Skocz do zawartości
Forum Burgmania

BMW C650 GT - wątek główny


Jarek_PL

Rekomendowane odpowiedzi

  • Klubowicze
4 godziny temu, robson napisał(a):

 

Możemy sie kiedyś spotkać, daleko nie mamy i wymienić się wiedzą, a raczej ja skorzystać z Twojej jeśli pozwolisz😁

Chętnie i ja bym się spotkał z naszym z naszego regionu a mojego miasta Ryszardo👌

Odnośnik do komentarza

Potwierdzam, dokładnie ten z aukcji na allegro, co do spotkania "robson", "grzybek" jestem jak najbardziej za tylko musimy ustalić jakiś termin i miejsce na PW, żeby nie zaśmiecać wątku o C650GT.

Odnośnik do komentarza
  • Administrator



Sorry ze się wetnę to chodzi o ten obustronnie uzębiony ? 


CVT w C650GT... Dokładnie tak to wygląda techniczne:

544c33f59be03b6083419eeab67c2a9f.jpg

333769a200b2856b22ec7a8495435659.jpg
Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Czyli co kupić ? i niech czeka sobie na swoją kolej 🙂 skoro cena taka doba ?

EDIT !

Dobra zamówiłem ....... niech se leży 😉

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Może ja w tym naszym wątku poruszę przy okazji temat konieczności wymiany łańcucha napędu. Z tego co wyczytałem u rozmawiałem z Markiem Bilety, przy przebiegu Ok. 80 000km nie wymieniał go. Tymczasem wg ASO wymiana ma mieć miejsce już przy 4o 000km. Zależy mi na miarodajnej opinii Marka  jak i Ryszardo. Ale też nie ,,pogardzę" i opiniami pozostałych osób które przedłużyły żywot łańcucha napędowego. 

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

@bilety, o ile kojarzę, ma aktualnie prawie 100 tkm przelotu na blacie. Łańcuch napędowy nadal fabryczny, nie zmieniany. Jedyne co wymieniał, to ślizgi napinające.

Odnośnik do komentarza

ASO BMW trochę przesadza, trudno jednoznacznie określić termin wymiany, jedna osoba jeździ delikatnie i dużo tras bez szarpania druga daje w palnik cały czas od świateł do świateł, łańcuch ulega typowego rozciągnięcia i zębatki mają coraz bardzie "ostre" zęby szczególnie ta przednia mniejsza. Uważam, że łańcuch z zębatkami wymieniamy tylko w przypadku nadmiernego zużycia a nie po jakimś przebiegu. Zanim zabierzemy się za wymianę napędu można go naciągnąć poprzez wymianę listwy ślizgowej napinającej (dostępne w 4 rozmiarach - nominalna i 3 nadwymiary oznaczone takimi kropkami), koszt listwy około 120zł. Warto po 40 tyś przebiegu zdjąć pokrywę i sprawdzić czy łańcuch jest równomiernie zużyty, może się zdarzyć nierównomiernie zużycie (kręcimy kołem i sprawdzamy cały czas luz łańcucha w jednym miejscu jak nagle luz znika lub robi się za duży to cały napęd kwalifikuje się do wymiany) jeżeli luz jest równomierny to zostawiamy, mierzymy w okienku kontrolnym luz od listwy do góry - przekracza 15mm wymieniamy listwę na kolejny nadwymiar i tyle.

Warto też wiedzieć, że pierwsze roczniki 2012-16 na tylnej zębatce miały montowaną taką poduszkę, amortyzator na 4 śrubach (zębatka była mocowana do osi poprzez takie 4 gumowe poduszki widoczne to jest powyżej na rysunku od MariuszBurgi), po 2016 już tylko sama zębatka bez tego amortyzatora i nie jest on już dostępny. Wniosek taki - mamy starszy rocznik i nie ma tej poduszki - napęd już koś zmienił.

Mamy w tym skuterze genialne rozwiązanie:
- 1. łańcuch pracuje w kąpieli olejowej, jest cały czas smarowany (instrukcja serwisowa podaje 500ml oleju ale uwaga w fabryce leją 750ml i jak rozbieramy pokrywę i
     wszystko czyścimy do sucha to trzeba wlać właśnie 750ml, a jak tylko spuszczamy to wszystko nie zleci i w tym przypadku 500ml)
- 2. łańcuch pracuje w zamkniętej obudowie i nie jest narażony na brud, wodę i piach
- 3. nie wymaga wielkiego luzu ponieważ przednia zębatka jest zamocowana w osi tylnego wahacza i przy skoku zawieszenia nie zmienia się luz łańcucha
- 4. jest przewymiarowany (rozmiar 530 stosowany głównie w motocyklach od 1000cm3 w górę)
- 5. mamy możliwość kupna ślizgów napinających w 4 rozmiarach żeby zniwelować nadmierny luz łańcucha (co 15-20 tyś warto sprawdzić ten luz -max 15mm)

Lepsze rozwiązanie to tylko kardan ale nie stosowany w skuterach. Paski napędowe otwarte w Harleyach potrafią się uszkodzić (wpadnie mały kamień i go przeciągnie po kole napędowym raczej po pasku potrafi pęknąć lub się uszkodzić), montowany też w AK550 i T-max 530 ale nie wiem czy właściciele mają z nim jakieś problemy, B650  ma zębatki ale to rozwiązanie drogie w produkcji ciężar też nie mały i ma trochę duże opory tarcia (strata mocy na kole, skuter trudno przetoczyć na parkingu).

Mariusz napisał o znanych przypadkach przebiegu 100tyś bez wymiany napędu, jak najbardziej możliwe.

Oczywiście można zmienić po 40tyś,  ASO nawet zaleca :).

W motocyklach tych nowych obecnie dostępnych można się załamać - moc 80...100kM a łańcuch trochę większy jak w rowerze i po 15 tyś do wymiany np. Versys 650.

Odnośnik do komentarza
  • Administrator
54 minuty temu, ryszardo napisał(a):

[...] Zanim zabierzemy się za wymianę napędu można go naciągnąć poprzez wymianę listwy ślizgowej napinającej (dostępne w 4 rozmiarach - nominalna i 3 nadwymiary oznaczone takimi kropkami), koszt listwy około 120zł. Warto po 40 tyś przebiegu zdjąć pokrywę i sprawdzić czy łańcuch jest równomiernie zużyty, może się zdarzyć nierównomiernie zużycie (kręcimy kołem i sprawdzamy cały czas luz łańcucha w jednym miejscu jak nagle luz znika lub robi się za duży to cały napęd kwalifikuje się do wymiany) jeżeli luz jest równomierny to zostawiamy, mierzymy w okienku kontrolnym luz od listwy do góry - przekracza 15mm wymieniamy listwę na kolejny nadwymiar i tyle.

[...]
- 5. mamy możliwość kupna ślizgów napinających w 4 rozmiarach żeby zniwelować nadmierny luz łańcucha (co 15-20 tyś warto sprawdzić ten luz -max 15mm)

[...]

Oczywiście można zmienić po 40tyś,  ASO nawet zaleca :)

ASO nie jest od analizy, tylko od wymian. 

Tu jest inny przypadek 100 tkm w C650GT, o którym wspominałem, gdzie do tego przebiegu wymieniono właśnie 4x ślizgi, natomiast sam łańcuch z zębatkami pozostał wciąż jeszcze fabryczny -> C650GT z CA po 100 tkm.

 

54 minuty temu, ryszardo napisał(a):

trudno jednoznacznie określić termin wymiany, jedna osoba jeździ delikatnie i dużo tras bez szarpania druga daje w palnik cały czas od świateł do świateł,

Dokładnie tak. Dodatkowo, przedłużymy łańcuchowi życie, wymieniając częściej olej w którym się kąpie. Akurat to bym robił permanentnie częściej niż zaleca ASO.

Odnośnik do komentarza
7 minut temu, MariuszBurgi napisał(a):

Dokładnie tak. Dodatkowo, przedłużymy łańcuchowi życie, wymieniając częściej olej w którym się kąpie. Akurat to bym robił permanentnie częściej niż zaleca ASO.

Zgadzam się w 100%, zużywający się łańcuch "produkuje" mikro pył metalowy który krąży w oleju, nie ma żadnego filtra smaruje rozbryzgowo, zmieniamy olej pozbywamy się pyłu razem z olejem, co jakiś przebieg otwieramy pokrywę i czyścimy wszystko np. odtłuszczaczem do hamulców (benzyna ekstrakcyjna), zdziwicie się ile syfu jest na dole obudowy przekładni.

jak sprawdzić luz:

 

BMW1.jpg

BMW2.jpg

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Rysiu, dzięki za cenne wskazówki techniczne. Dziś mam polatane ok. 22 tkm, ale przy przebiegu 40 tkm nie dam dotknąć do wymiany łańcucha, lecz go zweryfikuję. Olej w obudowie łańcucha już wymieniałem i to jak najbardziej należy częściej robić.

Odnośnik do komentarza

To podzielę się jeszcze jedną ciekawostką, znalazłem na forum DE całkiem przypadkiem, jest takie miejsce pod żółtymi przekaźnikami obok akumulatora w którym gromadzi się woda i powstaje rdza na stykach tych przekaźników, warto tam zerknąć, można dokupić taką osłonę na nie, ale fabrycznie nie była we wszystkich montowana nr BMW: 61118525487 kosztuje grosze, zdjęcia przedstawiają problem:

 

BMW przekaźniki.jpg

BMW przekaźnik 1.jpg

BMW przekaźnik 3 obudowa.jpg

BMW przekaźnik 4.jpg

BMW przekaźnik 5.jpg

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Niebywały zbieg okoliczności Właśnie odebrałem ów cover z ASO. Zamówiłem od razu jeszcze jeden do innej praskiej C650GT. W DE na magazynach mają jeszcze 24 sztuki.
ae24c310c6df26ac9a47d0e48bbad16d.jpg
 

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

To przez to okienko sprawdzamy luz łańcucha😳. Dzięki Ryszardo, człowiek całe życie się uczy😎

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze
39 minut temu, MariuszBurgi napisał(a):

Niebywały zbieg okoliczności emoji6.png Właśnie odebrałem ów cover z ASO. Zamówiłem od razu jeszcze jeden do innej praskiej C650GT. W DE na magazynach mają jeszcze 24 sztuki.
ae24c310c6df26ac9a47d0e48bbad16d.jpg

Dzięki Mariusz, zaraz zamawiam😁

Odnośnik do komentarza
1 minutę temu, robson napisał(a):

To przez to okienko sprawdzamy luz łańcucha😳. Dzięki Ryszardo, człowiek całe życie się uczy😎

Dokładnie, w starszych trzeba pomierzyć w nowszych po lifcie masz taką strzałkę na plastikowej obudowie i wystarczy podnieść łańcuch do tej strzałki..

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

U mnie tez tego nie ma. To zamawiać w ASO czy jakiś link posiadacie może 🥺

IMG_0563.jpeg
Fajnie że są Panowie którzy taką wiedzę mają to przynajmniej podpowiedzą 🙂 dzięki wielkie

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze
W dniu 10.07.2023 o 10:51, ryszardo napisał(a):

O dumnej nazwie owiewka i wysokiej cenie, nr BMW 77318527006, ale podobno robi robotę, może ktoś ma zamontowane i doda opinie...

Ja mam i naprawdę jest Ok ładnie wygląda i robi swoje, wcześniej miałem takie osłony z Plexi chyba GIVI to było słabo.

 

Odnośnik do komentarza
4 minuty temu, ryszardo napisał(a):

Ewentualnie można kupować części trochę taniej, ale trzeba znać numer OEM części i wpisać w wyszukiwarkę na tej stronie, sprawdzony dostawca i trochę tańszy:

https://czescidobmw.pl/

 

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Muszę sprawdzić w moim modelu i roczniku 2020, czy już było to założone w standardzie. Dzięki za podpowiedź.

3 godziny temu, MariuszBurgi napisał(a):

Niebywały zbieg okoliczności emoji6.png
 

A może zadziałał jakiś system szpiegowski Pegasus??😅

Odnośnik do komentarza

w moim modelu (05-2016) nie ma tej osłony na przekaźniki, więc dokupię - dzięki za poradę

wracając do tematu łańcucha to po ok 10 tys km, w ASO miałem wymieniany listwy ślizgowe łańcucha. Objawy jakie miałem to szarpanie przy powolnym ruszaniu z miejsca (miałem odczucie, że łańcuch jest za luźny ). Im większy ciężar (jazda z plecakiem) tym bardziej szarpał, aż miałem obawy że zaraz łancuch przeskoczy lub spadnie :)

Ja na swoje ASO się "obraziłem i wk...", więc sam będę podchodził do tematu regulacji łańcucha oraz oleju w którym się kąpie, ew wymiana listwy

Panowie, wielkie podziękowanie za dzielenie się Waszą wiedzą i doświadczeniami 🍻 👍 😀

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...