cezzar Opublikowano 3 Stycznia 2024 Opublikowano 3 Stycznia 2024 W dniu 3.12.2023 o 16:41, Kazekkazek napisał(a): Nafta i smarowanie olejem przekładniowym zalecane przez producentów motocykli. No akurat honda w instrukcji do X-a zaleca smarowanie specjalnymi smarami do łańcuchów, a jak już nic innego nie ma, to wtedy w ostateczności olej przekładniowy. O nafcie nie wspominają.
RONIN Opublikowano 3 Stycznia 2024 Opublikowano 3 Stycznia 2024 @cezzar a czym chcesz myć napęd? Nafta świetlna od lat jest używana do mycia napędów.
cezzar Opublikowano 3 Stycznia 2024 Opublikowano 3 Stycznia 2024 Ja jeszcze nie wiem, może naftą, może zmywaczem do hamulców. Odniosłem się tylko do stwierdzenia @Kazekkazek.
Kazekkazek Opublikowano 3 Stycznia 2024 Opublikowano 3 Stycznia 2024 1 godzinę temu, cezzar napisał(a): Ja jeszcze nie wiem, może naftą, może zmywaczem do hamulców. Odniosłem się tylko do stwierdzenia @Kazekkazek. A w mojej instrukcji jest 🙂 . Generalnie nigdzie nie napisałem, że wszyscy zalecają i każdy model. 😏
Sympatycy orzeł Opublikowano 4 Stycznia 2024 Sympatycy Opublikowano 4 Stycznia 2024 11 godzin temu, cezzar napisał(a): Ja jeszcze nie wiem, może naftą, może zmywaczem do hamulców. Odniosłem się tylko do stwierdzenia @Kazekkazek. Broń Boże, zmywaczem hamulcowym traktować łańcuch. Praktycznie wszystkie zmywacze są na bazie acetonu. A to zabójstwo dla uszczelnień znajdujących się w ogniach .
cezzar Opublikowano 4 Stycznia 2024 Opublikowano 4 Stycznia 2024 10 godzin temu, orzeł napisał(a): Praktycznie wszystkie zmywacze są na bazie acetonu. Mogą zawierać aceton ale to są zwykle mieszaniny różnych węglowodorów. Co ciekawe, nawet zmywacz do łańcucha Mannol 7904 zawiera do 5% acetonu. Trzeba czytać karty charakterystyki i będzie wszystko jasne. 1
cezzar Opublikowano 5 Stycznia 2024 Opublikowano 5 Stycznia 2024 Szukam inspiracji na przedłużenie przedniego błotnika. Jest coś na ali, ale nie wiem jak leży na moto, czy nie odstaje u dołu. Błotnik tylnego koła też mile widziany, ten nad kołem. Także proszę wrzucajcie fotki.
cezzar Opublikowano 12 Stycznia 2024 Opublikowano 12 Stycznia 2024 Czy to normalne, że szyba po zablokowaniu lata trochę góra dół, jakby blokada miała luz?
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 12 Stycznia 2024 Autor Administrator Opublikowano 12 Stycznia 2024 Dawno temu jeździłem X-ADV (test) ale nie przypominam sobie aby takowy luz występował.
GadekW Opublikowano 12 Stycznia 2024 Opublikowano 12 Stycznia 2024 2 godziny temu, cezzar napisał(a): Czy to normalne, że szyba po zablokowaniu lata trochę góra dół, jakby blokada miała luz? Na spotach porównujemy i prawie w każdym lata jak opętana. szczególnie w poliftowych. 2 godziny temu, 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 napisał(a): Dawno temu jeździłem X-ADV (test) ale nie przypominam sobie aby takowy luz występował. Na początku nie miała luzów, niestety z czasem jest coraz gorzej.
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 12 Stycznia 2024 Autor Administrator Opublikowano 12 Stycznia 2024 15 minut temu, GadekW napisał(a): Na początku nie miała luzów, niestety z czasem jest coraz gorzej. Tak, opisałem doświadczenie z praktycznie nowym egzemplarzem. 22 minuty temu, GadekW napisał(a): prawie w każdym lata jak opętana. szczególnie w poliftowych. Nie śledzę tematu i szczerze mówiąc jestem lekko zaskoczony... ale faktycznie masz rację. Przy okazji wygrzebałem taki cytat odnośnie poliftowego X. Tyczy się szyby właśnie ale i ważnej akcji serwisowej, o której pewnie nie wszyscy wiedzą: "Ważna informacja dla użytkowników X adv w nowej budzie są dwie akcje serwisowe, pierwsza dotyczy wiązki elektrycznej i zdecydowanie warto to zrobić bo już ponoć mieli jeden przypadek że X prawie się zfajczył a druga dotyczy poruszanego tutaj jak i na innych grupach gaśnięcia podczas ruszania ( mi też się raz to przydarzyło) w przypadku pierwszego defektu poprawiane jeż ułożenie wiązki aby się nie przetarła od ramy a w jeśli chodzi o gaśnięcie to wgrywane jest nowe oprogramowanie do sterownika bo ponoć było to spowodowane zbyt dużą dawką paliwa co prowadziło do okazjonalnego przelania i zdławienia. Mój X już ma to ogarnięte, wczoraj odebrałem z Hondy Plaza, szkoda tylko nie ogarnęli mi szyby którą zgłosiłem na gwarancji telepie na dołach jak w chińskim skuterze a oni twierdzą że "taka specyfika" będę próbował jeszcze u innego dealera bo mega wkurzające." 1
cezzar Opublikowano 12 Stycznia 2024 Opublikowano 12 Stycznia 2024 Dzięki za info, czyli TTTM. Trzeba będzie rozebrać ten mechanizm i zobaczyć co tam jest zużyte czy uszkodzone.
2vpc Opublikowano 13 Stycznia 2024 Opublikowano 13 Stycznia 2024 Są filmy na youtube oraz "instrukcja" na grupach fb xadv. Dają podkładki i jest cisza. Do ogarnięcia. Tu na przykładzie przedlifta https://youtube.com/shorts/9t9hqIl9iDU?si=fXDL6ZSVWGpR0l-P 1
cezzar Opublikowano 15 Stycznia 2024 Opublikowano 15 Stycznia 2024 W dniu 13.01.2024 o 21:56, 2vpc napisał(a): Dają podkładki i jest cisza. Dałem 2 podkładki, w sumie ok 4 mm i trochę się poprawiło, na pewno dźwignia domyka się z większym oporem ale niewielki luz pozostał. Ale to jest pikuś. Jak zobaczyłem sposób mocowania szyby to doznałem szoku. Myślałem że to radosna twórczość poprzedniego właściciela, ale po przejrzeniu rysunków, to jest jednak fabryczne rozwiązanie. Nie podoba mi się to, jest ryzyko odpadnięcia szyby w czasie jazdy. Coś mi się wydaje, że były takie przypadki. 1
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 15 Stycznia 2024 Autor Administrator Opublikowano 15 Stycznia 2024 O latających szybach w Forza 750 słyszałem 😉
Użytkownicy+ EndriuBis Opublikowano 16 Stycznia 2024 Użytkownicy+ Opublikowano 16 Stycznia 2024 12 godzin temu, cezzar napisał(a): ...Ale to jest pikuś. Jak zobaczyłem sposób mocowania szyby to doznałem szoku. Myślałem że to radosna twórczość poprzedniego właściciela, ale po przejrzeniu rysunków, to jest jednak fabryczne rozwiązanie. Nie podoba mi się to, jest ryzyko odpadnięcia szyby w czasie jazdy. Coś mi się wydaje, że były takie przypadki. ... Ale to jest chyba typowe mocowanie szyby u większości producentów. Ma zapobiegać przenoszeniu się drgań i chyba jest to rodzaj "bezpiecznika". Ma puścić w ekstremalnej sytuacji. Ważny jest prawidłowy montaż i jakość tej gumy. 1
cezzar Opublikowano 16 Stycznia 2024 Opublikowano 16 Stycznia 2024 2 godziny temu, EndriuBis napisał(a): Ale to jest chyba typowe mocowanie szyby u większości producentów No właśnie trochę się zagłębiłem w temat i jest tak jak mówisz. Zostawię tak jak jest i nie będę nic kombinować. Kupię tylko nowe gumki.
falco Opublikowano 16 Stycznia 2024 Opublikowano 16 Stycznia 2024 Dokładnie, gumki z zatopioną nakrętką, to standardowe rozwiązanie, które nie tylko Honda stosuje od kilkudziesięciu lat, ważne aby nie kupować tanich zamienników, bo są gów...o warte, nie tylko cieńsze ale bardzo szybko pękają. Kolejna rzecz, to przy dokręcaniu zwrócić uwagę, aby guma równo się rozłożyła, bo przy "spulchnieniu" tylko z 1 strony, potem już cały czas będzie źle przylegać a przy znacznym przekoszeniu może nawet wyrwać nakrętkę. Szyba cały czas bardzo silnie pracuje, dlatego bardzo ważne jest aby gumki ściśle przylegały całą powierzchnią. Na pewno nie powinno się stosować żadnych metalowych podkładek, jeśli już tylko elastyczne. Przy montażu wszelkich gumowych elementów używam specjalnego silikonu, który nie tylko odżywia gumę ale także bardzo wydłuża jej żywotność. Preferuje produkty Wur...a, drogie ale profesjonalne, oczywiście każdy może mieć swoje preferencje.
cezzar Opublikowano 16 Stycznia 2024 Opublikowano 16 Stycznia 2024 4 godziny temu, falco napisał(a): dlatego bardzo ważne jest aby gumki ściśle przylegały całą powierzchnią. Problem w tym, że otwory do mocowania szyby są jak na zdjęciu poniżej. Moim zdaniem jest to źle zrobione. Gdyby otwory były okrągłe to ok, gumki rozprężne mogą być. Ale w tych to słabo to się sprawdza. 4 godziny temu, falco napisał(a): ważne aby nie kupować tanich zamienników Będą oryginalne.
falco Opublikowano 16 Stycznia 2024 Opublikowano 16 Stycznia 2024 Nie wiedziałem, że w X Honda zastosowała podwójny otwór, to faktycznie utrudnia sprawę. :/ Nie wiem na ile jest miejsca przy montażu ale może udało by się na drugi otwór nałożyć dobraną wymiarem pełną przelotkę stosowaną w instalacjach elektrycznych, to mogłoby wzmocnić "pozycję" gumki. Są różne kształty/rozmiary... Dobrze, że kupujesz oryginalne, bo oczywiście nie zawsze, to jednak bardzo często "diabeł tkwi w szczegółach" i oryginalne części są zupełnie innej (wyższej) jakości a przy drobiazgach nie ma co "oszczędzać". Nie miałem okazji jeździć X, ale skoro jest tyle wpisów w sieci, że szyba mocno pracuje, to w sytuacji, gdy ktoś zakłada deflektor problem może jeszcze bardziej narastać. Lubię i cenię Hondę ale czasem ma tak upierdliwe "rozwiązania", że aż zęby zgrzytają.
cezzar Opublikowano 16 Stycznia 2024 Opublikowano 16 Stycznia 2024 Chciałem taką przelotkę ale okrągłą zastosować zamiast oryginalnych gumek, jednak nie mogę nic znaleźć w necie, co będzie pasować. Dlatego wlecą jeszcze oryginalne rozwiązania, a z czasem może coś wymyślę lepszego. Takie filmiki znalazłem na YT dotyczące tego tematu:
Yazin Opublikowano 17 Stycznia 2024 Opublikowano 17 Stycznia 2024 Cezzar, ale problemem nie jest luz na mocowaniu szyby, a raczej w mechanizmie regulacji położenia szyby. Po 40k km nie zauważyłem żeby działo się coś niepokojącego z mocowaniem szyby.
cezzar Opublikowano 17 Stycznia 2024 Opublikowano 17 Stycznia 2024 Masz rację, problem jest w mechanizmie, ale mocowanie szyby też nie jest dobrze rozwiązane i warto to poprawić.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się