Klubowicze grzybek Opublikowano 19 Listopada 2023 Klubowicze Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2023 Wracając do wątku głównego i pytania Cormorana co jeszcze dodać, to nie wiem czy Twoja BMka ma przedłużenie błotnika przód. Polecam i znajdziesz odrębny wątek ulepszenia. 1 Odnośnik do komentarza
Klubowicze grzybek Opublikowano 19 Listopada 2023 Klubowicze Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2023 6 godzin temu, Cormoran napisał(a): czy odstawić na stałe i tylko raz na dwa tygodnie podejść z ładowarką i naładować do pełna ? Ja raz w miesiącu odpalam i przejeżdżam do temp. roboczej plus podładowuję aku. Zauważyłem, że powyżej miesiąca bezruchu muszę kręcić 3, 4 razy oby doszło paliwo, dlatego tak postępuję jak wyżej. Odnośnik do komentarza
falco Opublikowano 20 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2023 Jeśli już musisz odpalać, to tylko i wyłącznie na tak długo, aby silnik nabrał nominalnej temperatury, dzięki czemu olej osiągnie pełne możliwości smarowania. Odpalanie zimnego silnika na chwilę, do tego gazowanie, to najgorsze co można zrobić! Zimny silnik nie zdąży się nagrzać i nasmarować a już zostaje wyłączony lub co gorsze zmuszany do wchodzenia na obroty, w czarnym scenariuszu, zwłaszcza na starym oleju, może dojść do zerwania filmu olejowego. W wyniku dużych różnic temperatur pojawia się też wilgoć, np. w wydechu, ogólnie palenie na krótko (zawsze), to samo zło! Niektóre modele po dłuższej pracy na centralce (czasem wystarczy kilka minut) potrafią pokazać "check engine", więc jeśli masz możliwość przejechania np. po podziemnym garażu, to zdecydowanie lepiej, niż tylko w miejscu. Przed dłuższym postojem warto dobić ciśnienie w kołach a najlepiej jak są uniesione, pod centralkę zawsze daję gumę. Odnośnik do komentarza
Krzynio66 Opublikowano 21 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2023 zgadzam sie ze wszystkimi Odnośnik do komentarza
Klubowicze Cormoran Opublikowano 5 Grudnia 2023 Klubowicze Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2023 Polecam przeczytać https://swiatmotocykli.pl/motocykle/paliwo-e10-motocykle-informacje-dane/ Odnośnik do komentarza
Administrator 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 Opublikowano 5 Grudnia 2023 Administrator Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2023 Temat E10 poruszony w kilku wątkach. Nie ma co demonizować problemu. Poza youngtimerami typu Honda Helix, w większości maxi skuterów E10 nie robi problemu. Oczywiście zawsze można lać PB98 E5. Odnośnik do komentarza
Administrator 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 Opublikowano 5 Stycznia Administrator Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia Temat: wymiana łańcucha i zębatek w przekładni (mokrej) końcowej. Serwisówka mówi aby po 20 tkm wymienić łańcuch a po 40 tkm łańcuch z zębatkami. Doświadczenia wielu przypadków mówi, że te czynności są przedwcześnie wymuszone przez BMW. Przykład kolegi z CZ, który właśnie wykonał takie czynności. Konkluzja: po 20 kkm łańcuch wyglądał jak nowy. Po 45 kkm zębatki wyglądają...z resztą zobaczcie sami. Zdawcza. Nowa i używana po 45 kkm. 1 Odnośnik do komentarza
Vince Opublikowano 5 Stycznia Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia Mariusz, wydaje mi się że po 20 kkm to wymienia się wg serwisówki pasek, a nie łańcuch. A po 40 kkm dodatkowo łańcuch i zębatki. Ja właśnie dojechałem do 40 kkm i patrząc na te zdjęcia zastanawiam się co robić. Może wystarczy faktycznie tylko inspekcja łańcucha i zębatek? Myślę nad wymianą dolnego ślizgu, bo lekko słyszę dzwonienie łańcucha. Naciąg na pewno do sprawdzenia. Natomiast pasek po 20 kkm już zaczynał okazywać pierwsze oznaki zmęczenia. Choć ja jeżdżę delikatnie, więc pewnie do 30 kkm bym dojechał. Ale profilaktycznie ten pasek wymieniłem. Odnośnik do komentarza
Administrator 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 Opublikowano 5 Stycznia Administrator Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 3 godziny temu, Vince napisał(a): Mariusz, wydaje mi się że po 20 kkm to wymienia się wg serwisówki pasek, a nie łańcuch. A po 40 kkm dodatkowo łańcuch i zębatki. Cytat z rozmowy: "Řetězová kola vypadala jako nová, je to i vidět z přiložených fotografií, myslím že by nebylo potřeba je měnit. Řetěz jsem měnil po 20 000 km a nyní. Podle servisního plánu by se měl řetěz měnit po 20 000 km a kompletní sada po 40 000 km. Novější plán ale říká měnit až celou sadu po 40 000 km. Ale ani řetěz podle mne nebyl výrazně opotřebený." W LCI wydłużono interwał wymiany łańcucha przekładni z 20 do 40 kkm. Czyli na 40 kkm idzie wymiana zestawu. Czy jest to niezbędne? Jak widać z powyższego - niekoniecznie. Sporo zależy od sposobu eksploatacji oraz czy głównie miasto czy trasa. 1 Odnośnik do komentarza
Krzynio66 Opublikowano 5 Stycznia Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia faktycznie jak nowe Odnośnik do komentarza
Vince Opublikowano 5 Stycznia Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia Tak, obejrzeć łańcuch + zębatki i dopiero podjąć decyzję.Odnośnie paska - po 20 kkm u mnie nie wyglądał jak nowy, stąd decyzja o wymianie. Koszt paska (Mitsuboshi) z tego co pamietam chyba poniżej 600 PLN (teraz pewnie u kolegów z AN650 podskoczyło ciśnienie ). Rolki praktycznie bez śladów zużycia - nie wymienione.Dla potomnych - interwały wymian paska i zestawu przekładni końcowej - Nr 5 i nr 6 wg serwisówki. Odnośnik do komentarza
Klubowicze grzybek Opublikowano 5 Stycznia Klubowicze Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia W moim też jest przewidziana serwisówką wymiana łańcucha przy 40,000km. Przy 20.000 pasek+zestaw rolek. Wymieniłem to. Podobnie jak Ty - Mirek, zastanawiam się i nie pozwolę na przedwczesne grzebanie w moim skucie. Wcześniej inspekcja. Przecież pisane było już wyżej na forum (chyba Richardo), że mamy wzmocnione łańcuchy, które de facto non stop pracują w środowisku olejowym, a nadto odizolowanym (w zamkniętej przekładni). Więc spokojnie ale i rzeczowo trza podejść do tematu. Vince- zamelduj jak będzie u Ciebie p[o inspekcji 40.000km. Odnośnik do komentarza
EndriuBis Opublikowano 5 Stycznia Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 6 godzin temu, Vince napisał(a): Koszt paska (Mitsuboshi) z tego co pamietam chyba poniżej 600 PLN (teraz pewnie u kolegów z AN650 podskoczyło ciśnienie ). oj tam oj tam 😉 nic nie skacze bo przecież wszyscy wiedzą że akurat paski to w B650 są wieczne. 🙃 mają metalowe lamelki 🙃 widziałeś kiedyś w jakiejś serwisówce aby Suzuki zalecało wymianę tego paska ? 😃 a ten wątek czytam z zaciekawieniem i bez skoków ciśnienia. Kto wie - może kiedyś wiedza się przyda. 😃 2 Odnośnik do komentarza
Vince Opublikowano 6 Stycznia Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia oj tam oj tam nic nie skacze bo przecież wszyscy wiedzą że akurat paski to w B650 są wieczne. mają metalowe lamelki widziałeś kiedyś w jakiejś serwisówce aby Suzuki zalecało wymianę tego paska ? Jędruś, ze śmiechu oplułem telefon Tak czy inaczej mój przegląd musi być odłożony, bo na Mazowszu drogi białe, a nie dokupiłem płóz na śnieg. Później dam znać co i jak. Odnośnik do komentarza
tomekstw Opublikowano 6 Stycznia Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia W dniu 5.01.2024 o 17:10, Vince napisał(a): Odnośnie paska - po 20 kkm u mnie nie wyglądał jak nowy, stąd decyzja o wymianie. Koszt paska (Mitsuboshi) z tego co pamietam chyba poniżej 600 PLN (teraz pewnie u kolegów z AN650 podskoczyło ciśnienie ). 600 pln x3 plus 3x robocizna... to chyba aż tak nie spowoduje wzrostu ciśnienia u kolegów z AN 650, a raczej delikatny szyderczy uśmiech. 1 Odnośnik do komentarza
Vince Opublikowano 6 Stycznia Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia Wolę jak to jest zaplanowane, a nie dzieje się "gdzieś, kiedyś" w trasie.Koniec OT.. 1 Odnośnik do komentarza
Administrator 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 Opublikowano 6 Stycznia Administrator Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2 godziny temu, tomekstw napisał(a): 600 pln x3 plus 3x robocizna...[...] Tak nie całkiem to prawda 😉 Pierwszy z brzegu przykład... @wize60 i jego AN650 - strzał paska lamelkowego (dożywotniego) przy 39 tkm - laweta. Wiele innych przypadków, które przewinęły się przez serwis @krzytro to 40-50 tkm i niespodziewany strzał. Wszystkie = laweta. Czyli coś o czym wspomina @Vince - nieprzewidywalność. Poza wymianą paska (aktualnie widzę cenę u Mielocha 2699zł) często trzeba robić wymianę klinów/wałka, zębatek itp, czyli remont. Nie wspomnę, że robota wymaga specjalistycznej wiedzy i większego wybebeszania... natomiast banalny pasek CVT w C650GT (aktualnie także u Mielocha za 624zł) wymieni w zasadzie pierwszy lepszy warsztat moto w 1h. 1 Odnośnik do komentarza
Klubowicze Cormoran Opublikowano 6 Stycznia Klubowicze Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia W moim Burku pasek stracił dwa zęby przy 35 kkm. Ale to tak tylko informacyjnie. Chciałbym wrócić do naszych Bawarek. 🙂 pewnie gdzieś tam wcześniej już było ale zapytam. W mojej niestety aku odmówił posłuszeństwa i nie mogę go już nawet naładować 😕 pokazuje błąd ładowania ….. sprawdzone na dwóch różnych dobrych prostownikach. Pytanie. Czy można wymontować na dłuższy czas akumulator ? Miesiąc dwa ? Czy po ponownym włożeniu nowego aku nie wyskoczą jakieś błędy elektroniki itp. i w końcu jaki aku polecacie ? Dziękuję i przepraszam jeśli było gdzieś to wcześniej 🙂 Odnośnik do komentarza
Administrator 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 Opublikowano 6 Stycznia Administrator Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 8 minut temu, Cormoran napisał(a): Czy można wymontować na dłuższy czas akumulator ? Miesiąc dwa ? Czy po ponownym włożeniu nowego aku nie wyskoczą jakieś błędy elektroniki itp. Możliwe, że po tak długim czasie bez aku będzie konieczna kalibracja szyby elektrycznej. 8 minut temu, Cormoran napisał(a): i w końcu jaki aku polecacie ? Zajrzyj do mojej galerii Bawarki. 1 Odnośnik do komentarza
Klubowicze Cormoran Opublikowano 6 Stycznia Klubowicze Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 30 minut temu, 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 napisał(a): Możliwe, że po tak długim czasie bez aku będzie konieczna kalibracja szyby elektrycznej. Czyli najpierw zakup i dopiero demontaż i wymiana, dzięki i zajrzę tam gdzie piszesz 🙂 Edit ! Zajrzałem, znalazłem ale trochę się boję kupować takich rzeczy przez neta więc tam pojadę i zakupie 🙂. Bardzo dziękuję za podpowiedź. https://akumulatoryspecpart.pl/produkt/akumulator-motocyklowy-exide-etx14-bs-ytx14-bs-12v-12ah-200a-en-l/ Odnośnik do komentarza
Vince Opublikowano 6 Stycznia Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia Ja kupiłem ten:https://sklep.prostowniki-akumulatory.pl/akumulator-yuasa-ytx14-bs-kmx14-bs-126ah-200a-p-1051.html Odnośnik do komentarza
Krzynio66 Opublikowano 7 Stycznia Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia tez zawsze kupuje tylko yuasa Odnośnik do komentarza
pawelp Opublikowano 12 Stycznia Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia W dniu 6.01.2024 o 20:16, Cormoran napisał(a): W mojej niestety aku odmówił posłuszeństwa i nie mogę go już nawet naładować 😕 pokazuje błąd ładowania ….. sprawdzone na dwóch różnych dobrych prostownikach. Pytanie. Czy można wymontować na dłuższy czas akumulator ? Miesiąc dwa ? Czy po ponownym włożeniu nowego aku nie wyskoczą jakieś błędy elektroniki itp. Akumulator zamontowałem nowy w połowie czerwca 2022 i już odmówił posłuszeństwa, to lipa trochę... w takim razie teraz bym brał Yuasę. ps. przez zimę 2022/2023 akumulator był wyjęty u mnie w domu przez parę miesięcy - skuter zimował w Sarbo i żadnych problemów nie było. Ale ja nie miałem garażu jak (chyba) masz Ty, bo wtedy bym podłączał c-teka pod akumulator w skuterze - bez wyciągania. Odnośnik do komentarza
Klubowicze Cormoran Opublikowano 12 Stycznia Klubowicze Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia Coś tam się musiało w nim wydarzyć 😕. Spokojnie nowy już zakupiony i czeka na montaż 🙂, oby tylko pogoda już wróciła taka do jazdy 🤔 Odnośnik do komentarza
Klubowicze robson Opublikowano 12 Stycznia Klubowicze Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia W mojej Bawarce aku od nowości, ósmy rok właśnie zaczął. Jak postoi kilka dni w garażu, świeci pomarańczowa kontrolka na kablu CTEK-a podpiętego na stałe do aku z wyjściem w prawym schowku. Wtedy podłączam CTEK-a na kilka godzin i jest OK. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się