Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Rolki Dr Pulley


arturo-bb

Rekomendowane odpowiedzi

Widziałem jak chyba 16gr lub 15 kolega miał zainstalowane . Przyspieszenie miał dużo lepsze od mojego burka. Tylko obroty były wyższe. Producent Pully poleca do mojej 400 16-18gr. Wybrałem 18gr bo zależało mi na niższych obrotach w trasie. Dziś licznikowe 160 i 7200 obrotów . Wcześniej było ponad 9000. Wariator i pasek nowe oryginalne części .

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza

Przecież pisałem ze mi nie zależało na przyspieszeniu tylko na pozostałych zaletach jakie dają te rolki.

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza

A może ktoś zna jakąś sprawdzoną Apk-ę do zmierzenia przyśpieszenia, tak od 0-100km/h , lub elastyczność 60-100 km/h.

Wtedy można by zbadać miodność rolek.

Odnośnik do komentarza

https://play.google....eedometer&hl=pl

ale w przypadku "apek" i komórek problemem jest 1Hz GPS i niezbyt dokładne czujniki przeciążenia. Wiec tak naprawdę jako tako sensowne dane masz co 1s a wszystkie punkty pomiędzy to estymacja wartości.

Taki racelogic ma 10Hz GPS co bije apki i smartfony na głowę. Nawet najstarszy G-Tech byłby tu lepszy

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Zamiast walczyć o tysięczne sekundy,nie lepiej kupić biegowca???Skuter raczej inne ma zadania;tak sądzę...

No właśnie NIE.

Jak bym chciał biegowca to bym został na biegowcu.

Skuter ma tyle zalet że dla mnie bije go na głowę.

A rolkami tylko wyciągam z jego zapasu wszystko co można.

I nie chodzi mi o "tysięczne sekundy" tylko lepszą elastyczność i przyspieszenie przy wyprzedzaniu.

Moja Honda ma tak fabrycznie zestrojony napęd aby być kompromisem mocy i oszczędności paliwa.

Mam w nosie oszczędności.Teraz jak tylko zechcę mam 100% mom. obr. na kole i to w CAŁYM zakresie prędkości !!!

Odnośnik do komentarza
  • Sympatycy

Arturo znasz mnie.... "dwa w dół i ogień na tłoki" i nie zgodzę się z Tobą w kwestii "Jak bym chciał biegowca to bym został na biegowcu.

Skuter ma tyle zalet że dla mnie bije go na głowę." faktycznie jeśli chodzi o oddawanie mocy w mieście( i inne aspekty) skuter bije wszystko na głowę o tyle jeśli chodzi o trasę(chodzi o dynamiczne wyprzedzanie) i teren jest daleeeeko w tyle i żadne rolki/sprężyny/ inne czary nie zastąpią gearbox-a... sory ale takie są moje spostrzeżenia z mojego doświadczenia ( skromnego)

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Dlatego napisałem : DLA MNIE

Po szutrach też lubię polatać i oczywiście tu lepsze jest enduro. Ale 99% tras robię po asfalcie ( nawet tym mocno ciulatym ) i tu DLA MNIE skuter jest DE BEST.

Odnośnik do komentarza

cd. Rolki Pully

Nie mogłem sie powsztrzymać i musiałem dalej potestować mojego burka:

zgodnie z opisem producenta i wrażeniami innych Kolegów z forum rolki sprawiają, że silnik szybciej osiąga max moment obrotowy. Osiąga zatem szybciej max moc na starcie, a potem utrzymuje obroty dosyć długo wykorzystjąc optymalnie ten moment obrotowy (widać to na filmikach youtube). Czuć minimalnie szybsze przyspieszenie zwłaszcza w przedziale 60-120km/h, szybciej reaguje na starcie, zauważyłem także mniejsze spalenie o 0,2 litra na tej samej trasie przy prędkości 100-120km, wiadomo niższe obroty ciszej pracuje silnik. Maksymalna prędkość licznikowa 165km/h pewnie jakbym go trzymał dłużej może i doszłoby do 170km/h - ale po co ? Nie ma to dla mnie znaczenia. (warto tu zaznaczyć warunki pracy napędu : Oryginalne części : Nowy wariator, nowy pasek napędowy, olej Castrol Power 1 Racing 4T 10W50, temp otoczenia 26,5 stopnia. Eltylina 98 Ulimate. Nowy filtr powietrza. Przebieg skutera 26.000km (zrobiony pełny przegląd po 24 tys.w serwisie SUZUKI wymiana wszystkich płynów itd. Moja waga 82kg.

No cóż zauważyłem teraz jeden problem ze stabilnością na zakrętach opona ma jeszcze przyzwoity bieżnik, ale jest śliska powód (opona od nowości Bringstone Hoop - 6 letnia) Dziś zamówiełem Michelin Grip City. Nie wiem na ile to prawda, ale w serwisie powiedzieli mi , że opony w skuterach powinno się wymieniać sprawdzajac stan i wiek (to wiedziałem). Opona założona na motorze nie powinna być dłużej niż 4 lata. (Proszę nie mylić z rokiem produkcji - chodzi o czas użytkowania). Sądziłem, że 6 lat oponka wytrzyma , ale się myliłem)

Pozdrawiam i życzę innym użytkownikom zadowolenia z rolek Pulley.

Szerokiej Drogi życzę Koleżankom i Kolegom.

Odnośnik do komentarza

Wczoraj(nie mogłem się doczekać weekendu) wymieniłem roli Dr Pulley 26g Aprilia Atlantic 500. Co do wrażeń po dzisiejszej jeździe- przyspieszenie bardziej płynne(głądko się prowadzi, duużo mniejsze wibracje), brak poszarpywania przy wolnej jeździe, co do prędkości się nie wypowiem- nie wiem czy to zbieg okoliczności ale po wymianie rolek przestał działać licznik:) Będzie co robić w weekend :)

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

No cóż zauważyłem teraz jeden problem ze stabilnością na zakrętach opona ma jeszcze przyzwoity bieżnik, ale jest śliska powód (opona od nowości Bringstone Hoop - 6 letnia)

Ta opona jak dla mnie jest za twarda nawet jak jest nowa.( osobiście wywaliłem je po 8 tys )

Sądziłem, że 6 lat oponka wytrzyma , ale się myliłem)

Już 4 letnia będzie kiepska. ( szczególnie te twardsze jak właśnie Hoop. City Grip jest dużo lepszą oponą i bardziej miękką )

Na szczęście ja nie mam takiego problemu.Zmieniam opony min. raz w roku ( a zdarzało się że i dwa razy )

Odnośnik do komentarza

Cos tu nie gra wymienilem rolki pasek i siedze sobie na obwodnicy Ostrow Mazowiecka czekajac na asistans pasek zmielilo przy 140 sie urwal. I juz nie jestem taki happy z tej inwestycji

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza

O proszę Kordziuk czyżbyś do Bielska się wybierał? I chyba to nie wina rolek mam nadzieje bo sam będę wstawial.

Napisane na Commodore C64..;)

Odnośnik do komentarza

To nie przez rolki. Jeśli zostały dobrze zamontowane i z wariatorem było wszystko ok, to przecież w zakresie współpracy z paskiem nic się nie zmienia poza dynamiką zmiany przełożenia.

Odnośnik do komentarza
To nie przez rolki. Jeśli zostały dobrze zamontowane i z wariatorem było wszystko ok, to przecież w zakresie współpracy z paskiem nic się nie zmienia poza dynamiką zmiany przełożenia.

To co pasek przeciez nowy i po tygodniu aut ? Co prawda dobrze krecil licznikowo na s8 mialem nawet 170

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza

I jak Kordziuk - zapakowałeś się na lawete ? Przykra sprawa - wiem coś o tym. :(

To co - rolki Pulley masz do sprzedania :msn-wink:

Odnośnik do komentarza

23c7bf70d31cdb14807e2edd555dbaba.jpg

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Endriu bede walczyl

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza

A jakiej firmy pasek? Być może miał jakąś wadę... Z rozrządem w samochodzie też się czasami tak zdarza, że jest niby ok a jednak nawet nowe paski się zrywają. Rozbierzesz napęd i zobaczysz co tam się dokładnie stało. Oczywiście rolki w wario mogą być teraz źle ułożone, bo zerwany pasek nie rozpiera na zewnątrz talerzy wariatora.

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Może i coś jest na rzeczy.

Już było parę wpisów o zmielonym pasku po założeniu Pulley-i.

Najczęściej przy jeździe na maxa.

Ja w zeszłym sezonie zrobiłem ok 10 tyś na tych rolkach i nic się nie działo ale nie przekraczałem 150km/godz.

Kolega tak długo jak jechał moim tempem też miał spokój. Jak poszalał to zmieliło :confused:

Widać trzeba cieszyć się z dynamiki a nie zapindalać do odcinki.

Odnośnik do komentarza

W wolnej chwili poszukam na zagranicznych forach informacji na ten temat. Jeśli faktycznie tak jest i takich przypadków jest więcej, to pytanie z czego to może wynikać.

Odnośnik do komentarza

Arturo to prawda pojechalem moze z 30 kilometrow na maxa i o dziwo poczatkowo tak krecil do 150 ale trzymajac rolgaz do konca zaczal po jakims czasie 160 i dalej o dziwo 170 ale po odpuszczeniu czulem dziwne wibracje mrowienie ale 20km musialem jechac 90 do 110 wyszkow ostrow trasa w budowie a po wyjsciu na obwodnice ostrowa odkrecilem na maxa i przy 140 strzal juz wiedzialem ze to koniec i laweta. No coz od rana walczymy ale jesli to co piszesz max 150 to zostaje Tmax

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
  • Sympatycy

Panowie podstawowa sprawa to taka że "rolki" Pulley-a lub rolki typ "D"( zwał jak zwał) bardziej odpychają przeciwtalerz wypychając bardziej pasek na zewnątrz wariatora co za tym idzie bardziej jest zaciskany przez talerze korektora momentu/sprzęgła + obroty i to niemałe bo jest potrzebna duża siła odśrodkowa do takiego wypychania rolek..... kiedyś musi.... się to zepsuć niestety, taka jest moja teoria z czasów kiedy "bawiłem się w tuning" :)

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...