Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Jak kupić dobry maxi-skuter? Porady, sugestie, wskazówki...


lukasz.lod

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, Poohatek napisał:

A może Honda SW-T 400??

Model spoko tylko raczej $$$ nie ogarnę ?

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

YP400 od 2004 na rynku, An400 od 1999 a dwucylindrowy SW-T od 2009. Stąd różnica.

A co do pytania: wszystko zależne od budżetu. Brać to, co w najlepszym możliwym stanie.

Odnośnik do komentarza
20 minut temu, Poohatek napisał:

Nie wiem jak na dzień dzisiejszy, ale aż taka różnica?

Mój obecny budżet to max 7k..

Odnośnik do komentarza

Ja obecnie jako początkujący maxi maniak dołożyłem do swojego budżetu 3k złotych i uważam, że warto. Może postaraj sie dobić do 10k i wtedy szukaj?

Odnośnik do komentarza

A i nawet gdybyś miał tylko te 7k to pamiętaj, że moto to dopiero początek. Potem jest jeszcze kask i ciuchy. Chyba że będziesz jeździł we włoskim stylu ?

Odnośnik do komentarza

A ja z perspektywy doświadczeń szukałbym FJS 600 z ABS od 2003 roku, żadnego ekokastrowania, tylko mechaniczne zużycie pasek-wariator. Nie ma doskonalsze konstrukcji. Dopiero później koncerny się zorientowały że na dobrych konstrukcjach się nie zarabia.

 

Odnośnik do komentarza

Witam. Jestem nowy na forum ze świeżym prawkiem kat. A i chciałbym odgrzać temat. Po analizie czego naprawdę będę potrzebował moto vs maxi skuter wybór padł na Maxi. Długo czytałem oglądałem i mniej więcej określiłem typ zakupu, czy dobry nie wiem dlatego proszę doświadczonych kolegów o poradę. No dobrze do rzeczy:

Potrzebuję pojazdu uniwersalnego miasto - trasa, który będzie w codziennym użytkowaniu przy dojazdach do pracy ok. 25 km w jedną stronę (w  tym 15 km autostrady i drogi szybkiego ruchu + 10 km duże miasto), wypady na zakupy, weekendowe wyjazdy we 2 oraz raz w roku jakiś wypad na urlopik ?. Czyli nie mam zamiaru oszczędzać sprzętu od marca do końca października. Zależy mi również na wygodnej pozycji, bezawaryjności, oraz spalaniu najlepiej żeby nie przekraczało 4,5 - 5 l. Nie wiem czy to ważne ale mam 178 cm wzrostu.

Budżet ok 20-25 tyś zł, ale jak by było coś fajnego za 15-18 tyś to też ok

Proszę kolegów o radę czy idę dobrą drogą i czy waszym zdaniem jako początkujący dobrze typuję swój pierwszy maxi ?

1) Jaka pojemność?

Wydaję mi się że pojemność 400 ccm będzie optymalna do moich potrzeb i ze względu na przeloty autostradą oraz czasem w 2 osoby. Początkowo chciałem 300 ccm ale zazwyczaj 1 tarcza hamulcowa z przodu no i te przeloty autostradowe czy 300 nie będzie wtedy mocy brakowało? Podobno do przeciskania się po mieście  300 ccm lepsze bo zazwyczaj w mniejszej obudowie jak 125. Z drugiej strony spalanie około 3,5l 300 ccm a 400 ccm około 4,5 - 5l Większe pojemności odrzucam (czy słusznie?) ze względu na spalanie 6-7l oraz gabaryty nieporęczne do jazdy w mieście. A może waszym zdaniem w zupełności wystarczy mi 300 ccm? Albo lepiej dołożyć i kupić 500 ccm np używane ak550 lub Tmax? 400 wydaje mi się takim kompromisem.

2) Nowy czy używany?

Może głupie pytanie ale niektórzy twierdzą że na pierwszy jednoślad coś taniego używanego na 1 sezon bo jak zaliczysz szlifa, glebę to szkoda nowego. Stwierdzenie bardziej dla motocykli ale czy również ma zastosowanie do maxi skuterów? 

3) I teraz moje typy, sam jestem ciekawy co byście wybrali uwzględniając moje potrzeby, albo może macie jakieś inne modele do zaproponowania?

1. Kymco xciting s400 - bardzo ładny nowocześnie wyglądający, ledowe reflektory, system noode z navi, najmocniejszy silnik wśród 400. Wady: podobno mniej miejsca na nogi niż w downtown 350 i mały bagażnik. Nowy w cenie 23900 zł (rok 2018), no można jeszcze kupić wersję poprzednią 400i  lub pójść w stronę downtown 350i

2. xmax 400 używany od 2015 roku, ale nie można tak nóg do przodu wyciągnąć jak w kymco

3. Burgman 400, czy nie będzie za duży do przeciskania się w korkach w dużym mieście? z tego co wiem ma największy bagażnik pod kanapą spośród wyżej wymienionych, na najnowszy model chyba się nie zmieszczę w budżecie.

 

Z góry dzięki za uwagę i z niecierpliwością czekam na wasze porady i typy pojazdów.

 

Odnośnik do komentarza

Hmm Tmax no właśnie super skuter to wiem. Tylko że z moim budżetem muszę celować w w rocznik 2009, 2010. Ale właśnie jak z kosztami utrzymania tej maszyny i spalaniem. Fajnie jak by się też ktoś wypowiedział kto ma Tmax. I czy naprawdę jest wart swojej ceny, bo w tym budżecie ehh no włańnie można mieć nowego xciting s400 bądż trochę dołożyć i kupić o wiele młodszego ak550. Naprawdę ciężki temat.

Odnośnik do komentarza

Miałem Xcitinga i jeździłem na Tmax
Kymco robi dobre skutery, ale ... niestety nie pozbawione niedociągnięć natomiast yamaha dopracowała swój model przez lata do perfekcji
Jakość Tmaxa oraz jego prowadzenie nie mają sobie równych
Wystarczy spojrzeć na statystyki sprzedaży we Włoszech
Chyba że chcesz niezawodny ale spokojny model Hondy SW to jest na forum ogłoszenie fajnego egzemplarza


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza

Czyli zdecydowanie mając do wyboru nowy xciting 400s a 9 letni Tmax wybrałbyś Yamahe? A zestawienie ak550 z tmax bo to podobna liga. Sprubuję na czwartek jazdę próbną umówić nowym Tmaxem i xmaxem 400 żeby mieć mały punkt odniesienia. Chociaż wiem że jak Tmax to 8-10 letni. Jaką wersją Tmaxa jeździłeś (rocznik)? Jedyne czego się boję w używanym Tmax to koszty eksploatacji bo słyszałem że tanio nie jest. Znalazłem takiego Tmax z 2010 za 5500 euro od 1 właściciela w Niemczech z przebiegiem 8200 niby super zadbany. Jeszcze raz dzięki za odp. Ale przyznam że teraz to już mam namieszane z wyborem ?

Odnośnik do komentarza

Fajna oferta ta z Niemiec
Jeździłem modelem przed liftingiem na światła led
Niestety nie potrafię określić rocznika
Po Warszawie przeciskałem się w korkach prawie jak moją Vespą...
;)
A tak poważnie to bardzo zwinny sprzęt i do tego szybki i stabilny
Jakbym porzucił klasykę to tylko Tmax
:)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
11 godzin temu, Maxi88 napisał:

(...)Sprubuję na czwartek jazdę próbną umówić nowym Tmaxem (...) żeby mieć mały punkt odniesienia. Chociaż wiem że jak Tmax to 8-10 letni. (...)

Nie sugeruj sie aktualnym modelem Tmaxa, jeśli chcesz kupić model 2010. Moim zdaniem, to całkiem co innego i jeździ się nimi inaczej. Tak samo jak porównania skuterów jedno z dwoma cylindrami. To przepaść.

PS. Chociaż fakt, warto się przejechać jedno i dwucylindrowcem, żeby zobrazować sobie te różnice.

Odnośnik do komentarza

Chociaż w gruncie rzeczy pojemność 300-400 też starczy na drogi szybkiego ruchu
Pytanie jak daleko i z jaką prędkością chcesz na nich jeździć
Właśnie wróciłem z małej trasy moim GTS300 i na trasie szybkiego ruchu sobie jechałem spokojnie 100 km/godz czyli na pasie prawym, po czym znudzony dałem 120 km/godz na pas środkowy żeby pozbyć się ciężarówek przede mną
Osobiście nawet jak dosiadałem szybszych sprzętów to raczej nie przekraczałem 120
Ale to ja, Ty możesz mieć potrzebę gnania 140 albo więcej i wtedy trzeba mieć te 500 centymetrów
Natomiast po mieście między autami czym mniejszy i na mniejszych kołach skuter tym lepsza manewrowość
Jak miałem Xcitinga to w porównaniu do Vespy był klockiem w korkach
Wybieraj tak żeby się nie męczyć a mieć przyjemność z jazdy
Jak 70-80% miasto to mniejsza pojemność
Jak 50/50 miasta drogi szybkiego ruchu to większa
Jak w dwie osoby trasy powyżej 100 km to najlepiej Burgman650
Ale kolega z forum pół świata zwiedza na Majesty 125 i jest super
:)
Zależy czego kto oczekuje od skutera
Ja sprzedałem Xcitinga na rzecz Vespy, chociaż oprócz lepszej manewrowości w mieście zadecydowała marka i historia, lubię vintage i klasykę po prostu
Pozdrawiam i życzę dobrego wyboru
:)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza

Co by nie rozdrabniać się na drobne i nie snuć dywagacji teoretycznych. W dziale ogłoszeń jest anons o sprzedaży Hondy SW T 400. Jeśli tylko opis jest zgodny ze stanem faktycznym to jest skuter który spełni Twoje oczekiwania. Cena jest może z tych z górnej półki ale kupujesz sobie święty spokój, krótko mówiąc "będziesz Pan zadowolony" 

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Miałem też to zaproponować ale jestem "stronniczy " i "mało obiektywny" z racji uwielbienia właśnie tego modelu.

Ale generalnie taki model będzie ok i na trasy i do miasta.

Odnośnik do komentarza

Jak to mówią- każdy chwali swoje, więc wg mnie założenia Twoje spełnia AK. I go polecam. Ale na pierwszy sprzęt wspomniana Honda z ogłoszenia będzie chyba lepszym wyborem. Widziałem ją na żywo a stan potwierdzam i mogę określić jako wzorowy. 

Odnośnik do komentarza

Przeczytałem recenzje o SW T 400 I BARDZO CIEKAWA Maszyna. 2 cylindry wygodna i o prostej budowie czyli bezawaryjne. Tylko waga 250 kg. I niby do miasta za duży. Do tej pory myślałem że jak 2 cylindry to tmax lub ak550. Kurde jak mało się jeszcze wie w temacie maxi ? aż dziw że Honda wycofała ten model bo z testów wynika że to naprawdę świetna maszyna. 

A tak uscislajac. Dziś dogłębnie przeanalizowałem dlaczego chce skuter. I wyszły mi takie priorytety od najwazniejszego:

1. Parkowanie w miescie

2. Omijanie korków

3. Przelot autostradą / obwodnica tak 120-130 żeby dawał radę jechać (żeby się nie bać tira wyprzedzić, stąd mój pomysł na 400 ccm. Nie jestem maniakiem prędkości 120-130 km/h jest ok jak dla mnie. 

Wypad w 2 osoby za miasto na weekend i może raz w roku wakacje to tak rekreacyjnie i rzadko, głównie będę skuter w 1 osobę użytkował jeżdżąc do pracy czyli obwodnicę autostrady i miasto tak szczerze to z 60 miasto 40 trasa. (głównie obwodnicę) 

 

 

Do tej pory celowalem w głowie tak po cichu w nowego xciting s 400 bądź xmax 400. Nie wykluczając downtown 350i i xmax 300. Ale z kymco tragedia z siecią deelerska i ciężko z nowym xciting o jazdę próbną. Yamaha to co innego z dealerami. Ten SW-t 400 ciekawa maszyna ale zakładając moje priorytety (parkowanie, korki) tak duży i ciężki skuter nie będzie chyba najlepszym wyborem. Wiadomo że w mieście najlepszy ale jak za mały to nie da rady na expresówkach. A istnieją jeszcze jakieś 2 cylindrowe sprzetyo pojemności 300-400??

A Sym też słabo z dostępnością i jakoś wyglądowo mi nie leżą. 

Odnośnik do komentarza

No to jest jeszcze Piaggio Beverly 350, cena nowego 28 tys ale można na wyprzedażach kupić za 25
Fajny silnik, wygodny sprzęt


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza

Ja w tym roku zrobiłem na AK już 10.000km w 95% po warszawskich korkach.

Na początku po przesiadce z Hondy Forzy miałem problem przeciskając się między autami. ale jak poczułem już szerokość Akacza to teraz jest bajka. Zmieszczę się nim w każdą szczelinę.

A jeśli chodzi o komfort jazdy, przyspieszanie to już nie ma o czym mówić.

Ja akurat jeżdżę dość szybko. W stolicy moja prędkość na niektórych drogach to spokojnie 130-140km/h, ale na tym skuterze 130km/h  wogóle się nie czuje...

Odnośnik do komentarza

Witam, po wczorajszej inauguracji na forum, przechodzę natychmiast do tematu wyboru MAXI.

Co wybrać przy wzroście 190 cm i długich kończynach  dolnych?

Serce podpowiada Kymco AK-550, T-max 530

Rozum BMW C650GT, KYMCO MyRoad 700i, Honda SW-T600

nie jestem fanatycznym wyznawcą marki , ale Hondę szanuję za jakość i trwałość

Nie siedziałem nigdy na żądnym Maxi jedyny kontakt ze skuterami to PCX 125 , fajny lecz kurde mały, o wiele za mały

Odnośnik do komentarza

Witam,

Jako, że rok się kończy postanowiłem kupić skuter ?

Mam dwa typy Honda Forza 300 lub Yamaha X-Max 300 - czy ktoś może powiedzieć, który lepiej wybrać - osiągi i wykonanie podobne, na plus hondy cena - bo w wyprzedaży 22900, a Yamaha sztywno trzyma 25900...

Skuter będzie wykorzystywany do pokonywania warszawskich korków i ma zmieścić laptopa lub 3... ?

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...