Skocz do zawartości
Forum Burgmania

BMW C650 GT - wątek główny


Jarek_PL

Rekomendowane odpowiedzi

  • Klubowicze

Muszę powiedzieć że praktycznie wszystko napisałeś a w szczególności potwierdzam problem z czujnikiem ciśnienia w tylnym kole (tylko) co dziwne 😕 ale też zacząłem to ignorować. 
tak że zgadzam się z tobą w 💯 % . Komfort, osiągi, pakowność i przyjemność z jazdy są plusami tego Maxi. 
Zmienił bym tylko wydech (nie jest oczywiście źle) ale jak może być fajniej to bym się szarpnął ale koszt 4200 PLN trochę mnie powstrzymuje. Najlepszy Maxi skuter jaki miałem 😎po dzisiejszej jeździe (180km) umyta sobie śpi 😉

IMG_1137.jpeg

Odnośnik do komentarza
  • Administrator
11 godzin temu, Vince napisał(a):

Na plus ochrona przed warunkami atmosferycznymi, do tego grzane manetki i siedzenie robią robotę.

W mojej ocenie jest to maxi skuter z najlepszą ochroną przed wiatrem jakim jeździłem w trasach. Przednia szyba w górnym położeniu, przy moim (naszym) wzroście 182 cm - perfekt!

 

11 godzin temu, Vince napisał(a):

Kanapa, zadupek, ustawienie kierownicy i pozycja/ułożenie nóg dla mnie idealne. Trasy po kilkaset km nie stanowią najmniejszego problemu dla pleców, kręgosłupa czy siedzenia.

+1

 

11 godzin temu, Vince napisał(a):

Jednak jakość wykonania czy wykończenia. Plastiki w niektórych miejscach są zbyt miękkie.

Tak, mogłoby być lepiej. Niestety, dziś nawet Honda czy Yamaha spadła z jakością plastików.

 

11 godzin temu, Vince napisał(a):

gwałtowny podmuch, np wyjazd zza ekranu lub mijanie TIRa może spowodować stratę całego boczka.

Dużo zależy od tego kto i jak w serwisie obsługiwał ów boczek... a jest to własnie boczek serwisowy, każdorazowo ściągany, szczególnie w LCI, gdzie jest tam także gniazdo OBD2 (preLCI ma wtyk pod kanapą). Naderwane uchwyty, później nieudolne klejenia i problem gotowy. Myślę, że nieprecyzyjne dokręcenie i pozostawienie go "z luzem" też może być powodem. Gdyby miejsca serwisowe i aku były w innym miejscu, problem by zapewne nie występował. Obserwując wątki w DE... w nowych skuterach nikomu się to nie przydarzyło.

 

11 godzin temu, Vince napisał(a):

Niby schowek mieści dwa kaski, ale ten drugi musi być raczej rozmiaru S lub XS. A Saper nie upchnął chyba nawet jednej swojej skorupy Nolana XL.

Moje dwa kaski łyka bez problemu. Zostaje jeszcze miejsca po środku... ale fakt, że mógłby być bardziej równomierny.

 

11 godzin temu, Vince napisał(a):

Czujniki ciśnienia w oponach żyją swoim życiem.

U siebie jedyne obserwuję niewielkie zaniżanie wskazań w obu kołach. O jakieś 0.2 bar. Poza tym wszystko działa jak należy.

 

11 godzin temu, Vince napisał(a):

Nie rozumiem czemu światło do jazdy dziennej to LED, a reszta to klasyczne żarówki. Dziwne to..

Skuter wchodził na rynek w latach kiedy w autach dopiero pojawiał się LED, natomiast w moto to było dostępne 2,3 lata później. Byliby pionierami. Mogli jednak zaproponować w owym czasie Xenon, np. do wersji Highline. Nie można jednak narzekać bo pomimo, że światła są H7 to w nocy jazda jest lepiej niż zadowalająca. Za to obecny tu DRL LED to super sprawa poprawiająca nasze bezpieczeństwo. 

 

11 godzin temu, Vince napisał(a):

Ręczny hamulec wymaga rozłożenia stopki, co gasi silnik np. na skrzyżowaniu pod górkę. Do tej pory tego nie ogarniam kto to wymyślił..

A ja właśnie chwalę to combo rozwiązanie od samego dnia premiery C650GT. Rzadko zdarza mi się sytuacja abym oczekiwał odseparowania. Ręczny zawsze zaciągam kiedy zostawiam skuter na wzniesieniu/pochyle, właśnie na nóżce bocznej. Tu mam 2 in 1.

 

11 godzin temu, Cormoran napisał(a):

Zmienił bym tylko wydech

Akrap dobrze się komponuje i fajnie drze jałopę. Polecam 👌

Odnośnik do komentarza
  • Tytuł został zmieniony na BMW C650 GT - wątek główny
9 godzin temu, 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 napisał(a):

Dużo zależy od tego kto i jak w serwisie obsługiwał ów boczek... a jest to własnie boczek serwisowy, każdorazowo ściągany, szczególnie w LCI, gdzie jest tam także gniazdo OBD2 (preLCI ma wtyk pod kanapą). Naderwane uchwyty, później nieudolne klejenia i problem gotowy. Myślę, że nieprecyzyjne dokręcenie i pozostawienie go "z luzem" też może być powodem. Gdyby miejsca serwisowe i aku były w innym miejscu, problem by zapewne nie występował. Obserwując wątki w DE... w nowych skuterach nikomu się to nie przydarzyło.

Moje dwa kaski łyka bez problemu. Zostaje jeszcze miejsca po środku... ale fakt, że mógłby być bardziej równomierny.

Mogli jednak zaproponować w owym czasie Xenon, np. do wersji Highline. Nie można jednak narzekać bo pomimo, że światła są H7 to w nocy jazda jest lepiej niż zadowalająca. Za to obecny tu DRL LED to super sprawa poprawiająca nasze bezpieczeństwo. 

A ja właśnie chwalę to combo rozwiązanie od samego dnia premiery C650GT. Rzadko zdarza mi się sytuacja abym oczekiwał odseparowania. Ręczny zawsze zaciągam kiedy zostawiam skuter na wzniesieniu/pochyle, właśnie na nóżce bocznej. Tu mam 2 in 1.

Moje komentarze:

Boczek serwisowy - jak obserwuję grupe na FB (w ktorej zreszta obaj jesteśmy) to ten problem jest opisywany i co jakiś czas ten temat wraca. Zresztą w mojej ocenie problemem tu jest ponownie słaba jakość plastiku z którego są zrobione zaczepy, oraz zbyt cienki plastik tu użyty.

Dwa kaski - musimy zrobić testy, bo widziałem że u Biletego też 2 się mieszczą. Obaj macie PreLCI. Temat do sprawdzenia.

LED - ok, rozumiem Twoje argumenty, ale chyba nawet u Grzybka w roczniku 2020 są żarówki. Choć nawet te H7 dają niezłe oświetlenie.

Boczna nóżka - na postoju ok, sprawdza się, masz rację, tu też chwalę. W czasie jazdy (a o tym pisałem), ja na światłach przy jakimkolwiek wzniesieniu/spadku stoję z zaciśniętą klamką.

 

Natomiast ponownie napiszę, nadal nie zmienia to mojej oceny na 5 z małym minusem 🙂 Te minusy jednak są i o nich trzeba też napisać. Część z nich to pierdoły choć lekko irytujące.

LWG

Odnośnik do komentarza
  • Administrator
49 minut temu, Vince napisał(a):

LED - ok, rozumiem Twoje argumenty, ale chyba nawet u Grzybka w roczniku 2020 są żarówki.

No tak. Duży reflektor jest taki sam od początku do końca produkcji. Może wyszli z założenia, że taka zmiana była niekonieczna/nierentowna. Wymagałaby też raczej przebudowy całej przedniej części karoserii. Lift, widoczny głównie z tyłu, miał miejsce na jesieni 2015, a wtedy to właśnie zaczęły się pojawiać pierwsze światła LED w moto. 

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Witajcie Bawarczycy😊

U mnie sezon praktycznie trwa prawie cały rok, skuter to dla mnie główny środek transportu.

BMW mam od ponad 2 lat, przejechałem bezawaryjnie 20ty.km, teraz dobiłem do 40tys.

Potwierdzam większość Waszych opinii na jego temat, a w szczególności te o wygodzie, prowadzeniu w różnych warunkach.

Vince - w czujnikach też wymieniałem baterie, ale jednak nie wystarczyło to na wiele, więc kupiłem nowe za ok. 200PLN sztuka , w ASO chcą 550PLN. Polecam firmę Bismar  z Łowicza,facet sprowadza z ASO Italia.

Co do świateł, LEDY Osram spisują się świetnie.

Plastiki nie są najlepszej jakości, ale które teraz są jak pisze Mariusz.

Serwisuję sam oraz przy pomocy kolegów znających temat☺️.

Podsumowując - najlepszy Maxi jakiego miałem, choć zdaje sobie sprawę że nie ma idealnych.

Jak będę sprzedawał, to nie będzie tanio😉.

Mariusz - pamiętam jak widzieliśmy się na nieoficjalnej Burgmanii - robson co Ty kupiłeś rzekłeś, a teraz proszę😁

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Tak jak pisze Vince, na światłach pod górkę lepiej mieć ręczny np.przy kierownicy bez odłączania moto. Tak miałem w T Maxie o super się sprawdzało. Choć w ostatnim roczniku modelowym są H7  to faktycznie dla mnie wystarcza widoczność, choć razi pomieszanie w jednym reflektorze dwóch różnych źródeł oświetlenia. Kiedyś wcześniej pisałem i dałem fotkę,że pod siedzenie wchodzą mi 2 kaski,jeden pełny i drugi otwarty, ale w obu kombinacjach,tj. Zarówno z przodu,jak i z tyłu schowka. Polecam założenie przedłużki błotnika przedniego i deflektora szyby. 

Odnośnik do komentarza
  • Administrator
2 godziny temu, robson napisał(a):

Mariusz - pamiętam jak widzieliśmy się na nieoficjalnej Burgmanii - robson co Ty kupiłeś rzekłeś, a teraz proszę😁

Z Hondy przesiadasz się tylko na Hondę lub ... BMW 😉

Odnośnik do komentarza

Wywołany - melduje się :)
Bawarka sprawuje się dobrze, podpisuje się pod waszymi spostrzeżeniami, co ciekawe nie miałem nigdy problemów z RDC (czujnikami ciśnienia) wskazują bardzo dobrze, może to kwestia roku produkcji, lub baterii, ale lepiej nie chwalić bo mu przejdzie. Dla mnie największa zaleta to zawieszenie, upside-down z przodu - to pewność prowadzenia i sztywność oraz wystarczający komfort, zawsze w skuterach przeszkadzało mi kanapowe zawieszenie, tu mamy chyba najlepsze zawieszenie jakie może mieć skuter (no może nowa Forza 750 - można porównać ale to inna półka cenowa). Przeloty w trasie z maksymalnie dozwolonymi prędkościami nie robią na nim wrażenia i nawet duża masa własna nie przeszkadza (nisko środek ciężkości). Minusy oprócz wspomnianych przez was drobiazgów to spore ceny części zamiennych w serwisie OEM BMW. Z drugiej strony naprawa CVT w B650 to już przy dzisiejszych cenach jakiś obłęd (pasek około 3tysi, koła zębate plastikowe kpl około 1tyś a gdzie reszta nie wspominając o klinach na wałku lub wymianie całego wałka wejściowego) i kwota naprawy może dojść do wartości całego pojazdu, można tylko się załamać.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
4 godziny temu, 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 napisał(a):

Z Hondy przesiadasz się tylko na Hondę lub ... BMW 😉

Bywa i tak, że z Hondy na BMW i z powrotem na Hondę 😉

Odnośnik do komentarza
  • Administrator
no może nowa Forza 750 - można porównać ale to inna półka cenowa
Półka cenowa porównywalna. Honda była/jest tu tańsza.
C650GT ostatnia cena 2020/2021 basis to 12.250€ + dodatki Highline wychodziło 14.369€. Preisliste w PDF -> KLIK!
Forza 750 to bazowo 11.700€. Dane i cena -> KLIK!

Z innej beczki... Szukam takiego rarytasa. Ciężki temat

965e48acfa9a3985e73cb7bb97414cef.jpg

9f6d45bce9297a8645959d9cdd715893.jpg
Odnośnik do komentarza
10 godzin temu, 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 napisał(a):

Półka cenowa porównywalna. Honda była/jest tu tańsza.
C650GT ostatnia cena 2020/2021 basis to 12.250€ + dodatki Highline wychodziło 14.369€. Preisliste w PDF -> KLIK!
Forza 750 to bazowo 11.700€. Dane i cena -> KLIK!

Z innej beczki... Szukam takiego rarytasa. Ciężki temat emoji848.png

 

Mariusz masz rację co do nowych, miałem na myśli używane - C650 już nie kupisz nowego i ceny są już akceptowalne dla Kowalskiego szczególnie roczniki od 2012 do 2016 a te Forzy 750 są dość świeże i używki jeszcze bardzo drogie.

Fajny model, kto to wyprodukował?

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze
W dniu 19.10.2023 o 22:25, 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 napisał(a):

Z innej beczki... Szukam takiego rarytasa. Ciężki temat emoji848.png

965e48acfa9a3985e73cb7bb97414cef.jpg

9f6d45bce9297a8645959d9cdd715893.jpg

Może tu coś można nabyć, chyba że się mylę :

https://3dmodels.org/blueprints/bmw-c-650-gt-2013-image/

https://3dmodels.org/360-view/?id=59724

 

Odnośnik do komentarza
  • Administrator
1 godzinę temu, bilety napisał(a):

 chyba że się mylę :

 

No raczej. To jakieś szablony 3d.

Kiedyś dostępny był np. TU. Aktualnie nigdzie niedostępny. Może komuś uda się wyszperać.

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Siedzę, patrzę za okno 😕 i rozmyślam co z zrobić przy bawarce jak wróci sezon 😉
Macie może jakieś wskazówki co powinno się zrobić lub gdzie zajrzeć po zimowaniu? Motorek  wypucowany, praktycznie po zakupie wszystko zrobione na tip-top 🙂 ale może jakieś zalecenia ? czy cuś? 🤔
Już mi się ckni za jazdą no i jakoś tu cicho tak. 

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Zatankować do pełna, dbać o aku i szukać Akrapa na Black Friday

Odnośnik do komentarza

Ja szperam po sklepach moto z odzieżą.  Niby wszystkiego mam po kilka egzemplarzy ale nowe kusi.  Czyli nowe buty, koszulka, komin, skarpety a i stopery też. Wszystko Deinese. Szukam teraz tej koszulki co chłodzi. Myślę o aku ale litowym.

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze
Godzinę temu, 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 napisał(a):

Zatankować do pełna, dbać o aku i szukać Akrapa na Black Friday emoji6.png

Patrzę i szukam ale do tego mojego rocznika to od pyty piniędzy chcą 😕

IMG_1725.png

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

A jak myślicie ? Co jest lepsze bo są różne zdania w necie na ten temat. Od czasu do czasu odpalić i zrobić rundę po garażu ? Około 500 metrów ? 
czy odstawić na stałe i tylko raz na dwa tygodnie podejść z ładowarką i naładować do pełna ? 
 

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Odpalanie na moment nie robi nic dobrego.

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Ale jak odpalisz na dłużej, do osiągnięcia temperatury roboczej, to nic złego nie zrobisz. Ja kilka razy w zimie muszę odpalić, żeby tej muzyki posłuchać. Mam też podparte moto tak, że oba koła są w powietrzu. Jak nie, to polecam przekręcić koło aby się nie wygniatało w jednym miejscu.

Odnośnik do komentarza

Dokładnie tak jak xmarcin. Kiedyś były zimy po -20 i więcej i jakoś silniki wyrabiały. Jasne że kilka czy kilkanaście odpaleń im nie zaszkodzi. Trzeba tylko być na zewnątrz garażu...

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...