Lucjan73 Opublikowano 28 Czerwca 2019 Opublikowano 28 Czerwca 2019 Wystarczy poczytać wątek który dotyczy tego tematu. Taki przykład:
Groot Opublikowano 28 Czerwca 2019 Opublikowano 28 Czerwca 2019 Znalazłem coś takiego : Od 22 grudnia 2018 r. obowiązuje nowy przepis ustawy – Prawo o ruchu drogowym, rozszerzono wcześniejszy i obecnie posiadacze (co najmniej od 3 lat) prawa jazdy kat. B mogą bez szkolenia i zdawania nowych uprawnień jechać motocyklami trójkołowymi. To nowe uprawnienie adresowane było przede wszystkim do kierowców niepełnosprawnych. Przepis okazał się zbyt ogólnikowy. Wypowiedziało się wielu ekspertów, którzy wskazywali, iż brakuje określenia mocy pojazdu, pojemności czy homologacji. Tymczasem w ustawie od 1 stycznia 2019 r. w życie weszła nowa definicja motocykla. Nowa definicja motocykla. Tymczasem od 1 stycznia 2018 r. obowiązuje nowy zapis ustawowy. Do 31 grudnia 2018 r. w art. 2 w poz. 45 zapisano: „45) motocykl - pojazd samochodowy zaopatrzony w silnik spalinowy o pojemności skokowej przekraczającej 50 cm3, dwukołowy lub z bocznym wózkiem - wielośladowy; określenie to obejmuje również pojazd trójkołowy o symetrycznym rozmieszczeniu kół”. Dziś to zapis archwialny, od 1 stycznia 2019 r. obowiązuje następujący: - „motocykl - pojazd samochodowy dwukołowy kategorii L3e albo dwukołowy z bocznym wózkiem kategorii L4e, albo trójkołowy kategorii L5e o symetrycznym rozmieszczeniu kół, spełniający kryteria klasyfikacji dla pojazdów odpowiednio dla kategorii L3e albo L4e, albo L5e, o których mowa w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 168/2013 z dnia 15 stycznia 2013 r. w sprawie homologacji i nadzoru rynku pojazdów dwu- lub trzykołowych oraz czterokołowców (Dz. Urz. UE L 60 z 02.03.2013, str. 52, z późn. zm.);”. Zmianę ustawodawca wprowadził ustawą z dnia 9 listopada 2018 r. o zmianie niektórych ustaw w celu wprowadzenia uproszczeń dla przedsiębiorców w prawie podatkowym i gospodarczym (2018.2244). Trójkołowce wg resortu. Redakcja portalu ŚCIGACZ pl skierowała do resortu infrastruktury zapytanie w sprawie trójkołowców. Zacytujmy odpowiedź, której udzielił Szymon Huptyś, rzecznik prasowy ministerstwa: - „w przysłanym do redakcji mailu wyjaśnia, że pojazd musi być homologowany i zarejestrowany jako motocykl trójkołowy (kategoria homologacyjna L5e - zgodnie z przepisami ustawy Prawo o ruchu drogowym). Odpowiedź na to pytanie nas zdziwiła, bo we wspomnianej ustawie nie ma słowa o homologacji, nie występuje tam także definicja motocykla trójkołowego”. I jeszcze komentarz tej samej redakcji: - „Dla posiadaczy kategorii B informacja ważna jest o tyle, że nie wszystkie trójkołowe motocykle (lub, mówiąc ogólnie, pojazdy) załapią się do tej nowelizacji. Aby legalnie poruszać się takim sprzętem, konieczne będzie upewnienie się co do posiadanej przezeń homologacji - jeśli to L5e, wszystko w porządku, jeśli nie - trzeba wyrobić stosowne uprawnienia.” Sprawdźcie homologacje swoich pojazdów, jednak z prawem jazdy kat. B nie pojedziecie każdym trójkołowcem, z nowych uprawnień skorzystają użytkownicy pojazdów homologowanych w kategorii L5e. (jm)
Groot Opublikowano 10 Lipca 2019 Opublikowano 10 Lipca 2019 Właśnie jestem po rejestracji i mając opinie np. okręgowej stacji diagnostycznej że skuter, a właściwie pojazd silnikowy trójkołowy ? ma kategorie L5e...jak miałem w tłumaczeniu... można poprosić by wbić to oznaczenie do dowodu. Za kilkanaście dni to sprawdzę...w tymczasowym nie ma tej pozycji.. Można też zrobić wpis w adnotacjach że jet to L5e...
HerrBartnick Opublikowano 11 Lipca 2019 Opublikowano 11 Lipca 2019 Taka ciekawostka. Tegoroczny Piaggio MP3 500 HPE Sport Advanced wyposażony jest we wsteczny bieg do pomocy w kłopotliwych sytuacjach parkingowych. Kiedy w zeszłym roku pisałem dla Ścigacza test tego modelu, zwróciłem uwagę, że przydałoby się coś takiego, zwłaszcza kierowcom o ograniczonej sprawności. No i proszę - jest ?https://www.scigacz.pl/Piaggio,MP3,500,najwiekszy,skuter,na,kat,B,teraz,z,biegiem,wstecznym,35820.html
Majkel67 Opublikowano 12 Lipca 2019 Opublikowano 12 Lipca 2019 Ja w Quadro 4 miałem w Niemieckim świadectwie homologacji ( oprócz tego ze to pojazd 3 kołowy ? ) wpisane L5e, na przeglądzie diagnosta oczywiście wpisał te dane do naszego Polskiego świadectwa , i finalnie mam to wpisane w dowodzie rejestracyjnym rubryka J - L5e
polikom Opublikowano 13 Lipca 2019 Opublikowano 13 Lipca 2019 Trzy tygodnie temu testowaliśmy z Żoną w Poznaniu skuter Piaggio MP3 300 HPE. Ja zrobiłem nim tylko kilka kółek (na placu Liberty Motors) a Żona ok. 30 km. Jeździliśmy w okolicach Poznania po dobrej jak i fatalnej nawierzchni. Skuter sobie bardzo dobrze radził, i co mnie zdziwiło – całkiem żwawo przyspieszał. Nawet ten nieszczęsny hamulec nożny w przypadku 300 HPE jest umieszczony tak, że można obok niego postawić stopę. Gdyby „pięćsetka” miała hamulec nożny tak bezkolizyjnie umieszczony, to pewnie byśmy brali ją pod rozwagę przy ewentualnym zakupie skutera. I tutaj rodzi się pytanie. Czy można w Polsce, jeżdżąc tylko po Polsce, ten dziwaczny hamulec usunąć bez utraty homologacji L5e? Czy w Polsce jedynym warunkiem wymaganym do uzyskania homologacji L5e jest rozstaw kół przednich większy niż 460 mm?
EwaPia Opublikowano 13 Lipca 2019 Opublikowano 13 Lipca 2019 Wiem, że dealerzy na życzenie kupującego usuwają stopkę hamulca nożnego. Sam hamulec przecież zostaje. Zawsze można stopkę przywrócić. Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka
polikom Opublikowano 13 Lipca 2019 Opublikowano 13 Lipca 2019 Oczywiście, można stopkę usunąć i ponownie przywrócić. Problem pojawia się jednak podczas kolizji. Nagle się może okazać, że osoba prowadząca pojazd z kategorią Prawa Jazdy „B”, po usunięciu hamulca nożnego prowadzi go już bezprawnie. Jeśli tak by rzeczywiście było, to rozgarnięta agencja ubezpieczeniowa nas „zje”. I tego się obawiam.
Groot Opublikowano 13 Lipca 2019 Opublikowano 13 Lipca 2019 Własnie planuję zrobić podparcie pod stopę przy hamulcu w moim Piaggio ponieważ też trochę mnie denerwuje ten hamulec....Sądzę że do końća przyszłego tygodnia się wyrobie...:)
Groot Opublikowano 7 Sierpnia 2019 Opublikowano 7 Sierpnia 2019 Odebrałem stały dowód rejestracyjny i mam w rubryce J wpis L5e ? Wprawdzie pani w urzędzie powiedziała że zmiany i wpisy w niektórych rubrykach w tym w J w motocyklach z drugiej reki nie są możliwe ponieważ okienka się nie podświetlają....ale po moim długim marudzeniu (wykazała niezwykłą cierpliwość) znalazła sposób na to ...no i mam L5e w J...ale zaważyła opinia ze stacji diagnostycznej i oryginał z odpowiednim wpisem... Co do stopki to już kończę - podniosłem na wysokość hamulca i trochę przedłużyłem...sądzę że będzie ok...a że trochę wyżej to nie przeszkadza...
Paul Opublikowano 29 Maja 2020 Opublikowano 29 Maja 2020 Dnia 17.06.2019 o 23:31, GPS napisał: Przy dystansie np. 400 km ile mam do pokonania na zlot BURGMANI i przy podkurczonych nogach w trójkołowcu , nogi po prostu by mi ścierpły. rozpoczęcie sezonu zrobione 540 km na raz i od tego czasu 16 maja kolejne 2600 km zrobiłem do dziś i nic mi się nie dzieje pier.... trzy po trzy
Paul Opublikowano 30 Maja 2020 Opublikowano 30 Maja 2020 Dnia 4.04.2019 o 14:38, Dilbertw napisał: 400 idzie bardzo przyjemnie i daje radę i w mieście i na trasie ? a zamierzam jeszcze trochę się pobawić z wariatorem i rolkami żeby jeszcze zyskać ale licznkowo 160 km/h na A2 dal radę ? Bez kombinowania 500 tka idzie 161 km/h a po kombinacji 167 km/h czy warto ???
coca76 Opublikowano 30 Maja 2020 Opublikowano 30 Maja 2020 Moim zdaniem nie warto, przy tej prędkości to nie jazda tylko walka o życie dla maszyny i operatora. Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
Paul Opublikowano 30 Maja 2020 Opublikowano 30 Maja 2020 Dokładnie przy maxie szarpie kierownikiem i jego maszyną ? 100-120 to dobra prędkość przelotowa i przy wyprzedzaniu jest jeszcze zapas ? da się śmigać po autostradach i drogach expresowych ale po co ? co to za przyjemność , zostawmy te drogi dla plastikowych mistrzów prostej i ich literków Mp3 to stworzona maszyna na winkle nawet jak nie masz umiejętności to wiele ci wybaczy ale nie wszystko !! dosiadając ją pamiętaj o tym . Po 25 latach przerwy idealny sprzęt kiedyś Cb500 twin ,teraz Mp3 500 sport
KOT66 Opublikowano 30 Maja 2020 Opublikowano 30 Maja 2020 ? aby byl jeszcze lepszy smaczek z jazdy to mozna wstawic wario J.Costa z odpowiednia waga kolkow ? w sam raz do tego silnika pasujacych....
Klubowicze grzybek Opublikowano 2 Czerwca 2022 Klubowicze Opublikowano 2 Czerwca 2022 NOWA GENERACJA PIAGGIO MP3 2022 Jak wynika z informacji prasowych Piaggio przedstawiło szczegóły dotyczące nowej generacji tego modelu, będą nowe silniki w dwóch wersjach silnikowych - 400 i 530 o maksymalnej mocy odpowiednio 35 i 44 KM. Pojawią się także elektroniczne dodatki, w tym platforma bazująca na radarze, którą stworzyło Piaggio Fast Forward zlokalizowane w Bostonie. Radar będzie obsługiwał system ostrzegający o pojazdach znajdujących się w martwym polu oraz asystenta zmiany pasa ruchu. Do tego producent zastosował kolorowy wyświetlacz TFT o przekątnej 7 cali, system bezkluczykowy i możliwość połączenia z nawigacją. W wersji Exclusive pojawią się wsteczny bieg z kamerą cofania, trzy tryby jazdy (Comfort, Eco, Sport) i tempomat. Zmieniono też wygląd skutera,wlot powietrza i atrapa zostały zmodyfikowane tak, by zapewnić lepszą aerodynamikę. Pojawią się światła LED,a kierunkowskazy zintegrowano z nadkolami. Nowy uchwyt tablicy rejestracyjnej. Piaggio MP3 400 hpe w wersji podstawowej ma kosztować 10 499 euro, wersja Sport to wydatek rzędu 10 999 euro. Za Piaggio MP3 530 hpe Exclusive trzeba będzie zapłacić 12 999 euro. Producent zapewnia, że skutery mają być dostępne pod koniec czerwca. Paul, nie żal Ci Góralu z Mazur?🤣
Paul Opublikowano 3 Czerwca 2022 Opublikowano 3 Czerwca 2022 15 godzin temu, grzybek napisał: Paul, nie żal Ci Góralu z Mazur?🤣 3oo to był miły etap przejściowy w którym po wielu latach mogłem powrócić do motocyklizmu zanim odzyskałem lejce na 2oo.
Klubowicze grzybek Opublikowano 10 Czerwca 2022 Klubowicze Opublikowano 10 Czerwca 2022 Marcin, dzięki za filmik. Sprzęt ma duże tarcze przód. Zauważyłem też wąsko osadzone lusterka- czy w przypadku osób barczystych nie zasłonią sobie widoczności wstecz w lusterkach?
Administrator Bomber Opublikowano 10 Czerwca 2022 Administrator Opublikowano 10 Czerwca 2022 Zobaczymy ma żywo . Ponoć niedługo ma być w salonach. Wygląda super bo obecny model się opatrzył . Szkoda tylko ,że nie jest na 2 garnki
uno0 Opublikowano 7 Lipca 2022 Opublikowano 7 Lipca 2022 Po 3 latach zabawy z Yamahą X-Max 125 postanowiłem zmienić ją na Piaggio MP3 300 Yourban rok prod. 2012...czas pokaże czy zrobiłem dobrze....Po Maxie wiedziałem, że zakup wysokiej szyby to dla mnie oczywistość....czekam na przesyłkę.....Pozdrawiam serdecznie
uno0 Opublikowano 15 Lipca 2022 Opublikowano 15 Lipca 2022 Duża szyba zamontowana. Ma również wyprofilowane osłony na dłonie....i teraz to jest komfort jazdy 🙂 Dzisiaj pierwsza przejażdżka z żoną zaliczona...co ciekawe bardziej od X-maxa chwaliła sobie komfort resorowania z tyłu. Te 10 koni robi fajną robotę i teraz przelot 90 km/h to czysta przyjemność, a jest jeszcze troszkę zapasu. I tak jak zastanawiałem się po sprzedaży Yamahy nad MP3 500 tak teraz stwierdzam, że 300 to jest dla mnie dobra wartość (tym bardziej, że 95% jazd robię sam). A te małe kółka to jednak nie są stworzone do dużych prędkości.....
uno0 Opublikowano 21 Lipca 2022 Opublikowano 21 Lipca 2022 No i niestety pierwsza awaria ( lepsze jest wrogiem dobrego???) Nagle zgasł i nie dał się odpalić...Nie dawno profilaktycznie zmieniłem świece i....świecę, a dokładnie elektrodę szlag trafił (irydowa)...Wkręciłem starą, trochę się pomęczył i odpalił ale się dławił...i w końcu zagasł. Mam wrażenie że jest zalany. Błędów kontrolka nie wymrugała....Podłączyłem się do OBD i jedynym programem, który się podłączył do ECU to maxiEcu. Błędów też nie znalazł. Dałem do mechanika i sam jestem ciekawy co dalej. Gdzie jest czujnik obciążenia siedziska? Czy ona działa tak, że silnik po odpaleniu ale bez kierowcy na siedzisku nie pozwoli wkręcić się na obroty kiedy ma zablokowane zawieszenie?
Administrator Bomber Opublikowano 21 Lipca 2022 Administrator Opublikowano 21 Lipca 2022 Nie pozwoli . I to nie jest kwestia czujnika w siedzeniu. Jak masz moto na centralce to napęd chodzi ale nie da się rozkręcić na maxa.
uno0 Opublikowano 22 Lipca 2022 Opublikowano 22 Lipca 2022 9 godzin temu, Bomber napisał: Nie pozwoli . I to nie jest kwestia czujnika w siedzeniu. Jak masz moto na centralce to napęd chodzi ale nie da się rozkręcić na maxa. Dziękuje....a w sytuacji kiedy moto stoi na zablokowanych kołach ale bez osoby na siedzeniu? Czy coś chroni pojazd przed przypadkowym odjazdem w razie przekręcenia manetki przy pracującym silniku?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się