Klubowicze grzybek Opublikowano 14 Lipca 2023 Klubowicze Opublikowano 14 Lipca 2023 Dyfer, miałem tak samo i przy przebiegu 11.000 km wymieniłem listwę ślizgową o 1 rozmiar wyżej.
Sympatycy Cormoran Opublikowano 14 Lipca 2023 Sympatycy Opublikowano 14 Lipca 2023 Czy ten efekt takiego jak by szarpania przy ruszaniu to mieliście na zimnym a potem po paru kilometrach ustawało ?
Użytkownicy Vince Opublikowano 14 Lipca 2023 Użytkownicy Opublikowano 14 Lipca 2023 Czy ten efekt takiego jak by szarpania przy ruszaniu to mieliście na zimnym a potem po paru kilometrach ustawało ?Szarpania może nie mam, ale często na zimnym do pierwszych świateł łapie lekkiego "muła". To mija jak odkręcę mocniej manetkę lub przejadę kilkaset metrów.
Klubowicze robson Opublikowano 14 Lipca 2023 Klubowicze Opublikowano 14 Lipca 2023 U mnie przy 37tys. km listwa jeszcze nie wymieniona. Luz maksymalny w okienku 1,5cm. Zakladac kolejna, tylko ktory nr. ? Mula mam przez chwile po stracie, a potem spoko ,idzie jak kuna :) Nie moge znalezc wymiarow poszczegolnych szyn. 23 godziny temu, ryszardo napisał(a): Dokładnie, w starszych trzeba pomierzyć w nowszych po lifcie masz taką strzałkę na plastikowej obudowie i wystarczy podnieść łańcuch do tej strzałki.. Jak podniose lancuch, to lancuch jest dolna czescia w pozycji strzalki, co radzisz?
ryszardo Opublikowano 14 Lipca 2023 Opublikowano 14 Lipca 2023 39 minut temu, robson napisał(a): U mnie przy 37tys. km listwa jeszcze nie wymieniona. Luz maksymalny w okienku 1,5cm. Zakladac kolejna, tylko ktory nr. ? Mula mam przez chwile po stracie, a potem spoko ,idzie jak kuna :) Nie moge znalezc wymiarow poszczegolnych szyn. Jak podniose lancuch, to lancuch jest dolna czescia w pozycji strzalki, co radzisz? Można jeszcze zostawić, musi przekroczyć 15mm (strzałkę), może się okazać, że zrobisz jeszcze 10-15 tyś zanim przekroczy tą strzałkę, po przekroczeniu wymieniamy szynę o jeden rozmiar większą, jaką mamy zamontowaną poznamy po kropkach, jak na foto poniżej: 2
Sympatycy Cormoran Opublikowano 14 Lipca 2023 Sympatycy Opublikowano 14 Lipca 2023 Kurna jak dobrze że mamy tu chłopaków którzy się znają na takich sprawach. Wiedza nieoceniona …… dzięki wielkie 😉
ryszardo Opublikowano 14 Lipca 2023 Opublikowano 14 Lipca 2023 Te kropki są bardzo małe i dokładnie nad śrubą mocującą szynę (są dwie śruby jedna w kierunku przodu, druga pod tylną zębatką), kropki są nad tą bliżej przodu skutera.
Klubowicze robson Opublikowano 14 Lipca 2023 Klubowicze Opublikowano 14 Lipca 2023 Czyli pozostaje rozkręcenie pokrywy, spuszczenie oleju i oblukanie która kropka jest na szynie. Dzięki bardzo😁
Klubowicze robson Opublikowano 14 Lipca 2023 Klubowicze Opublikowano 14 Lipca 2023 Weryfikacja zrobiona- jedna kropka na szynie. A górną szynę też się wymienia? Spory luz w górnej części łańcucha, chyba tak ma być... Zebatka wydaje się OK. Górna część łańcucha dość luźno... Jesli podciagnę łańcuch do góry, tak ok.1cm to luz na górze wydaje się optymalny.Czyli dolną szyną niwelujemy całkowity luz łańcucha, tak to rozumiem. Tylko kwestia czy nr.2 czy nr.3 szyny?
ryszardo Opublikowano 14 Lipca 2023 Opublikowano 14 Lipca 2023 Ten odpowiedź został doceniony przez MariuszBurgi! ryszardo otrzymał(a) odznakę 'Helpful' i 20 punktów. Na górę nie zwracaj uwagi, dół naciągamy przy wskaźniku, góra naciągnie się sama, 1 kropka to wg. instrukcji serwisowej zmieniamy na 2 kropki ale może być też tak że ta z 3 kropkami wejdzie, nie ma co przesadzać zasada taka: powyżej 15mm (lub wskaźnika) zmieniamy na kolejny rozmiar. U mnie było 16mm, zmieniłem na tą z dwoma kropkami i teraz jest około 5-7mm luzu, listwa niweluje około 8-10mm. Robson przy skręcaniu pokrywy zwróć uwagę na 3 śruby obudowy mają podkładki aluminiowe (mogły zostać w środku pokrywy - te po skosie), bo śruby przechodzą na wylot do oleju i te podkładki pełnią rolę uszczelki pod śruby ... Reszta idzie bez bo mają ślepe otwory w obudowie. Na zdjęciu zaznaczyłem na biało 2 miejsca (jest jeszcze jedno chyba powyżej) gdzie przychodzą podkładki pod śruby obudowy, na czerwono kropki szyny: Jeszcze link, do części OEM te podkładki nr 7 (3 sztuki): https://sklep-bmw.pl/przeglad-czesci/?site-listaczesci/bmw-K19-K19/33_1682/54687/0133/1018257/33/pokrywa-wahacza-tylnego-kola
Klubowicze robson Opublikowano 14 Lipca 2023 Klubowicze Opublikowano 14 Lipca 2023 No to wiem co robić teraz. Zamawiam szynę nr2, uszczelkę nową już mam olej też. Co do podkładek pod niektóre śruby, u mnie są miedziane w kilku miejscach. Dzięki za podpowiedź😁
Sympatycy Cormoran Opublikowano 14 Lipca 2023 Sympatycy Opublikowano 14 Lipca 2023 Robson jak zrobisz to napisz czy jest jakaś różnica przy ruszaniu i w ogóle plis 😉
Klubowicze robson Opublikowano 14 Lipca 2023 Klubowicze Opublikowano 14 Lipca 2023 7 minut temu, Cormoran napisał(a): Robson jak zrobisz to napisz czy jest jakaś różnica przy ruszaniu i w ogóle plis 😉 Jak ogarnę wszystko to oczywiście wrzucę na forum😁
DyFeR Opublikowano 14 Lipca 2023 Opublikowano 14 Lipca 2023 9 godzin temu, Cormoran napisał(a): Czy ten efekt takiego jak by szarpania przy ruszaniu to mieliście na zimnym a potem po paru kilometrach ustawało ? Dokładnie, taki był objaw. Po rozgrzaniu może nie całkowicie, ale było ciut lepiej. Najmniej szarpania było przy ruszaniu z większym otwartym gazem (otwartą manetką). Przy powolnym startowaniu z miejsca najwięcej szarpało.
Sympatycy Cormoran Opublikowano 15 Lipca 2023 Sympatycy Opublikowano 15 Lipca 2023 Zaglądamy dziś do napędu. Jak na razie wszystko w porządku 😉 czyszczenie, sprawdzanie wszystkiego i można hulać dalej. Tak że po zakupie wszystko ogarnięte 🙂 2
Klubowicze grzybek Opublikowano 15 Lipca 2023 Klubowicze Opublikowano 15 Lipca 2023 Oj Ryszardo, wymiatasz swoją wiedzą serwisową i techniczną👍.😉 1
Klubowicze robson Opublikowano 15 Lipca 2023 Klubowicze Opublikowano 15 Lipca 2023 3 godziny temu, Cormoran napisał(a): Zaglądamy dziś do napędu. Jak na razie wszystko w porządku 😉 czyszczenie, sprawdzanie wszystkiego i można hulać dalej. Tak że po zakupie wszystko ogarnięte 🙂 Jeszcze trochę i otwieramy ASO bawarską 👌. Robert, masz jakąś blokadę do wariatora?
Sympatycy Cormoran Opublikowano 15 Lipca 2023 Sympatycy Opublikowano 15 Lipca 2023 Godzinę temu, robson napisał(a): Jeszcze trochę i otwieramy ASO bawarską 👌. Robert, masz jakąś blokadę do wariatora? Ja tam nic nie mam, wspieram się serwisem u Piotrka naszego z serwisu w Wawie i wszystko mi dzisiaj ogarnął. 🙂 Ja to bym nie miał cierpliwości do takich rzeczy 🤣
DyFeR Opublikowano 16 Lipca 2023 Opublikowano 16 Lipca 2023 Do kąpieli olejowej łańcucha stosujecie oryginalne oleje, czy jakieś inne, a może z dodatkami? Oryginał to 83 22 2 460 128 Hypoid Axle Oil G3 - nie jest nigdzie napisane (w instrukcji również) jakich on jest parametrów. W necie znalazłem gdzieś info, że jest to 70W80. Można to gdzieś sprawdzić?
Klubowicze robson Opublikowano 16 Lipca 2023 Klubowicze Opublikowano 16 Lipca 2023 Godzinę temu, DyFeR napisał(a): Do kąpieli olejowej łańcucha stosujecie oryginalne oleje, czy jakieś inne, a może z dodatkami? Oryginał to 83 22 2 460 128 Hypoid Axle Oil G3 - nie jest nigdzie napisane (w instrukcji również) jakich on jest parametrów. W necie znalazłem gdzieś info, że jest to 70W80. Można to gdzieś sprawdzić? Ja zalewam Shell Spirax 55ATE 75W90 , albo Castrol Syntrax Longlife 75W90 SAF-XO wg. zaleceń Maćka Melmacie :)
ryszardo Opublikowano 16 Lipca 2023 Opublikowano 16 Lipca 2023 Ten odpowiedź został doceniony przez MariuszBurgi! ryszardo otrzymał(a) odznakę 'Helpful' i 20 punktów. Może być oryginał ale cena powala 0,5l za 200zł, polecam jakikolwiek zamiennik, tu nie ma żadnych cudów smaruje tylko łańcuch i zębatki, łożyska nie są przez niego smarowane - oddzielone uszczelniaczem (simmering). Z zamienników które są sprawdzone to polecam 75w140 sysntetyk Motul Gear Competition (często używany przez posiadaczy GS1200 do skrzyni biegów - łagodniejsza praca, bardzo długie przebiegi bez zmiany właściwości), ma taki niebieski kolor, kupujemy 1l za 80-90zł, zostanie jeszcze do przekładni wtórnej za CVT przed łańcuchem (wymiana 250ml, w fabryce na sucho leją 330ml), modele po lifcie mają łatwy dostęp do śruby spustowej, przed liftowe trzeba zdemontować tłumik dolny, który zasłania śrubę spustową, warto zmienić ten olej, smaruje zębatki wtórne i łożyska tych zębatek. Śruba do wlewu nr 1, spust oleju nr3:
Sympatycy Cormoran Opublikowano 16 Lipca 2023 Sympatycy Opublikowano 16 Lipca 2023 Podzielę się z wami wrażeniami i odczuciami po serwisie, tylko proszę się nie smiać jak napiszę coś nie tak bo się na tym nie znam :) Tak jak pisałem wcześniej i podpytywałem o te szarpanie przy ruszaniu i muła na zimnym sugestie były że trzeba zmienić ślizg łańcucha itd. Zajrzeliśmy do napędu tam gdzie jest pasek ( były fotki wcześniej), rozebrane i oczyszczone wszystko, w środku było trochę takiego pyłu 🤔. po zmontowaniu całego napędu i jeździe próbnej wszystkie niepokojące efekty zniknęły a uważam w ręcz że przy ruszaniu Bawarka stała się bardziej dynamiczna i zrywna. Muszę powiedzieć że jest na prawdę duża różnica. Nie wiem czy dobrze opisałem ale chciałem się tym podzielić. A teraz idę troszkę polatać bo już nie szarpie 🙂🤣
ryszardo Opublikowano 16 Lipca 2023 Opublikowano 16 Lipca 2023 44 minuty temu, Cormoran napisał(a): Podzielę się z wami wrażeniami i odczuciami po serwisie, tylko proszę się nie smiać jak napiszę coś nie tak bo się na tym nie znam :) Tak jak pisałem wcześniej i podpytywałem o te szarpanie przy ruszaniu i muła na zimnym sugestie były że trzeba zmienić ślizg łańcucha itd. Zajrzeliśmy do napędu tam gdzie jest pasek ( były fotki wcześniej), rozebrane i oczyszczone wszystko, w środku było trochę takiego pyłu 🤔. po zmontowaniu całego napędu i jeździe próbnej wszystkie niepokojące efekty zniknęły a uważam w ręcz że przy ruszaniu Bawarka stała się bardziej dynamiczna i zrywna. Muszę powiedzieć że jest na prawdę duża różnica. Nie wiem czy dobrze opisałem ale chciałem się tym podzielić. A teraz idę troszkę polatać bo już nie szarpie 🙂🤣 Przekładnie CVT trzeba regularnie czyścić, zbiera się trochę pyłu z okładzin sprzęgła odśrodkowego, z paska napędu, wariatora, warto tam zajrzeć co 10tyś (lub częściej) i wszystko wyczyścić, filtry gąbkowe można wydostać i je przedmuchać, warto okładziny sprzęgła delikatnie przeszlifować papierem ściernym takim 80-120, usuniemy takie stwardniałe zeszkliwienie oczywiście bez przesady szkoda okładzin 😀. Pozdrawiam
Sympatycy Cormoran Opublikowano 16 Lipca 2023 Sympatycy Opublikowano 16 Lipca 2023 Zrobiliśmy wszystko dokładnie jak piszesz i efekt jest super 😉
Klubowicze robson Opublikowano 16 Lipca 2023 Klubowicze Opublikowano 16 Lipca 2023 Jak piszecie koledzy, tak robiłem często w Silverze , gdzie występowały piski z napędu i objawy ustepowały.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się