Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Yamaha T-max 530 Tmax SJ09


zibi

Rekomendowane odpowiedzi

Pomyliłem się. Temat się dopiero rozkręca. Obrona Yamahy wchodzi w nową fazę. Na front rzucono nawet Włochów. Będzie się działo. :)

A tak serio.

Nigdzie nie napisałem, że T-Max powinien kosztować 25k PLN. Napisałem natomiast, że gdyby tyle kosztował, nie czepiałbym się jakości materiałów i wykonania. Różnica zasadnicza.

Nie napisałem też, że małe kółka to główna wada T-Max'a, a jedynie wyraziłem pogląd, że widelec USD w takim skuterze (jakimkolwiek szczerze mówiąc) to przerost formy nad treścią.

Oczywiście, nie każdym musi się ze mną zgadzać...

Tu pełna zgoda :)

Odnośnik do komentarza
  • Odpowiedzi 324
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • marek_m

    68

  • dr.big

    63

  • 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚

    43

  • zibi

    19

  • Administrator

Organoleptyka - który maxi dostępny na rynku w podobnym przedziale cenowym jest lepiej wykonany?

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Gdybym nie widział w ASO praktycznie nowej Integry ze zdjętymi plastikami, która miała rdzawy nalot na ramie, moglibyśmy dalej dyskutować.

Zresztą jest wiele takich niuansów w tym modelu, gdzie widać >mocne oszczędzanie<.

Nie zmienia to jednak faktu, że akurat Integra posiada dobry stosunek ceny do jakości a w cenie "wyprzedażowej", która w zasadzie stała się już ceną detaliczną- bardzo dobry.

Odnośnik do komentarza

Ja po prostu chwalę to, co mam :) I jestem z tego "mania" zadowolony :)

A Marek miał Integrę, ma T-maxa..... więc może mieć porównanie.

Pozdrawiam i więcej się nie wcinam :)

Odnośnik do komentarza
Gdybym nie widział w ASO praktycznie nowej Integry ze zdjętymi plastikami, która miała rdzawy nalot na ramie, moglibyśmy dalej dyskutować.

Pewnie chodzi o testowke, ktora wczesniej (jeszcze bez zalozonego stelaza i kufra) byla w Alpach. Kto wie co sie z nia tam dzialo, jak ja inni traktowali...

Zarowno TMAX, jak i INTEGRA to bardzo udane, dajace duzo frajdy maszyny. Maja swoje mocne (i slabsze) strony.

Owszem roznia sie, ale to chyba dobrze, ze mamy w czym wybierac?!? Mamy przeciez rozne potrzeby, preferencje.

Jeszcze inni producenci niech nawet mocniej wchodza w ten segment, walcza jakoscia i cena, tym lepiej dla nas.

Odnośnik do komentarza

Może trzeba było wybrać inną wersję, mniej tandetnych plastików i lepszą na wycieczki do lasu ;).

Mając wstępną wiedzę , możliwość dokładnego obejrzenia i oceny wykonania, jazdy testowe itd.

czemu została podjęta decyzja o zakupie Tmax'a ?

Ja kupiłem świadomie z jego wadami i zaletami.

Patrząc na twoje byłe i obecne 2oo , a czemu Honda XL 700 nadal jest, według mnie to najgorszy model Trampka? Małe koło z przodu, mały przeswit, słabe zawieszenie itd. :)

Odnośnik do komentarza

Gdybym nie widział w ASO praktycznie nowej Integry ze zdjętymi plastikami, która miała rdzawy nalot na ramie, moglibyśmy dalej dyskutować....

Trafiłeś w czuły punkt, moją wielką tajemnicę. Kupiłem białą Integrę, a po tygodniu wyglądała już tak:

zlot2_zpsde56fa28.jpg

Tak zaczęła franca rdzewieć, że ją pospiesznie sprzedałem. Ale nie mów nic kol. Cheng13, bo mu przykro będzie. :ermm:

Wracając natomiast do wątpliwej jakości T-Max'a, przyznam, że miałem okazję oglądać swoje cudo bez plastików i nie był to widok budujący.

Ale żeby nie było tylko negatywnie, dodam, że jak się z T-Max'a wyrzuci osprzęt Yamahy i zastąpi Rizomą, BCD, Akrapem, itp. to wychodzi całkiem zgrabny skuter. Szkoda, że jego łączny koszt przekracza wtedy 60 tys. PLN :kwasny:

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Pewnie chodzi o testowke, ktora wczesniej (jeszcze bez zalozonego stelaza i kufra) byla w Alpach.

Jerry_R, piszę o roku 2012, kiedy tuż przed naszym zlotem i wyjazdem na zlot do Berlina podjechałem tą testówką do Motoristy na szybki serwis i w między czasie oglądałem z szefem serwisu dokładnie sztukę jakiegoś klienta. Integra czekała na założenie 3 kufrów i stała rozebrana do rosołu kilka dni na powietrzu. Była to ganz nowa NC700D '12.

Trafiłeś w czuły punkt, moją wielką tajemnicę. Kupiłem białą Integrę, a po tygodniu wyglądała już tak:

Słabe poczucie humoru.

Powiem jeszcze raz... sprzedaj tego złoma z tandetnymi plastikami i będzie po problemie.

Odnośnik do komentarza
...Patrząc na twoje byłe i obecne 2oo , a czemu Honda XL 700 nadal jest, według mnie to najgorszy model Trampka? Małe koło z przodu, mały przeswit, słabe zawieszenie itd.

Dzielnie walczysz, ale nie na temat :)

Powiem jeszcze raz... sprzedaj tego złoma z tandetnymi plastikami i będzie po problemie.

Wszystko w swoim czasie :)

A tak na marginesie, wolałem to zdanie:

Oczywiście, nie każdym musi się ze mną zgadzać...

Odnośnik do komentarza

Dzielnie walczysz, ale nie na temat :)

Ale ja nie mam zamiaru walczyć ;) , tylko usiłuje zrozumieć, po co wydawać pieniądze, na coś, co w dniu zakupu wyglądało tak samo i miało takie same parametry ;)

Kupiłeś go wbrew własnej woli.. i zdrowemu rozsądkowi , by sprawdzić , co inni widzą w Tmax'sie :)

No cóż, Ciebie jakoś nie urzekł, bywa ;)

Sprzedaj kup coś innego, co spełni twoje oczekiwania ;)

Ja XL 700 nie kupiłem, znając jego parametry, by uniknąć rozczarowań ;)

Pozdrawiam ;)

Odnośnik do komentarza

Małe kółka, mały silniczek, mała moc i przekładnia CVT - widelec USD niewiele tu zmieni

530cm3, 34.2 kW, 52.3 Nm, 120/70-15, 160/60-15, 219 kg / ABS 222 kg, CVT, etc.

Nie widzę żadnej sprzeczności między tymi postami. Napisaliśmy w zasadzie to samo, Ty liczbami, a ja słowami. Trudno aby było inaczej, wszak chodzi o jeden i ten sam model skutera :)

Odnośnik do komentarza

Co do osiągów Tmaxa jeśli jest faktycznie taka dysproporcja w 530 jak w 500 między serią a delikatnie zmodyfikowanym sprzętem to jest co modyfikować :) czytaj ulepszać. Już nie raz na forum wypowiadałem swoje zdanie na temat seryjnego Tmaxa 500 i powtórzę. Jak dla mnie i dla moich potrzeb seryjna 500 z seryjnymi ustawieniami nie jeździ ale niewiele potrzeba nakładów finansowych aby z leniuszka zrobił się wariat :)

Miałem też przyjemność pośmigać z nową Integrą 750 po Wawce i nie w tempie wycieczkowym lecz bardziej był to typ przejazdu o pseudonimie "szarańcza" :) nie będę się rozpisywał ale powiem tak mój stary Tmax nie ustępował wiele nowej 750 a i wiem że jej kierownik w tym przelocie jej nie oszczędzał.

Odnośnik do komentarza

OK, ale problem w tym, że większość "ulepszeń" prowadzi do podniesienia obrotów silnika, a to szczerze mówić nie do końca mi odpowiada. Miałem przez chwilę wydech Arrows (kompletny) i lżejsze rolki. Było głośniej (wydech plus wycie silnika), ale niewiele lepiej (osiągi). Wydech wylądował na strychu i czeka sobie do wiosny na nowego właściciela (mam taką nadzieję).

Dla jasności powtórzę - nie mam większych zastrzeżeń do osiągów T-Max'a. Zdaję sobie sprawę z ograniczeń skutera i wiele nie oczekuję. Na dojazdy do pracy (główne zastosowanie) jest OK.

Jeżeli natomiast analizować jakość w stosunku do ceny, to wypada zdecydowanie słabo, ale to już zostało. powiedziane wiele razy, więc nie warto do tego wracać. Jak ktoś uważa, że T-Max to szatan, który potrzebuje widelca USD, wzmocnionych hamulców i czego tam jeszcze to OK. W mojej ocenie to przerost formy nad treścią i tyle :)

Odnośnik do komentarza

I tu dochodzimy do sedna. Zależy jak kto wykorzystuje Tmaxa czy każdy inny skuter.

Niestety na moim przykładzie oraz kilku znajomych co poruszają się Tmax wiemy że 30 minut ostrej jazdy i nie mówię tu o biciu rekordów prędkości czy o mistrzach prostej wystarczy aby skuteczność hamulców spadła o połowę a bywały przypadki braku ich po tak intensywnej jeździe. Dlatego do modelów 2001-2003 montujemy zaciski od r6(4 tłoczkowe) natomiast Mussol zrobił teraz projekt do modelów 2004 - z zaciskami od r1 (zaciski 6 tłoczkowe i 2 x tarczą 300mm).

Dlatego dodanie tak znaczących elementów jak zawias i hamulce znacząco podnosi atrakcyjność tego modelu.

Do tego kilka pierdół jak ledy które już w 2012 r powinny być zamontowane.

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Opinia opinią a fakty faktami z którymi dżentelmeni ponoć nie dyskutują i które ich nagle nie zaskakują

Tak, ale tu chodzi o Twoje zaskoczenie, że te dane są takie jakie są. Producent tego przecież nie ukrywa.

Kupiłeś go wbrew własnej woli.. i zdrowemu rozsądkowi

Proponuję opuścić kurtynę milczenia na ten "przypadek" bo szkoda tlenu.

Jak dla mnie i dla moich potrzeb seryjna 500 z seryjnymi ustawieniami nie jeździ ale niewiele potrzeba nakładów finansowych aby z leniuszka zrobił się wariat :)

Marcin, kwestia preferencji, tego co się już przeżyło i czym wyjeździło :) Faktem jest, że Twój białas zbiera się super, co testowaliśmy ostatnio podczas naszego wypadu nad tamę w Dębę ;)

Mi fabryczny set w każdym tmax'ie zupełności wystarcza ale... jak będę się w zimie bardzo nudził to >może< pobawię się np. TPR'em z cięższymi rolkami (nie tymi, które są w zestawie). Wtedy start odbywa się sprawniej bez "napinki" obrotami... mówiąc inaczej, usuwamy tzw. "muła" w pierwszych sekundach po starcie.

SJ09 zbiera się ciut lepiej niż SJ06 (sam moment startu), przede wszystkim dlatego, że zastosowano tu inne >fabryczne vario

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Niestety na moim przykładzie oraz kilku znajomych co poruszają się Tmax wiemy że 30 minut ostrej jazdy i nie mówię tu o biciu rekordów prędkości czy o mistrzach prostej wystarczy aby skuteczność hamulców spadła o połowę a bywały przypadki braku ich po tak intensywnej jeździe.

Jest to ogólnie znany problem modeli przed 2008 rokiem. Dlatego po 2008 roku weszły 4 tłoczkowe, które są dużo bardziej efektywne... a od 2015 roku mamy kolejną poprawkę i heble radialne z czego można się tylko cieszyć.

Yamaha-TMAX-530-2015-stpz1.jpg

Zastosowanie sportowego wydechu ma sens, jeśli jednocześnie wymienia się mapy zapłonów w sterowniku silnika (ECU). Inaczej jest tylko większy hałas.

Zgadza się. Czasem bez zmian PC można "uzyskać" wręcz spadek osiągów.

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Modyfikować - usprawniać - modyfikować - usprawniać - sprawić aby dobre stało się jeszcze lepsze :Jumpy:

Niestety, w IronMax staje się to coraz trudniejsze... ale nie niemożliwe :Jumpy:

Odnośnik do komentarza
Jak dla mnie i dla moich potrzeb seryjna 500 z seryjnymi ustawieniami nie jeździ ale niewiele potrzeba nakładów finansowych aby z leniuszka zrobił się wariat :)

To przypomina troche dzieciakow tuningujacych 50'ki zamiast po prostu kupic maszyne o wiekszej pojemnosci, z dostosowana reszta (np. hamulcami).

Ale jak lubisz - nikt nie bedzie zabranial.

Ja kupuje dodatki do swoich maszyn, jak nikt inny. No przepraszam, Marek jest lepszy ode mnie. Ale zawsze jest to pod katem wygody lub bezpieczenstwa, nigdy przyspieszen. Ja wrecz wolalbym zawsze poprawic spalanie i zasieg.

mój stary Tmax nie ustępował wiele nowej 750 a i wiem że jej kierownik w tym przelocie jej nie oszczędzał.

Na WBN z AN650'kami (Krzytro, Orzech) - jadac Integra musialem caly czas nie odkrecac manetki na max., gdyz wyjezdzalbym przed szereg. Czy oni odkrecali na max? Nie wiem, wydaje sie, ze tak. Czy ich maszyny to rocznik 2014? Nie. Czy je modyfikowali? Nie wiem.

Ale porownywanie dlubnietej maszyny z niedlubnieta - troche bez sensu, gdyz ktos moze dlubnac druga maszyne - i roznica nagle zrobi sie wieksza.

Inne pytanie - ile Twoj TMAX wtedy spalil i jaki mial zasieg, vs Integra. Wiem, wiem, dla Ciebie nie ma znaczenia.

Dla mnie natomiast ma duze.

Niestety na moim przykładzie oraz kilku znajomych co poruszają się Tmax wiemy że 30 minut ostrej jazdy [...] wystarczy aby skuteczność hamulców spadła o połowę a bywały przypadki braku ich po tak intensywnej jeździe.

Do czegos takiego kupowac maxiskuter?

Przypominaja mi sie nielegalne rajdy 4oo np. na Ordona, gdzie nastoletni amatorzy zazynali kilku(nasto) letnie auta, poprzerabiane na maxa ze zwyklych osobowek, nie wyczynowych maszyn. Oczywiscie obowiazkowe oswietlenie z kazdej strony, im glosniej tez tym lepiej...

A mozna w kontrolowanych warunkach na torze, ktory od tego jest, mozna maszyna stworzona do tego, bez zagrozenia dla postronnego ruchu...

Jezeli kogos to jara - trudno, pelnoletni jestesmy ;)

Modyfikować - usprawniać - modyfikować - usprawniać - sprawić aby dobre stało się jeszcze lepsze :Jumpy:

Mamy odmienne definicje "lepszosci" :)

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...