Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Stajnia alternatywnych rozwiązań.


Rekomendowane odpowiedzi

No w K1 przeraża mnie trochę R4 silnik i odpowiedni serwis moto... Niewielu jest mechaników, którzy mogą się na tym znać... A takich którzy grzebali w K1 nie ma prawie wcale :D ...

Napęd w K1 to prawie to samo co w K100. To taki IS z E30 tylko pojemności 1000 cm3, zamontowany na boku...

Kolega mechanik od samochodów BMW miał K100 (dopiero co go sprzedał dosłownie). Do 100 tys. km wymienia się tylko olej w tym silniku, a potem obsługa jak silnika IS z e30...

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Lata 80- 90'te to czas, który bardzo miło wspominam... a i sam okres uważam za jeden z najlepszych w historii motoryzacji. Stylistyka tych lat zawsze mnie "chwyta" + jakość, która niestety, dziś jest już niedostępna.

Czasem gdzieś o tym wspomnę a że Dziada z brodą (w sensie santaclaus.gif) w ukryciu słucha co tam sobie niekiedy mruczę pod nosem to i ... taka sytuacja ;)

Yamaha YZF 750R MY1996, nazywana na niektórych rynkach pieszczotliwie >Ypsi<, klasyczna ikona super sport lat 90'tych. Rzadko spotykana wersja poliftowa w najładniejszym malowaniu BW-C1 (Bluish White Cocktail 1). Motor nie kastrowany o oznaczeniu 4HD i pełnej mocy 125 KM z EXUP i 20'toma wentylami. Rama alu Deltabox. Zawias przedni USD z pełną regulacją twardości. Tylny Öhlins mono amorek także regulowany. Zaciski 6 tłoczkowe, heble od Brembo.

W czerwcu 1996 kupiona w salonie w płn. części Włoch i do listopada br. w rękach jednego właściciela, który mam wrażenie, że z nią spał pod kołdrą ;) O specjalnych naklejkach ze swoim imieniem, które sygnowały Ypsi - nie wspomnę.

Patrząc w książkę serwisową przez te blisko 20 lat jeździł nią "od przypadku do przypadku...". Analizując stan opon oraz wszelkich detali... toru to ona nigdy nie widziała, deszczu raczej też. Ot taki moto freak...

fb824b705aba6cdd.jpg

df02b8dfbdf213e4.jpg

8db9d30d4e13b624.jpg

c70668681b3035e6.jpg

278610665e250ed2.jpg

9ca28661e27f1823.jpg

5b31f22e2e9735d6.jpg

b46070e162dfb95a.jpg

d6357b2a74030d97.jpg33ad0045fbe53e43.jpg

cc8e5bfb91f0e813.jpg

c07aca6636bb8579.jpg

ac1c5efad513e1f9.jpg

Osiągi - wystarczające. EXUP działa super i jest w pełni sprawny dzięki czemu już od 3000 obr/min moto ma ciąg jak należy... a to w grupie sport jest raczej rzadko spotykane. Zawieszeniowo czuć, że jest to konstrukcja, jak na tamte lata oczywiście, bardzo dopracowana. Hamulce - brzytwa. Praktyczność, jak przystało na grupę sport - oczywiście zerowa... ale na torze będzie banan grin.gif

Ps. Opis modelu -> http://www.motorcycl..._yzf750r 96.htm

Odnośnik do komentarza
  • Sympatycy

Brawo, gratulacje :clapping:. Niech bezpiecznie wozi.

P.S.

Prawdę pisząc, byłem nieco zaskoczony, gdy w podpisie ujrzałem SW400, ale skoro taka sytuacja, to jestem "za" :).

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

SW to przypadek, niech sobie stoi...

A co do reszty... pierwszy element puzzli już jest. Teraz czas na drugi :)

tmax-wgp50th_001_1024.jpg

Odnośnik do komentarza
  • Sympatycy

O w mordę, ale antyk.Mariusz, miałeś pozwolenie od włoskiego konserwatora zbytków na wywóz z kraju :msn-wink:

A tak na poważnie, to nieźle utrzymana.

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

... i piszę to ten co w garażu nie ma antyków ;)

Odnośnik do komentarza
  • Sympatycy

No ba,bo to dobra inwestycja.

Kiedyś nad łóżkiem miałem taki plakat-Honda CBR.....marzenie. Teraz znaleść taki egzemplarz w dobrym stanie graniczy z cudem.

1437294066-1.jpg

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

PC800...Genetyczny bliźniak Helixa :clapping:

Teraz znaleść taki egzemplarz w dobrym stanie graniczy z cudem.

Ogólnie moto sport lub sport - turystyk z tamtych lat dziś są w zdecydowanej większości "skończone" lub bliskie tego stanu. Wraki krążą po rynku a te wylizane stoją jako ozdoby garażu i mają często dożywocie.

Odnośnik do komentarza

Pasowałby mi to mojego Helixa, ładnie by się razem prezentowały. PC 800 taki trochę "przerośnięty" skuter, niedoceniony przez rynek a ma wiele ciekawych rozwiązań. Przeglądałem ogłoszenia u nas i za granicą, można jeszcze trafić fajny egzemplarz. Niestety na razie brak funduszy.

Odnośnik do komentarza

Bardzo ładna... wiesz, że jak byś się jednak nie zdecydował, to ja byłem już w blokach startowych :) ...

PS. Coś fajnego się jeszcze wynajdzie, bo na kilka modeli czasu chyba starczy ;) ...

Odnośnik do komentarza

Do Grzegorza 76 :). W moim garażu stoi taka CBR - identyczne malowanie jak na Twoim foto - stan IGŁA, 136 KM, 45 tys. mil., cały czas MOCNO daje radę, a rocznik 92, wiec zanosi się na dożywocie, pozdro

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Bardzo ładna... wiesz, że jak byś się jednak nie zdecydował, to ja byłem już w blokach startowych :)

Yhy :)

Najtrudniejsze okazało się wyciągniecie aku... Tmax SJ06 przy tym to pikuś i bułka z masłem... tu aku jest pod aluminiowym zbiornikiem :D ...

No to w Ypsi dostęp do aku jest lepiej niż wzorowy. Żadnych wyprowadzeń 12V nie trzeba robić :clapping:

Wypinamy tylną nakładkę zamykaną na klucz. W schowku znajduje się blokadka, która zwalnia zaczep i ściągamy "siedzisko" kierowcy pod którym mamy piękny dostęp do aku.... lubię TO :clapping:

Odnośnik do komentarza

Gość od którego kupiłem swoją Forzę ukrywa w garażu jeszcze takiego "potworka". Rocznik 2002, kupił nowy w 2003. Przebieg 15 tys. km. Nigdy nie leżał, nigdy tory nie widział (na tor miał drugą, z której sobie silnik zostawił...), używał głównie żeby z kumplami do Brna pojechać pooglądać zawody motocyklowe. Stan jak z fabryki, dźwięk z wydechów Leona obłędny. Moto stoi cały rok pod kocykiem....

Molestuję go, żeby mi sprzedał to starzydło, ale coś marudzi że dożywocie ma u niego już.... Może jeszcze jak trochę poczekam i już nie będzie dawał rady się wdrapać na niego to się zdecyduje na sprzedaż...

81a014bc69cc0118.jpg

Odnośnik do komentarza

I właśnie na VTRa, ale tylko SP1 lub SP2 "choruję" :D ... Dźwięk V2 jest lux :) .

PS. Nie spodziewałem się, że zobaczę tutaj to moto... Co jeszcze "chodzi mi po głowie" to TRX850- taki "włoski" japończyk i piękne brzmienie.

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Są tacy, którzy wyśmiewają motor V2 w sport'cie... osobiście nie widzę w tym nic zdrożnego.

VTR - ciekawy i niutki go kręcą od dołu :)

Odnośnik do komentarza

W latach 90- tych i pierwsza połowa 2000- ych tytuły mistrzowskie SBK były wręcz zdominowane właśnie przez V2 :) ... A mistrzostwo tej klasy w 2011 to też Ducati V2 ...

PS. W latach 1990- 2004 13 razy mistrzostwo miały właśnie V2, a nie R4 czy V4.

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Moto stoi cały rok pod kocykiem....

Molestuję go, żeby mi sprzedał to starzydło, ale coś marudzi że dożywocie ma u niego już.... Może jeszcze jak trochę poczekam i już nie będzie dawał rady się wdrapać na niego to się zdecyduje na sprzedaż...

Takich kolekcjonerów ciekawych "starzydeł" sportów jest całkiem sporo na świecie... zresztą nie tylko "old" sportów.

Całkiem niedawno Honda ogłosiła, że wprowadza do sprzedaży model RC213V-S, szosowy odpowiednik prototypów z MotoGP. Na początku nie podano zbyt wielu szczegółów odnośnie tego, dla niektórych pewnie - szalonego pomysłu :) Później podano specyfikację oraz cenę a także możliwość zamawiania motocykla tylko przez oficjalną stronę -> http://www.rc213v-s.com/

Motocykl dostępny w wersji torowej oraz oczywiście homologowanej z dopuszczeniem do poruszania po drogach. Posiada m.in takie extrasy jak pneumatycznie sterowane zawory, magnezowe obręcze kół, zawieszenie Öhlins, sprzęgło antyhoppingowe a także rozbudowaną elektronikę z możliwością programowania przez użytkownika kontroli startu i regulacją siły hamowania silnikiem. Jest też owiana tajemnicą skrzynia biegów >Seemless<.

Motor V4 "liter", moc wersji "otwartej" to 212 KM przy masie suchej 160 kg... a to zaledwie 2 kg więcej od ori wersji torowej GP. Wersja dopuszczona do jazdy po drogach (bez kitu) ma "jedynie" 159 KM.

2015hondarc213vs.jpg?mode=max&quality=90&scale=down

Honda zapowiedziała, że powstanie tylko 250 szt modelu RC213V-S. Podano też cenę... bez rozmieniania się "na drobne", w DE to równe 200 tyś euro. Wersja szosowa bez kitu jest tańsza o 12 tyś. euro. Hmm... trochę strach zostawić takie moto podczas zakupów pod biedrą ;)

Pierwsza jazda RC213V-S

Pomimo ceny chętni są. Całkiem niedawno pierwszy egzemplarz trafił do właściciela w Anglii. Dealer Hondy i pasjonat moto sport, który w kolekcji posiada już RC30, VTR1000 SP1 oraz SP2, CBR900RR Fireblade a także VF1000F.

Filmik z odbioru RC213V-S

Odnośnik do komentarza

kumpel mój ma VF tylko właśnie nie pamiętam czy 750 czy 1000. Odnowiona w cześciach, trzeba poskładać do kupy...

Tak się biję z myslami czy jej od niego nie wziąć, bo sam już nie ma czasu żeby ją poskładać. Chociaz tak szczerze to bym wolał tego VTR SP2

Odnośnik do komentarza

siemka miałem wiele ścigaczy i w tym vtr sp2 osobiście nie polecam ale to tylko moje zdanie ;) za dużo by pisać dla czego mi V-ka nie pasi :) :) :)

Odnośnik do komentarza
:) tak w skrócie ten model jest nie najmłodszy i trafić sp1-2 w dobrym stanie graniczy z cudem - spalanie ??? ten motorek potrafi dość łyknąć do tego 2 łańcuszki rozrządu 2 napinacze itd serwis nie jest tani motorek się fajnie prezentuje i prowadzi lecz mi bardzo przeszkadzały sztywność twardość zawieszenia drgania wibracje wszystko miałem w jajach :( wizualnie z bliska nie podoba mi się tylko lampa tył i zegary jak miałem tą maszynę to cieszyła moje oko :) jazda nie koniecznie :( myślę że silniki rzędowe są o niebo lepsze i myślę że wiem co mówię nie chwaląc się miałem takie rzędówki jak - zx9r 2x - zx10r 1x - r1 2x - gsxr 2x - cbr sc33 6x - cbr 929 1x - cbr 1000rr 1x i na pewno jak bym po myślał to coś by się jeszcze znalazło z tym że wszystkim ale to wszystkim polecam gsxr 1300 hayabusa ;) miałem ich 5 sztuk pierwszy model to jest coś czego się nie zapomina pod każdym względem :) :) :)
Odnośnik do komentarza

:) tak w skrócie ten model jest nie najmłodszy i trafić sp1-2 w dobrym stanie graniczy z cudem - spalanie ??? ten motorek potrafi dość łyknąć do tego 2 łańcuszki rozrządu 2 napinacze itd serwis nie jest tani(...)

Nie przemawiają do mnie te "argumenty" :D , SP nie ma żadnych łańcuszków, a jedynie koła zębate :) ... Do reszty się nawet nie odnoszę...

PS. A o cenie nic nie pisałem.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...