Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Zakaz sprzedaży nowych diesli i benzyn od 2025 w Norwegii, wątek o pojazdach elektrycznych, dieslach i benzynach nie tylko w Norwegii


Rekomendowane odpowiedzi

  • Użytkownicy+
Opublikowano

taa ....   czytam ten "wątek" czy raczej "powieść rzekę" z większym lub mniejszym zainteresowaniem i się nie odzywam chociaż mam swoje przemyślenia, ale na to już muszę zareagować.

36 minut temu, Nazir napisał(a):

..... wymiana całego auta na stacji na inne już naładowane. ....

a co z wszystkimi szpargałami żony schowanymi w przednim schowku i co gorsza co z moimi "pier..łami" schowanymi w bagażniku ? Wszelkie kijki trekingowe, gumiaki na grzyby, siekiery itp.  🤣 😂

  • Użytkownicy
Opublikowano

Widzę Endriu, że dla Ciebie samochód jest jak dla kobiety torebka i ani nie chcę wiedzieć, co Ty tam jeszcze wozisz😜🤣🤣

  • Klubowicze
Opublikowano

Vive la France 🤘

  • Administrator
Opublikowano

Aktualne problemy co poniektórych
8b58a56f18508dac912ab0df28fe582d.jpg

Opublikowano

Temat chyba można zamknąć... Pozamiatane!

Dlaczego...?

Otóż światowe potęgi motoryzacyjne podkuliły swe ogony padając na kolana* przed... ruską myślą techniczną, która, to właśnie... wymyśliła (!) - nie, to nie jest 1 kwietnia - samochód elektryczny, mający reprezentować dumę narodowej motoryzacji...

Biedna Multipla została nie tylko pokonana, co wydawało się niewykonalne ale wręcz zrzucona z podium z ogromnym hukiem!

Ruskie e-avto.

 

 

* Ze śmiechu. ;D

Opublikowano

Gdyby spełniał wszystkie moje warunki eksploatacyjne. Jeździłbym 🙂

  • Klubowicze
Opublikowano

A tu pierwszy powód że TESLA jest Beee ( skopiowane z tego artykułu powyżej )

 

Hamulce – słaby punkt Tesli

Są za małe? Za słabe? Nic z tych rzeczy. Są zbyt rzadko używane, tarcze korodują, klocki przestają spełniać swoją funkcję. Skoro auto elektryczne hamuje głównie generatorem, to hamulce nie mają kiedy pracować, chyba że ktoś jeździ gwałtownie. Ten sam problem mają użytkownicy aut hybrydowych, zwłaszcza z tyłu. Wymieniłem zupełnie dobre tarcze hamulcowe, ponieważ po prostu skorodowały po wierzchu i nie miały już skuteczności hamowania. Aby zminimalizować ten problem, trzeba regularnie i gwałtownie hamować. Uważajcie więc, jadąc za Teslą, może jej właściciel akurat to czyta i postanowił zadbać o hamulce.

 

 

No qwa Amerykę odkryli. Każdy kto jeździ np tylko po mieście i to zakorkowanym na bardzo krótkich odcinkach ma ten problem ( co prawda z tylnymi ale jednak )

Dlatego ja od lat zabieram zonie samochód np raz w tygodniu i jadąc gdziekolwiek parę razy mocniej hamuję aby rozruszać tył .

Przy małych prędkościach hamuje tylko przód a tył odpoczywa jak w elektrykach całość przez hamowanie regeneracyjne.

I tak jest we wszystkich samochodach . Nie ważne czy to benzyna /diesel czy elektryk/hybryda

I nie jest to wina tych samochodów TYLKO KIEROWCY . Większość jeździ bezmyślnie.

Opublikowano

No tak, ale skoro te auta są "ekologiczne" to jaki sens dodatkowo jeździć i hamować 😏  wiem wiem, czepiam się 😁 . A tak serio to jednak powinno być to jakoś rozwiązane, tym bardziej, że problem znany od lat a technika się rozwija. Jestem ciekaw jaki koszt wymiany, tzn w porównaniu do auta spalinowego oczywiście podobnej klasy.  Bardzo jestem ciekaw jak to się wszystko rzeczywiście rozwinie. 

  • Klubowicze
Opublikowano
12 minut temu, Kazekkazek napisał(a):

A tak serio to jednak powinno być to jakoś rozwiązane

Ale rozwiązanie jest . I to od ok 100 lat.

Raz na jakiś czas hamować hamulcem i po kłopocie. Tylko trzeba myśleć

14 minut temu, Kazekkazek napisał(a):

Jestem ciekaw jaki koszt wymiany, tzn w porównaniu do auta spalinowego oczywiście podobnej klasy. 

Wymiany czego ? Klocków i tarcz ? Znalazłem zestaw na oś za ok 700zł. do Tesli 3

Tylko zamiast wydawać tyle kasy na wymianę wystarczy używać hamulca raz na jakiś czas i są  ludzie co na oryginalnym ( sprawnym ! ) kpl. robią po 200 tys. km i więcej. Więc znów się powtórzę : trzeba myśleć to nie boli 🤣

 

Opublikowano
23 minuty temu, arturo-bb napisał(a):

trzeba myśleć to nie boli 🤣

Słabe🫤.   Auta są robione dla różnych odbiorców, niekoniecznie "technicznych". Rozumiem, że w instrukcji jest zapis o potrzebie dodatkowego hamowania?  

 

26 minut temu, arturo-bb napisał(a):

Wymiany czego ? Klocków i tarcz ? Znalazłem zestaw na oś za ok 700zł. do Tesli 3

Kosz wymiany to nie tylko koszty materiałów 🙂

  • Klubowicze
Opublikowano
2 godziny temu, Kazekkazek napisał(a):

Słabe🫤.   Auta są robione dla różnych odbiorców, niekoniecznie "technicznych". Rozumiem, że w instrukcji jest zapis o potrzebie dodatkowego hamowania?  

Nie no błagam ty tak serio 🤦‍♂️

2 godziny temu, Kazekkazek napisał(a):

Kosz wymiany to nie tylko koszty materiałów 🙂

Naprawdę rozwalasz mnie .

Powiedz czym się różni wymiana tarcz w Tesli od np KIA ?

No czym ? Cena w ASO może być wyższa ( jak to w ASO ) ale u "Pana Władka " tyle samo .

Poza tym : Myśleć to nie trzeba będzie wymieniać 🤘

Opublikowano

Ano serio, Ty jesteś osobą wybitną i wiesz wszystko najlepiej na każdy temat. Ale trzeba wziąć pod uwagę, że auta również użytkują osoby mniej wybitne i nie są takie "myślące jak Ty "Pozdrawiam i Wesołych świąt. 

 

  • Klubowicze
Opublikowano
Godzinę temu, Kazekkazek napisał(a):

Ty jesteś osobą wybitną i wiesz wszystko najlepiej

🤣Nie trzeba mi kadzić . Prezentów nie będzie 😉

 

Godzinę temu, Kazekkazek napisał(a):

auta również użytkują osoby mniej wybitne i nie są takie "myślące

Soory ale osoby które jeżdżą "bezmyślnie " może nie powinny w ogóle jeździć .

Potem mamy takie kwiatki jak : jazda pod prąd Autostradą czy wymuszenie pierwszeństwa przy lewoskręcie ( a te przypadki bardzo często kończą się czyjąś ☠️)

Tu jestem ortodoksem : nie masz predyspozycji to taksówka lub komunikacja zbiorowa.

Opublikowano
19 godzin temu, Kazekkazek napisał(a):

Ano serio, Ty jesteś osobą wybitną i wiesz wszystko najlepiej na każdy temat. Ale trzeba wziąć pod uwagę, że auta również użytkują osoby mniej wybitne i nie są takie "myślące jak Ty "Pozdrawiam i Wesołych świąt. 

 

To te osoby wymienią raz układ hamulcowy i się nauczą. Jak to mawia nasz prezydent: uczymy się całe życie. Ty dzięki Arturowi już wiesz 😉.

Opublikowano
3 godziny temu, RONIN napisał(a):

Ty dzięki Arturowi już wiesz 😉

Zgadza się 👍😁 wiem też lepiej od kolegi @Migu i jego żony ile mają aut i czy chcą kupić nastepne 🤣 wszystko dzięki 

 

3 godziny temu, RONIN napisał(a):

Arturowi

👍

Opublikowano

dajcie na luz sa swieta  czas pokory i milosci amen

  • Użytkownicy+
Opublikowano
W dniu 25.12.2023 o 15:40, Krzynio66 napisał(a):

dajcie na luz sa swieta  czas pokory i milosci amen

Już po Świętach, czyli co ?  Można jechać z koksem 🤣  tak ?

A tak serio to kilka moich spostrzeżeń.

  1.  auto elektryczne, a fotowoltaika - w moim przypadku raczej się nie sprawdzi (czysto hopotetycznie - na razie mieszkam w bloku) ale wyjeżdżam przed 7:00 rano (czasem jeszcze wcześniej), a wracam do domu często grubo po 20:00.  Może latem przy długim dniu coś by tego prądu ze słońca było, ale uśredniając to raczej słabo widzę. Być może magazyn energii, o którym pisał kolega @RONIN coś by tu zmienił, ale to kolejny koszt.
  2. Prąd aktualnie jest dotowany (do jakiegoś tam zużycia) ale tylko dla odbiorców indywidualnych. Ładując auto w domu - nie zaliczę zużytego prądu do kosztów firmy, a ładując samochód w firmie - jest drogo.  Gdzie tu zysk ? 
  3. W moim przypadku dochodzi jeszcze efekt "ściany wschodniej" o której wspominał @arturo-bb. Głownie jeżdżę właśnie po tej "ścianie" 😀 i dostęp do ładowarek jest słaby.
  4. Przykład "zadowolonego" klienta który zamienił "oszczędnego 200 konnego diesla" na Tesle do mnie nie przemawia. Choćby dlatego że 200 konny diesel z 700 litrowym bagażnikiem z samej natury oszczędny nie będzie, chyba że porównamy go do tej samej wielkości benzyniaka.
  5. Co do kosztów wymiany i serwisu hamulców w samochodach elektrycznych moim zdaniem nie ma żadnej różnicy między nimi, a samochodami spalinowymi. Akurat Tesla jest złym przykładem. Marka która nigdy nie miała w ofercie "zwykłych" samochodów i na razie może nie aż tak popularna. Po prostu pewnie w ofercie jest jeszcze mało zamienników 😀, ale kiedyś na pewno będą i będzie można wybierać zestawy hamulcowe w cenie od 200,00 do 2000,00 zł 🙃
Opublikowano

@EndriuBis w twoim wypadku najlepsza będzie technologia NIO, czyli aku na wynajem, podjeżdżasz rano i wymieniasz na pełne aku, przy stacji ładowania farma fotowoltaiczna i ładuje w dzień. Oczywiście musimy sobie zdawać sprawę, że infrastruktura dopiero się rozwija i mamy na to jeszcze kilka lat.

  • Użytkownicy+
Opublikowano

Po cichu liczę że do emerytury dojadę dieslem - 10 lat - dwa (diesle) powinny wystarczyć 😀 tylko coraz częściej się zastanawiam czym będę zmuszony jeździć na tej emeryturze. Oby nie 🦽 lub innym balkonikiem 😉 ale do tego czasu to Izery będą rozdawać za darmo to może jedną wezmę 🤣

No właśnie. Taki długi wątek, a o autku elektrycznym "rodzimej" produkcji tutaj cisza.  🤔

Opublikowano

Tzw strefa  specjalna ekonomiczna. Przemyslowa. Firmy wystąpiły o energię. Rzędu 600 do 800 K. Dostały po 300.  Poprostu brak możliwości. A Wy o stacjach hiper super szybkich ładowarek x wiele  stanowisk. Lokalnie tak. Ogólnie niemożliwe. Jeszcze długo niemożliwe. Dziś i od tygodnia wieje. A jak nie będzie to jaka  energia foto zimą ?

Opublikowano

temat rzeka na wiele lat

 

Opublikowano

Technologia NIO - 😁 w związku z tym, że nie masz na chleb kup sobie bułkę.  Ale wiadomo technologia się rozwija 😏.  Przecież nawet przy budowie elektrowni atomowej, jasno mówią, że energia słoneczna i z wiatru jest fajna ale droga i niestabilna. 

Opublikowano

a jednak temat rzeka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...