Skocz do zawartości
Forum Burgmania

BMW C650 GT - wątek główny


Jarek_PL

Rekomendowane odpowiedzi

9 godzin temu, grzybek napisał(a):

Dziś przeleciałem salony w poszukiwaniu następcy naszych GT-ów lub bardziej coś innego dla mnie. Zobaczyłem i wcześniej zapoznałem się z GS 1300, Hondą NT 11000 i Triumphem 1 200, 900, 660. Ceny pozwalają za nowy sprzecior i ŻADEN nie dostarcza takiego komfortu i wypasu jak nasze GT-ki. Mamy bezobsługowy łańcuch, automat, grzane manety i dupska, wysoka turystyczna szyba sterowana elektrycznie, przepastny bagażnik pod siedzeniem przez co nie potrzebne nam kufry boczne poszerzające maszynę. Obudowa chroniaca przed wiatrem i deszczem. Wygodna siedziskanogi wyciągnięte. Moc i dynamika. Prędkość max dla wykazania.  I tyle. I pocóż mi inny, nawet gdyby miał wjechać w szutry. Mała pojemność =mniejsze OC. dlatego to moje BMW, bez kłopotów i awarii technicznych ma u mnie przyszłość. A nie jestem snobem, że skuterowicz to nie motocyklista. To jest moje i koniec....

W naszym wieku najważniejszy jest komfort, reszta schodzi na drugi plan 😉 

Odnośnik do komentarza



Dziś przeleciałem salony w poszukiwaniu następcy naszych GT-ów lub bardziej coś innego dla mnie. Zobaczyłem i wcześniej zapoznałem się z GS 1300, Hondą NT 11000 i Triumphem 1 200, 900, 660. Ceny pozwalają za nowy sprzecior i ŻADEN nie dostarcza takiego komfortu i wypasu jak nasze GT-ki...


Krzychu, to było wiadomo i bez wychodzenia z domu Ja za to wczoraj w ramach sprzątania w garażu odpaliłem sprzęt i pierwsze 200 km wpadło w tym sezonie.

Mi czasem chodzi po głowie NT1100 albo RT, ale musiałbym sprzedać moje C650. A jakbym później chciał wrócić do klasycznego dużego skutera, to już nie będzie z czego wybierać..
Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Ja jeszcze do wpisu Grzybka chciałem dodać że rozważałem jeszcze jedno moto Kawasaki Versysa 1000 ale jak obejrzałem kilka filmików odnośnie łańcucha i smarowania i czyszczenia to się wyleczyłem …….. chociaż bardzo mi się podoba wizualnie i osiągowo i wyposażeniowo 🙂. Szkoda że nie produkują już albo że nie ma jakiegoś następcy 🤔 naszej Bawaeki bo pewnie bym się skusił 🙂

IMG_2682.jpeg

Odnośnik do komentarza

Ja to tam nie wiem, ale ...

18 godzin temu, grzybek napisał(a):

...Hondą NT 11000 ...

jeszcze nie widziałem, ale to chyba jakieś monstrum 😀

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze
5 godzin temu, Vince napisał(a):

 


Mi czasem chodzi po głowie NT1100 albo RT, ale musiałbym sprzedać moje C650. A jakbym później chciał wrócić do klasycznego dużego skutera, to już nie będzie z czego wybierać..

 

Mam DOKŁADNIE to samo. A naszych Beemek już byśmy nie dostali.  Bardziej stawiam na NT 1100  a w drugiej kolejności RT. 

Odnośnik do komentarza

Jestem ciekaw jak by porównać Hondę Forza 750 do C650GT, są różnice wiadomo - silnik z klasyczną skrzynią sterowaną elektronicznie z podwójnym sprzęgłem DCT, na minus Hondy otwarty napęd łańcuchowy wymagający smarowania i obsługi oraz mniejszy schowek bagażowy, bardziej ciekawi mnie prowadzenie (zawieszenie) i ogólnie porównanie - może ktoś jeździł i się pochwali opinią...

Odnośnik do komentarza

Miałem okazję przejechać się Forzą w automacie ok. 10-15 min, więc niewiele. Sprzęt prowadził się bardzo dobrze, przewidywalnie i pewnie, zarówno na prostej jak i w zakrętach. Skrzynia w czasie jazdy zmienia biegi gładko, natomiast wbijanie trybu z neutrala na bieg to było dość głośne stuknięcie. Pozycja za kierownicą nieco inna, nóg nie dało się wyciągnąć tak daleko jak w GT. Osłona przed wiatrem słabsza, natomiast sprzęt na fabrycznym kominie cichszy niż BMW.
Na Hondzie siedzi się niżej i ma węższe siedzenie dla kierowcy. Zawieszenie dobrze wybiera nierówności, ale siodło nie tak wygodne jak w GT i z tego co pamietam bez podparcia pleców (choć tu mogę się mylić).
V max mniej-wiecej taki sam, choć ogólnie spalanie na korzyść Hondy.
Subiektywnie powiem, że więcej emocji daje mi jednak BMW.
Na Suwałkach sprawdzaliśmy i pod siedzenie kask wchodził na "wcisk", ładowność zdecydowanie na korzyść bawarek.
Test porównawczy sam bym z chęcią zobaczył!

Odnośnik do komentarza
  • Administrator
1 godzinę temu, Vince napisał(a):

Siodło nie tak wygodne jak w GT i z tego co pamietam bez podparcia pleców (choć tu mogę się mylić)

Ani w Integrze ani w Forza 750 nie ma oparcia... w rozumieniu >oparcia<. 

 

1 godzinę temu, Vince napisał(a):

V max mniej-wiecej taki sam, choć ogólnie spalanie na korzyść Hondy.

V-max (nieznacznie) i przyspieszenie (zauważalnie) na korzyść Bawarki, natomiast spalanie na + dla Hondy. W porównywalnych warunkach są to okolice ~1l./100 km... natomiast na autostradzie, przy GPS'owych 140-150 km/h różnica się zaciera. 

Forza 750 DCT vs GT'ek CVT, poza tym, że oba dwucylindrowe, to znacząco inne.

 

 

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

No i pozostaje jeszcze kwestia dodatkowych elementów wypasy podwyższających komfort występujących jedynie w GT-ach, np. elektrycznie sterowanej szyby, podgrzewania siedzeń.  Z kolei na korzyść Forzy dodałbym koła w rozmiarze 17 cali.

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

17 i 15 cali, tak dokładnie. Dwie 17tki miała Integra.

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Tak, oczywiście. Chodziło mi o przód. No i waga Forzy zdecydowanie niższa- 235kg😉

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Pytanie z innej beczki, bo se googluje i googluje i nie znalazłem. 😕
czy istnieje coś takiego jak oparcie pod plecy ale dla kierowcy nie dla pasażera do naszych Bawarek ? Oczywiście to co jest jest super ale może jest coś trochę wyższego czy cuś ? 

Odnośnik do komentarza

Panowie, kończą mi się gripy, mam nie podgrzewane uchwyty .  Czy ktoś poradziłby mi w tym temacie ? Czy ariete będę mógł zamontować pomimo ,że producent napisał ,że są do podgrzewanych manetek?  Koszt kompletu ariete 89,70 zł ...OEM 590 zł..

Pozdrawiam

 

image.thumb.png.b452a24ab354f9d3bc4cb4256270c0a2.png

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Dzisiaj nie mogłem już spać i z samego rana zlazłem do garażu i zrobiłem takie cuś 🙂.

Godzinka roboty, 75 zł plus przesyłka i efekt jest taki 

 

IMG_2781.jpeg

IMG_2783.jpeg

IMG_2787.jpeg

IMG_2788.jpeg
 

chyba wyszło dobrze 🤔

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Dobrze wyszło Widoczność najważniejsza.

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Wiem że się trochę powtórzę ale na wczorajszej wycieczce usłyszałem od jednego użytkownika Bawarki takie słowa:

„ to paliwo E10 to się na ch.. nadaje” 🤣

Słowa te padły przy odpalaniu na kolejny etap wycieczki. Pozostaje więc przy swojej decyzji że to paliwo jest do dupy i dobrze robię tankując 98 🤔🙂. Wiem wiem jest drożej ale bez nerwów 😉

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

No właśnie niekoniecznie. Wczoraj z @Długi 1973 wracaliśmy "S" i na moje oko mocy było jakby więcej niż zwykle. Nie wiem, może jechaliśmy z wiatrem (?), a jak wiadomo - najgorszy jest wiatr 😁

Odnośnik do komentarza

Cormoran paliwo ztego co się orientuję nie jest do dupy tylko do zbiornika 🤣 nie wiem być może się mylę. 

Odnośnik do komentarza

Szukam kogoś z woj. pomorskiego, kto ma C650GT i pozwoliłby się przymierzyć do tego sprzętu i się przejechać? Mam XADV od listopada ub. r., zrobiłem tym co prawda jeszcze niewiele km, ale już czuję, że ten dziwoląg mi nie leży. Prawdopodobnie będę chciał zmieniać na coś bardziej komfortowego, jak C650GT lub Forze750.

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Kilka obrazów, tak dla odświeżenia tematyki optyczno - prześwietleniowo - napędowej w GT'ku

58c23856349136f58a46f0c1240310d4.jpg

e904b83e41592e101bd56ef8c8baafd5.jpg

964743804b2278cdb85886beaece11a5.jpg

42ee8850657bf6ef256afe5dbcee39c4.jpg



Tu np. ładnie pokazane drogi układu smarowania 🛢️

0d2786c1f5d15d7b6d230bcf57e7a4dd.jpg
 
..i pomyśleć, że ten motor zasila także elektryczne (hybrydowe) BMW i3 REX


e5b538cfd8a33c01246590a0bd34544d.jpg

fff23afa55d31d3afbb6ff675f45ec01.jpg

Odnośnik do komentarza

Na zdjęciu przedstawiającym układ smarowania widać w dolnej części fabrycznie montowane sitko, na poborze oleju z silnika do zbiornika które po przeglądzie 1000km w niektórych serwisach ASO (głównie w DE) zmieniało na taką rurkę z nacięciem. Sitko powodowało problemy z poziomem oleju przy przelotach na wysokich obrotach i zapalenie się ostrzeżenia o oleju, wchodził w tryb awaryjny, po zgaszeniu i odpaleniu wszystko wracało do normy, numer tej rurki w BMW: 11428531124 nr 1 na rysunku (widać różnicę w stosunku do sitka poz. 2 - przednie i tylne było takie same - 2, jak na rysunku od Mariusza). Jeżeli macie u siebie z przodu silnika sitko, to lepiej je podmienić na tą rurkę i nie będzie problemu z układem smarowania. 

OIL.jpg

OIL układ.jpg

PS

Jeszcze jedna uwaga, przy wkładaniu tej rurki trzeba ją wkładać taką wypustką do góry i wejdzie w karter w takie wcięcie jak się podświetli latarką to widać to wycięcie w karterze głęboko w otworze, to żeby się nie przekręciła i brała olej w określonej pozycji. Widać tą "wypustkę" na rysunku rurki nie od strony korka tylko z drugiej strony...

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Niecodzienne ujęcie... GT650 vs Cybertruck w Nowym Jorku.

FB_IMG_1712815433552.thumb.jpg.eb0a727433913d5b65ffcd8653a87aab.jpg

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...