Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Rolki Dr Pulley


arturo-bb

Rekomendowane odpowiedzi

Zamówiłem do swojego Dr.Pulley sliding pieces SP2613-Y oraz Dr.Pulley Sliding roll SR2613/8-18 . 18 gramów.

Nie mam jakoś zaufania do dużo lżejszych a obecne osiągi są w sumie wystarczające dla mnie. Tylko wkurza mnie to szarpanie przy ruszaniu oraz takie wahnięcia prędkości przy 40 - 50 km/h . Pod koniec października planuję przegląd 12 tys km i przy okazji wymianę . Zobaczymy czy będzie lepiej. :)

Odnośnik do komentarza

Ja w swoim Burku założyłem puleye 19 G. Przy rozebraniu i zważeniu starych też były 19 g. Standardowo do tego założyłem nowy pasek mitsuboshi oraz sprężynę mocniejszą polini aby był lepszy start bez ślizgania. W obserwacji zauważyłem tylko że start jest podobny jak na starych rolkach a prędkość maksymalna troszeczkę wyższa. Ale co najważniejsze zmniejszyła się ilość obrotów silnika prawie o 1000 w dół co daje możliwość szybszej jazdy przy mniejszych obrotach silnika i to jest najważniejsze. Zmieniła się także charakterystyka przyśpieszenia oraz drgania które są przenoszone na motocykl. Jazda teraz jest całkowicie inna. Podczas przekraczania prędkości około 90 km/h obroty spadają jakby zmieniło się na wyższy bieg. Ja musiałem sie na początku do tego przyzwyczaić. Po zmniejszeniu obrotów nie ma spadku prędkości i przyśpieszenia jak by sie mogło wydawać. Po prostu udało sie prawidłowo trafić w przełożeniu na odpowiedni moment obrotowy silnika na przełożenie mocy.

Wysłane z mojego HUAWEI ATH-UL01 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
11 godzin temu, wojtek_pl napisał:

Zamówiłem do swojego Dr.Pulley sliding pieces SP2613-Y oraz Dr.Pulley Sliding roll SR2613/8-18 . 18 gramów.

Nie mam jakoś zaufania do dużo lżejszych a obecne osiągi są w sumie wystarczające dla mnie. Tylko wkurza mnie to szarpanie przy ruszaniu oraz takie wahnięcia prędkości przy 40 - 50 km/h . Pod koniec października planuję przegląd 12 tys km i przy okazji wymianę . Zobaczymy czy będzie lepiej. :)

Witam. Nie zapomnij opisać wrażenia z jazdy. Mnie też czeka pewnie wymiana.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza

dokladnie ten sam zestaw czeka u mnie na montaz. nie wiem czy zdaze w tym sezonie... :o co ale juz wmontowalem, to filtr K&N. w samochodzie tez mam... tam ale wyczuwalnych zmian nie ma. w burku tak... nie tylko dzwiekowe. z tej inwestycji jestem zadowolony. ciekaw jestem, jak to bedzie wygladalo z rolkami

Odnośnik do komentarza

Jak cofniecie się do 3 strony tego wątku to tam kolega alempicki zamieścił link do strony producenta.

Wojtek_pl  -  wygląda na to że masz zamontowany nie oryginalny wariator.  No chyba że w modelu 2012 była jakaś zmiana ?

Odnośnik do komentarza

Puleye zamontowane, bez ślizgów, bo nie pasowały. Wymieniony wariator na nowy, świeca i filtr powietrza, Między innymi. Przy okazji przeglądu. No i sprzęgło odszkliwione (profilaktycznie znaczy się przetarte papierem ściernym)

Znaczy jeździ zupełnie inaczej. :D

Przyspieszenie od zera poprawiło się, jest bardziej płynne i zdecydowanie muszę teraz uważać na prędkościomierz.:D

Za to spadły obroty przy wyższych prędkościach, zgodnie z opisami innych. Póki co za mało przejechałem aby opisać wszystkie wrażenia ale jest lepiej. Częściowo jest to na pewno wynik wymiany wariatora bo pasek przestał się ślizgać.

Dnia 21.10.2016 o 09:18, EndriuBis napisał:

Wojtek_pl  -  wygląda na to że masz zamontowany nie oryginalny wariator.  No chyba że w modelu 2012 była jakaś zmiana ?

Nie wiem. Z trudem dałoby się je wepchnąć w tą stalową blachę a na prowadnicach w wariatorze miały duży luz. Mechanik nic nie mówił, że wariator nieoryginalny. Tyle że zużyty strasznie.

Ten szerszy w środku to Dr.Pulley.

d36b8af294a052d8gen.jpg

Odnośnik do komentarza

zamierzam wymienić Majce rolki na Pulleya, natomiast czytając opinie zostanę chyba, przy standardowej ich wadze....
Będę wdzięczny za rady, może ktoś już wymieniał w majesty 400?

PS. mam wariator malossi, ale to chyba nie powinno mieć negatywnego wpływu...

Odnośnik do komentarza
4 minuty temu, AndrzejPK napisał:

zamierzam wymienić Majce rolki na Pulleya, natomiast czytając opinie zostanę chyba, przy standardowej ich wadze....
Będę wdzięczny za rady, może ktoś już wymieniał w majesty 400?

 

Ja bym dał ciut lżejsze bo skuter może nie osiągnąć prędkości maksymalnej przez zmniejszenie obrotów silnika przy dużych prędkościach, ale niech to jeszcze ktoś potwierdzi bo nie wiem jak to wygląda w mocniejszych skuterach.

Odnośnik do komentarza

Rolki Pulleya dają frajdę większą niż oryginały,ale należy zachować czujność przy ich użytkowaniu. Dzisiaj rozebrałem napęd i widzę że dwie rolki się obróciły,są duże ślady przytarcia na rolkach.  Teraz testuję porady arturo-bb i użyłem smar suchy z teflonem.Po założeniu i przesmarowaniu jest super -bez wibracji .Ale czas pokaże czy to ma sens.Oczywiście opisze po pewnym przebiegu.A powodem rozebrania były właśnie wibracje podczas ruszania ,nieco większe niż kiedyś.

Odnośnik do komentarza

Suchy smar teflonowy pomoże ale na chwilkę. W moim odczuci aby rolki się nie obracały niestety nie można ze zbyt wysokich obrotów ostro heblować. 
Sporo ci da podpiłowanie gwiazdy tak by rolka pulley-a nie opierała się o jego kant 
Wtedy się już nie niszczą. 

Z moich odczuć 
roli pulley neistety mają też swoje wady
szybciej niszczą napęd. 

Odnośnik do komentarza

Nie za bardzo rozumiem stwierdzenie "szybciej niszczą napęd". Jeśli suwaki są zamontowane poprawnie, to znaczy zatroszczyliśmy się o to, żeby nie było ostrych krawędzi na dzwonie(jak kto woli gwieździe) wariatora, mamy dobre ślizgi nie powodujące zacinania się wariatora(najlepiej dr.pulley - są szersze i pozwalają łatwiej otwierać wariator), to co takie suwaki mogą niszczyć? Jest tylko jedna możliwość - w niektórych przypadkach, z tego co wiem dość rzadkich, pasek może wyjść trochę za wysoko i może ocierać o obudowę , co prowadzi do zniszczenia paska. Pomijając tę możliwość, czyli pasek nie ociera o obudowę i pracuje w swoich granicach, oraz suwaki przesuwają się bez zacięć po gładkiej powierzchni, to raczej nie ma możliwości, żeby coś się niszczyło. Oczywiście podwyższone obroty silnika powodują szybsze zużycie w zasadzie wszystkich podzespołów skutera, ale to chyba nie o to chodzi. Moim zdaniem z całego napędu szybciej może się zużyć tylko pasek z racji większych naprężeń. Ale to tylko gdybanie, bo o ile nie stosuje się mocniejszej sprężyny centralnej, to naprężenia nie powinny być większe niż przy zwykłych rolkach, no chyba że ktoś jeździ cały czas z prędkościami maksymalnymi, gdzie pasek przy pulleyach rzeczywiście może być mocniej napinany. Reasumując przy poprawnej eksploatacji suwaków pulleya moim zdaniem tylko pasek może się szybciej zużyć.

Odnośnik do komentarza

Mogę tylko potwierdzić słowa przedmówcy. U mnie rolki Dr Pulley mają już przelatane ok 7000 km i nie posiadają żadnego śladu zużycia i nie udało mi się jeszcze ich obrócić a jeżdżę różnie ;)

Odnośnik do komentarza

Troszkę wyjaśnie.
Moje puleye obecne a są to już 3 rolki które zjeździłem mają około 8-10 tys i też są spoko przytarte równo- ale tu nie chodzi o zużycie wariatora i gwazdy w środku 
oprucz ślizgów które wycierają się dla mnie dość szybko.
Czy napęd zużywa się szyciej - oczywiśćie odnosze się tylko do Burgman 400 . I NAPISZĘ JAK NAJBARDZIEJ TAK - ALE JAKOŚĆ DO CENY MA SIĘ KU PULLEY 

Ad.2 Jak rolki pulley są w wariatorze to powodują jego szybsze ściskanie co wiąże się z wiekszą siłą oddawaną na pasek i dzieki temu szybciej zyżywają się okłądziny cierne wariatora i przeciwtalerza. A także oklądziny sprzegła - robią się rowki 

Tu ja w swoim przypadku miałem ślizganie sie na sprzęgle (szybsze wycieranie okłądzin sprzegła) więc zastosowałem twardszą sprężyne + 20 % wobec czego częściej musze wymienić wariator i przeciwtalerz jak okłądziny sprzęgła. 
Nie mówiąc już jak dostaje w dupe oryginalne okładziny cierne dzwona i sam dzwon. 
U mnie zasotowałem malossi - piszczy troszkę mniej jak oryginał.   
Przypominam odnoszę się do Burgman 400 a on ma miękki napęd. 
Moze u was w innych jest inaczej 
Nie odnoszę się też do 125 bo u nich wariator i przeciwtalerz jest malutki jak 50cc - moze nie ma takich sił jakie musza być w 400 - sam nie wiem 
widziałęm napędy xmax 125, - innych tez nie 

nikogo nie chciałem urazić swoją wypowiedzią. 

Odnośnik do komentarza

Jak wiadomo 2 tygodnie rozbierałem napęd ze względu na drgania przy ruszaniu,wtedy po wyczyszczeniu użyłem suchy smar. Wczoraj przy ruszaniu i to bardzo spokojnym usłyszałem niepokojący dżwięk, który ustawał po kilku sekundach jak również po odjęciu gazu{coś jakby pasek uderzał o obudowe}.Niestety drgania powróciły po kilku dniach jeżdżenia.Po rozebraniu napędu całego ,nawet rozebrałem sprzęgło i przeglądałem czy któraś sprężynka nie walnęła,nie stwierdziłem nic,pomiary paska okładzin-wszystko w normie. Postanowiłem założyć rolki oryginalne które to zostały zastąpione Pulleyami i miały przebieg 22000 km. Jazda testowa kilkanaście kilometrów nie wykazała już usterki.Wniosek w tym przypadku:rolki Pulley które zakupiłem w 04.2016 i przejechałem do teraz 6.000 km są nic nie warte.Pytanie czy to w ogóle były oryginalne rolki. Zakupiłem je przez internet w sklepie w Holandii.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...