Skocz do zawartości
Forum Burgmania

BMW C650 GT - wątek główny


Jarek_PL

Rekomendowane odpowiedzi

𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚
Ten post został doceniony przez 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚!

melmacie otrzymał(a) odznakę 'Helpful' i 20 punktów.

Dzień dobry i pozdrowionka ze Szczecina. Łancuch napędowy dobrej firmy w tym rozmiarze można stosować w motocyklach o dwa - trzy razy większej mocy. Dlatego w C650 może wystarczyć na 100 tkm. Bilety niedlugo będzie miał a mnie też może sie zdarzyć. Po 60 - 70 tkm należy bardzo dokadnie obejrzeć łancuch, każde ogniwo. W u nas nie stwierdziliśmy uszkodzeń. Jak łancuch ma tak dużo kilometrów to trzeba go potem częsciej oglądać, albo zamienić po prostu na nowy REGINA ZRP BMW 33 83 8 544 675 lub odpowiednik RK albo DID. 

Olej przekładniowy 75W90 dobrej jakości może być kazdej firmy. BMW stosuje BMW Synthetik OSP  83 22 2 445 460 vel CASTROL SYNTRAX LONGLIFE 75W90 SAF-XO. Każdy inny bedzie dobry. Kupić tanszy, zmieniać częściej i też bedzie OK. Specyfikacja OEM SAE 75W-90 ; API GL-4 ; API GL-5.

Zębatka tylna może mieć trzy modele: pełny z amortyzatorem gumowym, z otworami z amortyzatorem gumowy i pełny bez amortyzatora. Pierwszy i trzeci są OK, środkowego unikać jak ognia bo może pęknąć.

image.png.45215e6a05721bd937994d71372cc89f.png

W katalogu powinien byc tylko ostatni model. Przy wymianie oleju, warto w komorze łańcucha oczyścić pył gumowy z uszczelnień łancucha lub amortyzatora zębatki tylnej. Używaną uszczelkę pokrywy warto "przykleić" do pokrywy jednostronnie silikonem a z drugiej strony posmarowac gęstym smarem silikonowym. Nie będzie się "pocić" i mozna wielokrotnie używać. Uważać aby nie przeciągnać trzech przednich śrub z podkladkami miedzianymi. Tam gwint jest o polowę krótszy. 8 Nm wystarczy. Czasem warto wymienić uszczelke pokrywy Pierścień uszczelniający pokrywy obudowy lancucha  34X48X8 mm lub BMW OEM 33 35 8 532 912.

Szyny regulacyjne wymieniać według potrzeb, można przyjąć ze starcza średnio na 25 - 30 tkm przebiegu na rozmiar. Ryszardo ładnie opisał jak i kiedy to zrobić :). Małą zębatkę warto obejrzeć przynajmniej kamerką USB do telefonu na wszelki wypadek. 

image.png.0d0b2bba8dbce4c63924d229ef0ab831.png

Szyny napinające łańcucha:

03 *33 35 8 533 983 *CHAIN RAIL - STAGE 1  0.18* 1 * $26.29 wysokosc 2 mm
03 *33 35 8 533 984 *CHAIN RAIL - STAGE 2  0.20* 1 * $26.29 wysokosc 6mm
03 *33 35 8 533 985 *CHAIN RAIL - STAGE 3  0.20* 1 * $26.29 wysokosc 10 mm
03 *33 35 8 543 854 *CHAIN RAIL - STAGE 4  0.24* 1 * $26.29 wysokosc 14 mm

Osłona na bezpieczniki została wrzucona do katalogu częci do wszystkich modeli od początku produkcji. Lepiej późno niż wcale. Dziękuje za wskazanie tego detalu. Niestety woda z reflektora spływa bezpośrednio na przekaźniki i bezpieczniki. Trzeba je conajmniej oczyścić i zakonserwować (najlepiej wymienić jesli zardzewiały). Dodatkowo założyć kawalek gumy lub plastiku w taki sposób, aby woda nie spływała na bezpieczniki nawet jeżeli bedzie tam ta nowa dodatkowa osłona. Honda ma swoje "lejki" w takich miejscach.

image.png.024a6b81b17eebe43a1f5ec8c585cfa5.png

Instalacja niestety nie jest uszczelniona od spodu i ma swobodny dostęp wody spływającej z reflektora. W starszych modelach polecam co roku sprawdzić i czyscic przekaźniki i styki instalacji w kostkach pod nimi. Może być jakikolwiek "kontakt cleaner". Szczególnie jeżeli moto dużo używane w deszczu, albo gdy jeszcze jest reszta soli na drodze. Najczęstsze objawy to brak kontaktu przekaźnika od wentylatora chlodnicy lub pompy paliwa. Polecam je podpisać, aby bylo latwo znaleźć gdyby nie działały za każdym razem. Jak pokazuje doświadczenie te przekazniki potrafią nie łaczyć po kilku latach. Objawy: nie startuje na zimnym - pompa sie nie uruchamia za kazdym razem, silnik grzeje sie w korkach na mieście, ale kontrolka gaśnie szybko gdy jesteśmy w ruchu - wentylator nie zawsze się uruchamia.

Wariator ma 4 filtry powietrza: okrągły w pokrywie, prostokątny na środku obudowy napędu i dwa w tylnej części. Warto czyścić jezeli przegląda sie wariator. Ma to duże znaczenie dla żywotności paska i smaru zespołu sprzegła, zwłaszcza jak jest gorąco.

image.png.3b5556339f014e62b43c3c3a26339d9e.png image.png.2c56f76cf5207acca6baeee80b7cddf2.png

W starszych modelach może puszczać uszelka tylnego wałka przekładni wariatora, czasem obu wałków. BMW źle dobrało materiał uszczelki. Potem to zmienili. Jeśli są ślady oleju wymienić na nowe o zwiekszonej wytrzymałosci na temperature. Zwłaszcza przy większych przebiegach, należy przy wymianie wariatora użyć nowych podkładek i nakrętek do wałków. Gwinty mogą być zużyte a elementy wariatora są ciężkie i mocno drgają.

image.png.bc254bf59af8520b2b86afc81d59728c.png

Po dluższym czasie użytkowania warto rozebrać prowadzenie sprzegła odśrodkowego (korektor) i wymienić smar który zamienia sie z czasem w twardą sypiąca sie substancję przypominająca czarny proszek. Zalecany smar smar łożyskowy UNIREX N3. Jeżeli dzwon był moco grzany i jest np niebieski to zdecydowanie wymienić ten smar. Proponuje sprawdzić luzy łożysk aluminiowej pokrywy wariatora na wałkach wariatora i najlepiej wymienić na nowe. Najprosciej porównac z nowym łożyskiem. Rozmiary łożysk: 6404 i 6402, walek 20 mm. 20x47x14 / 20x42x12. Zalecam OEM FAG lub SKF z uszczelkami gumowymi obustronnie.

Bonus: złączka do GPS ukryta pod osłona kierownicy łączy sie z wtyczką akcesoryjną BMW 80 00 0 611 656. image.png.eeece650d6bf64662801826fdac3a2a5.png

Przed zakupem lożysk lub uszczelniaczy bardzo proszę o sprawdzenie wymiarów przynajmniej w katalogu online. 

Powodzenia 

 

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Maćku... Dzięki za kolejny wkład do naszego kompendium wiedzy o C650GT 🤝

Odnośnik do komentarza
W dniu 10.07.2023 o 09:04, MariuszBurgi napisał(a):

 


Gdzieś w tym wątku jest chyba opis @Jarek_PL

 

Bilety i Melmacie mają zamontowane "jak długo sięgnąć pamięcią". Polecamy. Odrzuca powietrze trochę na bok, chroni panele boczne i dobrze wygląda. Przykleja sie na czystą powierzchnię za pomocą dostarczonych taśm dwustronnych. Produkt OEM BMW.

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Witajcie.

Serwis napędu wykonany. Zamontowane TechPulley 38gram , oraz nowy pasek Mitsuboshi.

Poprzednie pasek też Mitsuboshi by BMW miał przebieg niespełna 18tys.km. Wymiary mniejsze od nowego , szerokość i wysokość o ok. 1mm , żadnych pęknięć, uszkodzeń spokojnie polatałby kilka tys.km.

Pierwsze wrażenia z jazdy - lepsze przyspieszenie, żadnego muła , dziury etc. , w porównaniu do poprzednich rolek :).

Zniknął też "klekot" na wolnych obrotach :)

A i jeszcze jedno , rozmiar klucza nakrętek wariatora i sprzęgła to 33mm., rzadko spotykany.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
  • Administrator
W dniu 6.02.2023 o 11:15, MariuszBurgi napisał(a):

Taka sytuacja z innego forum stricte o c650gt... Ponad 100 tkm nakręcone bezawaryjnie. Jak opisuje właściciel, do tego przebiegu 2 x wymieniony pasek CVT, slidery vario (co 40 tkm) i klocki oraz 4 x łyżwa (space'r) napinająca łańcuch. Poza tym oczywiście opony. Łańcuch napędowy, łożyska i tarcze hamulcowe nadal ori od nowości!
Komentarz właściciela z Kanady - "kręcę dalej do kolejnej stówki".

2305b36e1ee76b49cdf4a1eb0b13377b.jpg

 

 

15 minut temu, robson napisał(a):

 

Poprzednie pasek też Mitsuboshi by BMW miał przebieg niespełna 18tys.km. Wymiary mniejsze od nowego , szerokość i wysokość o ok. 1mm , żadnych pęknięć, uszkodzeń spokojnie polatałby kilka tys.km.

 

Wrzucałem jakiś czas temu info nt. znanego przypadku wydłużonego interwału wymiany paska CVT.

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Robert gratuluję cierpliwości a z tego co rozmawialiśmy musiałeś się trochę naszukać przejściówki do klucza. Super że są znacznie lepsze osiągi w zakresie zarówno startu jak i nagłego wyprzedzania. Z reguły producenci zakładają wydłużona żywotność elementów np. paska, świec....

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

No nareszcie przyszło 🙂

w weekend będę działał w temacie 😉 

Dobrze że Panowie podpowiadacie w takich sprawach ….. dzięki 

 

image.jpg

Odnośnik do komentarza

Witajcie, 

mam jeszcze jedną informację na temat naszych BMW, znalazłem informację o problemie szczelności pomiędzy obudową filtra powietrza a airboxem (jest tam taka gumowa uszczelka), może nie być szczelna, w moim egzemplarzu po demontażu było trochę syfu i faktycznie połączenie nie było szczelne, rozebrałem wszystko, wyczyściłem, przy składaniu użyłem silikonu takiego czarnego rtv, trochę ciężko jest wsunąć obudowę w ten otwór z uszczelką. Zaglądałem do airboxa po kilku tyś/km kamerą inspekcyjną i jest czysto, polecam tam zajrzeć, czystość dolotu ma duży wpływ na trwałość silnika. Sporo przy tym roboty szczególnie jak byście chcieli zdemontować główny airbox ten nad układem wtryskowym, z obudową filtra powietrza nie ma dużej roboty i można ją szybko zdemontować i zajrzeć do środka.  Film przedstawiający problem, nie zwracajcie uwagi na niezbyt popularny język :)  .....

 

 

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Kolejna ciekawostka z życia serwisowego jednej takiej C650GT z ESP, kiedy w książce serwisowej skończyły się miejsca na pieczątki.

b96ac7c3be3e2257818d51f99f569e1e.jpg

f79773a0facae18c41c8b501fecea768.jpg

Awarie? Były dwie. Przy 60 tkm rozrusznik odmówił posłuszeństwa. Winny okazał się kabel, a w zasadzie jego przerwanie.
Drugą awarią było uszkodzenie łożyska w tylnym kole. Wydarzyło się to przy 117 tkm. I to tyle...

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Trochę dziwne wpisy przebiegów i dat- tak przynajmniej odczytuję z pierwszej fotki. Wpis 17.03.22 przebieg 119070km, zaś późniejsza data 05.10.22 przebieg 110200. No chyba, że źle odczytuję🤔.

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Zapewne 17/03 to winno być 2023. Pomyłka. Człowiek wrzuca zdjęcia z wypraw swoim GT, którym jeździ sporo...

300029260_10225995153732752_264239626639

299188057_10225995154252765_148082753939

300380421_10225995154412769_895343073945

337429939_948733219640901_80886391073023

 

Wspomniał też, że do 40 tkm wszystkie przeglądy robił w ASO. Później w niezależnych serwisach, co każde 10 tkm.

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Witajcie Bawarczycy 🤚

Serwis łańcuchowy wykonany.

Założona szyna nr. 2, luz optymalny choć nr.3 też by się zmieściła , ale wszystko w swoim czasie .Zębatki oraz łańcuch w stanie można powiedzieć fabrycznym

Co do wrażeń słuchowych,  klekot czy jak to zwał ustąpił, ale to już odczułem po zmianie paska i rolek Pulleya na nowe.

Założony też nowy uszczelniacz obudowy łańcucha, poprzedni był jeszcze OK., ale dałem ciała - uszczelniacz źle się ułożył i to połączenie nie było już szczelne - warto zdjąć ten kapsel na zewnątrz przed założeniem obudowy, wtedy będzie widać  czy uszczelniacz dobrze wszedł na tuleję.

Na kolejne 20tys.km spokój 😁

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

No Robert, żeś się nieźle napracował i masz już podrasowany sprzęcior jeszcze w tym sezonie👍:scooter:. Super😉

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Brawo Ty!

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Taka ciekawostka ….. zamówiłem na próbę i zobaczę czy będzie dobrze czy będą do wywalenia 🤣

tylko się nie śmiać proszę bo może będzie dobrze 🙂

IMG_0769.jpeg

IMG_0770.jpeg

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Przegląd to umiarkowany ból. Większy problem w przypadku kolizji/wypadku i ewentualnych historii z TU (regresy itp.).

Odnośnik do komentarza

Ja bym sam zmienił h7 na inne, mniej żółte. Te oryginalne słabo się komponują z pionowym ledowym paskiem (tym pomiędzy swiatłami). Tamten LED jest biały.

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Założę, zobaczę może uda się zdjęcia zrobić takie co oddadzą efekt. Sam jestem ciekawy. Badanie techniczne to mały problem …… bardziej mnie zastanawia to co Mariusz napisał z tą ewentualną kolizją itp. 😕
Jak będzie kicha z działaniem to do Opla wsadzę do lamp z soczewkami i już 🙂

Odnośnik do komentarza

Ja w S-WT zakładałem OSRAM NIGHT BREAKER, klasyczne, nie ledy. Całkiem przyzwoite, duzo lepsze od oryginałów, choć miały problem z długowiecznością..

Odnośnik do komentarza

Jak będziesz zakładał ledy to najpierw załóż plastikowe podkładki bez żarówek, przypnij sprężynką a po tym włóż żarówkę i trochę ją obróć. Tam jest kilka pozycji klikanych żeby ustawić granicę światła. Ja w sw-t chciałem założyć wszystko razem i się namordowałem ze sprężynką.

Oświetlenie drogi jest super.

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze
7 godzin temu, Darek400 napisał(a):

Jak będziesz zakładał ledy to najpierw załóż plastikowe podkładki bez żarówek, przypnij sprężynką a po tym włóż żarówkę i trochę ją obróć. Tam jest kilka pozycji klikanych żeby ustawić granicę światła. Ja w sw-t chciałem założyć wszystko razem i się namordowałem ze sprężynką.

Aaaaaa dzięki to ważna wskazówka żeby się nie denerwować przy montażu 🤣

14 godzin temu, Vince napisał(a):

Ja w S-WT zakładałem OSRAM NIGHT BREAKER, klasyczne, nie ledy. Całkiem przyzwoite, duzo lepsze od oryginałów, choć miały problem z długowiecznością..

Mam je właśnie teraz i niestety nadal jest duża różnica w tych dziennych po środku a lampami. A chciałbym mieć podobną barwę światła 🙂 bo tak lubię 🙂, świecą oczywiście o niebo lepiej niż H7 ale jednak to nie to co bym chciał, dam znaka jak wymienię. 

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Tez mnie wkurza dysproporcja barwy światła żółta (drogowe, mijania) i biała (LEDy dzienne), lecz nie ryzykowałbym z tymi od Cormorana z przyczyn prawno-formalnych.

To oświetlenie główne a nie tablicy rejestracyjnej, gdzie możnaby poeksperymentować.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...