Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Yamaha T-max 530 Tmax SJ09


zibi

Rekomendowane odpowiedzi

  • Administrator

Przy okazji tematu, przeglądając archiwum pressletter'a znalazłem takie info:

Związek Producentów Motocykli w Europie ACEM opublikował raport dotyczący europejskiego stanu rynku jednośladów. Zgodnie z danymi sprzedaży ACEM topowym modelem wśród wszystkich dostępnych w Unii Europejskiej pojazdów dwukołowych w 2012 roku został Yamaha TMAX o pojemności 530 cm3. Pojemność ta definiuje ostatnią generację tego maxi skutera, która została wprowadzona do sprzedaży zaledwie rok temu i która w tak krótkim czasie podbiła serca Europejczyków.

Yamaha TMAX w krajach EU w zeszłym roku sprzedał się w ilości 15 899 sztuk, zaś głównymi rynkami zbytu były Włochy i Francja. Również w Polsce skuter ten zyskuje coraz większą popularność i klienci coraz liczniej decydują się na jego zakup. Yamaha TMAX w zestawieniu ACEM w 2012 roku wyprzedził m.in. Piaggio Liberty 125 PTT i Vespę LX 50. Na czwartym miejscu najczęściej wybieranych w Europie jednośladów ponownie znalazła się Yamaha, tym razem z modelem X-Max 125.

Yamaha TMAX to najbardziej sportowy maksiskuter na rynku. Cechuje go wyrafinowany design, który pozycjonuje ten skuter jako ikonę stylistyki na rynku, szczególnie docenianą przez włoskich klientów. Pojazd ten łączy moc pełnowymiarowego motocykla i perfekcyjne właściwości jezdne z funkcjonalnością skutera. Nowoczesny, niezawodny silnik o pojemności 530 cm3, układ przeniesienia napędu z paskiem i lżejsza, aluminiowa konstrukcja nośna sprawiają, że kierowca może się cieszyć niespotykanym przyspieszeniem i wyjątkową przyczepnością, niezbędną zarówno do sprawnego poruszania się po zatłoczonych ulicach miast, jak i do dalekich podroży. Koła o dużej średnicy i czułe zawieszenie gwarantują dużą zwrotność na wszystkich typach dróg. Dostępna jest też wersja z systemem ABS.

Yamaha-TMAX_2.jpg

Odnośnik do komentarza
  • Odpowiedzi 324
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • marek_m

    68

  • dr.big

    63

  • 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚

    43

  • zibi

    19

  • Sympatycy

Przy okazji tematu, przeglądając archiwum pressletter'a znalazłem takie info:

......(...) Yamaha TMAX to najbardziej sportowy maksiskuter na rynku. Cechuje go wyrafinowany design, który pozycjonuje ten skuter jako ikonę stylistyki na rynku.....(...)

Yamaha-TMAX_2.jpg

Zauważyłem to w 2007 roku i nie mam nic do dodania. Nie ma znaczenia z jakiego roku jest Tmax, czy to 2000 czy 2014, to i tak najlepszy skuter na świecie.

Odnośnik do komentarza

Zauważyłem to w 2007 roku i nie mam nic do dodania. Nie ma znaczenia z jakiego roku jest Tmax, czy to 2000 czy 2014, to i tak najlepszy skuter na świecie.

Szkoda ze skrojony na przeciętnego Włocha czyli poniżej 180 cm.... :(

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Szkoda ze skrojony na przeciętnego Włocha czyli poniżej 180 cm.... :(

Mam 181 cm, kończyny raczej proporcjonalne i na 530tce czuje się nad wyraz komfortowo... ale mamy w Klubie lepszego testera, który przy podobnym wzroście kończyny ma jednak mniej proporcjonalne i bardzo często podczas testów narzeka na ciasnotę za sterami. Oto co napisał Smok Wawelski po tym teście...

"Kanapa i pozycja za kierownicą

SW: [...]

Sama kanapa jest obszyta materiałem wysokiej jakości o bardzo, bardzo niskim stopniu poślizgu. Górna część obszycia jest jasnoszara, reszta – ciemnoszara. Wygoda kanapy jest wzorcowa – nie jest ani za miękko, ani za twardo, a kształt nie powoduje zjeżdżania kierowcy do przodu. Odnoszę wrażenie, że tym razem jest nieco więcej miejsca na nogi niż w modelach 2007-2011, jednakże mniej niż w pierwszej generacji T-MAXów. Generalnie jednak nowy T-MAX oferuje bardzo dużo miejsca za sterami, dopiero bardzo wysocy kierowcy mogą mieć problemy ze zmieszczeniem się. Można śmiało polecić ten skuter wszystkich wysokim i długonogim, BMW C650GT ma tutaj silną konkurencję."

Ze swojej strony jedynie mogę dodać, że dla mnie na SJ06 jest tyle samo miejsca co na SJ09.

Zresztą Tmax'a pierwszej generacji (SJ01) zawsze sugerowaliśmy osobom o słusznym wzroście, bo w porównaniu z FJS 600 czy AN650 oferował najwięcej miejsca. Tutaj zdjęcia z archiwalnego (rok 2004) testu porównawczego.

An650

pozycja_za_kierownica_an650.jpg

FJS600

pozycja_za_kierownica_sw600.jpg

Tmax500

pozycja_za_kierownica_tmax500.jpg

cytat z testu:

"Burgman 650 posiada najobszerniejszą kanapę z regulacją oparcia dla kierowcy. W wersji executive posiada również oparcie dla pasażera, czego nie oferuję żaden z porównywanych konkurentów. Pozycja za kierownicą jest jakby kompromisem między Hondą a Yamahą. Ręce są delikatnie podkurczone a nogi spoczywając na wyżłobieniach wkomponowanych w płozy… wizerunek wręcz idealny,jednak jest małe „ale”… kierowca, który przekroczy wzrostem 190 cm będzie narażony w Burgim na obijanie kolan o mocno wystający kokpit. Dla osób wyższych zdecydowanie polecamy T-maxa, w którym miejsca jest aż nadto z racji braku schowków w przedniej części kokpitu."

Odnośnik do komentarza

Widać od razu, że Tmax ma niżej i bardziej do przodu położoną kierę, moje odczucie było takie, że 530- ka w porównaniu do 500- ki (SJ06 i SJ04) ma ją jeszcze niżej. Ale akurat mi to przy 182 cm nie przeszkadza. Ogólnie pozycja kierownika w Tmaxie jest bardziej "płaska" i posiadanie "piwnego brzucha" tam nie sprzyja :D ...

Czyli jeszcze jeden "+" motywujący do zachowania wagi ;) . Brawo Tmax.

Odnośnik do komentarza

Pewnie coś podobnego do Power Commandera...

Edit: A co tam gada? Słowa "pronto", "spaghetti" oraz "si, si, pizza" się nie dosłuchałem ;) ...

Cena gdzieś wyczytałem ok. 100 euro, to co "to" może być?

Pewnie coś na zasadzie takiego "tuningu dla koneserów" ;) ...

bdm_200801-l.jpg

Odnośnik do komentarza

Mam 181 cm, kończyny raczej proporcjonalne i na 530tce czuje się nad wyraz komfortowo... ale mamy w Klubie lepszego testera, który przy podobnym wzroście kończyny ma jednak mniej proporcjonalne i bardzo często podczas testów narzeka na ciasnotę za sterami. Oto co napisał Smok Wawelski po tym teście...

Rozmawiamy o dwóch rożnych problemach :)

T-max nie nadaje się dla osób wyższych ze względu na pozycję kanapa/kierownica...

Miejsca na nogi jest dosyć, tylko po co komu miejsce na nogi jak po 20 minutach kręgosłup zaczyna wyć z bólu ...

Widać to bardzo dobrze na zdjeciach z testu, gdzie testujący jest wygiety jak paragraf :)

Skuter bardzo mi się podoba i dawno stałby w garażu gdybym mógł nim jezdzić, dlatego neguje t-maxa jako najlepszy skuter świata ...

pozdrowienia

chawison

Odnośnik do komentarza

(...)T-max nie nadaje się dla osób wyższych (...)

Dla osób "wyższych" to niewiele się nadaje :D . Prawie wszystko jest zawsze robione pod statystycznego użytkownika...

Czyli należy określić słowo "wyższy" :D ...

Odnośnik do komentarza

Dla osób "wyższych" to niewiele się nadaje :D . Prawie wszystko jest zawsze robione pod statystycznego użytkownika...

Czyli należy określić słowo "wyższy" :D ...

tak jak pisalismy wcześniej ... Generalnie powyżej 180 cm ...

Zgadzam się że miernikiem jest statystyka, szkoda tylko, że statystyka japońsko- włoska :)

pozdrowienia

chawison

Odnośnik do komentarza

(...)

T-max nie nadaje się dla osób wyższych ze względu na pozycję kanapa/kierownica...

Miejsca na nogi jest dosyć, tylko po co komu miejsce na nogi jak po 20 minutach kręgosłup zaczyna wyć z bólu ...

(...)

Czyli uzgodniliśmy, osoby powyżej 180 cm są wyższe :) ... Ja Tmaxem jeżdżę odcinki po 300- 400- 500 i 600 km jedynie z błyskawicznymi przerwami na tankowanie. Jakoś z bólu nie wyję, bo go nie ma :) ...

I jedynie na co mogę narzekać po kilkuset kilometrach, to lekkie napięcie barków.

Odnośnik do komentarza

tak jak pisalismy wcześniej ... Generalnie powyżej 180 cm ...

Zgadzam się że miernikiem jest statystyka, szkoda tylko, że statystyka japońsko- włoska :)

pozdrowienia

chawison

A może w Twoim przypadku trzeba wspomóc się jakimiś akcesoryjnymi dodatkami , tak aby uczynić jazdę przyjemną.

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Rozmawiamy o dwóch rożnych problemach :)

T-max nie nadaje się dla osób wyższych ze względu na pozycję kanapa/kierownica...

Miejsca na nogi jest dosyć, tylko po co komu miejsce na nogi jak po 20 minutach kręgosłup zaczyna wyć z bólu ...

Bardzo długo moglibyśmy o tym dyskutować... i to nie tylko ze względu na dość poważny "defekt" jaki posiadam w kręgosłupie. Oczywiście zdaję sobie sprawę, że każdy może mieć inny rodzaj schorzenia i inaczej reaguje na specyfikę pozycji w czasie jazdy.

Dla mnie pozycja na Tmaxie jest pod względem ergonomii bardzo dobra... żeby nie powiedzieć >jedna z najlepszych możliwych na 2oo<.

Nie bez znaczenia jest tutaj duża możliwość wyciągnięcia nóg w przód czy bardzo dobra amortyzacja.

Ideałem byłoby (dla mnie) gdyby Tmax posiadał lepsze podparcie (pod)ledźwię... no ale wszystkiego mieć nie można.

Dobra, zakończmy te geriatryczne stękania! :)

Pierwsze 530 MY2015 mają trafić do salonów we Włoszech jeszcze w grudniu tego roku. W PL odświeżona 530tka będzie dostępna od marca 2015.

Odnośnik do komentarza

A może w Twoim przypadku trzeba wspomóc się jakimiś akcesoryjnymi dodatkami , tak aby uczynić jazdę przyjemną.

Być możę, tylko sam przyznaj: wydawać 45 tys na skuter i kombinować za kolejne kilka tysiecy przeróbki ?

Jeszcze bez gwarancji powodzenia - to juz graniczy z obsesją...

Na x-maxie także nie jest idealnie, dlatego po okresie gwarancji już planuje zmianę ...

Narazie BMW 650 gt miażdzy konkurencję ergonomicznie, ale mi się nie podoba :)

pozdrowienia

chawison

Odnośnik do komentarza

Pierwsze 530 MY2015 mają trafić do salonów we Włoszech jeszcze w grudniu tego roku. W PL odświeżona 530tka będzie dostępna od marca 2015.

Bogusławski już się nią chwali i dał mi ofertę na Iron Maxa, ale on sprowadza poza siecią dealerską więc bezpieczniej kupić w salonie. Co prawda T-Maksy nie psują się tak jak BMW, ale strzeżonego ... ;-)

Odnośnik do komentarza

Bogusławski już się nią chwali i dał mi ofertę na Iron Maxa, ale on sprowadza poza siecią dealerską więc bezpieczniej kupić w salonie. Co prawda T-Maksy nie psują się tak jak BMW, ale strzeżonego ... ;-)

Duża różnica w cenie ? Może warto zaryzykować, przecież niema skrzyni CVT :tongue: a jakaś tam gwarancja nawet od prywatnego importera jest.

Odnośnik do komentarza

Temat trochę OT. Moim zdaniem przy markowym skuterze WARTO zaoszczędzić 10%, bo prawdopodobieństwo usterki gwarancyjnej jest znikome. A w razie co - można się męczyć z tym lokalnym brokerem (o ile nie jest to 500 km od domu).

W przypadku BMW nie brałbym tej opcji pod uwagę ... :-D

Odnośnik do komentarza
Nie bez znaczenia jest tutaj duża możliwość wyciągnięcia nóg w przód czy bardzo dobra amortyzacja.

Ideałem byłoby (dla mnie) gdyby Tmax posiadał lepsze podparcie (pod)ledźwię... no ale wszystkiego mieć nie można.

Amortyzacja musi byc rewelacyjna ze wzgledu na zawieszenie motocyklowe, jak w Yamaha Xenter.

Niebo, a ziemia - w porownaniu do zawieszenia Hondy SH.

Az dziwne, ze UTOPIA nie robi oparcia dla kierowcy, ale cos tam mozna ZNALEZC.

A propo zakupu - przerabialem niezaleznych importerow 2x (AN400) - rowniez wolalbym te 10% przeznaczyc na akcesoria. Malo tego - jak w Suzuki mowilem na przegladzie, ze jest "spoza sieci" - placilem sporo mniej, odpadal haracz dla Suzuki Polska. Nie wiem, czy tak jest rowniez w przypadku Yamahy.

Ogolnie, jakbys mial problem "duzej wagi" - Boguslawski sie nim zajmie. Moze wystarczy zamowic czesci przez dealera Yamahy w W-Wie i jemu przedstawic f-ry, popytaj.

Odnośnik do komentarza

Wyglądają super. Napisz proszę, jakie koszty kierunków przód- tył i lampy stopu?

Edit: A i jeszcze jedno, czy mają homologację UE?

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...