Administrator MariuszBurgi Opublikowano 29 Grudnia 2015 Administrator Opublikowano 29 Grudnia 2015 tak w skrócie ten model jest nie najmłodszy i trafić sp1-2 w dobrym stanie graniczy z cudem I to jest główny problem w naszym kraju. Zdecydowana większość moto-sport (pewnie się nie pomylę jak napiszę 95%) sprzed 1,2 czy 3 dekad to w PL wraki... i często opinia opiera się o taki zajechany egzemplarz. Tak samo jest ze skuterami... ileż to razy słyszałem, że np. BMW C1 ma awaryjny motor Rotaxa ... bo ludzie kupują odpady a później zła opinia roznosi się echem po forach
Lucjan73 Opublikowano 29 Grudnia 2015 Opublikowano 29 Grudnia 2015 Raz w mojej krótkiej karierze miałem motocykl z silnikiem V była to Honda NTV 650 Revere - moim zdaniem bardzo udany silnik. "Gulgot" V-ki to poezja no i ta moc od samego "dołu".
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 29 Grudnia 2015 Administrator Opublikowano 29 Grudnia 2015 Dźwięk V2 jest lux . Moje doświadczenie z V2 (rok 2003) jest trochę, jakby... z innej bajki HD, motor V2, rocznik '99, nota bene pierwszy rok kiedy HD zastosowało układ zasilania wtryskiem. Dziwny to był "napad"... było - minęło Wracając do VTR 1000 SP1... bezawaryjne moto (oczywiście jeśli znajdziemy odpowiedni egzemplarz, tyczy się wszystkiego co ma swoje lata). Bazując na opiniach ludzi, którzy jeździli przez lata tym modelem - daje mega frajdę z jazdy. Ciągnie z dołu... jak to gdzieś ktoś napisał, jak Teresa Orlowski Dziś ma opinię już kultowego moto co widać po cenach ładnych używek (nie w PL). Można oczywiście narzekać na niewygodną pozycję i twarde siedzisko... ale jak to w większości tego typu 2oo. Niektórzy twierdzą, że bardzo przydałby się amorek skrętu... ale to znowu jak ktoś zamierza dziczeć na torze lub latać na gumie. Spalanie 7-12 l/100 km nie powinno nikogo dziwić. Do uzyskiwania "oszczędności" są inne jednoślady
Kubowy Opublikowano 29 Grudnia 2015 Opublikowano 29 Grudnia 2015 Przez ostatnie prawie 8 lat jeździłem Hondą NT 650-V Deauville (w zasadzie to ten sam motocykl Revere tylko z rozbudowanymi owiewkami) Polecam wszystkim ten silnik, bardzo elastyczny, fajnie ciągnie od niskich obrotów. w ogóle jak ktoś lubi niskie obroty to silnik dla niego, małe spalanie w granicach 4,5 - 4,8 l/100km. Mam bardzo pozytywne wspomnienia.
Geni Opublikowano 30 Grudnia 2015 Opublikowano 30 Grudnia 2015 Ja też kilka V-ek oblatałem od NTV650 Revere poczynając, przez Kaeasaki Vulcan 900 i dwa Ducati MTS i GT, w tym jeden z sucharem. Mają one swoje zalety i wady i jeżeli decydowałbym się jeszcze na V-kę, to raczej na spokojną. Sportowe V-ki z lekkimi kołami zamachowymi to po pierwsze cholerne nerwusy i kontrolę trakcji trzeba mieć zainstalowaną w prawym nadgarstku na mokrym, a po drugie wibracje potrafią naprawdę człowieka zmęczyć.
dr.big Opublikowano 30 Grudnia 2015 Opublikowano 30 Grudnia 2015 Geni, zastanawiałem się nad Ducati 748 Limit, 916. 996, Mille 1000 i jeszcze kilkoma... Ale "przetarg" wygrywa SP... Szukam czegoś w stylu "klasycznego sporta" z delikatnym niuansem "kultu"... Ma cieszyć moje oko i służyć do kilku kilometrów w roku... A że komuś może się nie podobać? No i co z tego ? PS. I zeby rozwiać wątpliwości, rozmawiamy tu oczywiście o moto w odpowiednim stanie, żadnych pokleconych gruzach i innych "jajkach niespodziankach ze wskazaniem licznika" ... Historia przebiegu i serwisu to podstawa... Oraz liczba właścicieli ograniczona do max. 2- 3 przy tym roczniku.
Geni Opublikowano 30 Grudnia 2015 Opublikowano 30 Grudnia 2015 Oko właściciela ważna rzecz . U mnie pierwsze miejsce na półce z marzeniami ma zawsze Ducati 999R - kolega posiada i jest to cudo. Są też sprzęty z innych kategorii: 1) zwariowane dwusuwy: Suzuki RG500Gamma, Yamaha RD500/RZV500R albo Honda NS400R. 2) 6 w rzędzie: Honda CBX 1000, Kawasaki Z1300, albo Benelli 750/900sei. 3) piękny sport klasyk: Moto Morini 3 1/2, Ducati Pantah. 4) niezbyt piękne techniczne ciekawostki: Kawasaki Z750Turbo, Suzuki RE5 z silnikiem wankla. 5) japońskie podejście do tematu zwinny i sportowy: Honda NSR250R, Honda VFR400, Kawasaki ZXR400, Honda CBR400RR 6) lata 20-te, lata 30-te: DKW SB500, Scott Squirrel i pochodne. 7) śmiechowo-skuterowo: Osa, Lambretta i Vespa w dwusuwie. Pewnie jeszcze parę motomarzeń by się znalazło (tak z 30) .
marek_m Opublikowano 30 Grudnia 2015 Opublikowano 30 Grudnia 2015 Marzenia to podstawa Ja się teraz rozglądam za BMW R1200R (od 2011). Co prawda to nie klasyk, ale golasy, od zawsze podobały mi się najbardziej
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 30 Grudnia 2015 Administrator Opublikowano 30 Grudnia 2015 5) japońskie podejście do tematu zwinny i sportowy: Honda NSR250R, Honda VFR400, Kawasaki ZXR400, Honda CBR400RR Kiedyś, cirka 20 lat temu, założyciele aktualnego Motorlandu ściągali z JP różne jednoślady. Głównie skutery 50-125 ccm. Byłem u nich >częstym< gościem . W którymś transporcie wrzucili do kontenera na próbę kilka CBR400RR, rocznik '92. Jedną nawet dzień jeździłem i... w sumie to do dziś nie wiem jak to się stało, że jej wtedy nie pozyskałem Wracając do V2, zapomniałem jeszcze o dawnych, krótkich epizodach z Virago 1100 (wers.Canada) '96 i Shadow 600 '97 (wers. US). Jedyne co pamiętam to, że VT jeździła w zakrętach lepiej od XV, generowała mniej wibracji ale z pasażerem XV robił sezon za turystyka i... mógł więcej. VT była za to super na miasto. Ze względu na dużą ilość armatury... a co za tym idzie konieczności spędzania sporej ilości czasu z pastą do chromów i ścierką, moto cruiser/chopper zostały przeze mnie dawno temu zapomniane.
Geni Opublikowano 30 Grudnia 2015 Opublikowano 30 Grudnia 2015 Mało wtedy brakowało, a również kupiłbym taką CBR-kę. Sprowadzali też motocykle, które do dziś uważam za jeden z wzorów fajnego enduro - Hondy XLR250 Baja.
dr.big Opublikowano 31 Grudnia 2015 Opublikowano 31 Grudnia 2015 (...)1) zwariowane dwusuwy: Suzuki RG500Gamma, Yamaha RD500/RZV500R albo Honda NS400R. (...) Czas "wściekłych" dwusuwów" i GP500 ... Dzisiaj przerastają już ceny (nawet w porównaniu do innych o większej pojemności) ich nowych ... No i raczej kto ma, ten z łap już nie wypuszcza ... O takich "rodzynkach" to nawet nie ma co gadać... Lepiej zająć się jakimiś osiągalnymi dla zwykłego zjadacza chleba ...
dr.big Opublikowano 19 Stycznia 2016 Opublikowano 19 Stycznia 2016 (...) ileż to razy słyszałem, że np. BMW C1 ma awaryjny motor Rotaxa ... bo ludzie kupują odpady a później zła opinia roznosi się echem po forach A te silniki przy użytkowaniu z głową i porządnym serwisowaniu wytrzymują po 80 tkm bez remontu, co przy tej masie skutera (ok. 200kg bez kierowcy), które musi napędzać 125ccm jest godne podziwu... Jest co prawda jeden słaby punkt i przy odrobinie pecha może być "blow up" silnika już przy ok. 30 tkm (to taka granica sprawdzona przez fanów C1)- gówniany łańcuszek rozrządu- mankament i "najsłabsze ogniwo" wielu silników w produktach BMW ... Oko właściciela ważna rzecz . (...) Sportowe V-ki z lekkimi kołami zamachowymi to po pierwsze cholerne nerwusy i kontrolę trakcji trzeba mieć zainstalowaną w prawym nadgarstku na mokrym. (...) U mnie pierwsze miejsce na półce z marzeniami ma zawsze Ducati 999R (...) Nie za mocno "sportowy" ? Ja już mam obawy, że ciężko mi będzie usiedzieć na SP2... Rękę mam spokojną, wyczucie jak najbardziej. Po mokrej nawierzchni tym moto nie zamierzam jeździć, bo wiem czym to grozi... No i przemawia tu mocno "bezobsługowość". W Duku to zawsze miałem obawy o te paski... Rozrząd Ducati A tu 2 "kasety" i rozrząd silnika Hondy VTR SP
Geni Opublikowano 19 Stycznia 2016 Opublikowano 19 Stycznia 2016 Oczywiście 999R jest fajnym dziełem sztuki, ale do jazdy na nim naprawdę potrzeba dobrej kondychy i zdrowia. Ja wymiękam . Natomiast paski nie są wielkim problemem, przynajmniej ja żadnego nie miałem. Zarówno wymiana, jak i kontrola i regulacja luzów są dosyć proste i nie wymagają większej rozbiórki poza demontażem osłon pasków. Znacznie bardziej skomplikowaną operacją jest kontrola i ustawianie luzów zaworowych. No ale ten rozrząd ma też zalety, tak samo jak suche sprzęgło. Między innymi dzieki nim cała maszyna jest lekka i idzie, jak wściekła na wyjściach z zakrętów. W SBK wymyślano takie regulaminowe ograniczenia, jak zwężki w układzie dolotowym i obciążniki montowane w Ducati, żeby rywalizacja była wyrównana. Foggy z Troyem jednak dobrze dawali sobie radę mimo utrudnień. Rozrząd na kołach zębatych to z kolei techniczne cudeńko, dlatego m.in. podobała mi się VFR400 i CBR400RR.
dr.big Opublikowano 19 Stycznia 2016 Opublikowano 19 Stycznia 2016 Dźwięk "brzęczącego" suchego sprzęgła Ducati i słuchanie stwierdzeń dyletantów: "coś tam się chyba popsuło" jest zawsze bardzo śmieszący ...
Geni Opublikowano 19 Stycznia 2016 Opublikowano 19 Stycznia 2016 Mi taki jeden cudak wyrywał kluczyki ze stacyjki, bo mi się "silnik rozpadał" w Multiszkaradzie - miałem 1000DS, a ta miała suchara właśnie. Nie bałbym się Duca, wbrew stereotypom nie ma tragedii, a jeździ super. A niektóre nawet nieźle wyglądają : https://youtu.be/k-TvBBqZVgQ
dr.big Opublikowano 20 Stycznia 2016 Opublikowano 20 Stycznia 2016 Ducati dla mnie to już trochę takie "non-plus-ultra" ... Ale jak tak polecasz, to "przysiądę się" na próbę do ostatniego wypustu (chyba 2005) 999 , co prawda nie "R" i nie "S", ale zawsze ... PS. Między zwykłym a "R" to była tylko Showa vs. Öhlins, czy coś jeszcze? Edit: Ok, już mam... wrzuciłem sobie porównanie obu modeli. Parę koni, parę stopni, parę milimetrów tu i tam... czyli pewnie moto dla szaraka bardziej nieokiełznane ...
Geni Opublikowano 20 Stycznia 2016 Opublikowano 20 Stycznia 2016 Tak. Takie tam wyścigowe smaczki np. zawiasy, regulowany kąt głowki ramy, mocniejszy silnik, lżejsze koła itp. Do wczucia się w klimat wystarczy na pewno 999S, a powiem więcej i 749 Dark też da radę, chociaż jest wyraźnie wolniejszy.
dr.big Opublikowano 20 Stycznia 2016 Opublikowano 20 Stycznia 2016 Geni, apeluję - to forum skuterowe i raczej nie ma tu podejścia typu: "mój to najszybszy i najmocniejszy", a ja jeżdżę Tmaxem, więc 45 KM jest też jak najbardziej ok . Stwierdzenie "wyraźnie wolniejszy" jest tu zdecydowanie względne ... O Dukatach na pewno wiesz więcej niż ktokolwiek z forum, wiec tak sobie bajdurzę i pytam ... Monoposto? Hmmm...
Geni Opublikowano 20 Stycznia 2016 Opublikowano 20 Stycznia 2016 Dlatego fajną opcją jest też 749 w Monoposto, bo klimat jak najbardziej właściwy, a osiągi są sprawą drugorzędną. Zresztą czy widziałeś kogoś, kto na Biposto wozi pasażera ? Wiesz, ja zasadniczo skuter mam o mocy około 9 koni, więc twój to "potwór" . Natomiast te nasze małe fascynacje. No trudno taka choroba. Ostatnio znowu 6 w rzędzie mi się podoba, a do tego przeczytałem artykuł, w którym wyczytałem, że nowa Hayabusa będzie miała 1500ccm pojemności i sprzężarkę. Od razu w głowie odzywa mi się pieśń Dywizjonu Myśliwskiego Hayabusa .
dr.big Opublikowano 21 Stycznia 2016 Opublikowano 21 Stycznia 2016 Dlatego fajną opcją jest też 749 (...) Czytam, użytkownicy (nie jakieś trolle, a jeżdżący nimi latami) bardzo sobie chwalą ... No i do tego ta "drobna nobilitacja " poruszania się Ducati ... PS. Ale w de więcej ich, niż SP2...
pawulon Opublikowano 22 Stycznia 2016 Opublikowano 22 Stycznia 2016 VF, czy VFR? VF 750 Interceptor dokładnie
Geni Opublikowano 22 Stycznia 2016 Opublikowano 22 Stycznia 2016 Kojarzę, miałem okazję trochę pojeździć Interceptorem kolegi, a obecnie jeden z moich kumpli posiada bardzo ładnie utrzymaną VF750S Sabre. Generalnie super udane te Interceptory nie były podobno, szczególnie wałki rozrządu w pierwszych rocznikach szybko się poddawały, ale klimat lat 80-tych mają.
pawulon Opublikowano 28 Stycznia 2016 Opublikowano 28 Stycznia 2016 W tej już jest właśnie ten poprawiony silnik
dr.big Opublikowano 6 Lutego 2016 Opublikowano 6 Lutego 2016 (...) 749 w Monoposto (...) prosto od "kamieniarza" ...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się