Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Jak kupić dobry maxi-skuter? Porady, sugestie, wskazówki...


lukasz.lod

Rekomendowane odpowiedzi

A ja odpowiem inaczej. Musi być was dwóch lub trzech. Ty rozemocjonowany nie widzisz nic i sprzęt się podoba. Drugi i trzeci kawałek po kawałku sprawdza sprzęt i wynajduje rzeczy, których ty nie widzisz. Opowiadają ci o tym. I teraz najtrudniejsze - musisz ich wysłuchać by twoje emocje opadły. Gdy to już się stanie przystępujesz do analizy "czy to dla mnie?", "czy akceptuję to warunki?", czy za takie pieniądze?"

Odnośnik do komentarza

Grunt to kupować świadomie, czyli potwierdzam że warto zaangażować się w oględziny po to aby mieć realne rozeznanie ile sprzęt wymaga inwestycji w przyszłości aby spełniał nasze oczekiwania. Bo niestety każdy używany sprzęt wymaga mniejszych lub większych funduszy oraz własnego czasu; okazje zdarzają się niezmiernie rzadko. Niezależnie czy kupujemy skuter czy samochód.

Gdy ja kupowałem swój sprzęt byłem pewny że do kwoty zakupu muszę dołożyć tyle a tyle + własna praca. To był mój budżet i w sumie nie pomyliłem się ale był to kompromis pomiędzy nadpłaceniem dużo większych pieniędzy za nowszy lub całkiem nowy sprzęt a oszczędnością w zakupie skutera na poczet włożonej własnej pracy i nakładów finansowych extra.

Mi się opłacało bo mam warunki i czas aby sprzęt doszykować przed sezonem w okresie zimowym, ale jeżeli nie macie takich warunków oraz wiedzy/narzędzi to absolutnie odradzam kupowanie "okazji" cenowych; finalnie warsztaty i "fachowcy" finansowo Was wykończą.

Dlatego nie dziwię się większości która decyduje się na zakup nowego sprzętu z salonu.

Odnośnik do komentarza

Widziałem i przywraca mi to wiarę w ludzi 🤩

Ja jestem teraz w trakcie sprzedaży swojej Pan European i szczerze mam wrażenie, że ludzie dzisiaj chcą być oszukiwani. Europa

Ponad 40 zdjęć, 2 filmiki, wszystko opisane jak należy, a nawet na grupie Pan European zdarzają się ludzie, którzy na podstawie zdjęć (bez oględzin) twierdzą, że tarcze są do wymiany, a to podejrzane, że tylko 1,5 roku ją miałem, że coś za krótko. Mam wrażenie, że hasło: Sprzedam jak na zdjęciach, więcej informacji na priv - rozwiązało by sprawę. I miałem chyba z 10 telefonów pt. Daję 12-13k i zabieram. Panie, on ma już 18 lat, to stary motocykl, Mam tylko 14k, więcej nie mam (brakowało tylko przysłowiowego "Dej, mam horom curke"). Hitem było: Opisał, bo pewnie ma coś na sumieniu i maskuje pod przykrywką uczciwego sprzedawcy...

Odnośnik do komentarza

Wyczerpujący opis jest bardzo ważny 👍 . Ja akurat, w przypadku Abachowego SilverWinga, znalazłem uznanie dla historii 12- 13 letniego skutera. Niewiele się takich sprzętów spotyka: jeden właściciel, udokumentowane 30 Tkm, serwisowany w ASO i 13 lat👍. Pamiętam jak tą Hondę kupował😀.

Odnośnik do komentarza
W dniu 29.12.2020 o 23:33, benski napisał:

Przyjrzyj się również marce SYMSYM,  a dokładniej Cruisym 300. To nie Chińczyk lecz Tajwańczyk. Inter motors jest oficjalnym dystrybutorem. To naprawdę kawał dobrego, dobrze wykonanego skutera w przyzwoitej cenie:

https://www.scigacz.pl/SYM,Cruisym,300i,bohater,klasy,sredniej,,TEST,33449.html

 

W dniu 29.12.2020 o 23:33, benski napisał:

Przyjrzyj się również marce SYMSYM,  a dokładniej Cruisym 300. To nie Chińczyk lecz Tajwańczyk. Inter motors jest oficjalnym dystrybutorem. To naprawdę kawał dobrego, dobrze wykonanego skutera w przyzwoitej cenie:

https://www.scigacz.pl/SYM,Cruisym,300i,bohater,klasy,sredniej,,TEST,33449.html

witam, myslalem o zakupie Nowego lub uzywanego Sym Cruisym 300, slyszalem, ze jest klopot z czesciami? Nowych nie ma juz oprocz bialych. Jak wyglada sytuacja z Serwisem. Mieszkam w Warszawie. pozdrawiam, Patryk

Witam,

Jestem zainteresowany zakupem Sym-a Cruisym 300. Dzwonilem do kilku dealerow marki, nie ma nic, podobno Generalny Dystrybutor na Polske sie wycofal. JaK WYglada serwis? czesci zamienne jak filtr oleju, powietrza, pasek etc. Ogolnie marke znam, b. popularne w Algierii / dobry stosunek ceny do jakosci/

pozdrawiam, Patryk

Witam,

Jezdzilem Honda Forza 125, dobry sprzeta ale pozycja bardziej krzeselkowa, Sym Cruisym 300 troche jak Burgman b. wygodny / silnik pracuje aksamitnie, bez zadnych wibracji / szkoda, ze marka Sym nie jest popularna w Polsce, w Algierii jezdzi b. duzo, jest nawet montownia SYM-a. Czy ktos wie jak jest z dostepnscia czesci zamiennych do Cruisyma, slyszalem, ze slabo. a Serwis w Warszawie.???

pozdrawiam, Patryk

Odnośnik do komentarza

witam,

 

Planuje zakup Sym-a Cruisyma 300 lub Burgmana 400. Zaden dealer nie posiada takiej maszyny do jazdy testowej. Gdyby ktos byl tak uprzejmy i pokazal mi ew. udostepnil do b. krotkliej jazdy taki skuter. Mieszkam w stolicy ale chetnie moge dojechac. z gory dziekuje. pozdrawiam, Patryk

Odnośnik do komentarza

Witam.

Jeżeli mogę poradzić to lepiej skupić się na kupnie maxi skutera o pojemności około 600 cm.

Ja już przerabiałem temat zmiany skutera i jak większość zaczynałem od mniejszych pojemnościach i po kilku sezonach miałem zawsze niedosyt mocy. Nie jestem zwolennikiem szybkich jazd, bo bym w innym przypadku kupiłbym sobie ścigacz ale jak miałem wyprzedzać ciężarówkę i brakowało mi tzw. koni to mnie szlag trafiał. Teraz jeżdżę 600-tką i dużo jest bezpiecznie. Tak, że koledzy jak kupujecie max skutery to lepiej się skupić na mocnym skuterze i nie rozdrabniać się na drobne.

Pozdrawiam GPS

 

Odnośnik do komentarza

Mam trochę inne zdanie od przedmówcy
600 super na trasy ale w mieście każda 300 go objedzie
Nie na darmo klasa 250-350 to szybkie miejskie skutery
Niska masa stosunkowo duża moc i przyspieszenie a przede wszystkim poręczność w korkach
Dlatego trzeba sobie zadać pytanie gdzie będę jeździł i w jakim celu
Ja np zszedłem ze skutera 500 i moto 900 na rzecz Vespy GTS300 i już kilka lat jestem mega zadowolony
Ale głównie miasto i trasy do 100 km chociaż zrobiłem też 250 w jedną stronę w dwie osoby
Ale gdybym jeździł autostradami wziąłbym 500-600


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza

Piszę tylko z własnego doświadczenia gdzie moja "500" na miasto jest dla mnie idealna pod względem mocy i przyspieszenia; w trasie też w sumie daje radę ale z tego co pisza i mówią użytkownicy skuterów-XL im więcej masy i mocy tym lepiej w trasie.

Drugim aspektem jest spalanie; wiadomo że 300-tka spali mniej a 500-tka więcej; moja pali 4,5-5 litrów w zależności od stylu jazdy.

Odnośnik do komentarza

Temat stary jak świat, a przynajmniej jak to forum 🙂 nie ma uniwersalnego skutera - motocykla. Zawsze trzeba iść na jakiś kompromis.  Ideałem by było jak by w garażu stało kilka różnych sprzętów, wyciąganych w zależności od sytuacji czy potrzeby 😃

Odnośnik do komentarza




Drugim aspektem jest spalanie; wiadomo że 300-tka spali mniej a 500-tka więcej; moja pali 4,5-5 litrów w zależności od stylu jazdy.


Hmm nie koniecznie patrząc na spalanie mojej integry a w koncu to 750ka

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza

Tak szczerze to dla mnie nie ma to aż takiego znaczenia czy spali litr mniej czy więcej; na moje weekendowe wypady jest to dla mnie naprawdę akceptowalne dlatego nie narzekam. Ale oczywiście gdybym miał niższe spalanie to byłbym jeszcze bardziej zadowolony 🙂 z drugiej strony czego tu oczekiwać od silnika który konstrukcyjnie pochodzi z lat 90-tych? 🙂

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, EndriuBis napisał:

nie ma uniwersalnego skutera - motocykla

W punkt👍 Patrząc na aspekt, że jest to pierwszy pojazd na 2oo lub powrót do 2oo po wielu latach to uważam jednak, że dużo łatwiej opanować mniejszy i lżejszy sprzęt niż ciężki o dużej mocy. Wiąże się to oczywiście z późniejszymi kosztami zmian sprzętów, ale dla zdrowotności uważam że warto. Ale to tylko moja subiektywna opinia. Wiem, że są tacy co zaraz po kursie na prawko lub bez tego dokumentu są od urodzenia miszczami kierownicy i to niezależnie czy na 2oo czy na 4oo🙄

Odnośnik do komentarza
55 minut temu, krzysztof8800 napisał:

... uważam jednak, że dużo łatwiej opanować mniejszy i lżejszy sprzęt niż ciężki o dużej mocy. ...... od urodzenia miszczami kierownicy .....

Krzysiu, co ty gadasz 😲  przecież w PL jak coś nie ma 1000 cm3 i minimum 100 koni to przecież nie "jedzie"  🤣  

A tak serio - ja cały czas uważam że klas 300 - 500 cm3 jest spoko do spokojnej jazdy w pojedynkę. 🙂 Ale każdy jest kowalem swojego losu i robi co zechce. Można podpowiedzieć  "Jak kupić dobry skuter", ale raczej trudno podpowiedzieć "jaki". 🙂  

Odnośnik do komentarza
  • Administrator
8 minut temu, EndriuBis napisał:

"Jak kupić dobry skuter", ale raczej trudno podpowiedzieć "jaki".

Taki był zamysł tego wątku. Chodzi o używane egzemplarze a nie czy lepsza 300'tka czy 600'tka. O tym są inne tematy na naszym forum. 

Odnośnik do komentarza

IMHO - najlepiej szukać na forum wśród miłośników maxiskuterów, którzy dbają o swoje pojazdy lepiej niż ktokolwiek inny.

Odnośnik do komentarza

Hej 🙂

Mam jedno pytanko odnośnie Burgmana z 2000r w kontekście mojego wzrostu - 190cm.
Czy wysokim osobnikom jest na tym skuterze wygodnie? Bez pasażera...

W tej chwili mam x-maxa 125 i powiedzmy, że jest ok, choć mógłby być ciut większy...

Ps. Może jeszcze jedno pytanie. Czy Burgmany 400 z roku 2000 miały jakieś szczególne wady,
coś co trzeba sprawdzić konkretnie wy tym modelu/roczniku?

Gdybym coś używanego kupował to sprawdzałbym czy jedzie prosto 😉 nie wibruje,
jak brzmi silnik, jak odpala, jak hamuje i przyspiesza, czy nic nie kapie i nie dymi...
Czy w Burku trzeba coś ekstra sprawdzać?

Z góry dzięki.

Jakub

Odnośnik do komentarza

Cześć Jakub. Burgman z tych roczników lubi niestety spożywać olej i niekoniecznie musi przy tym dymić.  Przy czym ilość oleju w tym silniku jest niewielka, a to może się zemścić, jeżeli zaniedbamy kontrolę jego stanu. Jeżeli miałbym coś sugerować na wstępie, to jednak w przypadku rocznika 2000 mówimy o 21 letniej 1 cylindrowej 400-tce. Nie mówię, że nie da się takiego pojazdu kupić w dobrym stanie i sprawnego, bo samemu zdarzało mi się kupować starsze i długo stojące pojazdy, które po porządnym przeglądzie odzyskiwały blask i sprawność, ale najlepiej jakbyś do oględzin dobrał kogoś, kto ma doświadczenie w tej sprawie. 

Odnośnik do komentarza

Dzięki. Sam pomysł wziął się stąd, że w moim rodzinnym mieście pojawił się na sprzedaż Burgman 400 '2000 na oko ładny,
za cenę chyba atrakcyjną - 4000zł. Mam plan wybrać się niedługo w odwiedziny do rodziny, to może bym obejrzał przy okazji 😉

Ale masz oczywiście rację - nie znam tego konkretnego modelu, więc wszystkiego nie sprawdzę.

Kusiło mnie wybrać się na mopedzie gdzieś dalej typu Grecja, Turcja itp - ciut mocniejszy silnik niż 125cm3 by się przydał.
Z drugiej strony jak schudnę 25kg (jestem w trakcie ;)) to będzie taki sam efekt jakbym kupił skuter 300-tke 🙂

Tak więc chyba przeproszę mojego x-maxa za głupie pomysły, umyję dokładnie, sprawdzę płyny i zostawię 🙂
Chyba, że w okolicy trafi się jakiś x-max 250-300 to już sam sobie potrafię sprawdzić czy wszystko gra (chyba).

Jakub

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...