Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Rekomendowane odpowiedzi

  • Klubowicze
Opublikowano
4 godziny temu, robson napisał(a):

 

Możemy sie kiedyś spotkać, daleko nie mamy i wymienić się wiedzą, a raczej ja skorzystać z Twojej jeśli pozwolisz😁

Chętnie i ja bym się spotkał z naszym z naszego regionu a mojego miasta Ryszardo👌

Opublikowano

Potwierdzam, dokładnie ten z aukcji na allegro, co do spotkania "robson", "grzybek" jestem jak najbardziej za tylko musimy ustalić jakiś termin i miejsce na PW, żeby nie zaśmiecać wątku o C650GT.

  • Administrator
Opublikowano



Sorry ze się wetnę to chodzi o ten obustronnie uzębiony ? 


CVT w C650GT... Dokładnie tak to wygląda techniczne:

544c33f59be03b6083419eeab67c2a9f.jpg

333769a200b2856b22ec7a8495435659.jpg
  • Sympatycy
Opublikowano

Czyli co kupić ? i niech czeka sobie na swoją kolej 🙂 skoro cena taka doba ?

EDIT !

Dobra zamówiłem ....... niech se leży 😉

  • Klubowicze
Opublikowano

Może ja w tym naszym wątku poruszę przy okazji temat konieczności wymiany łańcucha napędu. Z tego co wyczytałem u rozmawiałem z Markiem Bilety, przy przebiegu Ok. 80 000km nie wymieniał go. Tymczasem wg ASO wymiana ma mieć miejsce już przy 4o 000km. Zależy mi na miarodajnej opinii Marka  jak i Ryszardo. Ale też nie ,,pogardzę" i opiniami pozostałych osób które przedłużyły żywot łańcucha napędowego. 

  • Administrator
Opublikowano

@bilety, o ile kojarzę, ma aktualnie prawie 100 tkm przelotu na blacie. Łańcuch napędowy nadal fabryczny, nie zmieniany. Jedyne co wymieniał, to ślizgi napinające.

  • Administrator
Opublikowano
54 minuty temu, ryszardo napisał(a):

[...] Zanim zabierzemy się za wymianę napędu można go naciągnąć poprzez wymianę listwy ślizgowej napinającej (dostępne w 4 rozmiarach - nominalna i 3 nadwymiary oznaczone takimi kropkami), koszt listwy około 120zł. Warto po 40 tyś przebiegu zdjąć pokrywę i sprawdzić czy łańcuch jest równomiernie zużyty, może się zdarzyć nierównomiernie zużycie (kręcimy kołem i sprawdzamy cały czas luz łańcucha w jednym miejscu jak nagle luz znika lub robi się za duży to cały napęd kwalifikuje się do wymiany) jeżeli luz jest równomierny to zostawiamy, mierzymy w okienku kontrolnym luz od listwy do góry - przekracza 15mm wymieniamy listwę na kolejny nadwymiar i tyle.

[...]
- 5. mamy możliwość kupna ślizgów napinających w 4 rozmiarach żeby zniwelować nadmierny luz łańcucha (co 15-20 tyś warto sprawdzić ten luz -max 15mm)

[...]

Oczywiście można zmienić po 40tyś,  ASO nawet zaleca :)

ASO nie jest od analizy, tylko od wymian. 

Tu jest inny przypadek 100 tkm w C650GT, o którym wspominałem, gdzie do tego przebiegu wymieniono właśnie 4x ślizgi, natomiast sam łańcuch z zębatkami pozostał wciąż jeszcze fabryczny -> C650GT z CA po 100 tkm.

 

54 minuty temu, ryszardo napisał(a):

trudno jednoznacznie określić termin wymiany, jedna osoba jeździ delikatnie i dużo tras bez szarpania druga daje w palnik cały czas od świateł do świateł,

Dokładnie tak. Dodatkowo, przedłużymy łańcuchowi życie, wymieniając częściej olej w którym się kąpie. Akurat to bym robił permanentnie częściej niż zaleca ASO.

Opublikowano
7 minut temu, MariuszBurgi napisał(a):

Dokładnie tak. Dodatkowo, przedłużymy łańcuchowi życie, wymieniając częściej olej w którym się kąpie. Akurat to bym robił permanentnie częściej niż zaleca ASO.

Zgadzam się w 100%, zużywający się łańcuch "produkuje" mikro pył metalowy który krąży w oleju, nie ma żadnego filtra smaruje rozbryzgowo, zmieniamy olej pozbywamy się pyłu razem z olejem, co jakiś przebieg otwieramy pokrywę i czyścimy wszystko np. odtłuszczaczem do hamulców (benzyna ekstrakcyjna), zdziwicie się ile syfu jest na dole obudowy przekładni.

jak sprawdzić luz:

 

BMW1.jpg

BMW2.jpg

  • Klubowicze
Opublikowano

Rysiu, dzięki za cenne wskazówki techniczne. Dziś mam polatane ok. 22 tkm, ale przy przebiegu 40 tkm nie dam dotknąć do wymiany łańcucha, lecz go zweryfikuję. Olej w obudowie łańcucha już wymieniałem i to jak najbardziej należy częściej robić.

  • Administrator
Opublikowano

Niebywały zbieg okoliczności Właśnie odebrałem ów cover z ASO. Zamówiłem od razu jeszcze jeden do innej praskiej C650GT. W DE na magazynach mają jeszcze 24 sztuki.
ae24c310c6df26ac9a47d0e48bbad16d.jpg
 

  • Klubowicze
Opublikowano

To przez to okienko sprawdzamy luz łańcucha😳. Dzięki Ryszardo, człowiek całe życie się uczy😎

Opublikowano

O rzeczywiście zbieg okoliczności 😀 

  • Klubowicze
Opublikowano
39 minut temu, MariuszBurgi napisał(a):

Niebywały zbieg okoliczności emoji6.png Właśnie odebrałem ów cover z ASO. Zamówiłem od razu jeszcze jeden do innej praskiej C650GT. W DE na magazynach mają jeszcze 24 sztuki.
ae24c310c6df26ac9a47d0e48bbad16d.jpg

Dzięki Mariusz, zaraz zamawiam😁

Opublikowano
1 minutę temu, robson napisał(a):

To przez to okienko sprawdzamy luz łańcucha😳. Dzięki Ryszardo, człowiek całe życie się uczy😎

Dokładnie, w starszych trzeba pomierzyć w nowszych po lifcie masz taką strzałkę na plastikowej obudowie i wystarczy podnieść łańcuch do tej strzałki..

  • Sympatycy
Opublikowano

U mnie tez tego nie ma. To zamawiać w ASO czy jakiś link posiadacie może 🥺

IMG_0563.jpeg
Fajnie że są Panowie którzy taką wiedzę mają to przynajmniej podpowiedzą 🙂 dzięki wielkie

  • Klubowicze
Opublikowano
W dniu 10.07.2023 o 10:51, ryszardo napisał(a):

O dumnej nazwie owiewka i wysokiej cenie, nr BMW 77318527006, ale podobno robi robotę, może ktoś ma zamontowane i doda opinie...

Ja mam i naprawdę jest Ok ładnie wygląda i robi swoje, wcześniej miałem takie osłony z Plexi chyba GIVI to było słabo.

 

Opublikowano
4 minuty temu, ryszardo napisał(a):

Ewentualnie można kupować części trochę taniej, ale trzeba znać numer OEM części i wpisać w wyszukiwarkę na tej stronie, sprawdzony dostawca i trochę tańszy:

https://czescidobmw.pl/

 

  • Klubowicze
Opublikowano

Muszę sprawdzić w moim modelu i roczniku 2020, czy już było to założone w standardzie. Dzięki za podpowiedź.

3 godziny temu, MariuszBurgi napisał(a):

Niebywały zbieg okoliczności emoji6.png
 

A może zadziałał jakiś system szpiegowski Pegasus??😅

Opublikowano

w moim modelu (05-2016) nie ma tej osłony na przekaźniki, więc dokupię - dzięki za poradę

wracając do tematu łańcucha to po ok 10 tys km, w ASO miałem wymieniany listwy ślizgowe łańcucha. Objawy jakie miałem to szarpanie przy powolnym ruszaniu z miejsca (miałem odczucie, że łańcuch jest za luźny ). Im większy ciężar (jazda z plecakiem) tym bardziej szarpał, aż miałem obawy że zaraz łancuch przeskoczy lub spadnie :)

Ja na swoje ASO się "obraziłem i wk...", więc sam będę podchodził do tematu regulacji łańcucha oraz oleju w którym się kąpie, ew wymiana listwy

Panowie, wielkie podziękowanie za dzielenie się Waszą wiedzą i doświadczeniami 🍻 👍 😀

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...