Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Piaggio MP3 - wrażenia, opinie, komentarze


Gość M@JKI

Rekomendowane odpowiedzi

nie ma zolych :ph34r: ale sa czerwone . A jesli chodzi o moj kolor ulubiony to dzis na targach sie przekonalem, ze nie musze robic badan DNA , Marcel od razu zółtka wypatrzył

pict0063vj0.th.jpg

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

No nie wiem Mario, z tego co widze siedzi na Suzuki a nie na usiadl na Yamahe ;) co prawda kolor to wybral wlasciwy ale jednak jest madrzejszy od taty i wie ze Suzuki jest lepsze :ph34r:

Odnośnik do komentarza

i to jest dowód na to, że jak ktoś raz zakocha się w skuterach to nic tego nie zmieni ;-). A obecnie wydaje mi się, że MP3 jest już bardziej popularne w Polsce niż moje Scarabeo i Beverly razem wzięte.

Odnośnik do komentarza

Co do popularności to się nie zgodzę. W wakacje jeździłem po stolicy i po MM i wszędzie ludzie się gapili :clapping:

Jednak jazda MP3 to sama przyjemność.

Odnośnik do komentarza

Pojazd po paru latach stał się bardziej popularny ponieważ sporo zaczęto sprowadzać używek z zagranicy, ceny spadły to mi pojawił się popyt.

Chciałem jeszcze dodać że chciałem kupić MP 3 od kolegi Marcino 1 ale zostałem uprzedzony przez kolegę Tomka, widać jeszcze nie nadeszła moja pora na posiadanie takiego sprzętu !wchair

Odnośnik do komentarza

Co do popularności to się nie zgodzę. W wakacje jeździłem po stolicy i po MM i wszędzie ludzie się gapili :clapping:

Jednak jazda MP3 to sama przyjemność.

[media=]

[/media]

Mój szef ma takie cudo. Dość młody rocznik i silnik 500 centymetrow. I muszę się przyznać, że jazda testowa bardzo mnie zawiodła. Nie wiem czego się spodziewałem ale nie podobało mi się. Bardzo możliwe, że jeździłem za krótko.I dlatego moja opinia nie jest obiektywna.

Odnośnik do komentarza

Też szykowałem się na 500 ale zabrakło cierpliwości :clapping: trafiła się ładna 400 i się skusiłem .

Czym się zawiodłeś ? Bo dla mnie jest tylko minimalna różnica w zakrętach . Prosto jedziesz jak zwykłym dwukółką .

Odnośnik do komentarza

A jak sobie daje rade z tym silnikiem ?

Po pierwsze gratulajcje, bardzo ładny :clapping:

Po drugie; chciałem zapytać o to samo co Lucjan; silnik nie jest za mały/słaby?

Chociaż Mp3 250 jest mniejsze od 400/500 to jednak ciągle waży ok. 250 kg...

Odnośnik do komentarza
Czym się zawiodłeś ? Bo dla mnie jest tylko minimalna różnica w zakrętach . Prosto jedziesz jak zwykłym dwukółką .

Przede wszystkim brak mozliwosci wyprostowania nog.

Zobaczymy jak to rozwiaze Yamaha, choc cudow sie nie spodziewam.

Tak poza tym - bardzo przyjemne maszyny.

silnik nie jest za mały/słaby?

Chociaż Mp3 250 jest mniejsze od 400/500 to jednak ciągle waży ok. 250 kg...

Poltora roku temu jezdzilem na DT300 z kolega na MP3 400.

DT300 zostawial go w tyle jak chcial. I spalal mniej paliwa.

Dopiero ostatnia wersja silnikow (bodajze od 2012) - po zmianach wymuszonych przez konkurencje - zapewnia mniejsze spalanie.

Wczesniejsze roczniki slabiej wypadaja na tle konkurencji.

Roznicy w masie do pociagniecia sie nie przeskoczy.

Generalnie - w przypadku MP3 - przyspieszenie wg pojemnosci - nalezy odniesc do mniejszej innych skuterow, np.:

- MP3 500 pewnie bedzie slabsze nix KYMCO XCT 400

- MP3 250 pewnie pojdzie jak YAMAHA XENTER 150.

A czy to za malo, czy wystarczajaco - moim zdaniem pytanie BEZ SENSU, gdyz odpowiedz jest tylko jedna - zalezy dla kogo, do czego.

Odnośnik do komentarza

Przede wszystkim brak mozliwosci wyprostowania nog.

Z tym się muszę zgodzić . Miejsca na nogi jest bardzo mało :clapping:

Jednak można sobie z tym łatwo poradzić:

ntiy.jpg

bwlq.jpg

Zamontowałem spacerówki które o wiele bardziej poprawiają komfort jazdy na MP3ce.

Odnośnik do komentarza

Poltora roku temu jezdzilem na DT300 z kolega na MP3 400.

DT300 zostawial go w tyle jak chcial. I spalal mniej paliwa.

Generalnie - w przypadku MP3 - przyspieszenie wg pojemnosci - nalezy odniesc do mniejszej innych skuterow, np.:

- MP3 500 pewnie bedzie slabsze nix KYMCO XCT 400

- MP3 250 pewnie pojdzie jak YAMAHA XENTER 150.

A czy to za malo, czy wystarczajaco - moim zdaniem pytanie BEZ SENSU, gdyz odpowiedz jest tylko jedna - zalezy dla kogo, do czego.

Jerry_R, widzę, że wyrobiłeś sobie opinię na temat wszystkich modeli MP3, ponieważ 1,5 roku temu ktoś za Tobą jechał na MP3 400... niesamowite.

Właściciela MP3 250 zapytałem o Jego subiektywne odczucia. Nie sądzę abyś mógl odpowiedzieć na takie pytanie.

Poza tym jest takie przysłowie: nia ma pytań BEZ SENSU - są tylko IDIOTYCZNE odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza

Ja potrzebuję skutera, który 95% swojej drogi spędzi w mieście

szukałem 400, ale jak trafiła się prawie nowa 250 w dobrej cenie to się skusiłem :clapping:

Przejechałem 220 km autostradą /Chrzanów-Wrocław/ i w sumie jestem mile zaskoczony

Jechałem z prędkością 130 km/h i radził sobie bardzo dobrze

Kiedyś miałem Scarabeo 500, napewno 250 to tylko 250,

ale poręczność MP3 bardzo mi się podoba

A poza tym, Ci z klubu, którzy mnie pamiętają, wiedzą, że kocham pojazdy DZIWNE :msn-cry:

Odnośnik do komentarza
Jednak można sobie z tym łatwo poradzić:

Zamontowałem spacerówki które o wiele bardziej poprawiają komfort jazdy na MP3ce.

Czemu wiedzialem, ze padnie ten przyklad? Moze dlatego, ze osobiscie sympatyzuje MP3 i jezdze z jego uzytkownikami (nie tylko 1.5 roku temu)?

Niestety, ten patent odpada, jesli jezdzi sie z zamontowanym motokocem, ale bez niego - spoko, jesli komus nie przeszkadza deszcz i wiatr.

Jest to po prostu workaround, calkiem fajny, ale tylko workaround.

Jerry_R, widzę, że wyrobiłeś sobie opinię na temat wszystkich modeli MP3, ponieważ 1,5 roku temu ktoś za Tobą jechał na MP3 400... niesamowite.
Właściciela MP3 250 zapytałem o Jego subiektywne odczucia. Nie sądzę abyś mógl odpowiedzieć na takie pytanie.

Wiecej otwartosci :-) W przeciagu dwoch sezonow, mam piata maszyne, nie jestem fanatykiem zadnej, czesto z ludzmi jezdze na roznych innych. Swojego czasu tez sledzilem rynek i rozwoj MP3.

Fajnie, jak w odpowiedzi bedzie napisane "wg mnie", "do moich potrzeb" lub tym podobne :-)

PS:

forum jest otwarte, wszyscy sie moga wypowiadac, a prywatne pytania na priv.

Odnośnik do komentarza

Czemu wiedzialem, ze padnie ten przyklad? Moze dlatego, ze osobiscie sympatyzuje MP3 i jezdze z jego uzytkownikami (nie tylko 1.5 roku temu)?

Niestety, ten patent odpada, jesli jezdzi sie z zamontowanym motokocem, ale bez niego - spoko, jesli komus nie przeszkadza deszcz i wiatr.

Jest to po prostu workaround, calkiem fajny, ale tylko workaround.

Jerry R z takim przewidywaniem branża wróżbiarska stoi otworem :clapping:

Tylko ja nie jeżdżę z moto kocem i w deszcz .

Jada skuterem ma być dla mnie przyjemnością a w deszczu jest to mało przyjemne.

Więc patent ze spacerówkami sprawdza się w 100%

Odnośnik do komentarza

:)

Dla mnie z kolei - skuter to wol roboczy na co dzien, dodatkowo na przejazdzki dla przyjemnosci.

Widze na Twoich zdjeciach, ze masz hamulec na podnozku. Napisz jak trzymasz noge w trakcie jazdy* - bardziej z tylu, za tym hamulcem, czy lekko w gorze?

* mam na mysli trase, dluzsze odcinki, nie korek

Odnośnik do komentarza

A dla mnie całkiem na odwrót Jerry. W pracy wół ma 16 kółek do pracy na 4 a weekendowo 3 kółka .

W 80% jeżdżę na spacerówkach i rzadko używam tego hamulca. Jak już trzymam nogi na podestach to prawa lekko z tyłu.

Jednak nie hamulec wydaje mi się największym problemem a podwyższenie :mad2:

0iev.jpg

Na początku myślałem ze poprzedni właściciel tak sobie to ulepszył :) aby lepiej mu się hamowało. Postanowiłem się tego gó... pozbyć. Jakie było moje zdziwienie jak się okazało ze jest to sygnowane marką Piaggio.

Co gorsza gumowy dywanik kończy się zaraz pod tym :surrender: Więc jeżeli chcesz się pozbyć podwyrzszenia musisz kupić nową gumę na cały podest.

Nie dość że noga z tyłu to jeszcze lekko w górze :evil:

A na spacerówkach to bajka :mad2:

Odnośnik do komentarza

Problem polega na tym że Twoja wersja jest fabrycznie przystosowana do jazdy na kategorie B. Szczególnie w Niemczech jest to bardzo popularne ponieważ "emeryci" kupują sprzęt homologowany na kategorie prawa jazdy B i nie muszą dodatkowo zdawać na kategorie A. Masz pewnie jeszcze dodatkowe kierunkowskazy z tyłu. To nie jest żadna samoróbka, po prostu w ofercie Piaggio jest dostępny tak przygotowany model. Prawdopodobnie u nas też można zarejestrować MP 3na kategorie B.

Odnośnik do komentarza

Zgadza się kierunki mam oddzielne , nie zespolone w lampie tylnej. Jednak dwa lata temu jeździłem też wersją LT i tamta nie miała tego plastiku i podest był równy.

Tylko nie pamiętam czy to była 400 na pewno.

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Ja potrzebuję skutera, który 95% swojej drogi spędzi w mieście

szukałem 400, ale jak trafiła się prawie nowa 250 w dobrej cenie to się skusiłem :)

Czyli co, jednak kupiłeś tego ulepa o którym mi ostatnio opowiadałeś przez telefon? :msn-cry:

:msn-wink:

A poza tym, Ci z klubu, którzy mnie pamiętają, wiedzą, że kocham pojazdy DZIWNE :)

Oczywiście, że pamiętają :detective:

Zresztą masz we mnie bratnią duszę bo i ja mam podobnie... jednak aż tak "dziwny" jak Ty nie jestem :msn-wink:

Wracając do MP3... faktycznie nie jest to skuter mega ekonomiczny. 250tka w mieście łyka cirka 5 l/100 km. W serwisowaniu też nie jest ideałem choć po latach nie słyszałem aby była nadmiernie usterkowa. Jeździ się tym rewelacyjnie (moje prywatne odczucie), super hamuje, bardzo dobrze łyka zakręty (na śliskim pozwala na to, czego typowym 1-śladem nie zrobię), jest dość żwawe i można tym wyczyniać niezłe popisy na szosie :)

Li4vLi4vLi4vLi4vLi4vaW1nL21wMzI1MC8wNjEuanBnJnE9MTAwJmFvZT0x.jpg

Li4vLi4vLi4vLi4vLi4vaW1nL21wMzI1MC8wNjQuanBnJnE9MTAwJmFvZT0x.jpg

Li4vLi4vLi4vLi4vLi4vaW1nL21wMzI1MC8wNTguanBnJnE9MTAwJmFvZT0x.jpgLi4vLi4vLi4vLi4vLi4vaW1nL21wMzI1MC8wNTkuanBnJnE9MTAwJmFvZT0x.jpg

Niestety zajmuje ciut więcej miejsca w garażu.

Przeszło 6 lat temu, kiedy to była nowość na rynku, zgłębiałem ten model. W archiwum naszych testów można poczytać >> http://www.burgmania...atid=26〈=pl

Odnośnik do komentarza

Z tego, co Mariusz napisałeś w teście, to wyjątkowo ekonomiczny, lekki i mały sprzęt. Takimi szczegółmami nie ma się co zrażać, jeżeli się maszyna podoba.

Swoją drogą ciekawe te zdjęcia w pochyleniu, czymkolwiek nie jeździłem, to zawsze ja pochylałem się bardziej do wewnątrz zakrętu starając się zminimalizować konieczność pochylania maszyny :detective:.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...