jeszcze można pojeździć na maxi skuterze, a nie tracić czasu na wywody ?. Sam swego czasu troszkę tu napisałem, bo byłem jednym z pierwszych użytkowników/właścicieli tego modelu na naszym forum. Krótko mówiąc - polecam.

Dnia 14.09.2019 o 22:44, Sysgone napisał:

Sorry, ale wracając z MT-09 do skutera, już nie poczujesz tego "czegoś". Skoro nawet X-Adv nie wzbudziła w Tobie emocji, to nie licz na to, że AK-550 nagle to zrobi. Idź raczej w stronę turbo w T-Maksie

Norbert, kolega "wraca" z Integry, a zabrakło mu ? na MT-09. Myśli o wyjściu "awaryjnym" - AK550

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...