Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Rolki Dr Pulley


arturo-bb

Rekomendowane odpowiedzi

10 godzin temu, zygmek68 napisał:

.................Wniosek w tym przypadku:rolki Pulley które zakupiłem w 04.2016 i przejechałem do teraz 6.000 km są nic nie warte.Pytanie czy to w ogóle były oryginalne rolki. Zakupiłem je przez internet w sklepie w Holandii.

A pewny jesteś że rolki były założone prawidłowo ? Pulley-e bardzo łatwo założyć odwrotnie.

Odnośnik do komentarza

Ostatnio z ciekawości rozebrałem wariator i wyciągnąłem pulleye po przebiegu 5000km. Nic się nie przekręciło, rolki są trochę przytarte od strony styku z dzwonem(jak kto woli gwiazdą), czyli w miejscu największego tarcia. Przytarcie jest równe na wszystkich bloczkach i nie wpływa na jazdę, szacuję, że jak się jeszcze mocniej przytrą to może lekko spaść prędkość maksymalna, ale to tylko moje gdybanie. Póki co wariator wyczyszczony, bloczki z powrotem założone, nie widzę, żeby zużycie było większe niż standardowych rolek. Jedynym minusem w moim przypadku (people gt 300i) jest lekkie zawahanie obrotów przy 60-70 km/h przy sprincie na max. Miałem to od początku, więc nie ma nic wspólnego z zużyciem. Po założeniu mocniejszej sprężyny centralnej praca się wygładziła i zamiast zawahania obrotów miałem ich minimalne obniżenie, ale ostatnio to wróciło, prawdopodobnie sprężyna trochę siadła i już nie napina paska tak mocno jak wcześniej. To jest jedyny minus i to bardzo mały. Przyspieszenia są bardzo dobre, prędkości przelotowe lepsze niż na serii, żadnych dziwnych drgań nie ma. Przypomnę tylko, że mam założone ślizgacze dr.pulley oraz ogradowane krawędzie dzwona(gwiazdy), bo na początku jak nie zatroszczyłem się o ten dzwon, to rolki się trochę podrapały a i drgania przy ruchu paska w dół podczas hamowania silnikiem były obecne.

Daj zdjęcia bloczków z każdej strony, może coś da się ustalić.

Odnośnik do komentarza

Na prośbę kolegi zygmek68 umieszczam zdjęcia jego pulleyek. Może ktoś dostrzeże coś ciekawego. Po kliknięciu jest pełny rozmiar.

7c0fe4b6239c1133med.jpg

f2ba9e40b6759e81med.jpg

3ecc714b65164c91med.jpg

245f10c8f687872bmed.jpg

86a19a269b38f0e4med.jpg

d5e6fc5b57bec8d6med.jpg

13ef061240861f1emed.jpg

ec2d43ab0c777d13med.jpg

Odnośnik do komentarza

Na zdjęciach nie widać (a przynajmniej ja nie widzę) jakiegoś nadmiernego zużycia. Jeżeli waga się zgadza i dobrze jest dobrana to wszystko powinno być OK.

Problem musi być w innym miejscu. 

Odnośnik do komentarza

Pulley zaleca rolki o wadze 10-15% niższej od wagi oryginału. Pytanie, może ktoś testował jak zachowuje się napęd po założeniu rolek pulleya, o wadze rolek oryginalnych? I jeszcze jedno pytanie jak najlepiej(w jaki sposób) zwiększyć wagę tych rolek. Jestem gotów poeksperymentować na własnym sprzęcie jego zachowanie przy różnych wagach rolek.

 

Odnośnik do komentarza

Tulejki w srodek dotoczyc i bawisz sie wagą

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka

Mozesz tez wyjac orginalna i dotoczyc swoja jak chcesz zejsc w dol na wadze

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza

Moim zdaniem zawsze warto pobawić się wagą bloczków. Zalecenia producenta są bardzo ogólne i nie zawsze się sprawdzają. Przykład downtowna i people będzie tu dość dobry.

Oba mają ten sam silnik, wariator, pasek itd...różnią się mapą zapłonu i w konsekwencji innym przebiegiem momentu obrotowwego i mocą maksymalną. W skrócie people ma niższą moc maksymalną i dostępną przy niższych obrotach (7500 vs 8500) oraz wyższy moment obrotowy dostępny 500 obrotów/min niżej. Efekt jest taki, że polecane przez posiadaczy downtowwna bloczki o wadze 14 gr nie są optymalne do peopla. Zbyt bardzo podwyższają obroty, przez co silnik nie pracuje w zakresie, w jakim powinien pracować. People na bloczkach 15 gram jeździ lepiej. Oczywiście bardzo upraszczam, bo różnic jest więcej i w rożnych zakresach prędkości, ale generalnie bloczki 15 gram wypadają jednak lepiej od 14 gramowych zwłaszcza na trasie. Gramatura oryginalnych rolek to 15,4 grama. Z tego co pamiętam kolega nurider też polecał bloczki jednak zbliżone wagowo do orygnałów zarówno w peoplu jak i xcitingu 400. Pytanie jak jest w Symie 400. Trzeba sprawdzić, nie ma innej drogi.

Z drugiej strony cały czas zastanawia mnie jak bloczek może się obrócić...być może problem jest w kształcie, bo nie do każdego skutera pulleye wyglądają tak samo.

Tu są pulleye do peopla z widoczną powierzchnią styku w dzwonem(gwiazdą) wariatora - jest oda dość długa w porównaniu do tej samej powierzchni na bloczkach do syma. Porównajcie.

d6e22d755b050af5med.jpg

Widać też zarysowania od nieogradowanego dzwona (pisałem o tym wcześniej).

 

Odnośnik do komentarza

A ja mam pytanie jaka jest waga oryginalnie montowanych rolek w downtownie 300 bo tak myślę zmienić o gram więcej na każdej. Tylko nie wiem jaki jest oryginał

Odnośnik do komentarza

Wykonałem trochę prowizoryczne podniesienie wagi rolek do mojego syma .Oryginalne mają 15 gr., pulley  zaleca,i takie są w sprzedaży-13 gr. Takie też założyłem ,po ok. 6 tys. km zaczęły się duże drgania przy ruszaniu.Duże to pojęcie względne ,każdy to odczuwa inaczej,ale dla mnie były to  za duże drgania.Rozebrałem napęd przeczyściłem i potraktowałem suchym smarem .Było fajnie ,ale przez chwilę. Pojawiły się jeszcze większe drgania przy ruszaniu po kilkuset kilometrach.Myślę że zastosowanie suchego smaru nic nie pomaga. Rolki Pulleya  z 13 gr przerobiłem na 14.6 gr. czyli blisko oryginału. Taka wartość wyszła przypadkowo. Pierwsze kilometry na takim zestawieniu i mogę stwierdzić że to powinno być fabryczne ustawienie wagi ,oczywiście rolek Pulleya, nie ma potrzeby w moim przypadku stosowania rolek 10-15 % lżejszych od fabrycznej wagi.Skuter przyspiesz lepiej niż na oryginalnych, prędkość obrotowa ok.4 tys obr/min i można jechać od ok.50 -85 oczywiście delikatnie operując manetką gazu. Wjechałem na autostradę i prędkość 120 km osiąga się obrotami ok.5200/min..Jutro jadę w góry i tam przetestuję to dokładnie i opiszę wrażenia.Jak wiadomo na początku zawsze jest fajnie bo inaczej,ale jak zrobię ok 400 km w trasie to myślę, że potwierdzę lub obalę swoje teorie.

Odnośnik do komentarza

Ja dziś też lecę w góry - wielka pętla Bieszczadzka zaplanowana na sobotę. Jak bym widział białego maxsyma, będę ostro machał :)

Odnośnik do komentarza
Dnia 3.08.2017 o 22:35, Hipolit napisał:

zygmek68 jak podniosłeś wagę rolek?

Teraz konkrety.Skuter rusza (przy delikatnym odkręceniu manetki) od 2600-2700 obrotów. Pojawiają się delikatnie drgania jak przystało na 1 cylinder,do zaakceptowania.Dalej przechodzi na 4000 ob/min i można tak rozpędzać się od 40-75 km/h. Prędkość  80-100 osiąga nie przekraczając 5 tys.obr/min. Na prostym odcinku drogi po ustabilizowaniu prędkości  wygląda to tak:130 km/h-6 tys.obr/min------120 km/h-5.500-----------110km/h-5000 obr/min. Podczas ruszania z bardziej odkręconym gazem brak wibracji. Ruszając zdecydowanie obroty wskakują na ponad 5 tys i dochodzą do ok 6 tys. aż do prędkości ponad 100 km/h .Ogólnie na tak dociążonych rolkach skuter jeżdzi zdecydowanie lepiej niż na oryginałach  15 gr. NA 13 gr. pulleych był trochę zrywniejszy lecz obroty też były wyższe. Dlatego myślę, że każdy powinien pokombinować z wagą rolek i dopasować do swoich preferencji i możliwości napędu posiadanego sprzętu.A rolki dociążyłem w sposób bardzo, a to bardzo prosty.Arkusz blachy mosiężnej ,a może miedzianej (nie  wiem nie mam pojęcia) o grubości 0.1 milimetra pociąłem nożyczkami do papieru na paski odpowiadające szerokości rolek Pulleya. W moim przypadku ok 16mm szer. i ok 4 cm długości co dało masę 1.5 gr. Paski te w połączeniu z rolkami o masie 13 gr dały 14.5 gr. Wyprofilowane paski na kształt otworu w rolce zamontowałem za pomocą kleju. I ten zabieg podniósł wagę do 14.6 gr.Zrobiłem ok 300 km i się nie rozleciało. Nie sprawdzałem prędkości max bo nie chciałem prowokować awarii  tak daleko od garażu,kilka tygodni temu te same rolki będące w oryginalnej wadze 13 gr. obróciły się z nieznanych powodów. Test trwa nadal jak się coś uwali to się pochwalę.

Odnośnik do komentarza

Dobra zamawiam pulleye. Zdecydowałem się na 25 gramowe. Cięższe znalazłem tylko w USA. Nie chcę długo czekać. W razie czego podniosę im wage sposobem tu opisanym. Czy razem z rolkami powinienem zamówić ślizgi pulleya?

Odnośnik do komentarza

Zamówiłem pulleye w maksor scooterparts. 29.08 niby jej wysłali, ale nie uzupełnili numeru przewozowego. Zero odpowiedzi na maile. Póki co poziom zadowolenia z szybkiego zakupu mi spada. Ciekawe, czy uda mi się je przetestować jeszcze w tym sezonie...

Odnośnik do komentarza

Ja kupuje tam rolki i moga isc do miesciaca czasu 
moze nie ma takich na stanie i czeka na dostawe  
nie oczekuj zawsze ze jak cos zamowisz to odstaniesz w 48 godzin
waze bys dostal bez pomylki 

Odnośnik do komentarza

mkapilkr sprawa się wyjaśniła. Dziś dostałem przesyłkę. Sklep wysłał ją tańszym listem, dlatego szła dłużej. Ale to nie problem. Mogli mnie o tym poinformować. Gorsze jest to, że mają bałagan. Zamówiłem rolki 25g, a dostałem 24g - dobrze, że odpowiedniego rozmiaru. Slidery dostałem SP2015-K, a zamówiłem SP2318-J. Zaraz piszę reklamację.

Dostałem odpowiedź ze sklepu - szybko :)

Dowiedziałem się, że 24g są takie same jak 25g. Brak mi argumentów dla tej tezy. Ale z tym sobie poradzę. Wagę da się podnieść. Natomiast jedne i drugie ślizgi są podobno takie same. Pozostaje mi spróbować to zamontować i się przekonam. Oby pasowało :)

17:32

Doszliśmy do porozumienia. Wyślą mi ślizgi 2418, bo podobno do Hondy są lepsze. Te które dostałem mam odesłać.

Co do rolek sprzedawca twierdzi, że 24g dają lepsze osiągi. Zobaczymy :-D

Odnośnik do komentarza

Witam wszytkich burgmaniakow i nie tylko! Jestem tutaj nowy ale przyznam ze dwa razy przeczytałem 10 stronny temat odnośnie rolek dr. pulley. Mam dylemat ktore rolki wybrać czy 26x13 17g (dostępne tylko za granica) czy 26x13 19g dostępne w naszym kraju. Teraz pytanie do tych co użytkują 17g i 19g jaka jest różnica i odczuwanie tych dwóch gram podczas jazdy w mieście i na trasie? Oraz jak to ma sie do obrotów? Nie ukrywam ze najbardziej dbam o ekonomie ponieważ robię dość długie trasy. Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza

Poniżej opis mojej modyfikacji którą zrobilem w swoim poprzednim burku.
Ja w swoim Burku założyłem puleye 19 G. Przy rozebraniu i zważeniu starych też były 19 g. Standardowo do tego założyłem nowy pasek mitsuboshi oraz sprężynę mocniejszą polini aby był lepszy start bez ślizgania. W obserwacji zauważyłem tylko że start jest podobny jak na starych rolkach a prędkość maksymalna troszeczkę wyższa. Ale co najważniejsze zmniejszyła się ilość obrotów silnika prawie o 1000 w dół co daje możliwość szybszej jazdy przy mniejszych obrotach silnika i to jest najważniejsze. Zmieniła się także charakterystyka przyśpieszenia oraz drgania które są przenoszone na motocykl. Jazda teraz jest całkowicie inna. Podczas przekraczania prędkości około 90 km/h obroty spadają jakby zmieniło się na wyższy bieg. Ja musiałem sie na początku do tego przyzwyczaić. Po zmniejszeniu obrotów nie ma spadku prędkości i przyśpieszenia jak by sie mogło wydawać. Po prostu udało sie prawidłowo trafić w przełożeniu na odpowiedni moment obrotowy silnika.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza

Czytałem właśnie trzeci raz Twoja wypowiedz z wcześniejszych tematów ale dzięki za dobre chęci. Jezeli chodzi o drgania o lekki uślizgu paska (z dźwiękiem piszczenia) to jest lepiej? Sprężyny nie mam zamiaru wymieniać a pasek jak juz kupiłem od gościa to jest mitsuboshi wymienił zaraz przed sprzedażą na co miał rachunek poza tym był z forum burgmanii :) a jezeli chodzi o ślizgi to jaki jest koszt i mógłbyś podać mi jakieś oznaczenie? Bo nie wiem czy seryjne zostawić rownież :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza

Jak widzisz z mojego opisu ja wymieniałem komplet. Całość pasek, sprężynę, rolki po wymianie wszystkie właśnie piski, szarpania, drgania ustąpiły. Motocykl startował od dotknięcia gazu nie było żadnych drgań i pisków, szarpnięć. Duży wpływ na to właśnie ma wymiana sprężyny.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...