Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzięki koledzy. 

  • 5 tygodni później...
  • Administrator
Opublikowano

Taka sytuacja z innego forum stricte o c650gt... Ponad 100 tkm nakręcone bezawaryjnie. Jak opisuje właściciel, do tego przebiegu 2 x wymieniony pasek CVT, slidery vario (co 40 tkm) i klocki oraz 4 x łyżwa (space'r) napinająca łańcuch. Poza tym oczywiście opony. Łańcuch napędowy, łożyska i tarcze hamulcowe nadal ori od nowości!
Komentarz właściciela z Kanady - "kręcę dalej do kolejnej stówki".

2305b36e1ee76b49cdf4a1eb0b13377b.jpg

Przy 86 tkm duży serwis olejowy z wymianą oleum w lagach... I tyle. Jeździć, obserwować.
e89829b423e6448e77f4967efae52efc.jpg

1108bfdf95c5932a77b9d05b6d237f99.jpg

 

  • Klubowicze
Opublikowano

No i taka jest prawda👍. Dla mnie podobną wiarygodną opinię co do bezawaryjności już wcześniej w tym wątku Wyrazili nasi forumpowicze  Marek ,,Bilety", czy ,,Melmacie". Widać, że nasi nie kłamali🤣

A swoją drogą wymiana paska CVT jest przewidziana co 20 tkm.

Opublikowano

mimo wszystko to wspanialy sprzecik

  • Administrator
Opublikowano
42 minuty temu, grzybek napisał(a):

A swoją drogą wymiana paska CVT jest przewidziana co 20 tkm.

Ale kanadyjski pasek o tym nie wiedział i zdublował założenia OE 😉 A tak poważnie to też jestem zdziwiony ale właściciel wyraźnie napisał, że paski wymieniał po 40 i 80 tkm. Żaden nie pękł. Ciekawy jest też fakt, że przy takim przelocie ma nadal ori tarcze hamulcowe. To świadczy o raczej delikatnym obyciu ze sprzętem i przelotach pewnie turystycznych. Natomiast kwestię łańcucha potwierdza przypadek właśnie @bilety. Ostatnio Marek mówił mi, że na blacie ma ponad 90 tkm i także ori łańcuch od nowości.

  • Klubowicze
Opublikowano
2 godziny temu, MariuszBurgi napisał(a):

. Ciekawy jest też fakt, że przy takim przelocie ma nadal ori tarcze hamulcowe. To świadczy o raczej delikatnym obyciu ze sprzętem i przelotach pewnie turystycznych

U mnie już 144 tyś km i tarczę ori.

  • Administrator
Opublikowano

Widziałem już tarcze hamulcowe grubości płyty CD 😉

  • Użytkownicy
Opublikowano
11 minut temu, arturo-bb napisał(a):

U mnie już 144 tyś km i tarczę ori.

Bo Ty nie hamujesz przed zakrętami 😉

  • Klubowicze
Opublikowano

No fakt . Nie mam zahamowań 🤣

  • Klubowicze
Opublikowano
2 godziny temu, MariuszBurgi napisał(a):

Widziałem już tarcze hamulcowe grubości płyty CD 

🤣

W iksie przy 67k nalotu tarcze wyglądały bardzo ładnie, rant znikomy a dodam, że łatwo nie miały 😉...a co do Kanadyjczyka to miał lekkiego fuksa z tym pasem napedowym - i to 2 razy 😀

Opublikowano

Witam, zastanawiam się nad zakupem C650 GT, pytanie z mojej strony to: Czy trzeba korzystać z autoryzowanych serwisów do prostych czynności serwisowych? Mam na myśli czy trzeba podłączyć się komputerem żeby coś zrobić przy tym skuterze? 

  • Administrator
Opublikowano

Nie trzeba korzystać z ASO. Typowe czynności jak wymiana oleju, filtrów, paska czy klocków, można bez problemów robić samemu. Jedyne co, to tzw. przypominajka na zegarach, która wymaga kasowania i nie można jej zresetować twardo z poziomu kontrolerów. Można to zrobić kompem serwisowym typu Ista d czy GS-911. Oba offline'owe. Można też kupić przejściówkę pod złącze diagnostyczne (PreLCI ma okrągłe ICOM-d, LCI ma OBD2) + kostkę ELM i kasować samemu błędy czy inspekcje z poziomu aplikacji. Np.via ap: Moto Scan.

 

Czasem, jak zostawisz skuter na zimę bez podłączonego aku, może być wymagana kalibracja szyby (kod błędu 931C). Tu przyda się wspomniany wcześniej np. GS-911.

Sama przypominajka "Service" nie blokuje oczywiście możliwości korzystania ze skutera.  

  • 2 tygodnie później...
  • Administrator
Opublikowano

Gdyby ktoś szukał to podrzucam info serwisowe obsługi vario. Wymiana/sprawdzenie v-belt, sprzęgło oraz rolki -> KLIK

  • 1 miesiąc temu...
  • Administrator
Opublikowano
W dniu 6.02.2023 o 11:15, MariuszBurgi napisał(a):
Taka sytuacja z innego forum stricte o c650gt... Ponad 100 tkm nakręcone bezawaryjnie. Jak opisuje właściciel, do tego przebiegu 2 x wymieniony pasek CVT, slidery vario (co 40 tkm) i klocki oraz 4 x łyżwa (space'r) napinająca łańcuch. Poza tym oczywiście opony. Łańcuch napędowy, łożyska i tarcze hamulcowe nadal ori od nowości!
Komentarz właściciela z Kanady - "kręcę dalej do kolejnej stówki".

2305b36e1ee76b49cdf4a1eb0b13377b.jpg

Przy 86 tkm duży serwis olejowy z wymianą oleum w lagach... I tyle. Jeździć, obserwować.
e89829b423e6448e77f4967efae52efc.jpg

1108bfdf95c5932a77b9d05b6d237f99.jpg

 

 

 

Tu inny przypadek. Wg informacji przekazanych od właściciela, osiągnięte bez żadnej awarii... oczywiście przy należytej opiece eksploatacyjnej
d1cec8e0ec14520907d94ba749a39617.jpg

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Cześć,

odgrzewam trochę kotlet :) z napinaczem . W komentarzu gość opisuje, że te stukanie na filmiku to napinacz mechaniczny, a nie np. CVT

https://fb.watch/k7WZo0wUtb/

  • Użytkownicy
Opublikowano

Ale to chyba dotyczy wersji przedliftowych. Potem chyba już dawali napinacz hydrauliczny?

  • Administrator
Opublikowano

W 'prelci' wymieniano na akcji serwisowej napinacz na hydrauliczny.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Czy w przypadku mechanicznego napinacza, konieczna jest wymiana na hydrauliczny? Jest dostępny jeszcze mechaniczny w sprzedaży (jaki nr części)?

Maszyna z 2016 działała sprawnie i nie załapała się na gwarancyjną wymianę napinacza na hydrauliczny :/

Rozpoznałem temat i wiedzę, że jest sporo roboty z wymianą na hydrauliczny (+koszty) i nie znalazłem w necie też specjalnego narzędzia tj. pinu do blokady rozrządu i demontażu cewek

Jeszcze nie wykręciłem napinacza, ale zastanawiam się czy tego nie zrobić, sprawdzić, przeczyścić ew. zamontować ponownie. Będzie taka możliwość?

Ktoś z Was ma doświadczenia w tym temacie?

 

  • Klubowicze
Opublikowano

W moim 2016 wymieniony jest napinacz na hydrauliczny, robiono w ASO koszt kilka tysi. ale to było na gwarancji jeszcze.

DyFer jak to możliwe , że w Twoim nie było takiej akcji serwisowej ?

  • Administrator
Opublikowano

Sprawdzałeś po VIN czy twój GT'ek miał zaliczone jakieś akcje?

Opublikowano

Mam wersję Sport (nie GT) - wiem "prawie" to samo :) .

Kiedyś dzwoniłem do BMW i powiedzieli mi że mój model nie jest objęty żadną akcją serwisową. Produkcja 05.2016 wg. VIN.

Sprawdzałem na stronach UOKIK i też nie ma.

Zdjąłem plastiki z prawej strony i niestety napinacz jest mechaniczny :(

Powoli godzę się z faktem wymiany na hydrauliczny we własnym zakresie tzn. samodzielnie.

image.png.715b71a99d3961febc81dbb4f440d238.png

  • Klubowicze
Opublikowano

No i to jest rzeczowa odpowiedź, dzięki Ryszard i pozdrawiam też z Bydzi. 😉

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Ciekawostka - mechaniczny napinacz jest ciągle dostępny w BMW numer: 11318544896 i jest od....  UWAGA - samochodu elektrycznego I3 a właściwie od agregatu spalinowego do ładowania baterii, który jest oparty konstrukcyjnie na silniku od C650, można go zamontować i jest poprawiony (mocniejszy) niż ten montowany fabrycznie w 2012r. Jest to jakaś tańsza opcja, kosztuje około 340zł ale hydrauliczny zestaw ma nad nim przewagę - zabezpiecza przed przeskoczeniem łańcucha rozrządu na kołach wałków rozrządu. Polecam zrobić modernizację na hydrauliczny, bo mechaniczny może uszkodzić całkowicie silnik (kolizja tłoków z zaworami) i naprawa staje się nieopłacalna tylko wymiana na inny silnik w którym i tak trzeba zrobić wymianę napinacza z mechanicznego na hydrauliczny. 

Pozdrawiam

 

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
W dniu 2.06.2023 o 20:49, ryszardo napisał(a):

Ciekawostka - mechaniczny napinacz jest ciągle dostępny w BMW numer: 11318544896 i jest od....  UWAGA - samochodu elektrycznego I3 a właściwie od agregatu spalinowego do ładowania baterii, który jest oparty konstrukcyjnie na silniku od C650, można go zamontować i jest poprawiony (mocniejszy) niż ten montowany fabrycznie w 2012r. Jest to jakaś tańsza opcja, kosztuje około 340zł ale hydrauliczny zestaw ma nad nim przewagę - zabezpiecza przed przeskoczeniem łańcucha rozrządu na kołach wałków rozrządu. Polecam zrobić modernizację na hydrauliczny, bo mechaniczny może uszkodzić całkowicie silnik (kolizja tłoków z zaworami) i naprawa staje się nieopłacalna tylko wymiana na inny silnik w którym i tak trzeba zrobić wymianę napinacza z mechanicznego na hydrauliczny. 

Pozdrawiam

 

Cześć,
dzięki za info, które dzisiaj dopiero przeczytałem. Może to i lepiej, bo miałbym dylemat... czy nie podmienić na mechaniczny.

Ostatecznie wymieniłem we własnym zakresie mechaniczny na hydrauliczny i prezentowane wcześniej na filmiku metaliczne dźwięki zniknęły.

Pracy jest przy tym było dużo i pochłonęło czasu.

Można powiedzieć, że jak na amatora to jestem "bohaterem swojego garażu" :)

Przy okazji zakupów części, zaopatrzyłem się w obd2 i skasowałem powoli irytujący mnie napis "Service". Jakby co to mogę pomóc w okolicy w tym temacie, ale to na priv

Dzięki za podpowiedzi.

---------------------------------

"Faster Harder Scooter"

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...