Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Piaggio MP3 - wrażenia, opinie, komentarze


Rekomendowane odpowiedzi

  • Administrator
Opublikowano

Tu akurat odniosłem się do pełnych obrotów na postoju na centralce. Czujnik zajętości siedzenia nie pozwala na przemieszczenie się skutera gdy nikt nie siedzi. Zresztą bardzo słuszne zabezpieczenie przy tej wadze sprzętu 🙂

Opublikowano

Zacznę zatem od przeglądu elektryki....coś blokuję normalny zapłon albo normalną prace silnika. 

Opublikowano

Tryliony zabezpieczeń i udogodnień w postaci dodatkowego osprzętu elektrycznego w nowych sprzętach wychodzi po czasie bokiem... Zwłaszcza w Piaggio ale nie tylko. Jedno jest pewne; w zimowe wieczory masz już zapewnioną rozrywkę w postaci przeglądu instalacji elektrycznej, wszelkich kostek, itp., itd... 🙂

Opublikowano

cóż...lepsze jest wrogiem dobrego.....X-max mnie nie zawiódł ani razu.....Pozostaje mi zatem próba ogarnięcia przed spaleniem  🙂

Opublikowano
Godzinę temu, uno0 napisał:

cóż...lepsze jest wrogiem dobrego.....X-max mnie nie zawiódł ani razu.....Pozostaje mi zatem próba ogarnięcia przed spaleniem  🙂

Witaj.

Jeżeli sobie nie poradzisz bądź masz pytania, zadzwoń do mnie pod 609314542. Moja żonka od liku sezonów gania MP3 ( jeden sezon na yourbanie 300). Znam ten sprzęt na wylot.

Opublikowano
W dniu 22.07.2022 o 14:25, uno0 napisał:

Pozostaje mi zatem próba ogarnięcia przed spaleniem  🙂

Jak odłożysz emocje na bok to spokojnie dasz radę 😉 Odrobina cierpliwości i dociekliwości wskazana a po wszystkim satysfakcja gwarantowana na długi czas 😉 

Opublikowano

Dostałem info od mechanika ze moto do odbioru. Ponoć coś z wtryskiem ale wszystko potwierdzę jutro i dam wam znać. Pozdrawiam serdecznie

Opublikowano

Kiedyś czytałem o uszkodzeniu mechanicznym gniazda wtyczki elektrycznej wtrysku czego efektem był brak kontaktu elektrycznego w najmniej spodziewanym momencie czyli moto gasło w dość nieregularny sposób.... Na pierwszy rzut oka nic nie widać; dopiero po wypięciu wtyczki można było wyczuć luz na gnieździe.

Dobrze że się wszystko dobrze skończyło 🙂

Opublikowano
3 godziny temu, MarcinMMz napisał:

Kiedyś czytałem o uszkodzeniu mechanicznym gniazda wtyczki elektrycznej wtrysku czego efektem był brak kontaktu elektrycznego w najmniej spodziewanym momencie czyli moto gasło w dość nieregularny sposób.... Na pierwszy rzut oka nic nie widać; dopiero po wypięciu wtyczki można było wyczuć luz na gnieździe.

I dokładnie tak było....uważam, że to przez jego mylący wygląd przypominający świecę z fajką. Każde szarpnięcie i w końcu piny poszły....Teraz zastanawiam się nad jednym...czy warto albo czy w zasadzie powinno się sprawdzać mapę wtrysku....?

Opublikowano
2 godziny temu, uno0 napisał:

I dokładnie tak było....uważam, że to przez jego mylący wygląd przypominający świecę z fajką. Każde szarpnięcie i w końcu piny poszły....Teraz zastanawiam się nad jednym...czy warto albo czy w zasadzie powinno się sprawdzać mapę wtrysku....?

Dzwoniłem do serwisu Piaggio (zajmują się  też Aprillami) i w zasadzie nie ma to chyba sensu....to są jedynie aktualizacje.....Co wy na to?

Opublikowano

Witaj.

Twoja przypadłość nie jest odosobniona. To częsta usterka w Piaggio. Podpowiem że warto przewód idący do wtyczki wtryskiwacza przypiąć do jakiegoś stałego punktu trytką, żeby drgania nie obciążały delikatnej konstrukcji wtryskiwacza. Taką radę dał mi serwisman w Chorwacji.

Poza tym Yourban fajnie wygląda i jest lżejszy od zwykłej Mp3 . Szkoda tylko że ma kaganiec do 110/h.

Szerokości. 

Teraz, cris76 napisał:

Witaj.

Twoja przypadłość nie jest odosobniona. To częsta usterka w Piaggio. Podpowiem że warto przewód idący do wtyczki wtryskiwacza przypiąć do jakiegoś stałego punktu trytką, żeby drgania nie obciążały delikatnej konstrukcji wtryskiwacza. Taką radę dał mi serwisman w Chorwacji.

Poza tym Yourban fajnie wygląda i jest lżejszy od zwykłej Mp3 . Szkoda tylko że ma kaganiec do 110/h.

Szerokości. 

Oczywiście, aktualizacje map i inne bzdety sobie odpuść. Przekręcenie kluczyka, powoduje self-test układu i aktualizacje.

Opublikowano
3 godziny temu, cris76 napisał:

Szkoda tylko że ma kaganiec do 110/h.

nie patrzyłem na GPS ale licznikowo przekroczył to na pewno 😕🤫

Opublikowano
16 minut temu, uno0 napisał:

nie patrzyłem na GPS ale licznikowo przekroczył to na pewno 😕🤫

Więc Twój egzemplarz nie ma.👍

Opublikowano
21 godzin temu, uno0 napisał:

Dzwoniłem do serwisu Piaggio (zajmują się  też Aprillami) i w zasadzie nie ma to chyba sensu....to są jedynie aktualizacje.....Co wy na to?

Jedyną słuszną aktualizacją jest zmiana hardware'u 🙂 Zainwestuj w mocniejszy silnik i po temacie... Dla mnie "500"-tka to absolutne minimum aby poczuć że się jedzie; zwłaszcza jak masz kogoś na tylnej kanapie. Spalanie?... Hmmm.... Moja Gilerka paliła średnio do max. 4,5l/100km; sprzęt ma cieszyć a nie zarabiać na siebie 😉 więc to drugorzędna sprawa.

Opublikowano

spostrzeżenia po naprawie....odpala bez zająknięcia. Jedzie prawie ok...dlaczego prawie ??? Bo tak miedzy 30-60km/h podczas przyśpieszania potrafi szarpnąć....a przy hamowaniu nie zgaśnie ale w końcowym momencie tłumik robi charakterystyczne puf...puf....W Oplu tak miałem gdy poszła mi sonda lambda ale tu nie ma ani błędów ani innych problemów. Zapłon ??? Zawory do regulacji?  Tych objawów nie było przed zmianą wtrysku.....

Opublikowano

Nie mam pojęcia jak Ci pomóc; może to kwestia zapłonu (świeca, przewód)? Zaworów bym nie dotykał.

Opublikowano

zacznę od zakupu dedykowanej świecy....i filtra powietrza nowego. To na razie opcje najtańsze....Po weekendzie 🙂

Czas na relaks to rzecz święta 🙂

 

Opublikowano

Potwierdzacie dla MP3 300 Yourban 2013 ? Na stronie NGK świeca jest taka (dwuelektrodowa)

Type: CR8EKB
Stock No.: 4374

image.thumb.jpeg.76ed121a1747923dce9226eeaa85a72c.jpeg

 

 

Opublikowano

👍🛵

Opublikowano

świeca wymieniona....niestety nadal mam jednak wrażenie, że od wymiany wtrysku (kupiony w Inter Carsie) Piaggio jest jakieś słabsze (wolniejsze) i gorzej przyśpiesza. Nadal strzela....sprawdzę jeszcze szczelność wydechu i na razie mam koniec pomysłów. Będę go musiał zawieźć chyba do serwisu....

Opublikowano

Pamiętaj o starej zasadzie,  świecę należy wygrzać.  To znaczy jak założysz nową musi złapać temperaturę.  Jak założysz świecę i odpalisz tylko na chwilę a silnik nie uzyska temperatury to nowa świeca nie będzie działać prawidłowo. 

Opublikowano
27 minut temu, Lucjan73 napisał:

Pamiętaj o starej zasadzie,  świecę należy wygrzać.  To znaczy jak założysz nową musi złapać temperaturę.  Jak założysz świecę i odpalisz tylko na chwilę a silnik nie uzyska temperatury to nowa świeca nie będzie działać prawidłowo. 

założyłem i pojechałem 🙂 Akurat droga miała 1 km długości 🤨

  • Użytkownicy+
Opublikowano
1 godzinę temu, uno0 napisał:

świeca wymieniona....niestety nadal mam jednak wrażenie, że od wymiany wtrysku (kupiony w Inter Carsie) Piaggio jest jakieś słabsze (wolniejsze) i gorzej przyśpiesza. Nadal strzela....

a wtrysk kupiłeś identyczny jak fabryczny ?  Gdzieś czytałem ( być może nawet na tym forum ) że do "włoszczyzny" pasują wtryski od Fiata. Pasują, ale to wcale nie znaczy że są identyczne.  

Opublikowano
4 godziny temu, EndriuBis napisał:

a wtrysk kupiłeś identyczny jak fabryczny

kupiłem chyba taki: Inter Cars

czy znacie dokładny nr fabryczny wtrysku? bedę wdzięczny za pomoc...

Taki  sam numer ma strona mielocha z Poznania OE-PIAB0130545 (Mieloch

Teraz tak...nie wiem czy mój nowy wtrysk był z czy bez dolotu.....

Jutro jeszcze raz zerknę w ten montaż wtrysku....tylko to było robione....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...