Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Piaggio MP3 - wrażenia, opinie, komentarze


Gość M@JKI

Rekomendowane odpowiedzi

@T0MEK Czy używałeś "normalnego" skuterka ?

Pytam bo jestem ciekawy jak wypada jazda trójkołowcem w porównaniu ze zwykłym skuterem.

Czy jest duża różnica ?

Wystarczy się przyzwyczaić czy trzeba się nauczyć jeździć MP3 ?

Nie wiem dlaczego ,ale mam wrażenie jak by MP3 była bardziej wywrotna. Każdy skręt wiąże się z musowym pochyleniem skutera ?

mamy MP3 125 , silnik jest za malo ale ogolnie jest bardzo wygodnie ale nie lubi jak spada kiedy idzie wolno, w drodze idzie jak normalne scooter.

teraz jest problem z system blokada (czasamy ok, czasami nie ...)

I had MP3 125, the engine is too small but in general is very confortable vehicle, I don't how it fall at small speed, on road it goes like normal scooter.

Now we have problem with anti tilting system (sometime it works, sometime not ....)

Odnośnik do komentarza

Mam LT 250 od juz ponad dwu lat.

Do niedawna sprzet nie sprawial najmniejszych problemow, niestety ostatnio dopadla mnie zaraza z majaca fochy blokada zawieszenia. Dostep do tego wszystkiego jest tragiczny a sciaganie gory plastiku przed kazda proba naprawy doprowadza do szalu..

No ale mialo byc pozytywnie bo w sumie caly czas jest. Skuter jezdzi jak szalony, blokada jest super (dopoki nie zacznie foszyc), zuzycie paliwa nigdy (nawet w Norwegii i z bagazem) nie weszli powyzej 4l.

Wozilem nim juz magicznie wielkie rzeczy - co sie nie zmiesci do kufra i bagaznika spokojnie na plasko da sie przypiac za kierowca. (ostatnio 2x25kg kleju do glazury i 12 cegiel). Swiatla po wymianie na PIAA sa ekstra przy okazji zamienilem pozycje i oswietelenie tablicy na ledy. Spokojnie da sie znalezc miejsce na gniazdko usb, gps itd. Przerobilem tez wieksza szybe na dzielona i przesuwna - dziala swietnie.

Luznych nawierzchni nie polecam - troszke wozi tylem niebezpiecznie wiec kola dwa z przodu niewiele tu pomoga.

Dobra troszke jeszcze mniej pozytywnie:

- odpowietrznaie hamulcow to katorga sa 4 obwody i plontanina przewodow.

- elektryka jest...wloska

- bogactwo sensorow i czujnikow wychodzi z wiekiem pojazdu - wszelkie problemy sa sygnalizowane za glosno i za radykalnie (trabi klaksonem gdy poziom plynu hydrauliki wejdzie na min...troche stresujace)

- Ciezko serwisowac w podziemnym parkingu (dostep do czesci, plastki na wkrety) - a juz tam gdzie mieszkam to w ogole ufo wiec jestem zdany na siebie..

I na deser :

Zrobilem ponad 8kkm zwiedziajac Danie, Szwecje i Norwegie - i nigdy jeszcze nic przykrego nie przerwalo mi podrozy:)

Odnośnik do komentarza

Pytanie do użytkowników MP3 w wersji 250 i 400 - czy 250 daje radę po mieście jeśli chodzi o prędkość i przyspieszenie czy nawet nie myśleć o tej wersji? Zastawnawiam się nad tym, którą wersję wybrać...

Odnośnik do komentarza

Odkopię temat MP3 . Chciałbym zapytać użytkowników MP3 jak wygląda sytuacja z systemem hamowania w tym skuterze. Czy wciskając tylko hamulec nożny klamki od hamulców przy kierownicy też reagują -tak samoistnie? Dziś byłem oglądać jedną Mp3 - kę i zaobserwowałem właśnie taki efekt i nie wiem czy tak powinno być czy też nie. 

Odnośnik do komentarza

Jest tak jak piszesz ? klamki reagują:) ? zdecydowanie polecam ten skuter stworzony jest do jazdy w zakrętach:))) czysta frajda:)

Dnia 15.10.2017 o 20:20, Łuki napisał:

Pytanie do użytkowników MP3 w wersji 250 i 400 - czy 250 daje radę po mieście jeśli chodzi o prędkość i przyspieszenie czy nawet nie myśleć o tej wersji? Zastawnawiam się nad tym, którą wersję wybrać...

400 idzie bardzo przyjemnie i daje radę i w mieście i na trasie ? a zamierzam jeszcze trochę się pobawić z wariatorem i rolkami żeby jeszcze zyskać ale licznkowo 160 km/h na A2 dal radę ? 

Odnośnik do komentarza

Witam

Czy ktoś może poradzić jaki nowy skuter warto kupić a do wyboru mam dwa skutery t.j. - skuterek Peugeot Metropolis 400 czy Piaggio MP3 500.

Jeden i drugi ma wady i zalety. Peugeot ma słabszy silnik, nie wygodny do montażu kufer z tyłu ale jest ładny i podoba się a Piaggio jest trochę silniejszy , lepiej ma zrobiony przód, wygodny montaż kufra tylnego ale cholernie nie podoba mi się jak pali się tylko jedna przednia lampa , wygląda to jak by druga się spaliła. Na ostatnim 15 zlocie akurat był Peugeot i żałuję ze go nie przetestowałem .

pozdrawiam

Połączyłem z odpowiednim wątkiem. Warto przeczytać ten temat Metropolis 400 test Administracja

Odnośnik do komentarza
  • Sympatycy
13 minut temu, GPS napisał:

Na ostatnim 15 zlocie akurat był Peugeot i żałuję ze go nie przetestowałem .

No akurat ten skuter nie był do testów

14 minut temu, GPS napisał:

Jeden i drugi ma wady i zalety

Usiądź na jednym i drugim w miarę możliwości zrób parę km i..... będziesz już wiedział sam co kupić i tyle w temacie, nie przejmuj się wyglądem zewnętrznym, ma być wygodnie i poręcznie dla Ciebie.

Odnośnik do komentarza

.....ale cholernie nie podoba mi się jak pali się tylko jedna przednia lampa , wygląda to jak by druga się spaliła.


Lampę w mp3 możesz przerobić żeby paliły się obie lampy. Kolega apgrom tak zrobił w swojej mp3, był nim w Toporni.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Lampę w mp3 możesz przerobić żeby paliły się obie. Kolega apgrom tak zrobił w swojej mp3, był nim w Toporni.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk




Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza

Im dłużnej zastanawiam się nad  trójkołowcami (MP3 i Metropolis) to wydaję się , że najlepsze jednak są tradycyjne maxi skutery. W trójkołowcach widzę w nich więcej wad niż zalet. Po pierwsze - nie jestem w stanie w nich jechać w pozycji czoperowej. Przy dystansie np. 400 km ile mam do pokonania na zlot BURGMANI i przy podkurczonych nogach w trójkołowcu , nogi po prostu by mi ścierpły. Po drugie , obecnie mając Piaggio x10 350 , na jednym tankowaniu pokonuję trasę 450 km. a w trójkołowcu zaledwie 280 km. Po trzecie - mają bardzo małe bagażniki, myślę tu o Metropolisie ,zaledwie jeden kask się mieści a w drugiej części jakiś niewielki laptop. Oczywiście można do tego dołożyć dużą masę i cenę. Podsumowując są to ładne zabawki na niewielkie odległości czyli do jazdy miejskiej. Czyli wracam do tradycyjnych maxi skuterów a mam na uwadze Burgmana 400 lub SYM-a 600i, oczywiście nowe.

 

Odnośnik do komentarza
11 godzin temu, GPS napisał:

......... Po drugie , obecnie mając Piaggio x10 350 , na jednym tankowaniu pokonuję trasę 450 km. a w trójkołowcu zaledwie 280 km...........

To Twoje X10 to jakiś tankowiec ?  większość jak to napisałeś "tradycyjnych skuterów" ma zasięg na baku około 250 - 300 km.  Między innymi wspomniane przez ciebie B400 i Maxym 600i.

Co do pozycji "krzesełkowej" to fakt, dla mnie to też jest problem, ale ......     to wcale nie jest tak że na wszystkich "tradycyjnych skuterach"  da się wyciągnąć nogi do przodu, a z drugiej strony jest jeszcze kwestia przyzwyczajenia.  Zauważ że kolega Smarciu właśnie odbywa podróż na swoim Quadro na Nordkapp. Popytamy go jak wróci, ale z tego co opisywał pokonał już trochę kilometrów i aż tak bardzo nie narzekał ?  On wprawdzie ma aż 4 koła ? , ale pozycja kierownika praktycznie taka sama.  Zawsze możesz dorobić rozkładane "spacerówki"  takie jak w czoperach ? 

Odnośnik do komentarza

Mam Mp3 od stycznia ? czasem jezdzę po 300 i więcej km dziennie ? nie mam żadnych uwag co do pozycji kwestia przyzwyczajenia dodatkowo można trochę nogi wyciągnąć kwestia znalezienia swojej pozycji ? 350 km to zaden problem na tej maszynie do tego frajda przy jeździe w winklach dużo rekompensuje oraz pewność hamowania nawet w zakręcie :))))))))))

mój max zasięg na baku to 300 km spalanie zwykle nie przekracza 3,3 l/100km i dobrze bo trzeba się czasem zatrzymać i rozprostować:))))))))

0949b65e-7b7f-4bc6-8c6b-36d7491644c6.jpg

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Co do zasięgu to moja SW-T rekord miała przy 425km. Standardem jest 350.

A co do pozycji krzesełkowej to przez weekend byłem na zlocie Lambretty . I na tych małych skuterkach wielkie stare chłopy w pozycji krzesełkowej z Hiszpanii zrobili po 3600 km ! W jedną stronę !

Pozostawiam to bez komentarza

Odnośnik do komentarza

A ja bym najpierw spróbował, zrobiła jazdę próbną ale taką dłuższą. Każdy z nas jest inny i ma różne proporcje długości nóg, tułowia i nawet przy tym samym wzroście mogą być odczuwalne różnice w komforcie. Swego czasu widziałem na zlocie MP 3 z zamontowanymi dodatkowo spacerówkami  a`la chopper  albo taki patent spacer.png

Odnośnik do komentarza
45 minut temu, Lucjan73 napisał:

A ja bym najpierw spróbował, zrobiła jazdę próbną ale taką dłuższą. Każdy z nas jest inny i ma różne proporcje długości nóg, tułowia i nawet przy tym samym wzroście mogą być odczuwalne różnice w komforcie. Swego czasu widziałem na zlocie MP 3 z zamontowanymi dodatkowo spacerówkami  a`la chopper  albo taki patent 

Ciekawy patent ale z mojego doświadczenia wynika że trzeba by uważać na te wystające "blachy"  ruszając bez blokady żeby sobie nie poniszczyć spodni:D 

Ja jesli chcę zmienić pozycję kładę pięty na koniec praktycznie na tę skośną cześć a resztę stopy odchylam poza owiewkę może to nie jest szczyt wygody ale pozycja się zmienia i buty można wietrzyć :DDDDDDDDDDDDD a poważnie MP3 trzy to na tyle wyjątkowy sprzęt że albo się go KOcha labo nienawidzi:DDDD

Odnośnik do komentarza
40 minut temu, Lucjan73 napisał:

............ Swego czasu widziałem na zlocie MP 3 z zamontowanymi dodatkowo spacerówkami  a`la chopper  albo taki patent 

????  ?  a jak to na zdjęciu ma działać ?  Masz więcej zdjęć ?  Bo spacerówki które ja widziałem to przeważnie podnóżki pasażera od motocykla zamontowane z boku do płozy (owiewki) i rozkładane w razie potrzeby. Wygląd to ma "średni" ale działa ? 

50 minut temu, arturo-bb napisał:

Co do zasięgu to moja SW-T rekord miała przy 425km. Standardem jest 350..

?  to jaki bak masz w SW-T ? ponad15 litrów ? 

Odnośnik do komentarza

Co wy z tą pozycją krzesełkową?
Czyli GoldWing jest niewygodna jak rozumiem ...
;)
Taka jest pozycja turystycznych motocykli, po prostu nie boli kręgosłup jak na czoperze
:D
A Mp3 rozwiązuje kilka problemów, od lepszego wchodzenia w zakręty po możliwość zjazdu nad rzeczkę
;)
Po prostu co kto lubi i jak i gdzie jeździ
;)
Ale co do pozycji to na trasę najlepsza krzesełkowa a fatalna rodem z walców zwanych chopperami
:D


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
2 minuty temu, tomekmajesty napisał:

Co wy z tą pozycją krzesełkową?
Czyli GoldWing jest niewygodna jak rozumiem .....

Być  może masz trochę racji ?  Jednak ważne jest też ułożenie rąk i jednak na hondzie inny kąt zgięcia kolan.  

 

GL 1800.png

MP3.png

B400.png

Odnośnik do komentarza

W wielkim skrócie i wypróbowane na niejednym 2oo: wszystko dla kolan mniej niż 90° jest na prawdziwie (nie mówie tu o 200- 300 km w dzień!) długie trasy niewygodne. Zwłaszcza powyżej 40- ki?. Możliwość chociażby na chwile prostowania musi być. Wstawanie na moment wystarczy. A wstać w czasie jazdy da sie nawet na małej Vespie.

Odnośnik do komentarza

Na Vespie to robię 200 km i jest spoko
Pozycja krzesełko chociaż można nogi trochę wyciągnąć do przodu, ale wtedy wystają stopy w połowie
;)
Ale ergonomia GTSa sprawia że nie bolą ani nogi ani plecy ani kark
:)
A np na Xcitingu bolał mnie kark i plecy po godzinie jazdy
Może miało na to wpływ twardsze zawieszenie Kymco od Vespy...
Ale ogólnie jak ma się plecy proste a nie lekko zgięte to plecki bolą
;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza

Jestem mile rozczarowany pozycją krzesełkową, jest zbliżona do pozycji na nakedzie, czyli archeotypie motocykla. Wspomnienia z turystyki na cruiserze/chopperze mam umiarkowanie pozytywne, dłuższe przeloty w pozycji z nogami do przodu wcale nie były wygodne, nie wspominając o mało aktywnej pozycji, co miało reperkusje na luźnych czy dziurawych nawierzchniach. 

Odnośnik do komentarza

Witam. Zamierzam kupić Gilere Fuoco 500 i mam pewien problem. Podobno nie wszystkie posiadają homologację na jazdę z kategorią B...Czy może ktoś orientuje się w temacie...Ja dopiero zaczynam przygodę ze skuterami...i jestem zielony jak szpinak..:(

swap.jpg

Odnośnik do komentarza

A czasem nie jest tak że nowe prawo (czy to była dopiero propozycja) zrówna wszystkie 3 kołowce ?    

Ta homologacja  - coś tam było że szerszy rozstaw kół z przodu i obowiązkowy pedał hamulca przy bucie.  

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...