Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Piaggio MP3 - wrażenia, opinie, komentarze


Gość M@JKI

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 10.11.2023 o 18:05, Krzynio66 napisał(a):

szukam mp3 500 moze tos cos wiecej napisac jak sie sprawuje wady i zalety gdzie kupic dziekuje

Hej,

Posiadam od roku 500-setkę, kupiłem ze względu na bardzo dobre osiągi, nie chodzi tylko jazdę na wprost, ale świetnie sprawuję się w zakrętach.

Zużycie paliwa zależy tylko i wyłącznie od użytkownika. Jak ktoś preferuje jazdę zero jedynkową, to każdy pojazd będzie sporo spalał, no i oczywiście

hamulce za chwilę zostaną zużyte.

Pojazd jest odpowiedni dla niewysokiej osoby (kanapa jest nisko). Wadą jest masa, trzeba uważać przy manewrowaniu przy małych prędkościach.

Ja niestety, ze względu na wiek muszę zamienić moją Mp3, na nieco lżejszy pojazd.

Odnośnik do komentarza

Przed 500 miałem 300 Yourbana....500 jest zdecydowanie droższa w eksploatacji pod kątem części zamiennych. 300 w niższych pasmach obrotów silnika przy małej prędkości ma zdecydowanie większą kulturę pracy. Mniej  telepie. 300 była z 2011 a 500 jest z 2013 roku. 

Odnośnik do komentarza
W dniu 10.11.2023 o 17:50, harii napisał(a):

Witam wszystkich uchachanych użytkowników mp3 

od kilku dni też jestem posiadaczem tego dziwadełka , mp3 300 Yourban z 14 roku . No i właśnie już mam pytanie , od czasu do czasu zaświeca mi się czerwona kontrolka po prawej  stronie żółtej kontrolki blokady zawieszenia , na tej czerwonej też jest znak zawieszenia ( taki jak na żółtej) . Czasami sama gaśnie podczas jazdy a czasami dopiero jak wyłączę zapłon .

wie ktoś co ta kontrolka sygnalizuje ? 

Witaj. Ta czerwona kontrolka to tzw. waga która znajduje się pod tyłkiem kierowcy. Jak podniesiesz siedzisko to w okolicy zawiasu zobaczysz przewód idący od siedzenia w głąb plastików. ten przewód posiada wtyczkę i gniazdo. Warto to połączenie sprawdzić. Ps. kontrolka w momencie kiedy masz zablokowane zawieszenie powinna zgasnąć w chwili kiedy usiądziesz na squta/

Odnośnik do komentarza

Jak już wcześniej pisałem, latem po wymianie tarcz i klocków zaczęła mi mrugać kontrolka zawieszenia (wypiąłem czujnik siedzenia i jest dokładnie to samo). Zbiorniczek ma taki stan jak na zdjęciu. Po podpięciu kompa błędów brak. Regulator podmieniony.... to samo choć ma podobny rozrzut ładowania o czym też już pisałem tutaj. Nie dzieje się to zawsze i po wyłączeniu stacyjki wszystko wraca do normy. Akumulator jak dla mnie ok. Ps....mam wrażenie że najczęściej się to dzieje na niskich obrotach przy startowaniu i wolnych manewrach. Przy dodaniu gazu i szybszej jeździe znikaIMG_20230725_200530.thumb.jpg.f23af58d0750d5835530010365b1e13a.jpg.540d23c92a2ed67b06bbdb9485b6be40.jpg

Odnośnik do komentarza

Może cos nie tak jest z czujnikiem, (czujnikami) prędkosci koła który bierze sygnał z śrub mocujących tarczę do piasty. Czujniki predkości są integralna częścią blokady zawieszenia

Odnośnik do komentarza
9 godzin temu, cris76 napisał(a):

Może cos nie tak jest z czujnikiem, (czujnikami) prędkosci koła który bierze sygnał z śrub mocujących tarczę do piasty. Czujniki predkości są integralna częścią blokady zawieszenia

choć coraz lepiej poznaje swoje moto to w tej kwestii mój mechanik uważa, że w takim przypadku byłby błąd w kompie (używa Texa)

Odnośnik do komentarza
17 godzin temu, uno0 napisał(a):

choć coraz lepiej poznaje swoje moto to w tej kwestii mój mechanik uważa, że w takim przypadku byłby błąd w kompie (używa Texa)

Czujnik predkosci koła ,dla kazdego osobno zamontowane sa na krótkim wahaczu, obok zacisku hamulcowego. Z czujnika wychodzi wtyczka z przewodem więc trudno go nie zauważyć. Często te czujniki mylone sa z ABS.

Nie doczytałem dokładnie Twojego posta. Napisałeś że kontrolka , ta żółta pojawia się przy niskich prędkościach. To jest prawidłowa reakcja systemu blokowania który pokazuje gotowość do zablokowania przez kierowcę zawieszenia przełącznikiem na kierownicy np. przy dojeżdżaniu do świateł itp. Z tego co pamiętam to powinna mrugać przy prędkości 15-20km/h. Jeżeli mechanik tego nie wie,to go zmień.

Odnośnik do komentarza

Mój mechanik by mnie zabił,gdybym mu uwierzył,że wszystko zrobił i jest OK, tylko jeździć. Kolega Cris doskonale wie co było zrobione, a raczej nie zrobione i ile pseudomechanik mnie kosztował. Dobrze,że nie życie. Wcale nie żartuję i nie przesadzam. Oczywiście pożegnałem się z oszustem.

Odnośnik do komentarza
6 godzin temu, cris76 napisał(a):

Napisałeś że kontrolka , ta żółta pojawia się przy niskich prędkościach.

Chris....czerwona lampa kontrolna.....kształt ikony jak żółtej ale to jest dolna czerwona 

kontrolka.jpg

1 godzinę temu, Orion napisał(a):

Mój mechanik by mnie zabił,gdybym mu uwierzył,że wszystko zrobił i jest OK, tylko jeździć. Kolega Cris doskonale wie co było zrobione, a raczej nie zrobione i ile pseudomechanik mnie kosztował. Dobrze,że nie życie. Wcale nie żartuję i nie przesadzam. Oczywiście pożegnałem się z oszustem.

Nie wszystko umiem zrobić sam. Uczę się i szukam rozwiązań ale czasem nie mam możliwości i trzeba zlecić naprawę. Tym bardziej, że nie każdy chce się w ogóle podejmować naprawiania emeptrójek. I dzięki wam też wiem co w razie czego zlecać :-) za co dziękuje :-)

Odnośnik do komentarza
5 godzin temu, uno0 napisał(a):

Chris....czerwona lampa kontrolna.....kształt ikony jak żółtej ale to jest dolna czerwona 

kontrolka.jpg

Nie wszystko umiem zrobić sam. Uczę się i szukam rozwiązań ale czasem nie mam możliwości i trzeba zlecić naprawę. Tym bardziej, że nie każdy chce się w ogóle podejmować naprawiania emeptrójek. I dzięki wam też wiem co w razie czego zlecać :-) za co dziękuje :-)

W dniu 10.11.2023 o 17:50, harii napisał(a):

Witam wszystkich uchachanych użytkowników mp3 

od kilku dni też jestem posiadaczem tego dziwadełka , mp3 300 Yourban z 14 roku . No i właśnie już mam pytanie , od czasu do czasu zaświeca mi się czerwona kontrolka po prawej  stronie żółtej kontrolki blokady zawieszenia , na tej czerwonej też jest znak zawieszenia ( taki jak na żółtej) . Czasami sama gaśnie podczas jazdy a czasami dopiero jak wyłączę zapłon .

wie ktoś co ta kontrolka sygnalizuje ? 

Witaj. Ta czerwona kontrolka to tzw. waga która znajduje się pod tyłkiem kierowcy. Jak podniesiesz siedzisko to w okolicy zawiasu zobaczysz przewód idący od siedzenia w głąb plastików. ten przewód posiada wtyczkę i gniazdo. Warto to połączenie sprawdzić. Ps. kontrolka w momencie kiedy masz zablokowane zawieszenie powinna zgasnąć w chwili kiedy usiądziesz na squta/

Ta ikona nie informuje bezpośrednio o uszkodzeniu. Jej podstawowym zadaniem ,jest informowanie systemu że kierowca nie zajął miejsca na siedzisku. Jak napisałem wcześniej w momencie zablokowania zawieszenia, kiedy na nim siedzisz nie świeci, kiedy zejdziesz, świeci. Ikona może również informować o błędach w systemie ale do tego dochodzą jeszcze sygnały dżwiękowe z modułu zawieszenia. Dość upierdliwym i zawodnym elementem jest pozycjoner na serwomechanizmie blokowania. Jego uszkodzenie jednak jest poważną usterką i jest sygnalizowane ikoną , dżwiękiem i brakiem możliwości jazdy = odcinanie zapłonu

Odnośnik do komentarza

Jak rozpiełem wtyczkę siedziska to zachowanie lampki było takie same. Mogłem jeździć i co ciekawe po rozłączeniu nie świeciła się  nonstop, a chyba tak powinna to sygnalizować.  To zaświecenie jest tylko podczas jazdy i znika po zgaszeniu zapłonu. Sprawdzę te czujniki i jaka jest prawdziwa kondycja akumulatora. 

i co istotne blokada działa prawidłowo aż do czasu zaświecenie kontrolki czerwonej podczas jazdy. Jak zgaśnie jest ok. 

czasem zastanawiam się czy nie warto kupić 125 nówkę z salonu i mieć święty spokój 🤪🤪🤪

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, Krzynio66 napisał(a):

do kolegi polar dasz jakies namiary na siebie chodzi mi i ta 500 czy juz sprzedana

Witam, nie wiem czy o mnie chodzi, ale rzeczywiście miałem MP3 500 - już została sprzedana.

Odnośnik do komentarza

dzieki ze poleciliscie mi jakiegos sprzedawce kupilem sam ale mam pytanie czy u was tez jest tak ze siedzenie moze otworzyc  kazdy po nacisnieciu guzika z otwarta klodka bardzo prosze o podpowiedz

 

Odnośnik do komentarza

Jeżeli jest kluczyk w stacyjce


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza

A przy zablokowanej kierownicy?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...