Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Yamaha T-max 530 Tmax SJ09


zibi

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś może potwierdzić, że lampy w T-Max'ie 530 z 2012, 2013 i 2014 są identyczne - chodzi mi przede wszystkim o migacze (przód i tył) oraz tylną lampę.

Chcę zamówić zamienniki, ale w sklepie przy każdej lampie jest wyraźnie zaznaczone "dla modelu od 2012 do 2013 roku".

Odnośnik do komentarza
  • Odpowiedzi 324
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • marek_m

    68

  • dr.big

    63

  • 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚

    43

  • zibi

    19

Modyfikować - usprawniać - modyfikować - usprawniać - sprawić aby dobre stało się jeszcze lepsze :Jumpy:

Ja "usprawniam" optycznie, a technicznie to może latem jakieś sportowe wario z tych "konwencjonalnych"- np. Speedcontrol, to dla mnie starczy :) . Wydech Akry zamontowała już Yamaha, dźwięk i osiągi są dla mnie już nawet teraz ok. Krótka czarna szyba, trochę optyki i zmieniony wydech... to wszystko.

Odnośnik do komentarza

To przypomina troche dzieciakow tuningujacych 50'ki zamiast po prostu kupic maszyne o wiekszej pojemnosci, z dostosowana reszta (np. hamulcami).

Ale jak lubisz - nikt nie bedzie zabranial.

Za każdym razem jak piszę na forum o jakiejś modyfikacji mojego sprzęcika słyszę kup se cbr albo r1 już nie chce mi się tego wyjaśniać ale napiszę ostatni raz panowie nie o to chodzi. Mały może głupi ale dosadny przykład co to za sztuka leciec sprzętem 200 jak jego możliwości sięgają 300 km/h sztuka to polecieć 200 jak jego możliwości seryjne oscylują ok.160km/h. Mam nadzieje że przesłanie jest zrozumiałe.

Ja kupuje dodatki do swoich maszyn, jak nikt inny. No przepraszam, Marek jest lepszy ode mnie. Ale zawsze jest to pod katem wygody lub bezpieczenstwa, nigdy przyspieszen. Ja wrecz wolalbym zawsze poprawic spalanie i zasieg.

A ja wole poprawiać przyspieszenie

Na WBN z AN650'kami (Krzytro, Orzech) - jadac Integra musialem caly czas nie odkrecac manetki na max., gdyz wyjezdzalbym przed szereg. Czy oni odkrecali na max? Nie wiem, wydaje sie, ze tak. Czy ich maszyny to rocznik 2014? Nie. Czy je modyfikowali? Nie wiem.

Ale porownywanie dlubnietej maszyny z niedlubnieta - troche bez sensu, gdyz ktos moze dlubnac druga maszyne - i roznica nagle zrobi sie wieksza.

Chodzi mi o wszystko rok 2001/20014 poj.500/750 moc, moment itd.przepaść technologiczna jest ogromna mój silnik to pewnie jeszcze kowal kuł :) a różnica zaznaczam w "osiągach" nie tak duża :)

Inne pytanie - ile Twoj TMAX wtedy spalil i jaki mial zasieg, vs Integra. Wiem, wiem, dla Ciebie nie ma znaczenia.

Dla mnie natomiast ma duze.

Masz racje nie patrzę na spalanie :)

Do czegos takiego kupowac maxiskuter?

Przypominaja mi sie nielegalne rajdy 4oo np. na Ordona, gdzie nastoletni amatorzy zazynali kilku(nasto) letnie auta, poprzerabiane na maxa ze zwyklych osobowek, nie wyczynowych maszyn. Oczywiscie obowiazkowe oswietlenie z kazdej strony, im glosniej tez tym lepiej...

A mozna w kontrolowanych warunkach na torze, ktory od tego jest, mozna maszyna stworzona do tego, bez zagrozenia dla postronnego ruchu...

I od nowa polsko-ludowa jak nie 50-tki to wiejski tuning wszystko sprowadzasz do tego że jak ktoś jeździ BMW to musi być gangster,dres itp to samo masz podejście do osób co poprawiają swoje 500 - bo to nie przystoi co najwyżej bryloczek można sobie kupić :)

Jezeli kogos to jara - trudno, pelnoletni jestesmy ;)

Może nie jara ale daje dużą satysfakcje :)

Mamy odmienne definicje "lepszosci" :)

I tu przyznam ci 100% racji ale dzięki temu skutery są wspaniałe i ciekawe i wszyscy razem lub każdy z osobna może znaleźć swoją fascynacje :)

I bardzo proszę wszystkich przeciwników modyfikacji nie mówcie że T-maxa nie powinno sie przerabiać bo nie do tego jest stworzony - właśnie przeciwnie w T-maxie można zmienić i poprawić dosłownie wszystko ograniczeniem jest tylko stan konta i własny umysł :)

Edycja cytatów tak by post stał się czytelny.

Administracja

Odnośnik do komentarza

... w T-maxie można zmienić i poprawić dosłownie wszystko ograniczeniem jest tylko stan konta i własny umysł :)

Pełna zgoda :)

Najlepiej widać to na forum włoskim. Właściciele T-Max'ów prują z nich flaki na potęgę i zastępują akcesoryjnymi częściami. Nie wszystkie projekty mi się podobają, ale to bez znaczenia. Ważne że właściciel jest zadowolony :)

U siebie ograniczyłem się w zasadzie tylko do wymiany tego co uznałem za badziewne (kanapa, kierownica plus osprzęt, itp.), ale w silniku dłubać mi się nie chce. Paneli, na karbonowe też wymieniać nie będę, bo mam rodzinę na utrzymaniu :laughing:

Ostatni projekt, to pewnie będzie wymiana migaczy i tylnej lampy. Czekam na odpowiedź z francuskiego sklepu.

Odnośnik do komentarza

Swego czasu się im przyglądałem, ale te led'y są doklejane, więc sobie darowałem.

Z oferty BCD bardziej zainteresowały mnie nakładki na migacze i tylną lampę (80 EUR za komplet). Niestety mają tylko wersję "czarny połysk". Do mojego matowego, słabo się nadają :(

IMHO, jeżeli led'y na przód, to tylko przez wymianę całej lampy. Ta z modelu 2015 raczej nie będzie pasować, więc temat na razie nie istnieje.

Odnośnik do komentarza

Wrzuciłem do ulubionych :)

Led'y atakują. Myślę, że już niedługo na rynku pojawi się sporo lamp (do rożnych pojazdów) z zintegrowanymi led'ami. Ceny spadną, będziemy wymieniać :)

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Mnie zaciekawiło, że przy kilku produktach w katalogu Tmax 500 i Tmax 530 widnieje napis >Made in France< (dekle motoru i dekle zbiorniczków płynu) a przy reszcie brak jakiegokolwiek >Made in...< ;) co oczywiście nie zmienia faktu, że BCD przygotowało kilka fajnych extrasów, które cieszą oko.

Odnośnik do komentarza

Design tych nakładek na lampy mnie naprawdę powalił- pasuje do BlackMaxa znakomicie- po prostu stealth modus :)... Na zdjęciach wyglądają super, widoczność kierunków spada co prawda drastycznie, ale to "nadrobię" głośnym wydechem, a co mi tam :D .

Dodatkowo to naprawdę ciekawa alternatywa (80 euro) dla diodowego oświetlenia za 500 euro :) ...

PS. Dodatkowo pewnie łatwa w założeniu, sam pamiętam ile życia kosztowało mnie założenie diodowej lampy i kierunków oraz wymiana przekaźnika w SJ06. Nigdy więcej ;) ...

Odnośnik do komentarza
...PS. Dodatkowo pewnie łatwa w założeniu, sam pamiętam ile życia kosztowało mnie założenie diodowej lampy i kierunków oraz wymiana przekaźnika w SJ06. Nigdy więcej ;) ...

Tył trzeba lekko rozebrać i to wszystko.

visu_4_5347e580f3296_zpsd4790e05.jpg

Szkoda, że gamonie nie chcą zrobić wersji "mat". :evil:

Odnośnik do komentarza

No i już mam "problem" kierunków i stopu rozwiązany :)....

Jak zamontujesz, zrób fotki w dobrym świetle. Ciekaw jestem czy bardzo się błyszczą.

A tak na marginesie, policja pewnie przychylnym okiem na takie nakładki nie patrzy :confused:

________________________________

Francuzi odpowiedzieli w sprawie lamp (Tłumacz Google):

"Halo

Po Państwa życzenie, możemy faktycznie niby wędzone tylne światło LED dla t max lub wędzone z nieco światła widzialnego LED jest w ciemnym dymem z czarnym ogniem.

Z poważaniem,"

Wszystko jasne, można kupować :clap:

________________________________

Łatwo nie było, ale zamówiłem - komplet migaczy i tylną lampę - wszystko w kolorze "ciemny dym z czarnym ogniem" :)

Do kompletu zamówiłem też Xenony (5000K).

Wrzucę fotki po zamontowaniu, o ile całość nie trafi na strych obok wydechu Arrow'a :(

Odnośnik do komentarza

Cena praktycznie taka sama jak poprzedniego modelu.Śmiem twiedzieć że starszy model dostanie po tyłku jeśli chodzi o koszt zakupu. Dla szukających to plus dla sprzedających nie ciekawie

Odnośnik do komentarza

Yamaha i tak najczęściej, w porównaniu do innych skuterów dwucylindrowych, modernizowała swojego Tmaxa. Teraz po 3 latach widoczne są następne zmiany. Wszystkie firmy raczej skracają od lat czas sprzedaży "aktualnego" modelu... Ciekawe tylko kiedy będzie następny SJ :) ?

Odnośnik do komentarza

Jeśli jest taka tendencja to za 2-3 lata mamy nowego SJ :)

Nie zdziwił bym się też jak by nazywał się Tmax 560 :) no chyba że ich poniesie i wewalą jakąś 600 setke

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Jeśli jest taka tendencja to za 2-3 lata mamy nowego SJ :)

Nie zdziwił bym się też jak by nazywał się Tmax 560 :)

Wszystko wskazuje na to, że już pod koniec przyszłego roku zobaczymy kolejną odsłonę flagowego maxi od Yamahy o czym delikatnie spekulowaliśmy w tym miejscu... :)

Odnośnik do komentarza

Cytuję:

"YAMAHA TMAX 2015 – W DWÓCH WERSJACH

Na pokładzie znalazło się także gniazdko 12V, czyli coś co docenią między innymi miłośnicy podgrzewanych ciuchów.

(...)"

Ubawiłem się czytając, że "najlepszy skuter świata" wreszcie otrzyma gniazdko 12V yeah!, podczas gdy niektórzy użytkownicy cieszą się tym rozwiązaniem od kilkunastu lat, bo już wtedy było w standardzie.

To tak, jakby w Mercedesie S, zamiast elektrycznych silniczków, wciąż montowano szyby na korbkę, hehe

Przynajmniej w tej kwestii moja poczciwa AA500 wyprzedziła t-max'a o ponad dekadę ;)

Ciekawe czy 530-tka za 45kPLN ma podobnie, jak Atlantic z 2002 roku amortyzator skrętu, sterowany z kierownicy komputer pokładowy liczący m.in. czasy okrążenia, średnie spalanie, pokazujący temperaturę otoczenia, etc.?

Odnośnik do komentarza

Nie potrzebuje amorka skrętu, ale ustalmy, dlaczego AA musi go posiadać? Bo kierownica bez niego lata jak... I jest niebezpiecznie. A jak już nawet przy takiej neutralnej i właściwie "spokojnej" geometrii jednoślad musi mieć dołożony amorek skrętu, to naprawdę z nim niedobrze...

Oryginalne gniazdo 12V do Tmaxa można w Yamaszce kupić za 30 euro... Ja wolę dobry silnik i inne pierwszoligowe (w skuterach) rozwiązania. Po co mam się jarać jakimś licznikiem okrążeń, w kółko to ja jeżdżę dla lansu tylko nadmorską promenadą ;) . I jeszcze mam tam liczyć czas? To przecież czysta przyjemność! A resztę z licznikami i komputerem Tmax posiada.

Tmaxa różnych modeli i rocznika kupię zawsze bez większego zastanowienia, AA nigdy i nawet nie jestem nim zainteresowany w najmniejszym stopniu*... To chyba też czegoś dowodzi, bo jako- takie pojęcie o jednośladach jednak mam :D .

*chyba, że będzie miał sztabkę złota pod kanapą- wtedy tak ;).

Odnośnik do komentarza

Nie potrzebuje amorka skrętu, ale ustalmy, dlaczego AA musi go posiadać? Bo kierownica bez niego lata jak... I jest niebezpiecznie. A jak już nawet przy takiej neutralnej i właściwie "spokojnej" geometrii jednoślad musi mieć dołożony amorek skrętu, to naprawdę z nim niedobrze...

A może ponad dekadę temu wprowadzali nowości do swojego flagowego maxi skutera, aby go uczynić jeszcze bardziej bezpiecznym i komfortowym (np. amorek skrętu, gniazdko, komputer pokładowy, oparcie pasażera, wygodny przekrok, jakiś bagażnik) i dla żartu zamontowali w turystyku stoper na okrążenia wokół Italli?

Skoro jednak teraz Yamaha montuje niektóre bajery, to trzeba przyznać, że po 14 latach dogonili wreszcie Włochów w tej materii. Pewnie marketingowcy się poddali w poszukiwaniu racjonalnych sposobów i zalecili stworzenie jakiejś sekty, żeby łatwiej bylo przekonać, że gniazko 12V w skuterowym standardzie to najnowszy hit.

A może wszyscy powinni sie uczyć od Yamahy i sprzedawać drogo skutery wymagające szybkiej podmianki połowy elementów na akcesoryjne, żeby wreszcie spełnić wymagania odbiorcy? Sprzedaż idzie w górę, więc chyba w tym szaleństwie jest metoda, a może to jakaś ogólna hipnoza?

Aha... i już wiem czemu Aprilia wygrała WSBK 2014, bo ukradkiem przed konkurencją zamontowali amorek skrętu, który testowali od 2001 roku w AA500…

Odnośnik do komentarza

(...)swojego flagowego maxi skutera(...)

Chyba raczej "flakowatego" ;)... Oczywiście żart znajdujący się w temacie Tmaxa. AA jest super i była oczywiście protoplastą RSV4 Factory ;) ...

PS. Możesz się cieszyć, że masz jeszcze model sprzed 2004 roku i sprzed zakupu Apki przez Piaggio, czyli właściwie taką wersję "na bogato" :) ...

A "najlepszy skuter świata" pozostanie nim tak czy owak, nawet bez gniazda 12V, bo na razie nie widzę godnego konkurenta.

Kończę tą "dysputę", bo nie nie widzę sensu, aby się w bardzo dziwny sposób "licytować". Ty masz AA, ja mam Tmaxa i wszyscy są w miarę szczęśliwi, a to najważniejsze.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...