Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Honda Forza 750 - wątek ogólny


MariuszBurgi
Wiadomość dodana przez MariuszBurgi,

Wątek z informacją prasową oraz szczegółami technicznymi Forza 750... tutaj -> KLIK

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jeśli już mowa o dct, to wymieniacie olej w tej skrzyni? Jakie są zalecenia hondy w tej kwestii? Od lat jeżdżę samochodami z asb i tam jest różnie, w większości jednak producenci nie przewidują wymiany oleju.

  • Klubowicze
Opublikowano
16 minut temu, cezzar napisał(a):

Jeśli już mowa o dct, to wymieniacie olej w tej skrzyni? 

Silnik 700/750 DCT ma jeden olej wspólnie (10W30), w jednym obiegu... Wymiana serwisowa zalecana co 12000 km, ale ja staram się nie przekraczać 10K...

Opublikowano

Osobiście jestem ciekaw jak ten silnik w połączeniu z DCT jeździ. W zeszłym sezonie miałem się okazję przejechać Honda Nc750x z 2017r. Przyspieszanie nie powalało, ale było ok. Silnik porównywaliśmy z nastoletnią Hondą Hornet i szału nie było ;) Jak to właściciel Horneta powiedział po przejechaniu się "jeździ to jak diesel, ale taki kiepski. Niby przyspiesza na "każdym" biegu, ale pod górę i tak trzeba mocno redukować".

Zakładam że to kwestia "starszego" silnika + skrzyni ręcznej. Jak będzie możliwość chętnie sprawdzę czy Forza z DCT jeździ lepiej.

  • Klubowicze
Opublikowano
3 minuty temu, MariuszBurgi napisał(a):

Edit. Widzę, że pisaliśmy razem ze Sławkiem w tej samej chwili.

Dokładnie, a i przekaz, dokładnie ten sam... 🙂

  • Administrator
Opublikowano

Natomiast co do tematu, >>NSS750 Forza w bezpośrednim starciu z NC750d Integrą<< widzę na szybko, IMHO... takie wady/zalety:

PLUS: łyka kask pod kanapą, rozbudowany infotainment zegarów, dwie tarcze na przodzie, świeży optik (kwestia gustu)

MINUS: w mojej ocenie nieznacznie ale jednak słabsza jakość plastików, niespójny rozmiar kół, ciut wyższe spalanie

No i lusterka na czaszy vs na kierownicy czy smartkey vs klucz "analogowy"... zależy kto co lubi.

Opublikowano

Zgodzę się że porównanie Horneta z NC było mało sensowne, bo to inna charakterystyka 2 VS 4 cylindry i kręcenie do nastu tys rpm. Nie mniej dla mnie zabawne było jak usłyszałem porównanie do diesla i dlatego wbiło mi się w pamięć :)

Dzięki za opinie, bo coś im już uświadamiają. Generalnie też nie lubię jak silnik wyje i kręci się wysoko wiec plus na konto Forzy.

SlawoyAMD poruszył ważna (dla mnie) kwestię spalania. Rzeczywiście T-max spala (jak podaje internet) 5-5,5l, podczas gdy duża Forza 3,9 czyli spalanie ma prawie takie jak Forza 300, a mocy jak 🚀 😜

 

Cytat

MINUS: w mojej ocenie nieznacznie ale jednak słabsza jakość plastików, 

i to jest ciekawe, bo oglądając ją w salonie też odniosłem wyrażenie że plastiki np: od wlewu paliwa jest cieńszy i gorzej spasowany niż w moim aktualnym pojeździe. 

  • Klubowicze
Opublikowano
29 minut temu, Szagal napisał(a):

SlawoyAMD poruszył ważna (dla mnie) kwestię spalania. Rzeczywiście T-max spala (jak podaje internet) 5-5,5l

No, jak ktoś ma cięższą rękę, to w T-Max'ie i 7 litrów przepuści przez tłumik... Ogólnie silniki serii NC nie lubią wysokich obrotów i już jazda autostradami potrafi zbliżyć spalanie do około 5 litrów na setkę. Jadąc przeważnie po Europie max między 100-110 drogami krajowymi (ogólnie omijam nudne autostrady), mieszczę się w okolicach 4 litrów (3.4 do 4.2 L), co dość ważne przy założonym, wycieczkowym budżecie, kiedy benzyna kosztuje w okolicach 1.60 - 1.80 euro za litr...

No ale to, co cenię w tych silnikach najbardziej, to niezawodność i długie przebiegi... Niedawno w na YT oglądałem filmik gościa, co na NC750 X przekroczył 400 tysięcy kilometrów przebiegu i dalej nim hula, a zjeździł nim pół świata, z Mongolią włącznie... Jak znajdę, to dorzucę.

  • Administrator
Opublikowano

Tu pisałem o NC pewnego kuriera z UK -> KLIK

Opublikowano

@MariuszBurgija już kiedyś zauważyłem, że jak jest z tyłu koło 15 cali to pali więcej. Jakiś związek musi być.

@SlawoyAMD mnie na autostradzie do Budapesztu udało się uzyskać 7,5 L na 100 km ale byłem załadowany na full trzy kufry plus plecaczek i prędkości 150-170 non stop.

Opublikowano

Witam,

Mi właśnie pęka 14000 km przejechane przez blisko dwa lata tak więc co nieco już wiem o Forzie :)

1. Mi nie wieje po kolanach choć wiem że to popularne pytanie :)

2. Tak, podczas deszczu przez dziurę potrafi pryskać woda. Taki trochę naked :)  Półki z tego miejsca na pewno nie zrobisz.

5. Schowek zmieści telefon, rękawiczki ale oczywiście nie jest zamykany.

6. Kasku nie chowam pod siedzenie, Plecak tam zawsze wożę.

 

Ogólnie jest to kapitalny skuter. Jako poprzedni właściciel AK 550 mogę go w 100% polecić.

 

 

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Myślę myślę i 😵

Decyzja o sprzedaży mojej Forzy 300 zapadła.

Teraz nadal zastanawia się co dalej....Dzisiaj przymierzałem się znów do Forzy 750 i (w porównaniu do T-Maxa) blado wypada ten slogan GT :/ Zauważyłem że:

1. Nigdzie nie ma gniazdka w okolicach kierownicy żeby ładować telefon/nawigację. Co gorsza nie zauważyłem fajnego miejsca żeby dorobić takie USB...

Pytanie: jak rozwiązaliście ten problem. Gdzie zrobiliście gniazdko USB/zapalniczkę? Może uda się jakąś fotę pokazać?

2. Duża chłodnica w tym modelu i taka "nie osłonięta", a kamyczki na drogach czyhają :)

Pytanie: testowaliście jakieś dodatkowe osłony na chłodnice? Np. takie Givi https://www.givi.it/my-motorcycle/product/honda/forza-750-21--22/optionals/pr1156

Opublikowano
W dniu 27.03.2023 o 22:18, Szagal napisał(a):

Myślę myślę i 😵

Decyzja o sprzedaży mojej Forzy 300 zapadła.

Teraz nadal zastanawia się co dalej....Dzisiaj przymierzałem się znów do Forzy 750 i (w porównaniu do T-Maxa) blado wypada ten slogan GT :/ Zauważyłem że:

1. Nigdzie nie ma gniazdka w okolicach kierownicy żeby ładować telefon/nawigację. Co gorsza nie zauważyłem fajnego miejsca żeby dorobić takie USB...

Pytanie: jak rozwiązaliście ten problem. Gdzie zrobiliście gniazdko USB/zapalniczkę? Może uda się jakąś fotę pokazać?

2. Duża chłodnica w tym modelu i taka "nie osłonięta", a kamyczki na drogach czyhają :)

Pytanie: testowaliście jakieś dodatkowe osłony na chłodnice? Np. takie Givi https://www.givi.it/my-motorcycle/product/honda/forza-750-21--22/optionals/pr1156

Na forach włoskich czy francuskich dużo ludzi dorabia sobie gniazda do ładowania. Ja kupiłem sobie po prostu dłuższy kabel usb-c i jak potrzebuję to podłączam go pod kanapę. Nie widzę problemu.

Co do chłodnicy to ja przy przebiegu prawie 15.000 nie mam nic uszkodzonej ( widocznie błotnik chroni wystarczająco) Trzeba uważać przy myciu karcherem. Oczywiście na aliexpress możesz sobie zamówić osłonę.

 

  • Klubowicze
Opublikowano
W dniu 27.02.2023 o 09:07, cris76 napisał(a):

Nie wyobrażam sobie takiego połączenia. Miałem "przyjemność" przejechania sie X-adv - czar prysł bo sprzęt podoba mi się bardzo ale napęd..... CVT póki co nie zastapiony. Wynalazek Hondy DTC OK ale w motocyklu ( chciałbym coś takiego mieć w moim turystyku) W squcie, przerost formy nad treścią. Startując T-max-em odkręcam i mam - w X-adv odkręciłem i czekałem - MOJA subiektywna ocena.

Nie no, kolego. Zgłaszam zdanie odrębne. I to zdecydowanie. Jako wieloletni użytkownik Integry, a przedtem kilku zacnych maxiskuterów z CVT uważam, że DCT to skarb, wynalazek przyszłości. To wspaniała skrzynia biegów, która powinna być w opcji u każdego producenta na rynku moto-skuterowym. Period czyli po polsku kropka 😉 poprostu nic dodać nic ująć.

W dniu 1.03.2023 o 09:28, RONIN napisał(a):

@SlawoyAMD mnie na autostradzie do Budapesztu udało się uzyskać 7,5 L na 100 km ale byłem załadowany na full trzy kufry plus plecaczek i prędkości 150-170 non stop.

Musiała być full time pełna maneta 🤠

W dniu 1.03.2023 o 17:19, rafiklegia napisał(a):

Ogólnie jest to kapitalny skuter. Jako poprzedni właściciel AK 550 mogę go w 100% polecić.

I to jest najlepsza rekomendacja, od usera, a nie poety amatora. Dzięki Rafał za test drive 👍

Opublikowano
2 godziny temu, Piootr napisał(a):

Musiała być full time pełna maneta 🤠

Piotrek, głodny byłem więc cały czas było ile fabryka dała. 
Co do dct to pamiętam jak pierwszy raz testowałem na Burgmanii Integrę MY2014 to średnio mi się podobała praca skrzyni, zwłaszcza, że po Hondzie wziąłem na test Bmw C650GT. Było wygodniejsze i byłem wtedy przyzwyczajony do aksamitnej pracy cvt. Po czterech latach zachorowałem na xadv i się zaczęło. Od tamtej pory przerobiłem po xadv dwie Afryki, Integrę i NC750J z dct i jakoś nie wyobrażam sobie powrotu do cvt. Wymiana pasków, rolek, ślizgów, sprężyny sprzęgła a potem jeszcze wariatora przy większym przebiegu przekonuje mnie do dct.

Opublikowano

Witam. Za 3 tygodnie odbieram Forzę 750 z salonu i chciałem zapytać osoby które użytkują ten sprzęt o kilka rzeczy. Będę wdzięczny za odpowiedź . 

1) Czy dla osoby 188 cm wzrostu wysoka szyba givi (+9,5) cm będzie wystarczająca , żeby w kask nie wiało ? Ewentualnie która z dostępnych na rynku szyb jest lepsza ? Pytanie dodatkowe czy rozstaw otworów montażowych szyby jest taki sam w rocznikach 22 jak w 21 ? 

2)Kolejne pytanie o rozstaw otworów i mocowanie stelaża pod centralny kufer bądź boczne - jest różnica między tymi rocznikami ? Planuję dokupienie kufra centralnego i kufrów bocznych pod dalsze wypady ale ceny firmowych trochę bolą . Ma ktoś może zamontowane jakieś kufry z shada bądź givi ? Można to w miarę budżetowo ogarnąć  ?

Opublikowano
W dniu 1.04.2023 o 17:24, ComoDo napisał(a):

Witam. Za 3 tygodnie odbieram Forzę 750 z salonu i chciałem zapytać osoby które użytkują ten sprzęt o kilka rzeczy. Będę wdzięczny za odpowiedź . 

1) Czy dla osoby 188 cm wzrostu wysoka szyba givi (+9,5) cm będzie wystarczająca , żeby w kask nie wiało ? Ewentualnie która z dostępnych na rynku szyb jest lepsza ? Pytanie dodatkowe czy rozstaw otworów montażowych szyby jest taki sam w rocznikach 22 jak w 21 ? 

2)Kolejne pytanie o rozstaw otworów i mocowanie stelaża pod centralny kufer bądź boczne - jest różnica między tymi rocznikami ? Planuję dokupienie kufra centralnego i kufrów bocznych pod dalsze wypady ale ceny firmowych trochę bolą . Ma ktoś może zamontowane jakieś kufry z shada bądź givi ? Można to w miarę budżetowo ogarnąć  ?

napisz do @Bienias, ma ten etap, o którym piszesz już za sobą.

Opublikowano
W dniu 3.04.2023 o 10:00, tomekstw napisał(a):

napisz do @Bienias, ma ten etap, o którym piszesz już za sobą.

Dziękuję za info . Tak też zrobiłem . Zasypał mnie kompletem informacji na podany przeze mnie temat za co jestem niezmiernie wdzięczny .

  • Użytkownicy+
Opublikowano

Kolego @ComoDo .  Z Mielca do Rzeszowa nie masz daleko.   Raz w miesiącu spotykamy się Klik na spotkaniach. Być może najbliższe będzie już w pełnej obsadzie na 2oo. Kolega @Bienias jest praktycznie co miesiąc, to może będziesz miał okazję zobaczyć na żywo mocowanie kufrów. 🙃  Ewentualnie do Czajkowej  23 kwietnia to możesz przyjść na piechotę jak nie zdążysz odebrać skutera. 😀

A przy okazji zapraszam do działu Serdeczności . Warto  na początek napisać kilka słów w tym dziale 😉

Opublikowano
11 minut temu, EndriuBis napisał(a):

Kolego @ComoDo .  Z Mielca do Rzeszowa nie masz daleko.   Raz w miesiącu spotykamy się Klik na spotkaniach. Być może najbliższe będzie już w pełnej obsadzie na 2oo. Kolega @Bienias jest praktycznie co miesiąc, to może będziesz miał okazję zobaczyć na żywo mocowanie kufrów. 🙃  Ewentualnie do Czajkowej  23 kwietnia to możesz przyjść na piechotę jak nie zdążysz odebrać skutera. 😀

A przy okazji zapraszam do działu Serdeczności . Warto  na początek napisać kilka słów w tym dziale 😉

Ogólnie z założenia wychodzę że nigdzie nie mam daleko . No chyba że do Szczecina to wtedy pasuje wcześniej wyjechać ;) Co do Czajkowej to faktycznie mam rzut beretem więc pewnie podjadę Forzą . Jak nie zdążę odebrać 750-tki to w garażu jest jeszcze druga Forza 125 . Osobiście z zasady nie otwieram sezonu motocyklowego bo nigdy go nie zamykam . Dla mnie sezon na 2 kółkach trwa 365 dni w roku z wyjątkiem kilku dni gdy śnieg leży na asfalcie . No ale sama koncepcja imprezy wydaje się ze wszech miar słuszna i warta udziału ;) 

Do działu serdeczności zaglądnę - a i owszem , żeby tu za bardzo nie spamować odjeżdżając od tematu . 

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
W dniu 16.07.2021 o 12:03, rafiklegia napisał(a):

Wczoraj przyjechały z francji dwa ermaxy.

Jedna na jesień druga na lato. 

Tak to wygląda.

 

 

DSC_1551_copy_1209x1612.jpg

Z racji że jestem długi....Jestem na etapie robienia doktoratu jakie są opcje podniesienia szyby... widzę że jest opcja kupić AirFlow (+7,5cm) i jest wysoki Puig (10cm wyższy niż oryginalna). Nie mogę znaleźć informacji nt. ermaxa.

Jesteś w stanie powiedzieć ile jest wyższa ta szyba Ermax'a od oryginalnej?

Wiesz tak +/- jak byś przyłożył obie do siebie żeby dziurkami montażowymi się pokrywały i powiedział ile ta jest wyższa - będę wdzięczny ;) 

Swoją drogą to jest TA szyba?

Opublikowano

Ja mam jeszcze taką regulację szyby. 

IMG_20230424_155122.jpg

Opublikowano

No tak.... Wszyscy i tak wracają do DCT. Czy to w Integrze, czy to w X-ADV, czy to w Forza. I to jest miłe 🙂

  • Użytkownicy+
Opublikowano
6 godzin temu, benski napisał(a):

No tak.... Wszyscy i tak wracają do DCT....

taa...  a mi to raczej wygląda na brak alternatywy. Jak by jakaś była, to kto wie 😀   mnie np. denerwujące jest że ani na Integre, ani na dużą Forze nie da się wsiąść "sposobem skuterowym" 🙃 ale jak u siebie zakładam torbę w prze krok to też tak mam, więc ......... pewnie da się z tym żyć, tak jak i z łańcuchem 😀

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...