Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Kymco AK550 nowość 2017 - wątek zbiorczy


𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚

Rekomendowane odpowiedzi

Dawno temu już doszedłem do wniosku po paru kontaktach z pewną firmą, której nazwy nie będę wymieniał, że stanowczo powinna ona zmienić branżę i zająć się handlem importowaną  cebulą. Wiadomo przecież powszechnie, że cebula ma znacznie mniejsze wymagania serwisowe od motocykli i skuterów. Nie mówiąc już nawet o tym, że do cebuli żadnych zapasów części trzymać nie trzeba. Na całe szczęście posiadacze Kymco w dzisiejszych czasach mogą po okresie niby-gwarancji u naszego impotera sprowadzać części z całego świata z Tajwanem włącznie dzięki zakupom internetowym. Może to być i tańsze i szybsze niż zakupy za pośrednictwem lokalnych asów biznesu.

Odnośnik do komentarza
16 godzin temu, marcin 76 napisał:

Witam ja jestem tego samego zdania słaby serwis skutkuje takimi wynikami jak  w moim przypadku między innymi sprzedałem swój AK  ,z powodu  braku min. obsługi   technicznej , każda nowa maszyna potrzebuje czasu na poprawki które będą się pojawiać, ale u nas w Kielcach to dosłownie parodia  , olewają klienta  .ja byłem w serwisie Kymco w Kielcach parę razy z moim AK prosząc o diagnozę i nie stety stara śpiewka ten typ tak ma

Marcin, jeżdżę Twoim byłym i w ciągu roku wymienione zostały manetki na gwarancji. Na szczęście serwis w Białymstoku jest póki co ok, a moto (odpukać), poza wspomnianymi manetkami, spisuje się bez problemu. 

Osobiście jakbym miał coś zmienić w AK550 to zegary. Tzn. wyświetlacze. W pełnym słońcu jeździ się tak, jakby ich nie było. To dla mnie jedyny minus tej maszyny. 

Odnośnik do komentarza
Marcin, jeżdżę Twoim byłym i w ciągu roku wymienione zostały manetki na gwarancji. Na szczęście serwis w Białymstoku jest póki co ok, a moto (odpukać), poza wspomnianymi manetkami, spisuje się bez problemu. 
Osobiście jakbym miał coś zmienić w AK550 to zegary. Tzn. wyświetlacze. W pełnym słońcu jeździ się tak, jakby ich nie było. To dla mnie jedyny minus tej maszyny. 
Czyli wychodzi na to że zewnętrzne serwisy są lepsze od centrali.

Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, Yarorot napisał:

Czyli wychodzi na to że zewnętrzne serwisy są lepsze od centrali.

Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka
 

Nie wiem, miałem jeden przegląd i te wspomniane manetki. Było na czas i bez problemu, sprzęt też odbierałem wypucowany za każdym razem.  Teraz dzwoniłem do Motorlandu w sprawie tej akcji serwisowej (dane moje pewnie mieli z tego mojego serwisu, ale nie wiem, nie wnikałem). I Pan Paweł (jak dobrze pamiętam imię) powiedział, że skoro mi się nie spieszy (bo tak powiedziałem) to najlepiej jakbym zadzwonił na dwa dni przed umówionym przeglądem to dośle ten moduł do mojego serwisu. Miło się rozmawiało. Ja tam na serwis Kymco nie narzekam.

Odnośnik do komentarza

Ja na AK nie narzekałem   , pisałem nie raz że  drobne usterki  zdążają się we wszystkich nowych maszynach tak po prostu jest , jeżeli chodzi o jazdę to super sprzęt a wydech jeszcze lepszy ,po prostu twierdze ze w świętokrzyskiem nie ma serwisu Kymco ,a z byle powodu nie będę jeździł do Warszawy 

Odnośnik do komentarza

Są jednak zmiany modelowe AK 2018 vs 2019

Teraz mam zgryz czy brać ostatnie sztuki z wyprzedaży 2018 czy dołozyć i kupić 2019

Skuter chce kupić na długo obecne Kymco Downtawn 300 mam od 2011 i jeździ jak wsciekłe bezawaryjnie

Najbardziej boje się w AK tych cieknących przednich LAG ?

 

Tutaj fajny filmik opisujacy zmiany w modelu 2019

 

 

Odnośnik do komentarza

Ja mianowicie jestem bardzo pozytywnie zaskoczony spalaniem w lato przy zamontowanej krótkiej owiewce.

Komputer wskazuje 4,2 litra, co wobec jesienno-zimowych 5,1 czy 5,2 robi naprawdę spore wrażenie :)

Odnośnik do komentarza

Parę stron wcześniej pisałem o moich problemach z cieknącymi lagami i konieczności dwóch napraw w serwisie. Obecnie jestem po wymianach uszczelniaczy w obu lagach i problem na szczęście nie nawraca - po przejechaniu 2 tys. km. lagi suche. Nie było problemu z usunięciem awarii w ramach gwarancji, niemniej dwukrotnie musiałem płacić za transport AK do serwisu i z powrotem. Finał sprawy był taki, że firma Motor-Land stanęła na wysokości zadania i finalnie zwróciła mi koszty transportu za co dostają ode mnie plusa.

Również dostałem wezwanie do serwisu na wymianę modułu sterowania pracą reflektora głównego i czujnika ciśnienia w oponach - jednak z racji, że nie obserwowałem problemów z aku, zrobię to najpewniej przy kolejnym serwisie.

Również oglądałem filmik z upgradem AK 550 w 2019 roku i mam nadzieję, że kolejną akcją serwisową będzie przednia rolka pasa napędowego, powodująca znane pewnie większości użytkowników AK wycie przy prędkości 35-40km/h.

Co do osób wahających się nad zakupem... myślę że model z 2019 roku nie będzie już miał bolączek edycji 2017/2018, a wrażenia z jazdy jakie oferuje AK550 są na prawdę bardzo dobre - jedynym konkurentem o podobnej charakterystyce jest T-Max, ale czy warto dorzucać 15-tysięcy? To już każdy musi sobie sam odpowiedzieć.

Odnośnik do komentarza
15 godzin temu, kamatosek napisał:

Są jednak zmiany modelowe AK 2018 vs 2019

Teraz mam zgryz czy brać ostatnie sztuki z wyprzedaży 2018 czy dołozyć i kupić 2019

Skuter chce kupić na długo obecne Kymco Downtawn 300 mam od 2011 i jeździ jak wsciekłe bezawaryjnie

Najbardziej boje się w AK tych cieknących przednich LAG 

Hejże!!! Przecież cieknące lagi to jest śmieszny problem, wsiadasz na moto , odprowadzasz do serwisu i odbierasz tak samo jak po wymianie oleju....?

Ja mam przejechane już 10000km, lagi też robiłem, wymieniałem środkowy wyświetlacz bo przestał działać i to wszystko co było do wymiany.

Po ostatniej wycieczce dostałem propozycję odsprzedania skutera i ani myślę o zmianie bo sprzęt nie ma następcy?

Teraz mam do wymiany olej i z czystej ciekawości sprawdziłem jak wygląda ten stary olej i szok!!!  Wygląda tak jak by był wlany wczoraj, czysty!!! Następny olej biorę ten sam Yamalube!

Odnośnik do komentarza

By the way, "czystość" oleju przepracowanego świadczy: 1. o tym, że nie ma nieczystości w układzie smarowania. Lub 2. o tym, że olej ma słabe właściwości czyszczące układ smarowania.

To, że olej jest czasami "czarny jak sadza" przy słusznym przebiegu potwierdza tylko dobre właściwości czyszczące. To tak na marginesie i w dużym skrócie ? .

Odnośnik do komentarza
4 godziny temu, dr.big napisał:

By the way, "czystość" oleju przepracowanego świadczy: 1. o tym, że nie ma nieczystości w układzie smarowania. Lub 2. o tym, że olej ma słabe właściwości czyszczące układ smarowania.

To, że olej jest czasami "czarny jak sadza" przy słusznym przebiegu potwierdza tylko dobre właściwości czyszczące. To tak na marginesie i w dużym skrócie ? .

Biorąc pod uwagę że jestem pierwszym właścicielem, a olej Yamalube to nie są jakieś sisiuśki, oczywiście obstawiam pkt. 1!!!?

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

W nowym motorze z zapłonem iskrowym jakby olej robił się szybko czarny to byłoby dziwne. Co innego motor diesla z doładowaniem. 

Odnośnik do komentarza
Dnia 21.06.2019 o 10:51, Witek77 napisał:

Parę stron wcześniej pisałem o moich problemach z cieknącymi lagami i konieczności dwóch napraw w serwisie. Obecnie jestem po wymianach uszczelniaczy w obu lagach i problem na szczęście nie nawraca - po przejechaniu 2 tys. km. lagi suche. Nie było problemu z usunięciem awarii w ramach gwarancji, niemniej dwukrotnie musiałem płacić za transport AK do serwisu i z powrotem. 

Chyba żartujesz,  nie wymienili Ci uszczelniaczy lag po obu stronach w czasie 1 wizyty w serwisie??? To byłoby absurdalne,  i tak muszą rozebrać całe zawieszenie a same uszczelniacze są i tak w kompletach na obie strony. Chyba że źle zrozumiałem?

Odnośnik do komentarza

Cześć,

Wczoraj odebrałem moje AK po akcji serwisowej z Motor Land (Dziekanów).  Wymieniono moduły sterujące oświetlenia i czujników ciśnienia.

Dodatkowo zostały wymienione uszczelniacze lag (po obu stronach) plus regulacja manetki gazu.

Ogólnie cała akcja bez jakichkolwiek problemów, marudzenia itd. Szybko, sprawnie. W poniedziałek wstawiłem moto, w środę już było do odbioru.

Wszystko oczywiście w ramach gwarancji.  Muszę pochwalić Motor Land za jakość obsługi - w tym konkretnym przypadku nie mam żadnych zastrzeżeń.

Odnośnik do komentarza
  • Administrator
Dnia 24.06.2019 o 15:42, Paweł R. napisał:

Chyba żartujesz,  nie wymienili Ci uszczelniaczy lag po obu stronach w czasie 1 wizyty w serwisie??? To byłoby absurdalne

W/g mojej wiedzy, serwis ASO w Dziekanowie zawsze wymienia uszczelniacze parami. Ktoś tu wcześniej pisał, że miał wymieniony jeden co wydaje się faktycznie absurdem.

Odnośnik do komentarza
Dnia 28.06.2019 o 10:06, MariuszBurgi napisał:

W/g mojej wiedzy, serwis ASO w Dziekanowie zawsze wymienia uszczelniacze parami. Ktoś tu wcześniej pisał, że miał wymieniony jeden co wydaje się faktycznie absurdem.

Uszczelniacze wymieniono raczej skutecznie bo póki co nic nie cieknie. 

Ale tzw. akcja serwisowa to z mojego punktu widzenia wielki niewypał bo akumulator wyładowuje się tak samo szybko, o ile nie szybciej.

28 czerwca odebrałem AK po akcji serwisowej i tego samego dnia zrobiłem stosunkowo długą trasę, więc akumulator miał stan naładowania bliski 100%.  

Dzisiaj już nie udało mi się odpalić skutera, napięcie akumulatora: 11.3V.  W tym czasie nie był załączany zapłon, używane światła na postoju itd. - nic takiego co mogłoby przyspieszyć rozładowanie aku.  Będę zmuszony zdjąć szybę aby dostać się do zacisków i odpalić skuter z power banku. 

A jak u Was (dotyczy tych, którzy już byli na akcji serwisowej) - czy operacja coś radykalnie zmieniła?

Odnośnik do komentarza
16 godzin temu, Astonpiotr napisał:

Ja jeszcze nie byłem ale nie mogę uwierzyć w to że jeszcze szybciej akumulator pada....

Póki co odpaliłem awaryjnie.  Zrobię dłuższą trasę i przez kilka dni będę zaglądał jak się zachowuje napięcie akumulatora. 

Odnośnik do komentarza

Może warto by było zmierzyć jaki rzeczywiście prąd w spoczynku jest pobierany? Miernik wpiąć w obwód i będzie wszystko jasne.

Wytaptalkowane na Atari

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...